Miehen mielestä olen liian hoikka ja hän ei ymmärrä, että vartalot ovat eri mallisia

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Punainen"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

"Punainen"

Vieras
Miehen mielestä olen liian laiha. En ole alipainoinen. Ihan normaalipainoinen, mutta hoikka. Mies urheilee itse paljon (pelaa jalkapalloa puoli ammatikseen yms) joten hänen kroppansa nyt on aina ollut ns. kunnossa vähän kuin luonnostaan. Ei siis ymmärrä sitä, että hänen ihanne kroppansa on tullut urheiluharrastuksen kautta. Ei ole syntynyt urheilulliseksi, vaan tehnyt töitä sen eteen. Miehillä ei muutenkaan ole esim. rintoja ja vartalo on eri mallinen. Miesten on helpompi sulautua ns. muottiin. Jos nyt ymmärrätte mitä ajan takaa.
Naisilla joko on isot rinnat tai ei ole, naisilla joko on X mallinen vertalo tai ei ole, naisilla joko on leveä lantio, tai ei ole. Vähän kuten vaikkapa nenä. Se nenä nyt on meillä sellainen, kuin on, eikä sille kukaan voi mitään, ellei nyt kirurgin veitseen aio turvautua.

Mies hokee ns. naisihannettaan mulle harva se päivä. Hän pitää sellaisia vähän pyöreistä, isorintaisista naisista, joilla ei ole läski maha. Muualla vartalosa kuulemma pitää olla vähän ylimääräistä, reidet saavat olla vähän paksut yms, mutta mahan pitää olla hoikka ja rintojen isot. Minäkin kuulemma voisin olla tällainen halutessani?!
Voi vittu näin suoraan sanottuna. Mulla ei ole isoja rintoja, eikä tule. Mä olen ollut paljon painavampi ja myös vielä hoikempi ja mulla on aina ollut pienet rinnat. Jos mä rupean lihomaan, niin olen yksinkertaisesti sellainen, jolle kaikki kertyy mahaan. Vaikka painaisin 100kg, niin mulla todennäköisesti hoikat jalat, ihan olemattomat pohkeet, mutta jumalaton keskivartalo.

Mä olen totaalisen kyllästynyt väittelemään miehen kanssa tästä asiasta. Kaikkein pahinta tässä on se, että mulla on oikeasti todella paha mieli. En kelpaa miehelleni sellaisena, kuin olen. Minä en ole fyysisesti hänen ihannenaisensa. Tämä asia on mulla jopa ylitsepääsemätön.

Oletko sanonut miehelle saman, mitä nyt kirjoitit tänne? Jos mies ei edes keskustelun seurauksena ymmärrä, että loukkaa sinua ja on idiootti, niin jätä se sika.

Mun ex oli samanlainen. Jaksoi päivitellä pieniä tissejäni ja kuulemma ruman laihoja jalkojani. Mulle ei sopinut farkut tai sukkahousut, kun mun jalat oli niin rimpulat. Helvata, miten mä jaksoinkin koko äijää. Onneksi nykyinen mieheni, lasteni isä, arvostaa minua tällaisena.

Mä tapailin kerran miestä, joka jo suhteen alkuaikoina rupesi arvostelemaan, että reiteni ovat liian ohuet. Jäi se "suhde" sitten samantien siihen. Oikeasti, älä alistu moiseen.

Miehen mielestä treenaamalla saa kropan sitten muokattua sellaiseksi, että vatsa hoikistuu ja muut paikat eivät. Puhuimme eilen tästä asiasta, joten en tiedä menikö yhtään jakeluun. Vaikka mies lopettaisinkin arvostelun, niin silti mulla olisi takaraivossa aina se, etten ole mieheni mielestä sellainen, mistä tykkää.

Kai olet kysynyt mieheltä että mitä hän kuvittelee että voit tehdä asialle? Pitäisikö sinun kasvattaa tahdon voimalla rinnat vai ottaa silikonit?

Jalkojahan saa kyllä paksummiksi treenillä, mutta rintojen koolle ei voi mitään. Ja miehen mielipiteiden takia ei tietysti tarvitse jokatapauksessa tehdä yhtään mitään, hän kuulostaa idiootilta.

Tuskin kyse on edes siitä että hän kuvittelee että voisit muuttaa malliasia - kunhan vain haluaa alistaa sinua ja lytätä itsetuntosi.

[QUOTE="Punainen";29002670]Miehen mielestä treenaamalla saa kropan sitten muokattua sellaiseksi, että vatsa hoikistuu ja muut paikat eivät. [/QUOTE]

No ei ole mahdollista. Tämän kertoo hänelle jokaikinen joka yhtään tietää urheilusta, kiinteyttämisestä ja laihdutuksesta. Vatsaa voi kyllä _treenata_ yksipuolisesti niin että se kiinteytyy (=lihakset kasvaa) vaikkei muuta treenaisikaan, mutta siitä ei saa rasvaa pois keskitetysti kuin rasvaimulla.

Mä en tiedä haluaako lytätä itsetuntoani. En oikein usko siihen. Mulla olisi paljon muitakin asioita, joilla sitä itsetuntoa saisi helpommin lytättyä.
Meillä ei vielä ole lapsia. Väkisinkin mietin välillä, olisiko aika lähteä :(
Toisaalta miehessä on paljon hyvääkin.

Hyvät ja huonot piirteet ihmisessä eivät ole toisensa kumoavia asioita. Se, että tekee hyviä asioita, ei siis millään lailla kompensoi huonoja. Ihan vain huomautuksena.

No ei oo kyllä reilua!
Jos ei oo vakava suhde/ muita asioita pielessä, harkitsisin eroa minäkin. Mutta jos muuten suhde hyvä, niin sitten ei auta kuin puhua miehelle, miltä tuo sinusta tuntuu.

Itse olen myös hoikka ja pienirintainen. Olin vuosia sellaisen miehen kanssa, joka ei niin kovasti kiinnostunut minun vartalostani. Rintani saivat häneltä tuskin huomiota ja hänkin taisi tykätä ihan erinäköisistä naisista. Ero tuli sitten muista syistä. Mutta sittemmin löysin miehen, jonka mielestä mun vartalo on just täydellinen. Hänestä hoikka pienirintainen nainen on juuri kaikkein seksikkäin! Sellaisiakin siis on ;) Ja kylläpä tuntuu ihanalta!

Mä en kyllä suostu uskomaan koko kirjoitusta todeksi. Ei kukaan oo niin pöllö että seurustelee moisen urpomiehen kanssa. Eihän?

Onhan näitä urpoja paljon. Minäkin olen kahteen moiseen sekaantunut. Ensimmäinen motkotti pienistä tisseistäni jatkuvasti. Toisen mielestä mulla oli muodoton pylly ja luisevat käsivarret. Sittemmin löysin miehen, joka arvostaa minua.

Onhan noita naisiakin. Kyllä minullekin on aikoinaan kaksikin edellistä tyttöystävää paasannut, että minun pitäisi pukeutua kauluspaitoihin arkenakin. Kauluspaitatyyli on kuulemma ainut tyyli, jota voivat katsella.
Toinen myös paasasi minulle, että mun pitää laihduttaa. En edes ollut lihava. Kyllä näitä aaseja miehissä ja naisissa.

Pointtini kuitenkin se, että kenenkään ei pidä olla miehen/naisen kanssa, joka ei arvosta sinua sellaisena, kuin olet. Henkinen yhteys pitää löytyä ja jos se henkinen yhteys löytyy, niin silloin arvostaa myös fyysisiä piirteitä.

[QUOTE="Mies";29002881]Onhan noita naisiakin. Kyllä minullekin on aikoinaan kaksikin edellistä tyttöystävää paasannut, että minun pitäisi pukeutua kauluspaitoihin arkenakin. Kauluspaitatyyli on kuulemma ainut tyyli, jota voivat katsella.
Toinen myös paasasi minulle, että mun pitää laihduttaa. En edes ollut lihava. Kyllä näitä aaseja miehissä ja naisissa.

Pointtini kuitenkin se, että kenenkään ei pidä olla miehen/naisen kanssa, joka ei arvosta sinua sellaisena, kuin olet. Henkinen yhteys pitää löytyä ja jos se henkinen yhteys löytyy, niin silloin arvostaa myös fyysisiä piirteitä.[/QUOTE]

Juuri näin! Mun mieheni saisi lihoa tai laihtua vaikka 50 kiloa enkäsiitä ulkonäön vuoksi milloinkaan huomauttaisi. Rakas se on muista syistä. Ja komeus on vain bonusta :)

Kyllä olisi mullekin aika ylitsepääsemätön asia, jos mies tykkäisi ihan erinäköisistä naisista kuin itse olen. Voisin ymmärtääkin, jos jostain piirteestä sanoisi, mitä voisin muokata itse paremmaksi ilman kirurgiaa... Mutta jos koko vartalo ei miellytä ja puhuukin siitä jatkuvasti, niin kuulostaa, että kyseessä on vakava juttu. Ajattelisin, että mies on tosi tyytymätön.

Ihan kamalalta tuntuisi ajatuskin siitä että mies kritisoisi vartaloani tai ulkonäköäni ylipäätään. Kyllä kävisi väistämättä itsetunnon päälle. Meillä tilanne on kyllä ihan päinvastainen ja tuntuu ihanalta kun tietää olevansa juuri miehen mieleinen. Niin pitäisi olla kyllä kaikissa suhteissa.

Itse olen joskus kommentoinut mieheni persjalkaisuutta ja lyhyyttä (alle 180cm). Ulkonäölliset piirteet, jotka ei kuvitelmiin ihannemiehelle kuulu. Tuota miestä en kuitenkaan koskaan vaihtaisi näiden syiden vuoksi, kun on muuten täydellinen mulle. Siis muutaman kerran asia on jotenki tullu puheeksi viimeisen 10 vuoden aikana, ei mitään jatkuvaa paasaamista asiasta. Pitääpä varmistaa, ettei ole asiasta loukkaantunut.

[QUOTE="Vieras";29002996]Itse olen joskus kommentoinut mieheni persjalkaisuutta ja lyhyyttä (alle 180cm). Ulkonäölliset piirteet, jotka ei kuvitelmiin ihannemiehelle kuulu. Tuota miestä en kuitenkaan koskaan vaihtaisi näiden syiden vuoksi, kun on muuten täydellinen mulle. Siis muutaman kerran asia on jotenki tullu puheeksi viimeisen 10 vuoden aikana, ei mitään jatkuvaa paasaamista asiasta. Pitääpä varmistaa, ettei ole asiasta loukkaantunut.[/QUOTE]

alle 180cm lyhyt?! Mun mielestä esim. 178cm on jo pitkä. Vaikka keskipituus lieneekin nuorilla miehillä jo joku 177cm. Mun mielestä lyhyt mies on alle 174cm.

Mun mielestä alle 180 senttinen ei todellakaan ole lyhyt, vaan jo ehkä ennemmin pitkä. Siis riippuu toki kuinka paljon alle. Varsinaisesti lyhyt mies on alle 172cm. Kyllä mä 173 senttisen lasken jo aikalailla ns. "normaalimittaiseksi". Yli 177cm on jo pitkä. Toisaalta ihan sama. En edes tykkää kovin pitkistä miehistä (siis tyyliin 190cm). Olen sinkku ja miehen pituus nyt loppupeleissä silti on ihan sama. Pituus ei ole mikään turn off.

Mulla joskus pari miestä valitellut mun todella laihoista pohkeista. Joskus nuorena siis.

Alkuperäinen kirjoittaja Pitkä itse;29003014:
alle 180cm lyhyt?! Mun mielestä esim. 178cm on jo pitkä. Vaikka keskipituus lieneekin nuorilla miehillä jo joku 177cm. Mun mielestä lyhyt mies on alle 174cm.

Se, miten kokee miehen lyhyyden ja pituuden riippuu varmaan myös omasta pituudesta...

[QUOTE="Vieras";29003018]Se, miten kokee miehen lyhyyden ja pituuden riippuu varmaan myös omasta pituudesta...[/QUOTE]

Totta. Mä olen 174cm nainen ja taas naiseksi todella pitkä. Mielipiteitä on monia, mutta tavallaan "yleisen mittapuun" mukaan mä olen pitkä nainen, vaikka jonkun mielestä en olisikaan ja 176cm mies on "yleisen mittapuun" mukaan ns. keskimittaiseksi laskettava, vaikka jonkun mielestä olisi lyhyt tai pitkä.

Mä olen 168cm ja ihannepituus miehelle olisi noin 10cm mua pitempi, eli 178cm mun kohdalla. Pituus ei silti ole mikään ratkaiseva tekijä. Käytän kuitenkin paljon korkkareita ja jos mies olisi alle 175 senttinen, niin sitten olisi ehkä liian lyhyt, mutta ei se homma pituuteen kaatuisi.
Oma mieheni on 180cm ja juuri ihannepituus minun mielestäni. 190cm alkaa taas olla jo "liikaa" miehelle. En jostain syystä oikein tykkää taas kovin pitkistä ja/tai isoista miehistä.

Alkuperäinen kirjoittaja Pitkä itse;29003014:

Munki mielestä alle 180 centtinen mies on lyhyt. Ja niin myös kaikkies ystävieni (niin lyhyiden kuin pitkienkin) mielestä, joskus olemme asiasta keskustelleet.

174cm mies on jo TODELLA lyhyt.

Yhteistyössä