Miehen mielestä on tyhmää, että pitää ostaa lahja esim. muskarintädille jne...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "tsip"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

"tsip"

Vieras
tai päikkärin tädille jos jäädään pois päikkäristä? Itse en taas kehtaa olla ostamatta... Meillä esim. nytkin sellainen tilanne, että ensi viikolla on muskarin kevätjuhla ja meidän muskari täti jää pois ja syksyllä tulee toinen tilalle. Miehen mielestä täysin typerää ostaa lahjaa kun me kerran jo maksetaan siellä käynnistä. Onko muiden mielestä näin?

Sitten toinen kysymys, oletteko te ostaneet vastaavassa tilanteessa ja MITÄ OLETTE OSTANEET? Pää lyö tyhjää...

Mielestäni on, mutta on ostettu silti. Opettajille varsinkin keväällä. En tiedä onko ne opetkaan siitä mitenkään innoissaan.
Ja ostetaan, kun lapsi haluaa. On ostettu aina jotain mikä ei jää kaappeihin tungosta aiheuttamaan kuten kipot, kapot, kynttilänjalat ja tekeleet. Teetä, karkkia yms. kuluvaa on mielestäni järkevintä antaa.

Olen miehesi kanssa samaa mieltä.

Miksi ihmeessä haluaisit viedä muskaritädille lahjan.

Te käytte siellä muskaritunnilla ja täti saa palkan siitä kun opettaa monta ryhmällistä lapsia viikossa, ei se täti mitään muistamisia lapsilta odota.

Opettajan voin kyllä sanoa, että mieluummin sanallinen kiitos kuluneesta vuodesta, kuin niitä kippoja ja kuppoja tai muuta "kaikille sopivaa" joita vuosien saatossa kertyy kaappeihin aika lailla. Kyllä se riittää että te jo maksatte niistä tunneista, vaikka kaunis ajatus onkin.

Mielenkiintosen tästä tekee se, että kaikki olettaa mun vievän jotain kippoja ja kuppeja. Ei, en todellakaan koska itsekin inhoan sitä että jotkut ostaa synttärilahjaks tai muuksi muistamiseksi jotain hemmetin mukeja ja sitten kaikki on eri sarjaa. Siksi mä ajattelinkin kysyä että mitä te ootte vieny, jotka on vieny :) Toi tee oli hyvä idea. Tai sitten vain kukka :) Ja kyllä, jotain haluamme viedä, koska tiedän että joka ikinen muukin meidän ryhmässä olijoista vie jotain.

Olen miehesi kanssa samaa mieltä.

Miksi ihmeessä haluaisit viedä muskaritädille lahjan.

Te käytte siellä muskaritunnilla ja täti saa palkan siitä kun opettaa monta ryhmällistä lapsia viikossa, ei se täti mitään muistamisia lapsilta odota.

Siksi, koska hänestä on tullut tässä muskarin myötä meille tuttu ihminen ja lapsi hänestä pitää. Siksi. Ja kun hän nyt jää pois. Muuten en varmaankaan veisi mitään, jos jatkaisi vielä syksyllä.

Me ollaan annettu yleensä ihan nätti kortti, lapsen tekemä tai ostettu. Anoppi on opettaja ja sitä lahjaa kyllä kertyy... monesti luokan vanhemmat kerää rahaa ja ostaa sitten jonkin isomman lahjan tai lahjakortin opettajalle.

[QUOTE="a p";23740056]Mielenkiintosen tästä tekee se, että kaikki olettaa mun vievän jotain kippoja ja kuppeja. Ei, en todellakaan koska itsekin inhoan sitä että jotkut ostaa synttärilahjaks tai muuksi muistamiseksi jotain hemmetin mukeja ja sitten kaikki on eri sarjaa. Siksi mä ajattelinkin kysyä että mitä te ootte vieny, jotka on vieny :) Toi tee oli hyvä idea. Tai sitten vain kukka :) Ja kyllä, jotain haluamme viedä, koska tiedän että joka ikinen muukin meidän ryhmässä olijoista vie jotain.[/QUOTE]

Ei tarvi tehdä niin kuin toiset tekee. Opettajathan tekevät työtään palkkansa vastineeksi.

Mä olen yhden ainoan kerran suostunut ostamaan opettajalle lahjan. Siitä syystä, että se oli tytön viidennen luokan ope, joka oli sen vuoden sijaisena heillä koska oikea opettaja oli vuorotteluvapaalla.
Lapseni tykkäsi tästä opesta todella paljon ja halusi itse ostaa hänelle lahjan, koska ei näkisi häntä enää.
Hän osti kaulakorun, pienen hopeisen sudenkorennon Jalokivigalleriasta jossa oli myös malakiittia ja jaspista ja siihen ostettiin hopeinen ketju.

Muistakaa, ettei monikaan ilahdu tavaroista. Mielummin lapsen tekemä kortti tai askartelu, se on mukava ja mieluinen muista juuri siitä lapsesta. Krääsää on ihmisillä muutenkin tarpeeksi.

Hassua, mut miten musta tuntuu että jos mä oisin kirjottanu että mä olen se osapuoli joka ei asiaa ymmärrä, niin johan ois ollu eri ääni kellossa :D Sen huomaa monesti, kun joku kirjoittaa miehestään niin vieraiden naisten suojeluvaisto herää henkiin ;) No, leikki leikkinä...

Mut edelleenkään, en oo viemässäkään tavaraa, kuten jo kirjoitin. Ja juurikin mainitsin että joku lapsen askartelema juttu on kans ihan hyvä. Muistaminen ku muistaminen :)

Mun mielestä on ihan asiallista ja hyvän tavan mukaista muistaa. Osta vaikka joku pieni suklaarasia tai jotain muuta. Ei sen tarvitse mikään kummoinen olla, mutta suklaa menee yleensä aina kaikille, jos ei itselle niin muille perheenjäsenille.

Ja joo, oma mies on kanssa järkyttävän lahjavastainen. Sen mielestä kaikki lahjat ovat ihan turhia.

Joo, ap... Kaikki varmaan haluaa sun miestä, kun sen mielestä on hölmöä viedä opelle lahjaa. ;)

Meilläkään ei olla lahjoja osteltu. Ei mielestäni kuulu asiaan. Näen sen, kuten moni muukin, että he vain tekevät työtään, josta jo palkka maksetaankin. :) Oppilaita heillä tulee ja menee joka vuosi...

Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree;23740260:
Mä annan kiitoskortin lapselta, en ostele lahjoja.

Olen juntti ja moukka. Mutta ei häiritse :D

Mä en ainakaan sanoisi että on moukkamaista olla ostamatta. Jokaisella on oma mielipide :) Mutta mä kuulun vaan niihin ihmisiin jotka tykkää muistaa muita, ja tykkään myös että minua ja meitä muistetaan, jos joskus on tarve jne. Mutten keltään moista vaadi... Mutta tykkääminen ja vaatiminen onkin kaksi ihan eri asiaa :) Ja en tosiaan tykkää itsekään niistä kuppi ja tavara lahjoista, ellei sitten ole kysytty toiveita jne. mutta käytännön lahjat jamuistaminen minusta paljon järkevämpää aikuisille ihmisille...

Yhteistyössä