Miehen mielestä on tyhmää, että pitää ostaa lahja esim. muskarintädille jne...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "tsip"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Jouluna on laitettu hoitajille yhteiseksi kahvihuoneeseen herkkuja vähän mutta ei todellakaan mitään lahjoja aleta kellekään ostamaan.
Ei kukaan mullekaan kaupan kassalle tuo lahjoja :/

[QUOTE="vieras";23740371]Jouluna on laitettu hoitajille yhteiseksi kahvihuoneeseen herkkuja vähän mutta ei todellakaan mitään lahjoja aleta kellekään ostamaan.
Ei kukaan mullekaan kaupan kassalle tuo lahjoja :/[/QUOTE]

No, tuota ei ehkä ihan voi verrata muskarin opettajaan. Ei aivan samanlaista "suhdetta" oo mulla ainakaan noihin kaupan täteihin ku meidän omaan muskarin opettajaan. Mut siis edelleen, kukin tyylillään...

No niin mustakin on tyhmää. Päiväkodin tädin nyt ehkä jotenkin ymmärrän, mutta että muskarin tätillekin. Pitääkö viedä neuvolantädillekin?

Kerran olen kouluterkalle kukkakimpun lähettänyt ja hän todella ilahtui siitä. Mielestäni hän oli tehnyt työtään empaattisesti ja itseään säästämättä ja olin kiitollinen avusta, jonka lapseni sai.

Mun mielestä se ei ole tyhmää. Mun mielestä se on kaunis ele ja täysin vapaaehtoinen. Mä rakastan muutenkin ostella lahjoja ja nyt mietinnässä onkin lasten päiväkodin tädeille lahjat. Kovin kalliita ei voi ostaa, sillä tätejä on 7. Joku kerta vein kauniita kesäisiä marimekon servettejä (iso ja pieni pkt) kauniiseen sellofaaniin pakattuna ja kovin kiittelivät, että käyttöön menee.

itse olen päiväkodissa töissä ja silti minä vien omien lasteni tädeille kyl lahjat yleensä kukkaset tai amppelimansikat (muistan myös jouluna)
kerran tyttäreni satutti hanpaansa ja kaksi etuhammasta jouduttiin ottan pois ikää tytöllä oli 5v. oli h.lääkärissä isänsä kanssa. tyttö oli ollut reipas ja lääkäri oli hoitanut tilanteen erinomaisesti eikä siittä jäänyt tytölle pelkoja, niin vei h.lääkärille (oli joulunaika) konvehtirasian kiitoksksi. ja kyl hän yllätty iloisesti asiasta.

Lukeudun heihin, jotka haluavat muistaa lastensa opettajia / päiväkotihenkilökuntaa. Erityisesti nyt kun kuopuskin jättää hyvän päiväkodin ja ihanan eskarin taakseen ja astuu koulun maailmaan.
Eskarissa ja siinä päiväkodissa työskenelleet ihmiset ovat olleet suuressa roolissa lapseni elämässä ja haluan heitä siitä kiittä. Vaikka palkkansa työstään saavatkin.

Ei olla osteltu mitään. Lapset tekevät kortit jos jotain.
Jaa no...esikoisen kerhotädille ostettiin kimppalahja ( iso kukka-amppeli ja suklaata ) kun kolmen vuoden kerhoilu loppui.

No kyllä mä olen muistanut sitä neuvolantätiäkin, kun vaihtoi työpaikkaa. Ja muskarinopea joka joulu ja kevät.
Jouluksi on helpompi keksiä, kun voi ostaa kynttilää ja suklaata, mutta mun mielestä ne ei kevääseen / kesään sovi.
Joten juurikin tässä pähkäilen saman asian edessä kuin ap.

[QUOTE="vieras";23740371]Jouluna on laitettu hoitajille yhteiseksi kahvihuoneeseen herkkuja vähän mutta ei todellakaan mitään lahjoja aleta kellekään ostamaan.
Ei kukaan mullekaan kaupan kassalle tuo lahjoja :/[/QUOTE]

Pakko kertoa, et kaupan kassalla ollessani olen saanu lahjoja ja muutaman joulukortinkin :)

En ymmärrä miksi pitäisi ostaa erityineni lahja ihmisille, jotka tekevät työtään ja saavat siitä palkan?
Siksikö, että he ovat tekemisissä lastenne kanssa? Onko se jonkunlainen "uhrilahja", että he vastaisuudessakin kohtelisivat lapsianne hyvin,
olisivat heille suotuisia? Vähän kuin nykyaikainen Seita-perinne? :D

[QUOTE="a p";23739988]Niin ja eihän sen tarvitse tarkoittaa sitä että ostetaan kallis lahja. Vaan että esim. lapsi tekee jotain. Muistamista kuitenkin.[/QUOTE]
Siinä on parin vuoden päästä opettajalla kuorma-auto täynnä tenavien vääntämää tiimariroska-askartelua :D

Yhteistyössä