Miehen reaktio,kun lapsi löi päänsä..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja huh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

huh

Vieras
Meidän 3v. kuopus mekkaloi illalla sängyssään tuttuun tapaan..Sitten oli sängystä pois tullessaa lyönyt päänsä lipaston reunaan ja hirveä huuto..Minä olin pyykkihommissa niin en tiennyt,mikä siellä oli meneillään.Mies sitten tuli vihaisena sanomaan,että miten oli käynyt.Lastenhuoneen ovi oli kiinni ja mies vaan istui keittiössä pöydässä syöden ja mutisten,että "V***u.mitä mä sanoin,kun riehutaan sägyssä,mua ei kiinnosta p****n vertaa,vaikka putosikin" ym.Menin ottamaan pienen syliin ja huomasin,että verta tulee päästä,suihkutin puhtaaksi ja huomasin,että haavahan siellä,varmasti kävi kipeää:( Lohdutin pientä ja riitelin miehen kanssa asiasta.Hän vaan toitotti,että lapsen vika..Esikoinne oli jo sängyssään ja hädissään kuunteli siellä,samoin keskimmäinen oli myös aika hädissään..Lohdutin sitten kaikkia ja sanoin,ettei ole mitään hätää,mennään vaan nukkumaan.Nyt pieni nukkuu meidän sängyssä ja menen kohta viereen,mies on häipynyt jonnekin,koska uhkailin häntä "taas"erolla ym.Suuttui..Mutta kun olin niin raivoissani moisesta reaktiosta,jättää lapsi yksin kun on loukannut itsensä ja reagoida noin tunteettomasti!Mieskin on varmasti väsynyt iltoihin,mutta silti!Pieni parka tyttöni..Mua ei nyt kiinnosta koko mies.

Kyllä mulla tulee joskus samanlaista turhautumista kun miehelläsi.. Siis jos sen seittemän kertaa sanot samasta asiasta ettei vaan satu ja toinen ei sitte usko millään ja satuttaa ittesä... Mutta totta kai pitää kattoa ettei toinen oikeesti ole loukkaantunu... En kyllä erolla olis uhkaillu tossa tilanteessa...

Alkuperäinen kirjoittaja huh:
Meidän 3v. kuopus mekkaloi illalla sängyssään tuttuun tapaan..Sitten oli sängystä pois tullessaa lyönyt päänsä lipaston reunaan ja hirveä huuto..Minä olin pyykkihommissa niin en tiennyt,mikä siellä oli meneillään.Mies sitten tuli vihaisena sanomaan,että miten oli käynyt.Lastenhuoneen ovi oli kiinni ja mies vaan istui keittiössä pöydässä syöden ja mutisten,että "V***u.mitä mä sanoin,kun riehutaan sägyssä,mua ei kiinnosta p****n vertaa,vaikka putosikin" ym.Menin ottamaan pienen syliin ja huomasin,että verta tulee päästä,suihkutin puhtaaksi ja huomasin,että haavahan siellä,varmasti kävi kipeää:( Lohdutin pientä ja riitelin miehen kanssa asiasta.Hän vaan toitotti,että lapsen vika..Esikoinne oli jo sängyssään ja hädissään kuunteli siellä,samoin keskimmäinen oli myös aika hädissään..Lohdutin sitten kaikkia ja sanoin,ettei ole mitään hätää,mennään vaan nukkumaan.Nyt pieni nukkuu meidän sängyssä ja menen kohta viereen,mies on häipynyt jonnekin,koska uhkailin häntä "taas"erolla ym.Suuttui..Mutta kun olin niin raivoissani moisesta reaktiosta,jättää lapsi yksin kun on loukannut itsensä ja reagoida noin tunteettomasti!Mieskin on varmasti väsynyt iltoihin,mutta silti!Pieni parka tyttöni..Mua ei nyt kiinnosta koko mies.

No on kyllä ikävä reakointi mieheltäsi, kun lapsi loukkasi itseään. Tympeä tyyppi.

Alkuperäinen kirjoittaja m:
Kyllä minäkin olisin vastaavassa tilanteessa avautunut miehelle ihan huolella. Mutta erolla uhkailu oli vähän liikaa/asiaankuulumatonta..

Niin se tais olla..En vaan voinut hilitä itseäni,joku purkaus tuli,ja pms-oireetkin päällä..

Ymmärrän miehen ensireaktion: jos muksua on vaikka kielletty sen seitsemän kertaa, ja lapsi ei siltikään tottele, kolauttaa päänsä, niin saattaisin minäkin todeta että minähän kielsin & ajatella että mitäs hypit prkl. Ajattelisin, että mitään pahempaa ei tapahtunut, kunhan vaan itkee periaatteesta.

MUTTA kun lapsi loukkaa oikeasti, niin mikä vanhempi se sellainen on, joka ei hoida haavaa kuntoon ja lohduta?!

Erolla uhkailu on kyllä aina perseestä, jos sitä ei kuitenkaan toteuta.

Todella kamalaa käytöstä mieheltä. Mutta tuota "taas" erolla uhkailua en ymmärrä, mikäli sitä ei ole aikomusta toteuttaa. Se menettää tehonsa kun sitä käytetään vaan nalkutuksen välineenä.

En ymmärrä minäkään tuota ainaista erolla uhkailua. Yhdessä ollaan niin kauan kuin ollaan ja jos erotaan niin erotaan. Uhkailut on persiistä.

Kasvun paikka olis sun miehelläs kuitenkin. Onko nuorikin mies? Stressiä tmv.? Ei noin saa pientä lasta jättää yksin :( oli miten oli sen tottelemisen kanssa, miehen olis kuitenkin pitänyt käyttäytyä kypsästi.

Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Ymmärrän miehen ensireaktion: jos muksua on vaikka kielletty sen seitsemän kertaa, ja lapsi ei siltikään tottele, kolauttaa päänsä, niin saattaisin minäkin todeta että minähän kielsin & ajatella että mitäs hypit prkl. Ajattelisin, että mitään pahempaa ei tapahtunut, kunhan vaan itkee periaatteesta.

MUTTA kun lapsi loukkaa oikeasti, niin mikä vanhempi se sellainen on, joka ei hoida haavaa kuntoon ja lohduta?!

Mäkin luulen, että mies ei ehkä tosiaan tiennyt miten pahasti kävi. Meilläkin toi nuorimmainen kolhii itseään millon missäkin, mutta harvassa on ne kerrat, kun oikeesti on pahasti käynyt.

.

Peesi.

Jos mun mies olis jättänyt tossa tilanteessa lapsen yksin, ni olisin aivan varmasti nostanut miehen pihalle. Onneksi mun mies on hyvä isä.

Mäkin saatan kyllä hermostua, jos tahallaan kielloista huolimatta tulee ns. vahinkoja jotka vaan odottavat että pääsevät tapahtumaan. Saatan sanoa, että just tuon takia äiti kielsi. Mutta lohdutan kyllä, jos tuli oikea pipi.

Erolla uhkailu ei ole kuitenkaan kivaa.

Jostakin luin joskus, että kun miestä uhkaa erolla, alkaa mies mielessään jo tehdä eroa. Muutenkin tosi tympeä tapa, jos ei tosissaan olla. Siinä menee toiselta jotenkin kaikki arvo.

Voi pikkuista! Mä en ymmärrä, että miten jotku miehet (omani mukaanlukien) voivat olla niin saatanan idiootteja!! Ne kyllä toitottaa omia kipujaan ja kolotuksiaan , mut annas olla kun pikkuinen kaatuu.. huudetaan "Olisit kattonu etees!", "lopeta ny se huutaminen", Kannattaisko olla varovainen" yms.. sen sijaan että ottais lapsen syliin lohdutettavaksi.. Mulla meni käämit kyseisestä aiheesta juuri illalla kun pikkunen kaatui. Äijä katto vieressä ja alkoi mulle raivoamaan, että mitäs sä tänne lennät! Luuleksää että mä tein jotain vai!!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
En ymmärrä minäkään tuota ainaista erolla uhkailua. Yhdessä ollaan niin kauan kuin ollaan ja jos erotaan niin erotaan. Uhkailut on persiistä.

Kasvun paikka olis sun miehelläs kuitenkin. Onko nuorikin mies? Stressiä tmv.? Ei noin saa pientä lasta jättää yksin :( oli miten oli sen tottelemisen kanssa, miehen olis kuitenkin pitänyt käyttäytyä kypsästi.

Kolmikymppinen on.Stressiä kyllä..Sitähän minä miehelle sanoin,että itseäkin harmittaa kun eivät tottele,mutta siinä tilanteessa,kun sattuu vahinko niin se harmitus vaan pitää työntää pois ja elää siinä hetkessä,että vahinko on sattunut..Hän vain vastasi siihen,että kyllä hän kuitenkin näki,ettei siinä mitään suurempaa vahinkoa sattunut,minä ylireagoin.Niin voi ollakin,mutta mistä sen voi tietää,mikä vahinko kun lapsen jättää huutamaan.Minä sen verenkin huomasin,kun otin pienen syliin..

teilla toisilla on kyllä aikas kamalia ukkoja:(...meillä mies taas vieressä vahtii(kotona ollessaan)ettei pienelle tytöllemme käy mitenkään...huolellisempi on kuin minä.

Alkuperäinen kirjoittaja hei:
teilla toisilla on kyllä aikas kamalia ukkoja:(...meillä mies taas vieressä vahtii(kotona ollessaan)ettei pienelle tytöllemme käy mitenkään...huolellisempi on kuin minä.

No, ehkä meillä "kamalien ukkojen" kanssa on niin monta lasta, että sitä stressiä piisaa eikä pysty jokaista lasta vieressä vahtimaan, kun aina jo tapahtuu toisaalla ;)

Erittäin hyvin sanottu! peesaan tätä!

Yhteistyössä