Miehen näkökulmasta: miltä vaikuttaa raskaana oleva?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Viilistelijä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

Viilistelijä

Vieras
Hei,

Ehkä hieman typerältä kuulostava kysymys, mutta uteliaisuuttani ja hämmästykseni takia täytyy kysyä. Eli tässä 2 päivän sisällä 3 tuttua miestä (työkaveria) on kysynyt olenko raskaana. Erittäin hämmentävää koska ensinnäkin sitä on kysynyt tähän mennessä vain vitsillä joku ystävä ehkä "sunnuntaiaamuna" ja toiseksi kun en sitä ole. En ole lihonut, vaan pikemminkin laihtunut.. Näytän vain väsyneeltä vuorotöiden takia. Ei tämä muuten niin iso ongelma ole, mutta mielenkiinnosta haluaisin tietää, että tekeekö jotkin ominaisuudet tai olotilat naisessa näyttämään todellakin miehen silmässä että olisi raskaana? Toki voi olla sattumaakin, en epäile. Viime aikoina olen vain kokenut joitain henkisiä muutoksia, joten olen vähän "prosessivaiheessa" ja siksi kysymysten samanaikaisuus ihmetyttää ja huvittaakin.

Raskauden alkuvaiheessa monilla on aamupahoinvointia. Jos ruokalassa ruokahalusi on ollut heikko ja aamuinen olemuksesi kalpea, niin voivat luulla. En tuosta sen kummempia johtopäätöksiä vetäisi. Syöthän D-vitamiinia nyt pimeänä aikana? Itse vuorotyöläisen kaverina tiedän miten rankkaa pimeyden lisääntyminen on, kun tulee aika jolloin tuntuu että ainoan valoisan ajan on joko töissä tai nukkuu. Jaksamista!

Ööh... kärttyisältä? Helposti ärsyyntyvältä? Mielialat heittelee? Itkuisuutta havaittavissa?Lähinnä tällaisten havainnointien voisi kuvitella kirvoittavan puolivitsillä heitettyjä raskaustiedusteluja.

Minusta itsestänu tuntuu, että olen tosi ruma ollessani raskaana. Lihava ja luotaantyötävä. Tänäänkin mieheni katsoi vatsaani jotenkin tosi karsaasti. Olen normaalista melko hoikka ja pienikokoinen, joten uusi kömplelö olemus on hankala kantaa ja hyväksyä. Yksi lapsi on jo, ja on todellakin vaivan arvoinen, mutta raskausajasta en nauti, saati pidä itseäni tippaakaan kauniina.

Minun kokemuksen mukaan miehet on yleensä melko sokeita näissä asioissa... Mutta ehkäpä työkaverisi ovat harvinaisen tarkkanäköistä sorttia :) Vai onko heillä kenties omia lapsia ja osaavat lukea naista "sillä silmällä"?

Ja "Huono itseluottamus" nyt otat itseäsi niskasta kiinni!! Se että ukkosi katsoo sinua karsaasti ei ole sun vika! Toivottavasti et perusta minäkuvaasi sille miten miehesi sinut näkee. Olet kaunis, katso vaikka peiliin!

No mun työkaveri ei edes tajunnut mun olleen raskaana vaikka olin kohta jäämässä äippälomalle.:) Mun mielestä oli niin itsestään selvää, että vaikka mun vatsa pieni olikin, niin kaikki tajuavat mun olevan raskaana. Mut hän oli vaan luullut, et olen lihonut, ja että mun jutut vauvoista ois vaan jotenkin naisten juttuja. Mietin vaan, et mitäköhän ihmettä hän luuli mun siellä vessassa ravaavan, luuli varmaan et mulla on jotain pidätysongelmia...;)

Minulta ei siis kyllä kukaan mies ole ikinä kysynyt, olenko raskaana. Päin vastoin, raskausaikana mua tultiin iskemään monessakin paikassa, vaikka ilman raskautta ei tällaista ilmiötä ole havaittavissa. Se oli kyllä tosi outoa; naimisissa ja raskaana kun ei tosiaan halua flirtata kenenkään kanssa...olin kuulemma niin iloisen näköinen, et mua oli helppo lähestyä.

Minä tunsin itseni kauniiksi mieheni silmissä, ja raskaana tunnen olevani edelleen kaunis. Miehet katsovat minua edelleen samalla tavalla kuin ennenkin. Mutta en ole kyllä mitenkään turvonnut, ihoni hehkuu aiempaa enemmän, hiukset ovat vahvat ja olo seesteinen. Raskauden huomaa kohdallani vatsakummusta.
AP. Aamupahoinvoinnista monet päättelee raskauden, mutta tuskin nyt ulkonäöstä tuossa vaiheessa. Sinänsä torkeä kysymys mun mielestä kyllä. Ehkä ne kolme on keskenään päättäneet naljailla sulle.

Yhteistyössä