Miehen perheen käytös häissä, onko teistä ok?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Liinu"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

"Liinu"

Vieras
Meidän häiden jälkeen ilmaantui perhealbumeihin kuvia, joissa on miehen vanhemmat ja sisarukset sekä mieheni - sulhanen ilman morsianta.. Eli minua ei pyydetty näihin kuviin... Mm. miehen sisko suhtautui häihimme todella nuivasti, jopa tylysti, ja äidin asenne oli myös osittain negatiivinen. Tämän vuoksi kiinnitin kuviin huomiota. Tai onko teistä erikoista, että häissä otetaan perhekuvia, joihin ei morsianta pyydetä ollenkaan? Kuvatekstissä vielä luki, että "koko perhe koolla". Minusta tuo oli loukkaavaa...

[QUOTE="Liinu";22750763]Kuvatekstissä vielä luki, että "koko perhe koolla". Minusta tuo oli loukkaavaa...[/QUOTE]

olihan siinä koko perhe koolla, miehen lapsuudenperhe. tietääkseni sinä et kuulu siihen, vaikka kuinka olisitte naimisissa. kuten ei miehesikään kuulu sinun perheeseesi. sinä ja miehesi taas muodostatte yhdessä ihan oman perheen. vaikeaa?

Itse en kyllä mieheni perhettä nainut, pelkästään mieheni, toki appivanhemmilta löytyy paljon yhteisiä kuvia, mutta myös kuvia joissa heidän perhe kokoontuu. Myös minun vanhemmillani on kuvia joissa "meidän" perhe kokoontuu (7 henkinen perhe, joista kaikki asustaa eri paikkakunnalla, joten vaikea saada kaikkia samaan kuvaan) ilman miestäni tai siskoni miestä tai veljeni vaimoketta...

Meillä anoppi olisi halunnut häissä käyttäytyä noin, mutta koska häät oli isot ja anoppi jumalattomasti juovuksissa niin pääsimme 'karkuun' hänen kuvaussuunnitelmiaan ja sukukuvia ei häistä ole ollenkaan, ainoastaan kuvia meistä kun olimme koko päivän liimaantuneina toisiimme. No anoppi kosti sitten tämän tyttäremme ristiäisissä ja ilmoitti suureen ääneen haluavansa perhekuvan, jossa hänellä oli tyttöni sylissään ja kuvassa on anoppi, appiukko, mieheni ja miehen veljet, mutta minua ei kuvaan pyydetty. Lapseni kummitäti tuli tässä vaiheessa sanomaan, että se ottaa jotain perhekuvia ilman sinua, johon totesin, että minä en anopin perheeseen kuulu. Meillä on vähintäänkin viileät välit olleet aina, anoppini inhoaa minua.

No ei noista kuvajutuista kannata loukkaantua. Nehän ovat vaan huvittava esimerkki siitä kuinka sekopäisestä ihmisestä on kyse. Muuten kannattaa olla mahdollisimman vähän tekemisissä kaikkien niiden kanssa, jotka tuollaisen hyväksyy. Toivottavasti miehesi tajuaa laittaa äidillleen hanttiiin.

Ihan normaaliahan toi on. Ei meistä miehen kanssa kumpikaan ole tajunnut loukkaantua kun esim. ristiäisissä on otettu "sukupolvikuvia".

Samoin kun viimeisissä sukujuhlissa kaikki äitini sisarukset olivat pitkästä aikaa koossa ja kun äitini äiti on jo huonossa kunnossa (ei tiedetä kuinka kauan enää elää) niin halusivat sitten kaikki samaan kuvaa äitinsä kanssa. Kaikkien puolisot (mukaan lukien myös siis isäni) jäivät luonnollisesti ulos kuvasta, eikä kukaan tajunnut vetää hernettä nenään.

Mun mielestä ihan normaalia. Ei kai ne mitään kamalan "virallisia perhekuvia" ole, jos niitä ei ole otettu kuvaajalla tms? Sekä morsiamesta että sulhasesta voi ottaa kuvia sekä yksinään että omien ystäviensä/perheidensä kanssa.

No kyllä esim. minun ja myös siskoni häissä on otettu kuvia pelkästään sulhasen lapsuudenperheestä ja isoäidistä, samalla tyylillä myös meidän lapsuudenperheestämme. On kuitenkin otettu myös sellaisia kuvia, joissa on sekä morsiusparin vanhemmat, morsiuspari sekä morsiusparin sisarukset perheineen.

No minusta on ok jos on myös "sukupolvikuvia" omasta suvusta, mutta kyllä loukkaantuisin jos HÄISTÄ ei olis ollenkaan kuvia morsiamesta vaan pelkästään sulhasesta!! Siis mies ja vaimohan siinä menee naimisiin ja muodostaa oman perheen! Kyllä pistää silmään, jos yksi ihminen sensuroidaan pois perhealbumeista.

[QUOTE="vieras";22750782 begin_of_the_skype_highlighting**************22750782******end_of_the_skype_highlighting]On ok.[/QUOTE]

Joo niin varmaan kun ei ole kyse sun omistä häistäsi. Kyllä sulhasen olisi pitänyt puuttua asiaan. Minä en olisi hyväksynyt.

Ihan normaaliahan toi on. Ei meistä miehen kanssa kumpikaan ole tajunnut loukkaantua kun esim. ristiäisissä on otettu "sukupolvikuvia".

Samoin kun viimeisissä sukujuhlissa kaikki äitini sisarukset olivat pitkästä aikaa koossa ja kun äitini äiti on jo huonossa kunnossa (ei tiedetä kuinka kauan enää elää) niin halusivat sitten kaikki samaan kuvaa äitinsä kanssa. Kaikkien puolisot (mukaan lukien myös siis isäni) jäivät luonnollisesti ulos kuvasta, eikä kukaan tajunnut vetää hernettä nenään.

Tämä on aivan eri asia. Häät / sukujuhlat tai perhepotretit / sukupolvikuvat. Puhut eri asiasta. Itse tarkoitin sitä, että systemaattisesti ja tarkoituksellisesti jätetään juhlan toinen päähenkilö ulkopuolelle. Häissä on kyse kahdesta ihmisestä ja heidän juhlastaan, ei mistään sukukokouksesta ja sukupolvien kuvaamisesta.

Ihan normaalia ja ymmärrettävää mun mielestä. Et sinä kuulu appivanhempiesi perheeseen. Ehkä halusivat hyödyntää tilannetta, jossa olivat kaikki paikalla, hyvissä vaatteissa ja vieläpä tärkeän päivän kunniaksi?

Meilläkin otettiin jouluna kuva, jossa olimme minä, äiti ja siskoni sekä meidän kaikkien lapset. Jopa oltiin niin törkeitä, että pyydettiin siskon miestä ottamaan kuva, muttei otettu häntä kuvaan mukaan. Samalla tavalla otatti mieheni perhe kerran kuvan tavatessaan siten, että kuvassa oli isoäiti, äiti, poika (mieheni) ja pojan tytär. Minä otin kuvan, eikä edes harmittanut.

No juurikin näin: perhekuvia ilman yhtä perheenjäsentä. En väitä kuuluvani miehen lapsuudenperheeseen, mutta en myöskään halua omissa juhlissani otettavan "virallisia perhekuvia" joihin minua ei haluta mukaan. Ottakoon ne kuvat sitten jossain muualla.

Et kuulu anopin perheeseen, et virallisesti etkä epävirallisesti. Mitä väliä jos hän ottaa pari kuvaa jossa on vain anopin oma perhe? Anna ottaa kuvansa. Ikäväähän tässä koko jutussa on se ttette te tule anopin kanssa juttuun, ihan sama mikä se syy on. Enkä tarkoita että sun pitäisi nyt äkkiä alkaa korjaamana tilannetta ;)
Anoppi ottaa kuvia joissa sinua ei näy ja sinä otatta kuvia joissa näyt. Kenenkään ei kannata vedellä papuja nenukkiin, annat anopin juttujen mennä korvasta sisään ja toisesta saman tien ulos. Niille ei kannata uhrata ajatustakaan. Aikuisten oikeasti.

Tämä on aivan eri asia. Häät / sukujuhlat tai perhepotretit / sukupolvikuvat. Puhut eri asiasta. Itse tarkoitin sitä, että systemaattisesti ja tarkoituksellisesti jätetään juhlan toinen päähenkilö ulkopuolelle. Häissä on kyse kahdesta ihmisestä ja heidän juhlastaan, ei mistään sukukokouksesta ja sukupolvien kuvaamisesta.

Elikä mitään kuvia ei olisi saanut ottaa ilman sinua? :O Hohhoijaa. Kyllä ne häät ovat samalla yleensä sukukokoontuminen ja silloin on täysin normaalia ottaa myös noita sukupolvikuvia.

Meillä taas appi ja anoppi alkoivat kännissä kilpaa setvimään poikansa (siis sulhasen, minun mieheni) avioeroa ex vaimostaan. Siis tyylin haukkuivat ex vaimoa kilpaa... ja toivottavasti on pojalla parempi onni tällä kertaa! Minun isäni ajoi molemmat ulos pilaamasta tunnelmaa.
Menimme molemmat toista kertaa naimisiin ja se oli toki kaikkien tiedossa.

No juurikin näin: perhekuvia ilman yhtä perheenjäsentä. En väitä kuuluvani miehen lapsuudenperheeseen, mutta en myöskään halua omissa juhlissani otettavan "virallisia perhekuvia" joihin minua ei haluta mukaan. Ottakoon ne kuvat sitten jossain muualla.

En ymmärrä miten on eri asia..? Sinäkin puhut kommenteissasi vähän ristiin.

Siis eikä sinusta otettu miehesi puolelta yhtään kuvaa? Onko kaikki kuvat häistä vain miehestä ja hänen suvustaan?

Kyllä mielestäni häissä on monesti tapana ottaa erilaisilla "yhdistelmillä" kuvia. Eli vaikka mieheb sisarukset yhdessä kuvassa, morsiusparin vanhemmat yhdessä kuvassa, morsian + morsiamen kaverit yhdessä jne. Ei mielestäni ole mikään oletus, että morsian olisi jokaisessa otettavassa kuvassa ja morsiusparista ei voisi ottaa kuvia erikseen. En todellakaan menisi loukkaantumaan tuollaisesta, ihan normaali käytäntö. Taitaa olla taustalla muuta kitkaa miehen perheen kanssa, kun tuollaisesta vetää aikuinen ihminen herneet nenään.

Kannattaisi sanoa tuollaiset seikat jo aloituksessa. On aika eri asia kertoa, että "perhealbumeihin ilmestyi kuvia, joissa..." ja "systemaattisesti jätettiin yksi ulkopuolelle". Jätettiinkö sut siis kokonaan kuvaamatta sun häissä?

Yhteistyössä