Miehen puhelimen akku loppu

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Maria
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Maria

Vieras
Miesystäväni yritti soittaa minulle iltapäivällä, olin juuri puhelimessa ja jatkoin puhumista. Yritin soittaa hänelle puolen tunnin kuluttua. Puhelin hälytti normaalisti ja sitten meni vastaajalle. En saanut miestä kiinni koko iltana. Jätin vaihtelevatunnelmaisia viestejä ja tekstareita. Nyt aamulla mies kertoo, että akku oli loppunut.

Eikö ole kuitenkin niin, että jos akku loppuu niin puhelu menee suoraan vastaajaan?

Kyllä! Ja jos akku loppuu silloin kun puhelin vielä hälyttää, niin mielestäni silloin puhelin alkaa tyyttäämään varattua. Sen jälkeen puhelut menevät suoraan vastaajaan.

Sanoiko mies mihin kellonlyömään se akku loppui?

Jospa ensimmäisen puhelun aikana hän ei pystynyt vastaamaan kun oli varattu ja akku loppui vasta sitten?

Onneks mun mies tietää millon siltä alkaa kännyn akku loppumaan. Eilenki sain tekstarin et: ""Sorry kulta. En varmaan voi kohta soittaa tai vastata kun akku voi loppua minä hetkenä hyv....""
Ottakaa oppia!

Teillä on sitten nokkelia miehiä. Kummallista, kun minulta ei varmaan vuosikausiin ole akku päässyt loppumaan. Jos moinen katastrofi olisi tapahtunut, en kuuna päivänä olisi keksinyt siitä erikseen etukäteen tiedottaa kellekään.

Tilanteessa, jossa soitat parin tunnin sisällä sen jälkeen, kun toisen puhelimen akku on jo loppu, puhelin hälyttää verkon asetuksista riippuen puolisen minuuttia ja sen jälkeen, jälleen asetuksista riippuen, puhelu siirtyy joko vastaajaan tai jos vastaajaa ei ole, äänimerkkiin tai tiedonantoon. Tuon noin parin tunnin jälkeen puhelut menevät suoraan vastaajaan.

Tuosta tilanteesta et pysty tekemään mitään muita perusteltuja johtopäätöksiä, kuin että miesystäväsi puhelimen akku on voinut loppua kesken.

tuo hälyytysäänen kuuluminen ennen vastaajaan siirtymistä on mielestäni asetuksista kiinni.

Tuohon tekstiviestiasiaan taasen ratkaisuksi (tulevaa ajatellen) kannattaa laittaa omasta puhelimesta viestin välitystiedot päälle. Saat paluuviestin heti, kun viestisi on saapunut toisen puhelimeen. Tietenkään et tiedä onko viestiäsi luettu, mutta ainakin se on saavuttanut toisen... Itselläni toiminto on jatkuvasti päällä, etten turhaa odottele vastausta ihmiseltä, jonka puhelin on kiinni tai verkon ulkopuolella.

Hyödynnän sitä myös siten, että tiedän milloin toinen ilmestyy kuuluvuusalueelle/saa virtaa ja on tavoitettavissa soitolla.

Onpa neuroottista. Kyllä ne ihmiset teille odottamattakin soittaa ja tekstaa takaisin, jos niitä kiinnostaa! Eikä minua ainakaan huvittaisi ruveta illalla väsyneenä töiden jälkeen ruveta selvittämään vastaamista tai vastaamattomuutta jollekin rähisevälle akalle/ukolle. Jos ei mitään sovittua menoa ole, niin oletan, että toinen vastaa asialliseen ja selkeään yhteydenottopyyntööni (joita jätän vain yhden) heti kun pystyy. Jos ei vastaa, niin vedän tästä sitten omat johtopäätökseni, mutta en rupea kenenkään vastaajaa ja tekstaritilaa rähinälläni täyttämään. Joku ylpeys on sentään oltava.

Minusta on vastenmielistä, että kännykkään pitäisi olla koko ajan vastaamassa tai laittamassa tekstiviestiä, jos se vain on päällä. Minusta on ihan viisasta ottaa välillä se oma aikansa eikä olla 24h/vrk ""palvelemassa"" muita ihmisiä.

Tämä ""välitystiedot aina päällä"" akka on niitä vihonviimeisiä puhelinterroristeja...Jos tämän kaltaisten ihmisten lähettämään viestiin ei vastaa heti,niin...

hienosti osasit rivien välistä lukea puhelinkäyttäytymistäni;D

Sekö minusta terroristin tekee, että haluan tietää koska viestini saavuttaa toisen? Tiedon saaminen ei johda jatkotoimenpiteisiin, sillä toki jokaisella on oikeus vastata tai olla vastaamatta...

Tuo tuntemattomien akaksi nimittely taasen on mielestäni merkki heikkolahjaisuudesta ja moukkamaisuudesta...

Minullakin on aina välitystiedot päällä. Joskus vanha kännykkäni pätkii ja viesti ei lähde, joskus onnistun lähettämään kaksi kertaa kun en tiedä lähtikö se vai ei.

Jos vaikka jonkun tutun kännykkänumero olisi muuttunut, viesti ei menisi ollenkaan perille tai jos känny on kiinni jostain syystä. Veljeni esim. lentää työkseen ja töissä ollessa känny on kiinni. Kun saan välitystiedot, tiedän että nyt hän avasi puhelimen ja luki viestini.

Tiedän että kun veljeni avaa puhelimen hän näkee viestini ja tiedän että hän myös silloin lukee sen, koska hänellä on juuri todennäköisesti se känny vielä kädessä.

Kännykkälaskuni ovat yleensä alle 20 euroa eli soitan erittäin vähän ja viestitänkin vain tarpeellisia asioita. Eli käytän vanhanaikaisesti kännyäni tarpeellisten tietojen välitykseen. Siksi on hyvä tietää, että viesti on varmaan mennyt perille ja milloin eli ehtiikö esim. vastaanottaja saada viestin ajoissa. Jos välitystietoja ei tule, hän on kuuluvuusalueen ulkopuolella tai känny on kiinni, joten siihen on turha soittaakkaan.

olen täysin samaa mieltä. minun lähipiiriini kuuluu valitettavasti liikaa ihmisiä, joiden päähän ei vain mahdu, että joskus ei voi/jaksa/halua/ehdi vastata puhelimeen ja jaaritella kolme tuntia jostain ikkunaverhoista tai kännykän latureista tai mistä ikinä. olen sanonut asiasta nätisti, olen ollut mielenosoituksellisesti vastaamatta, olen riidellyt asiasta... kokeillut kaikkia keinoja. ei auta. olen siis itse nainen ja nämä puhelinterroristit ovat sekä miehiä että naisia.

ja niille jotka ehdottavat välien katkaisemista.. en ihan viitsisi rakkaisiin lähisukulaisiin joilla ei muita niin kauheita vikoja ole, kokonaan välejä katkaista. mutta vituttaa kyllä ankarasti välillä kun puhelin on ollut vaikka töissä äänettömällä ja on tullut 7 puhelua ja yhtä monta viestiä joissa lukee että ""Et voinu sitte vastata!""

Kyllä välillä on lankapuhelinaikaa ikävä.

Yhteistyössä