Miehen mielestä olen liian lihava. Miten käy jos laihdutan?

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Olemme reilu kolmikymppinen pariskunta, yhdessä 12 vuotta.

Eli perinteinen tilanne, olen lihonut suhteemme alkuajoista n.14 kg. Lopetin alkon juonnin ja tupakoinnin, osittain oman terveyteni vuoksi, osittain siksi koska mieheni sitä on toivonut kovasti jo vuosikausia (inhoaa tupakointia.)
Lopettamisen sivutuotoksena painoni nousi ihan uskomatonta tahtia, olen koko aikuisikäni ollut hoikka tai normaalipainoinen ja nyt pullukka.

Mieheni kiinnostus seksiin on lopahtanut täysin ja tiedän etten ulkonäöllisesti miellytä enää häntä, ei hän sitä todella rumasti ole koskaan päin naamaani sanonut, näen sen katseista ja ymmärrän kyllä pienistä ja isommistakin vihjeistä.

Itseäni suoraansanottuna vituttaa miehen suhtautuminen asiaan, jos yritän kokkailla terveellisemmin, ei ruoka kelpaa ja lopulta menetän hermoni ja kokkaan kaksi eri ateriaa, toinen minulle ja toinen miehelle.
Sitten laskee motivaatio kun joutuu hellan edessä seisoksimaan tuntikaupalla päivittäin, hitto mä mikään ruokapalvelu ole!

Lenkille tai kuntoilemaan ei seuraksi lähde, valittaa vaan miten minun pitäisi lenkille lähteä.

Aion kyllä laihtua, mietin vain että käykö tässä niin että kilojen karistua koen mieheni niin vastenmielisenä ettei enää kiinnosta pitääkö hän minua viehättävänä vai ei.
Pikkuhiljaa katkeroidun ja inhoan miestäni hieman enemmän päivittäin tämän asian vuoksi.

Kenelläkään ollut vastaavaa tilannnetta?
Miten se päättyi jos laihdutit onnistuneesti?
Voiko tässä käydä niin että inhoan miestäni ikuisesti tämän vuoksi?
 
älgöhjlghlfhlkhsj
Vastaavaa tilannetta ei ole ollut, mutta tiedän tuollaisia tapauksia, joissa laihtunut osapuoli onkin lähtenyt jatkamaan onnellisesti yksin. Sinä taidat kuitenkin haluta pitää suhteenne kasassa, kummankaan painosta riippumatta?

Kuinka paljon ja miten olette puhuneet aiheesta? Onko homma miehen puolelta pelkkää valitusta ja odotuksia sinua kohtaan?
Auttaisiko, jos kertoisit laihdutuspäätöksestäsi ja pyytäisit mieheltäsi positiivisempaa suhtautumista asiaan, joka olisi "molempien parhaaksi"?

Tuosta ruokapuolesta, jos miehelle ei valmis ruoka kelpaa niin aikuinen ihminen osaa kyllä itsekin kokata :D
 
miten
Miten miehesi kommentoi kun lopetit tupakoinnin ja alkoholin käytön? Oliko ylpeä ja kehui sinua? Jos silloin et saanut kehuja tms. niin miten käy kun laihdutat, tuleeko sitten taas jotain uutta muokattavaa sinussa?
 
Onko mahdollista, että olet tulkinnut hänen eleensä, ilmeensä ja seksihaluttomuutensa väärin? Pitäisikö sinun kertoa asia miehelle, kysyä että mistä johtuu ja että itse koet tuon inhottavaksi ja toivoisit tukea enemmän juuri ruokavaliohommissa ja että hän lähtisi vaikka lenkille kaveriksi.

Jos olet tulkinnut oikein ja miehesi ei halua sinua ylipainon vuoksi ja silti ei ole valmis tukemaan sinua laihdutuksessasi.... No...

[QUOTE="vieras";26751548]Aion kyllä laihtua, mietin vain että käykö tässä niin että kilojen karistua koen mieheni niin vastenmielisenä ettei enää kiinnosta pitääkö hän minua viehättävänä vai ei.
Pikkuhiljaa katkeroidun ja inhoan miestäni hieman enemmän päivittäin tämän asian vuoksi.[/QUOTE]


Toivottavasti, sillä ansaitset todellakin parempaa kuin tuollainen mies!!
 
Mep
Hmm..miksi painollasi olisi merkitystä siihen, millaisena sinä koet miehesi?

Valittaminen ei kyllä ole mikään kiva kannuste eikä se, ettei lähde ruokalinjalle kanssasi/lenkille. Kuntokuuri tuskin tekisi hänellekään pahaa (painosta riippumatta).

Mutta ihan oman etusi vuoksi tsemppiä hoikistumiseen. Se on terveysetu joka tapauksessa ja bonuksena tulee muu jaksaminen ja tyytyväisyys omaan olemukseen.
Mies tehköön omat ruokansa tai menee nakkarille jollei samat ruoat kelpaa....kompromissina suosittelen karppausta, jolloin saatte herkutella esim. kermaisella kastikkeella, mutta sinä voit syödä sen vihanneksilla ja mies keittää makaronit itselleen jollei terveellinen kelpaa :)
 
kompromissina suosittelen karppausta, jolloin saatte herkutella esim. kermaisella kastikkeella, mutta sinä voit syödä sen vihanneksilla ja mies keittää makaronit itselleen jollei terveellinen kelpaa :)
On muuten paskin kompromissi evö! Meillä kokeiltiin sillä lopputulemalla että mun paino putosi 4 kiloa - miehelle tuli 5 lisää... Mies kun muuten jatkoi hiilareiden mättämistä, ei juuri lisännyt kasvisten määrää ruokavalioon mutta proteiinia ja rasvaa tuli enemmän, niin paino lähti nousuun saman tien.
 
"vieras"
Suosittelen lenkkeilyä ja kuntoilua ilman miestä. Mikään ei ole ankeampaa kuin ruinata vastentahtoista kumppania mukaan. Siinä menee oma mielihyvä liikunnasta ja helposti jää koko lenkkeily väliin. Alat vaan säännöllisesti käydä lenkillä ja asennoidu niin, että teet sen mielelläsi. Jos mies kiusallaan patistaa sinua laihduttamaan ja kuntoilemaan, niin se, että osoitat nauttivasi, on miehelle paras rangaistus. Jos taas mies on toiminut patisteluissaan sinun parhaaksesi, niin silloin hän osaa iloita puolestasi.
 
"aloittaja"
Kyllä mies silloin kehui hiukan kun lopetin tupakoinnin ja alkoholin, vähän oli asenteella "kauankohan kestää", koska olen aiemmin lopettanut ja aloittanut uudestaan.

Varoitin miestä jo etukäteen, että jokainen tuntemani tupakoinnin lopettaja on lihonut vähintään muutaman kilon.

Kyllä mä olen lukenut miestäni oikein, ei epäilystä, mies on myös alkuaikoina suoraan kertonut miten tärkeää hänelle on että puoliso on hoikka.

Seksiin vaikuttaa myös se etten tiedä miten voisin olla täysin estoton ja auki (joka välttämätöntä hyvässä seksissä), kun tiedän etten viehätä miestä.

Tuon katkeroitumisen lisäksi toinen suuri pelkoni on juurikin tuo mitä seuraavaksi minussa korjataan?

Joskus tulee fiilis että olen miehelle joku projekti jota pitää parannella.
Aiemmin aihe oli tuo tupakointi ja alkoholi, nyt paino.

Hirveän vaikeata olla lihava, oikeasti.
 
"vieras"
On muuten paskin kompromissi evö! Meillä kokeiltiin sillä lopputulemalla että mun paino putosi 4 kiloa - miehelle tuli 5 lisää... Mies kun muuten jatkoi hiilareiden mättämistä, ei juuri lisännyt kasvisten määrää ruokavalioon mutta proteiinia ja rasvaa tuli enemmän, niin paino lähti nousuun saman tien.
Tässä tapauksessa tämä voisi olla paras ratkaisu :) Olisi miehelle oikein, kun lihoisi ja vaimo saisi antaa samalla mitalla takaisin.
 
[QUOTE="vieras";26751778]Tässä tapauksessa tämä voisi olla paras ratkaisu :) Olisi miehelle oikein, kun lihoisi ja vaimo saisi antaa samalla mitalla takaisin.[/QUOTE]

:D Totta, voihan sen tuollakin tavalla ajatella, eipä tullut mieleeni :D
 
[QUOTE="aloittaja";26751764]Hirveän vaikeata olla lihava, oikeasti.[/QUOTE]


Mä tiedän kokemuksesta, mutta mua se rassaa vain itseäni. Mies jaksaa aina kehua mun ulkonäköä eikä koskaan ole tullut fiilistä ettei se haluaisi mua koska olen lihava. :heart: Ja mä olen OIKEASTI läski, +20 kiloa siitä kun alettiin seurustelemaan ja mua ei silloinkaan voinut HOIKAKSI kutsua, olin ihannepainon ylärajoilla eli 3 kiloa alle lievän ylipainon rajan.
 
miten
[QUOTE="aloittaja";26751764]

Hirveän vaikeata olla lihava, oikeasti.[/QUOTE]

Siis laihduta itsesi vuoksi! Mieti sitten mitä suhde tuo ja tee päätöksesi sitten. Paljon tsemppiä tulevaan!
 
"Vieras"
no minä en jaksais tollaista ukkoa ollenkaan, joka ei hyväksy minua sellaisena kuin olen! olen 16v aikana ollut pullea, hoikka ja pullea, ja aina olen kelvannut. mies on tsempannut tarvittaessa, ja kehunut aina, rakastanut kiloineen päivineen vaikka itse onkin hyvissä mitoissa.
 
[QUOTE="vieras";26751548]
Mieheni kiinnostus seksiin on lopahtanut täysin ja tiedän etten ulkonäöllisesti miellytä enää häntä, ei hän sitä todella rumasti ole koskaan päin naamaani sanonut, näen sen katseista ja ymmärrän kyllä pienistä ja isommistakin vihjeistä.
Voiko tässä käydä niin että inhoan miestäni ikuisesti tämän vuoksi?[/QUOTE]

Ehkä:
i) Miehelläsi on vain alhainen libido (mutta silti saattaa pitää sinua maailman kauneimpana ja viehättävimpänä ihmisenä)
ii) Miehesi on aseksuaali eikä välttämättä itsekään tätä tiedä (mutta silti saattaa pitää sinua maailman kauneimpana ja viehättävimpänä ihmisenä)
iii) Miehelläsi on paljon muutakin mielenkiintoista tekemistä (mutta silti saattaa pitää sinua maailman kauneimpana ja viehättävimpänä ihmisenä)
jne. jne.

Puhuminen ei varmaan ainakaan pahenna tilannetta? Pelkkä puhuminen ei riitä, pitää myös muistaa sanoa jotakin. Ja ne kuluneet oletukset (mies pettää, mies on homo, mies pitää minua rumana...) kannattaa heittää romukoppaan.
 
Viimeksi muokattu:
Alkuperäinen kirjoittaja nörttipoika;26758844:
Ei ole sanonut sinua rumaksi ja silti oletat hänen ajattelevan niin?

Nyt tulee vuosisadan jymäys: Jos arvailet, mitä toinen ihminen ajattelee, niin arvaat hyvin todennäköisesti väärin.

Ehkä kannattaa heittää romukoppaan ne ikivanhat käsitykset, joiden mukaan miehen tulee olla kaiken aikaa halukas seksiin.

Ehkä:
i) Miehelläsi on vain alhainen libido (mutta silti saattaa pitää sinua maailman kauneimpana ja viehättävimpänä ihmisenä)
ii) Miehesi on aseksuaali eikä välttämättä itsekään tätä tiedä (mutta silti saattaa pitää sinua maailman kauneimpana ja viehättävimpänä ihmisenä)
iii) Miehelläsi on paljon muutakin mielenkiintoista tekemistä (mutta silti saattaa pitää sinua maailman kauneimpana ja viehättävimpänä ihmisenä)
jne. jne.

Puhuminen ei varmaan ainakaan pahenna tilannetta? Pelkkä puhuminen ei riitä, pitää myös muistaa sanoa jotakin järkevää. Ja ne kuluneet oletukset (mies pettää, mies on homo, mies pitää minua rumana...) kannattaa mahdollisesti heittää romukoppaan.
Jos mies olisi koko ajan ollut haluton seksiin, niin mikäs siinä, sitten voisi alkaa tehdä diagnooseja aseksuaalisuudesta tai alhaisesta libidosta, mutta jos kyseinen pari on ollut 12 vuotta kimpassa ja tämä haluttomuus on ihan uusi "oire" niin eiköhän se ole silloin seurausta jostain muusta (stressi, työpaineet, masennus, puolison lihominen, fiilis että suhde on huono, oma terveys/hyvinvointi)... Tuskin kukaan 10 vuotta jaksaa paneskellä aktiivisesti jos ei yhtää seksi nappaa...

Mun eksänkin sä olisit varmaan nimennyt aseksuaaliksi mutta jotenkin ei oikein sovi taudinkuvaan että nuorempana on ollut varsinainen häntäheikki, minuakin pettänyt lukuisia kertoja ja sitten vaan yhtäkkiä lakkaa seksi (kotona) kiinnostamasta vaikka periaatteessa kaikki pitäisi olla hyvin ja rouvakin laihtumaan päin.
 
"Anne"
Mitä terveysruokaa sitten yrität kokkailla?
Tee ihan peruskotiruokaa, salaatit ja kasvikset yms. Otat vain itse 50% lautasesta kukkuralleen salaattia. 50% keitettyjä kasviksia, vähän vähemmän lisuketta ja kastiketta päälle (esim). Samaa ruokaa syömällä voit silti laihduttaa. Jos miehelle ei esim edellämainitun kaltainen kelpaa niin käske pitämään tunkkinsa.

Ja jos miehellä ei ole tarvetta laihduttaa, niin ehkä hänellä ei ole motivaatiota lenkille. Liikunta on hyvästä mutta se ei ole laihduttamisen avain vaan ruokavalio. Löydä itsestäsi liikkumisen ilo, äläkä sysää vastuuta toisen niskaan sillä, ettet lähde koska joku muu ei lähde.
 
"vieras"
Kannattaa tutustua ihan huolella terveelliseen ruoanlaittoon ja käyttää laadukkaita aineksia. Mua vähän ihmetyttää, että miten se ruoka ei miehelle kelvannut - vai onko mies näitä lapsellisia juntteja, jotka ei suostu syömään mitään missä on vihanneksia, ja kelpaa vain liha, peruna ja suola?
 
minmin
Miksi helvetissä kokkaat miehelle jotain eri ruokaa? Jos ei kelpaa sun tekemä ruoka niin onko se niin avuton ettei saa itse ruokaa pistettyä? Ihan kuin sä olisit miehen piika etkä vaimo.
 
Vastaavassa
Kerroit, että miehesi on suhteen alussa kertonut miten tärkeää on että toinen on hoikka. Itse olet hänen kanssaan silloin alkanut seurustella sen tietäen, joten turhaan itse nyt valitat. Sinä olet pettänyt miehesi. Minulla on käynyt näin kaksi kertaa parisuhteessa - mies on alkanut lihoa eikä ole nähnyt vaivaa tehdä asialle mitään. Ihan turha länkyttää sisäisestä kauneudesta ja rakkaudesta, kun ylipaino ei visuaalisesti miellytä niin kyllä minultakin meni seksihalut kun lähetyssaarnaajassakin alkoi litistyä toisen alle..

Vaihtoehtosi ovat, että joko laihdutat ja lopetat mässäilyn (ei ne kilot ole tyhjästä tulleet) tai sitten vaihdat miehen sellaiseen, joka tykkää pyöreämmistä.
 
noooo
Mulla ei itsellä ole kokemusta ylipainosta, joten sikäli en osaa sanoa. Kommentoin siis tuohon muuhun, mikä tässä minusta on muutenkin oleellisempaa...

- sinä haluat laihtua. Laitat siis terveellistä ruokaa ja liikut oman hyvinvointisi vuoksi. Miehesi ei syö laittamaasi ruokaa eikä lenkkeile kanssasi. Sinä tulkitset sen ilmeisesti niin, että hän ei kannusta sinua vaan lähinnä latistaa. Hän todennäköisesti haluaa vain jatkaa omaa elämäänsä kuten ennenkin, eikä tajua, että laihduttamisesi vaikuttaa hänenkin elämäänsä
- mies kommentoi typerästi. Todella. Ja jos hän haluaa syödä eri ruokaa kuin sinä, kaipa aikuinen ihminen tekee ruokansa itse?? Voisit sanoa hänelle, että kaipaan kannustusta, et kettuilua.
- mies ei lähde kanssasi lenkille. Miksi pitäisikään, jos siitä ei ole sovittu tai jos ette koskaan ennenkään ole sellaista harrastaneet? Tätä en tajua, itse käyn mieluiten yksin ja nautin liikunnasta yksin, en jaksaisi jos lenkkipolullakin tarvitsisi ukkoa katsella.

Mutta tärkein on tuo, mitä kerroit seksistä. Ettet voi olla kokonaan "auki", koska itsetuntosi on kärsinnyt miehesi kommenteista ja koet, ettei hän muutenkaan sinua halua. Aivan hirveä tilanne, ja omasta kokemuksesta voin sanoa, etten minä ainakaan pystynyt enää tuollaisen kokemuksen jälkeen haluamaan miestäni. Päädyin haluamaan toista, joka todella halusi minua. Itse olen kai sellaista laatua, etten kestä ulkonäkööni kohdistuvaa kritiikkiä - tai edes neutraalia kommenttia - ilman että halut häviävät heti. Ne nimittäin hävisivät kuin sormia napsauttamalla, ja samoin meni kunnioitus kyseistä ihmistä kohtaan. :(
 

Yhteistyössä