miehen menot....

oonko teidän mielestä kohtuuton?tilanne tämä:
meillä 2 lasta,iältään 2v10kk ja 4kk, mies lähtee pohjoiseen reissuun viikonlopuks 16-18.7. (yhtenä päivänä mummonsa hautajaiset) lisäksi hänellä työmatka ulkomaille 26-30.7, tämä siis tarkoittaa että olen yksin lasten kanssa. mies olis halunnu lisäksi lähteä ent.työkaverinsa kanssa johonkin autokisoihin viikonlopuks 23-25.7. mutta siihen sanoin voisko jättää ne kisat väliin, etten mä väsy liikaa lasten kanssa, ja kun muutenkin joudun olla tässä kuussa paljon yksin (vauvalle pukkaa hampaita-itkuinen), esikolla uhmaikä..
no mies suuttui siitä ja valitusta ettei hän koskaan pääse mihinkään :eek: mutta suostui lopulta että ei mene autokisoihin.
mietin vaan ettei väsynyt äiti ole lastenkaan etu.(ja tottakai sitä väsyy kun yksin hoitaa 2 lasta, kodin, kaupassakäynnit yms.)
oonko mä nyt kohtuuton, kun vaadin ettei mene kisoihin?? :whistle: mielipiteitä!
 
No
No minun mielestä parempi että sanoo tarvitsevansa apua lasten hoidossa kuin että väsyttää itsensä kokonaan.
Kyllähän siinä ei ole merkitystä sillä, että kuinka paljon toinen menee tai on menemättä, voi sellainenkin puoliso joka kotona makaa olla täysin hyödytön lastenhoidossa.

Mielestäni et siis ole ollut kohtuuton, mutta olisin kyllä mieheltäni kysynyt että millä perusteella ei koskaan pääse mihinkään? Ja että samalla tavalla pääsee minne vaan kuin sinäkin kun ottaa vaan lapset mukaan.
 
noh
et sä musta kohtuuton ole mut toisaalta sä voisit antaa miehes mennä ja kun hän on reissunsa tehnyt niin ota itsellesi parin päivän lapsivapaa aika. mies hoitaa lapset ja sä meet vaikka ystävän kanssa mökille tms. rentoutuun
 
...
no mä oon yksin 2viikkoa päivät ja 2viikkoa yöt. iltakuudesta aamukuuteen ja kun miehellä on päivävuoro niin aamukuudesta neljään...eli oon yksin lasten kans melkein koko ajan. ja lapset iältään 5kk, 2v ja 3v. ja kyllä sitä pärjää...pakkohan se on!
 
sammakko
Jo olet kovin väsynyt ja oikeasti pelkäät ettet jaksa, sano se miehelle suoraan. Kyllä sinun ja lasten hyvinvointi on tärkeämpää kuin autokisat.

Meillä mies "pyysi" saako mennä Sonisphereen pe-su ilta, sanoin että anna mennä vaan. Koko kesän tekee työvuorojen välipäivät kylppäriremppaa joten eiköhän se ole ihan ansaittu loma :D

Niin joo, meillä lapset 5, 4 ja 1.
 
voi valivali
Alkuperäinen kirjoittaja ...:
no mä oon yksin 2viikkoa päivät ja 2viikkoa yöt. iltakuudesta aamukuuteen ja kun miehellä on päivävuoro niin aamukuudesta neljään...eli oon yksin lasten kans melkein koko ajan. ja lapset iältään 5kk, 2v ja 3v. ja kyllä sitä pärjää...pakkohan se on!
Hei halooo! toihan on ihan normi kun toinen käy töissä..
 
v
Kyllä mun mies saa mennä niinpaljon kun tykkää ja samaa etu kuuluu myös mulle. Tosin imetän vauvaa, enkä siksi reissaa juuri nyt.

Itsekkin olen välillä väsynyt lasten kanssa (kolme alle kouluikäistä) + koira. Mutta sitten paikkailen sitä välillä käymällä yksin esim. kavereilla kylässä tai nukkumalla päiväunia viikonloppusin jos mies kotona.

Niin ja mun mies ei vapaa-aikaa kännäämiseen käytä, on vaan paljon harrastuksia ym. esim. keskimmäinen lapsistamme oli viikon ikäinen kun mies lähti viikoksi kavereiden kanssa metsästysreissulle. Eli mies saa mennä ja minä myös.
 
jh
Alkuperäinen kirjoittaja ...:
no mä oon yksin 2viikkoa päivät ja 2viikkoa yöt. iltakuudesta aamukuuteen ja kun miehellä on päivävuoro niin aamukuudesta neljään...eli oon yksin lasten kans melkein koko ajan. ja lapset iältään 5kk, 2v ja 3v. ja kyllä sitä pärjää...pakkohan se on!
Täähän on tilanne yleensä normaalissa perheessä kun mies käy töissä ja vaimo kotona. on hiukan eriasia tuo ap:n tilanne...
 
aionkin ottaa omaa aikaa kun vaan tilaisuus tarjoutuu...sitten miehen ulkomaan
matkan jälkeen..

tilanteen selventämiseksi, oon tällä hetkellä äitiyslomalla, mies käy töissä arkisin klo.8-16, eli ihan normityöajat.
 
miukuliina
saanks määkin esittää oman "säälittävän" tilanteeni: mää olen yksin kahden lapsen 2 v ja 10 kk kanssa sunnuntai-illasta n. klo 18 lauantaiaamuun n. klo 04.00. Ja kun mies la-aamuyöstä kotiutuu töistä, hän NUKKUU koko lauantaipäivän pois viikon univelkoja. JA sunnuntaina NUKKUU etukäteen, kun tietää, että taas yöksi/koko viikoksi joutuu töihin! MITÄÄN lastenhoitoapua/kaupassakäyntiä/kotitöitä yms. on turha edes kuvitella!!!
 
Alkuperäinen kirjoittaja miukuliina:
saanks määkin esittää oman "säälittävän" tilanteeni: mää olen yksin kahden lapsen 2 v ja 10 kk kanssa sunnuntai-illasta n. klo 18 lauantaiaamuun n. klo 04.00. Ja kun mies la-aamuyöstä kotiutuu töistä, hän NUKKUU koko lauantaipäivän pois viikon univelkoja. JA sunnuntaina NUKKUU etukäteen, kun tietää, että taas yöksi/koko viikoksi joutuu töihin! MITÄÄN lastenhoitoapua/kaupassakäyntiä/kotitöitä yms. on turha edes kuvitella!!!
ei oo totta!!, JAIKS :eek: JA ENTÄS SUN UNIVELAT, ONKO MIEHES MIETTINY NIITÄ?
 
v
Alkuperäinen kirjoittaja Nanna1980:
Alkuperäinen kirjoittaja miukuliina:
saanks määkin esittää oman "säälittävän" tilanteeni: mää olen yksin kahden lapsen 2 v ja 10 kk kanssa sunnuntai-illasta n. klo 18 lauantaiaamuun n. klo 04.00. Ja kun mies la-aamuyöstä kotiutuu töistä, hän NUKKUU koko lauantaipäivän pois viikon univelkoja. JA sunnuntaina NUKKUU etukäteen, kun tietää, että taas yöksi/koko viikoksi joutuu töihin! MITÄÄN lastenhoitoapua/kaupassakäyntiä/kotitöitä yms. on turha edes kuvitella!!!
ei oo totta!!, JAIKS :eek: JA ENTÄS SUN UNIVELAT, ONKO MIEHES MIETTINY NIITÄ?
Miten te jaksatte tuollaista arkea. eihän mies näe sua ja lapsia ollenkaan :(
 
miukuliina
ei me paljon nähdä. ja nyt, kun mies on kesälomalla, tuntuu ihan luxukselta, et voin käydä vessassa, tupakilla, suihkussa, kaupassa jne. ILMAN, että tarvii kahta lasta vahtia ja kantaa yhtäaikaa!

MUTTA MUTTA. Miettikää myös sitä, että ei kaupoissa olisi tuoretta maitoa, tai edes vessapaperia ilman näitä rekkakuskeja, jotka yön pimeinä tunteina niitä kuskaavat...
 
Rötvis
Mä en ole enää valittanut miehen menoista, (ei niitä nyt niin paljon olekaan) mutta olen tehnyt selväksi että ei tarvitse munkaan perään soitella kun jonnekin lähden 8)
Iltamenoja saa olla vaikka joka ilta, mutta sääntö on että yhdessä laitetaan lapsen nukkumaan ja sitten saa tehdä mitä haluaa vaikka joka ilta kunhan toinen jää kotiin.
 
Noora
Varmasti on väsyttävää, mutta en nyt ymmärrä että miks esim kauppareissut lasten kanssa on rasittavia?
Eikö sulla oo mitään tukiverkkoa?Ystäviä, sukulaisia jotka vois katsoa muksuja kun nukut univelkojas?
Ja kyllä, olisin päästänyt miehen autokisoihin, ei elämän tarvi olla vaan työtä ja perhe-elämää. Itsekin otan joskus omaa aikaa.
 
Saraldo
Toisaalta ap:n miehellä on ensin pakollinen sukulaisvierailu (miksette muuten lähtisi mukaan? pääsisit itsekin vähän muihin maisemiin) ja autokilpailureissun jälkeen työmatka. Eli periaatteessa kaksi pakollista reissua ja yksi huvimatka (vaikka nuo työreissutkin usein tuppaa menemään vähän viihteen puolelle :D ). Oisko sulla mahdollista saada joku kaveriksi noihin viikonloppuihin, kun miehesi on poissa? Tai lähtisitkö vaikka täysihoitoon omien vanhempiesi luo? Mä ehkä antaisin tuossa tilanteessa lähteä ja ottaisin sen sitten korkojen kera takaisin :D .
 
vieras
mitä tuohon ny vois sanoa..? Jos väsyt, sano se suoraan ja vaadi oleen kotona, turhaa niellä katkeruutensa kun voi vaikuttaa asioihin. Jos tuntuu, että jaksat, anna miehen mennä ja suunnittele oma meno!
Joku tuossa jo kommentoi kun mies on paljon työn takia pois kotoa ja pärjää kyllä pienten lasten kanssa - mitä sitten? Mun mies tekee paljon töitä ja on paljon pois kotoa, minä huolehdin lapset ja kotihommat ilman mutinoita.
Mutta jos mies lähtisi usein vapaa-ajan reissuille, pitäisikö mun vaan iloisesti hymyillen todeta "kyllä minä pärjään"? Vois mussa herättää pientä närää...
 

Yhteistyössä