Kysy minkä kysyt mutta kun kyse ei ollut siitä onko otettu kuvia joissa on vain toinen. Kysymys oli perhepotrettien ottamisesta, joista jätettiin juhlien toinen päähenkilö ulkopuolelle. Esim. omat vanhempani ja sisarukseni halusivat "koko perheen kuvat", joissa totta kai oli myös minun mieheni eli sulhanen. Oletko todella näin "paksupäinen" vai haluatko vain vinoilla.
Ei, vaan mä olen eri mieltä kanssasi, mitä lienee sun vaikea sulattaa.

Olet tässä ketjussa käyttänyt sellaisia sanontoja kuten että "toinen jätetään systemaattisesti ulkopuolelle" ja "kyse on kahden ihmisen juhlasta". Mun on aina ollut vaikea ymmärtää, että miksi häissä systemaattisesti otetaan esim. kuvia morsiamesta, mutta ei sulhasesta yksinään. Sehän on toisen ulkopuolelle sulkemista.
Musta ei ole mitään pahaa siinä, että miehen perheestä otetaan kuvia, jos sinustakin kerran on otettu kuvia yksin, ystäviesi tai perheesi kanssa ilman että sulhasesi niissä näkyy. Jos sen sijaan halusitte häät, joissa kuvia ei oteta ilman että olette kokoajan yhdessä, niin sitten on ilman muuta väärin, että sellaisia kuvia on otettu, joissa sinä et ole.
Silloin ihmettelen kyllä hartaasti että oma puolisosi ei ole saanut suutaan auki ja kertonut, että haluaa vaimonsa kuvaan. Silloin kannattaa suunnata syyttävä sormi mieheesi, ei anoppiin.
Kiitos vaan paksupäiseksi kutsumisesta, huomaan että tapoja ei sinulla ainakaan ole.

Voin olla eri mieltä kanssasi, ja osaan sen sanoa, mutta ainakaan minun ei tarvitse alentua nimittelemään sinua.

Siitä voin omalta osaltani olla hyvin tyytyväinen. Tuntuu, että haluat vain saada vahvistusta omalle näkemyksellesi, etkä oikeasti koe halua tai tarvetta katsoa asiaa toiselta kantilta. Se on hieman hassua, koska keskustelupalstalla näitä mielipiteitä nimenomaan tulee. Kuitenkin sivuutat sekä minun että esim. MolliMeloonin ihan asiallisesti esitetyt kysymykset kokonaan jättämällä vastaamatta niihin. Ehkä kyse on kieltämisestäkin, asiaa on usein vaikea katsoa muulta kuin siltä kantilta, jonka on päättänyt ottaa, ja varsinkin löytää vikaa itsestäänkin.