Miehen perheen käytös häissä, onko teistä ok?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Liinu"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Tämä on aivan eri asia. Häät / sukujuhlat tai perhepotretit / sukupolvikuvat. Puhut eri asiasta. Itse tarkoitin sitä, että systemaattisesti ja tarkoituksellisesti jätetään juhlan toinen päähenkilö ulkopuolelle. Häissä on kyse kahdesta ihmisestä ja heidän juhlastaan, ei mistään sukukokouksesta ja sukupolvien kuvaamisesta.

Otettiinko sinusta yhtään kuvia ilman sulhasta?

Et kuulu anopin perheeseen, et virallisesti etkä epävirallisesti. Mitä väliä jos hän ottaa pari kuvaa jossa on vain anopin oma perhe? Anna ottaa kuvansa. Ikäväähän tässä koko jutussa on se ttette te tule anopin kanssa juttuun, ihan sama mikä se syy on. Enkä tarkoita että sun pitäisi nyt äkkiä alkaa korjaamana tilannetta ;)
Anoppi ottaa kuvia joissa sinua ei näy ja sinä otatta kuvia joissa näyt. Kenenkään ei kannata vedellä papuja nenukkiin, annat anopin juttujen mennä korvasta sisään ja toisesta saman tien ulos. Niille ei kannata uhrata ajatustakaan. Aikuisten oikeasti.

Aikuisten oikeesti... kysäisepä maistraatista kuka kuuluu perheeseen. Aviopuoliso kyllä, sekä kotona asuvat lapset. Ei edes edellisen liiton lapset jos osoite on muualla.

Näin se menee. Aikuisten oikeesti.

Tämä on aivan eri asia. Häät / sukujuhlat tai perhepotretit / sukupolvikuvat. Puhut eri asiasta. Itse tarkoitin sitä, että systemaattisesti ja tarkoituksellisesti jätetään juhlan toinen päähenkilö ulkopuolelle. Häissä on kyse kahdesta ihmisestä ja heidän juhlastaan, ei mistään sukukokouksesta ja sukupolvien kuvaamisesta.

Ja nämä viimeisimmät sukujuhlat joissa tämä äiti-lapset-kuva otettiin oli serkkuni lapsen ristiäiset. Olisihan serkkunikin voinut nostaa älämölön että kun kyse on hänen lapsensa juhlasta niin kenestäkään muusta ei siellä saa ottaa valokuvia, eikö..?

Alkuperäinen kirjoittaja gnkör;22750921:
Aikuisten oikeesti... kysäisepä maistraatista kuka kuuluu perheeseen. Aviopuoliso kyllä, sekä kotona asuvat lapset. Ei edes edellisen liiton lapset jos osoite on muualla.

Näin se menee. Aikuisten oikeesti.

Niin, miniä ei kuulu anopin perheeseen.

Ei ole siitä kyse. Lue ap. viesti.

No juurikin siitä tästä on kyse. :D Sinähän kirjoitit:

Siis kyse on kahdesta ihmisestä ja heidän juhlastaan. :) Mielestäsi siis missään kuvassa ei saa näkyä vain toista osapuolta. Kysyn siis uudelleen, koska et syystä tai toisesta vastannut: onko sinusta otettu häissä kuvia, joissa olet sinä yksin tai jonkun vieraan kanssa?

Mun nähdäkseni tässä on kyse siitä, että sulla on huonot välit appivanhempiesi kanssa. Jos teillä olisi hyvät välit, sua ei pari valokuvaa haittaisi lainkaan. Kun on kitkaa, löytyy sanomista ja harmin aihetta ihan mistä tahansa. Se, mitä teet/teette asialle tai teettekö mitään on sitten ihan oma asianne, mutta tällainen valokuvista keuhkoaminen on oire, ei perimmäinen syy.

No juurikin siitä tästä on kyse. :D Sinähän kirjoitit:

Siis kyse on kahdesta ihmisestä ja heidän juhlastaan. :) Mielestäsi siis missään kuvassa ei saa näkyä vain toista osapuolta. Kysyn siis uudelleen, koska et syystä tai toisesta vastannut: onko sinusta otettu häissä kuvia, joissa olet sinä yksin tai jonkun vieraan kanssa?

Kysy minkä kysyt mutta kun kyse ei ollut siitä onko otettu kuvia joissa on vain toinen. Kysymys oli perhepotrettien ottamisesta, joista jätettiin juhlien toinen päähenkilö ulkopuolelle. Esim. omat vanhempani ja sisarukseni halusivat "koko perheen kuvat", joissa totta kai oli myös minun mieheni eli sulhanen. Oletko todella näin "paksupäinen" vai haluatko vain vinoilla.

Mun nähdäkseni tässä on kyse siitä, että sulla on huonot välit appivanhempiesi kanssa. Jos teillä olisi hyvät välit, sua ei pari valokuvaa haittaisi lainkaan. Kun on kitkaa, löytyy sanomista ja harmin aihetta ihan mistä tahansa. Se, mitä teet/teette asialle tai teettekö mitään on sitten ihan oma asianne, mutta tällainen valokuvista keuhkoaminen on oire, ei perimmäinen syy.

Miksi kaikkea pitää aina analysoida niin perinpohjaisesti. Lue ap:n kysymys ja vastaa siihen jos haluat työntää lusikkasi soppaan,keittiösykoloki ;o)

Kysy minkä kysyt mutta kun kyse ei ollut siitä onko otettu kuvia joissa on vain toinen. Kysymys oli perhepotrettien ottamisesta, joista jätettiin juhlien toinen päähenkilö ulkopuolelle. Esim. omat vanhempani ja sisarukseni halusivat "koko perheen kuvat", joissa totta kai oli myös minun mieheni eli sulhanen. Oletko todella näin "paksupäinen" vai haluatko vain vinoilla.

No meidän häissä on kyllä otettu kuvia missä minä olen siskojeni kanssa ja missä mieheni on oman siskonsa kanssa että äitinsä kanssa, isänsä oli jo silloin kuollut, sekä minä isäni kanssa jne. kukaan ei ole vedellyt herneitä nenään.

Kyllä häissä kuvataan hääparia puolisonsa kanssa ja ilman, sekä muitakin sukukuvia, koska silloin on yleensä isompi porukka kerralla koolla. Turha siitä on narista jos ei akka pääse jokaiseen kuvaan mukaan. Osoittaa vain ahdasmielisyyttä puolisolta jos tollasesta traumaa saa.

Niin sinun vanhempasi varmaan katsovat että miehesi kuuluu perheeseen, mutta anoppisi ei halua/katso sinun kuuluvan perheeseensä ? Ei halua sinun kuvaasi albumiinsa ?
Sinusta on kuitenkin kuvia häistä? On kuvia joissa olette kummatkin miehesi kanssa ? On perhe potretti jossa on sinä, miehesi ja sinun vanhempasi? Ja mikä parasta ei kuvaa jossa olet anoppisi kanssa ? :D
Anna asian mennä korvasta sisään ja toisesta ulos. Mitäpä sitä ajattelemaan. Teillä on selvästi huonot välit, tai ei ainakaan kauhean lämpimät ;) Anoppisi on sellainen kuin on, mitäpä häntä muuttamaan ? Mun mummo teki mun äidille samanlaisia juttuja, mm. kun menimme sinne kylään, toivotti kaikki muut tervetulleiksi paitsi äitini. Käänsi selän äidilleni ja äitini sai tulla sisään jos halusi, ihan sama mummolle.... Ja näitä tarinoita varmaan riittää.....

Ei, vaan mä olen eri mieltä kanssasi, mitä lienee sun vaikea sulattaa. :) Olet tässä ketjussa käyttänyt sellaisia sanontoja kuten että "toinen jätetään systemaattisesti ulkopuolelle" ja "kyse on kahden ihmisen juhlasta". Mun on aina ollut vaikea ymmärtää, että miksi häissä systemaattisesti otetaan esim. kuvia morsiamesta, mutta ei sulhasesta yksinään. Sehän on toisen ulkopuolelle sulkemista. :D

Musta ei ole mitään pahaa siinä, että miehen perheestä otetaan kuvia, jos sinustakin kerran on otettu kuvia yksin, ystäviesi tai perheesi kanssa ilman että sulhasesi niissä näkyy. Jos sen sijaan halusitte häät, joissa kuvia ei oteta ilman että olette kokoajan yhdessä, niin sitten on ilman muuta väärin, että sellaisia kuvia on otettu, joissa sinä et ole. Silloin ihmettelen kyllä hartaasti että oma puolisosi ei ole saanut suutaan auki ja kertonut, että haluaa vaimonsa kuvaan. Silloin kannattaa suunnata syyttävä sormi mieheesi, ei anoppiin.

Kiitos vaan paksupäiseksi kutsumisesta, huomaan että tapoja ei sinulla ainakaan ole. :) Voin olla eri mieltä kanssasi, ja osaan sen sanoa, mutta ainakaan minun ei tarvitse alentua nimittelemään sinua. :) Siitä voin omalta osaltani olla hyvin tyytyväinen. Tuntuu, että haluat vain saada vahvistusta omalle näkemyksellesi, etkä oikeasti koe halua tai tarvetta katsoa asiaa toiselta kantilta. Se on hieman hassua, koska keskustelupalstalla näitä mielipiteitä nimenomaan tulee. Kuitenkin sivuutat sekä minun että esim. MolliMeloonin ihan asiallisesti esitetyt kysymykset kokonaan jättämällä vastaamatta niihin. Ehkä kyse on kieltämisestäkin, asiaa on usein vaikea katsoa muulta kuin siltä kantilta, jonka on päättänyt ottaa, ja varsinkin löytää vikaa itsestäänkin.

Viimeksi muokattu:
Mun mielestä häissä perhekuvissa ovat molemmat mukana koska eikös heistä tule perheittensä uusia jäseniä naimisiin mentäessä....vaikka mikä olisi perheen määrite oikeasti mutta kyllä miniästä tulee uusi perheenjäsen anopille ja sulhasesta morsiammen vanhemmille...Hääjuhla on morsiammen ja sulhasen juhla...tai en mä ainakaan ole koskaan nähnyt sellaisia perhekuvia häissä otettavan että kuvasta puuttuu morsian tai sulhanen...toki muita kuvia on joissa vain toinen on mut tollanen perhepotretti niin en ole nähnyt.. Mut ei varmaan kannata moisesta välittää, joskus vaan toiset toimii vähän ajattelemattomasti tai eivät vaan ajattele et toinen voi loukkaantua, jospa heidän suvussaan on sellanen tapa..

[QUOTE="Mimosa";22751000]Miksi kaikkea pitää aina analysoida niin perinpohjaisesti. Lue ap:n kysymys ja vastaa siihen jos haluat työntää lusikkasi soppaan,keittiösykoloki ;o)[/QUOTE]

Luin ap:n aloituksen. Joo anopin toiminta ei ehkä ole kaikkein parasta, mutta johtuu varmasti juuri ap:kin mainitsemasta "nuovasta" suhtautumisesta koko häihin. Taustalla ehkä "nuiva" suhtautuminen miniään?
Jos anoppi ei ole tehnyt kuvien otosta mitään sen suurempaa numeroa juhlassa, ymmärsin, että ap huomasi juhlien jälkeen vasta, että anopin (?) perhealbumiin oli ilmestynyt kuvia joissa "koko perhe koolla" ja kuvista puuttui morsian eli ap. Onkoanopin pakko laittaa miniän kuvia albumiinsa jos ei niitä sinne halua? Kai jokainen saa täyttää oman albuminsa niillä kuvilla joita haluaa. Ap. täyttää sitten oman albuminsa haluamillaan kuvilla.

[QUOTE="Mimosa";22751000]Miksi kaikkea pitää aina analysoida niin perinpohjaisesti. Lue ap:n kysymys ja vastaa siihen jos haluat työntää lusikkasi soppaan,keittiösykoloki ;o)[/QUOTE]

Ei tuo ole analysointia tai psykologiaa nähnytkään. Jos olisit lukenut ketjua, tietäisit, että vastasin tälle tyypille jo itse kysymykseen. Sen jälkeen täällä on yritetty käydä keskustelua, jonka seurauksena mun nähdäkseni on tullut ilmi, että ongelma on ihmissuhteissa, ei missään valokuvissa.

Eli toisin sanoen sinusta otettiin kuvia ilman sulhasta, mutta toisin päin se ei enää olekaan jees?

Kyllä meidän häissä otettiin kuvia jos sun milläkin kokoonpanoilla, oli pelkät sisarukset, hääpari ja vanhemmat, minä mun vanhempien kanssa, minä kummien kanssa, minä yksin, minä siskon kanssa, se ja tämä ja tuo kumminkaimanserkun kanssa...

Voi nyt herranen aika jos häissä ei saa ottaa kuvia ilman hääparia. Onhan heillä teidän virallinen hääkuvakin, eiköhän siitä löydy molemmat?

Uhkailiko anoppisi miestäsi aseella vai ihan muuten vaan väkivallalla, että sai tämän suostumaan poseerauskuviin vain miehen perheen kanssa?

Eihän toki oma miehesi herranenaika suostunut moiseen sinua loukkavaan kuvaan vapaaehtoisesti, vai suostuiko sittenkin?

Anopin perheeseen ei kuulu enää hänen poikansakaan kun naimisiin menee. Anopin perheeseen kuuluu silloin vain enää hänen puolisonsa ja kotona asuvat muut lapset. Naimisiin mennyt poika kuuluu nyt perheeseen vaimonsa kanssa ja tulevaisuudessa vaimonsa ja lastensa kanssa. Samoin tapahtuu morsiamelle ja hänen perheelleen. Sukuun kuuluu edelleenkin äidit ja pojat, mutta silloin myös se uusin sukuun avioliiton kautta tullut eli morsian! Tätä asiaa ei minun anoppini ole ikinä oikein sisäistänyt, mutta olen sittemmin ristiäisten jälkeen voittanut ja mieheni on minun perhettäni, ei äitinsä perhettä. Sukulaisia olemme yhdessä mieheni äidille. Lainkin mukaan puolisoni on lähin omaiseni, ei äitini tai isäni kuten lapsena oli!

Mun mielestä ihan normaalia. Tosi usein otetaan kuvia juuri noin... miehen lapsuudenperhe, minun lapsuudenperhe.. ja sitten sellaisia missä ollaan sekaisin... Vai pitääkö sun olla JOKA kuvassa mitkä otetaan SUN häissä? Kai ne sun miehenkin häät oli?

Anopin perheeseen ei kuulu enää hänen poikansakaan kun naimisiin menee. Anopin perheeseen kuuluu silloin vain enää hänen puolisonsa ja kotona asuvat muut lapset. Naimisiin mennyt poika kuuluu nyt perheeseen vaimonsa kanssa ja tulevaisuudessa vaimonsa ja lastensa kanssa. Samoin tapahtuu morsiamelle ja hänen perheelleen. Sukuun kuuluu edelleenkin äidit ja pojat, mutta silloin myös se uusin sukuun avioliiton kautta tullut eli morsian! Tätä asiaa ei minun anoppini ole ikinä oikein sisäistänyt, mutta olen sittemmin ristiäisten jälkeen voittanut ja mieheni on minun perhettäni, ei äitinsä perhettä. Sukulaisia olemme yhdessä mieheni äidille. Lainkin mukaan puolisoni on lähin omaiseni, ei äitini tai isäni kuten lapsena oli!

Oi miten ihanaa että oot onnistunu katkaseen miehes perhesiteet vanhempiinsa. Oishan se kauheeta jos mies katsois kuuluvansa sekä sun ja lasten kaa perheeseensä että omaan lapsuudenperheeseensä. Hyvä että teit rajat selväks.

Voi luoja mitä valkyyrioita.

Mun mielestä ihan normaalia. Tosi usein otetaan kuvia juuri noin... miehen lapsuudenperhe, minun lapsuudenperhe.. ja sitten sellaisia missä ollaan sekaisin... Vai pitääkö sun olla JOKA kuvassa mitkä otetaan SUN häissä? Kai ne sun miehenkin häät oli?

Eikö häissä yleensä oteta kuvia hääparista yhdessä miehen suvun tai vaimon suvun kanssa? Tai sitten koko joukkio yhteisessä kuvassa. Näin meillä tehtiin. Onhan kyseessä hääparin juhla.

Yhteistyössä