Miehen menemiset vs. naisen

  • Viestiketjun aloittaja Villava
  • Ensimmäinen viesti
Villava
Miehellä on välillä työreissuja. On illanviettoja ja vire-päiviä. Se on ihan ok. Nyt tulossa ovat pikkujoulut.
Olen kotona lasten kanssa, nuorin on vauva-ikäinen. Mies haluaa mennä pikkujouluihin, muttei halua minun lähtevän vastaavasti ulos jonain toisena päivänä. Ei baariin, muttei myöskään ystäväni luokse iltaa istumaan. Ei, vaikka ottaisin vauvan mukaani ystävän luokse.
Hänen mielestään pikkujoulut ovat "työmeno", eikä minun siksi tarvitse päästä vastaavasti tuulettumaan.
Miten näette tilanteen? Onko pikkujoulut työhön kiinteästi liittyvä meno ja onko ok, että minun oma aikani jää nollaan? Mies on kyllä mustasukkaista tyyppiä, mutta eihän se oikeuta siihen että itse menee mutta puoliso ei pääsisi minnekään?
 
vieraskin.
Naurettava sun mies. Sen kun menet. Et tarvitse miehesi lupaa. Pikkujoulut ei ole työmeno. Kuulostaa jo pelottavalta ettei mies halua sinun menevän ystäväsi luo iltaa istumaan vauvan kanssa. Mitä mies tekee, jos lähtisit vaikka tänää ystäväsi luokse? Oletko päässyt minnekään yksin parisuhteesi aikana? Tilanteesi kuulostaa ahdistavalta.
 
Villava
En ole käynyt missään. Miehellä on ollut useita päiviä kestäviä ulkomaanreissuja yms.
Minusta pikkujoulut eivät ole työmeno, mies taas näkee asian niin että ne kuuluvat työhön eli että ne eivät ikäänkuin ole "huvia".
Minun lähtemisestäni hän sanoo, ettei kuulu normaaliin parisuhteeseen.
 
"Anne"
Ihanan ylimustis tai ehkäpä jo narsistinen sinun miehesi. Mä kyllä menen jos siltä tuntuu ja on tarvis. Kuuluu ihan normaaliin parisuhteeseen, että molemmilla on omia juttujakin, eikä toista lukita kotiin.
 
vvvvieras
Tottakai sulla on oikeus mennä mihin lystät, olettaen että kerrot menostasi ajoissa (kuten olet jo tehnyt) ja osallistut lastenhoitokuvioiden järjestelyyn (meillä oletus olis että mies olis lasten kanssa, jos ei jostain syystä sopisi niin yhdessä järjestettäisiin hoito.)

Eikö miehesi siis halua jäädä lasten kanssa kotiin, vai eikö vain halua, että menet jonnekin? Kyllä tuossa joka tapauksessa on keskustelun paikka, kyllä jokainen tarvitsee joskus arkeensa vaihtelua.

Oikeastaan ainoa syy, miksi ymmärrän vastaanhankaamisen toisen menemiseen, on se, että siitä seuraa aina jotakin ikävää. Että toinen on ihan koomakännissä, sekoilee tai pettää. Mutta siinäkin kohtaa pitää asiat setviä eikä vain passiivisesti kieltää.
 
"vieraana"
En ole käynyt missään. Miehellä on ollut useita päiviä kestäviä ulkomaanreissuja yms.
Minusta pikkujoulut eivät ole työmeno, mies taas näkee asian niin että ne kuuluvat työhön eli että ne eivät ikäänkuin ole "huvia".
Minun lähtemisestäni hän sanoo, ettei kuulu normaaliin parisuhteeseen.
Onko sinulla sukulaisia tai muita läheisiä. Ymmärräthän, että joku on pahasti pielessä miehen käytöksessä ja ajatuksissa. Oletko ennen vauvaa käynyt missään? Oletko ollut työelämässä? Onko sinulla työpaikkaa odottamassa? Minusta tilanteesi kuulostaa pelottavalta. Saatko käydä yksin kaupassa ja käydä ulkoilemassa vauvan kanssa.
 
Vierass
Pikkujoulut voi olla työmeno. Vaikka virallista pakkoa mememiseen ei ole, niin voi olla epävirallinen pakko. Miten asia on riippuu työpaikasta ja siitä, missä asemassa siellä on.
Mutta olipa kysessä työmeno tai ei, niin sinulla on oikeus pitää joskus vapaata. Sama oikeus on miehelläsikin. Sinulla on suurempi oikeus, koska olet muuten täysin sidottu kotiin ja lapsiin. Mies ei välttämättä kaipaa samalla tavalla virkistäytymistä tai vaihtelua, koska saa olla muutenkin menossa ja ihmisten ilmoilla.
 
Vierass
[QUOTE="eeva";30369558]Vaivan äitinä tajuaisit pysyä kotona.[/QUOTE]
Äitihän on lupautunut ottamaan vaivan mukaan, joten vaiva ei ole peruste kieltää ystävän luona kyläilyä.
 
ryhdistäydy nainen
Kotona olevalla pitää olla mahdollisuus käydä enemmän ilta- ja viikonloppumenoissa kuin työssäkäyvällä.

Myös kotona oleva tarvitsee sosiaalista elämää ja aikuiskontakteja ja elämän ilman lapsia. Koska tähän ei ole mahdollisuutta päivisin, on se hoidettava iltaisin ja viikonloppuisin.

Miehesi on naurettava. Sinun ei myöskään tulisi kysellä häneltä lupia, vaan ilmoittaa, että menet. Miehen tehtävä on hoitaa silloin lapsia.

Itse olen 2 lapsen kotiäiti ja omia menoja on tavallisesti pari iltaa viikolla ja joku juttu viikonloppuna. 3-4 omaa menoa viikossa siis ilman lapsia. Yleensä urheilua ja illanviettoja.
 
Pikkujoulut voi olla työmeno. .
Toi on totta.

Olen soittanu noita aikamoisen määrän.

Jos puoliso tahtoo pettää, niin se kyl onnistuu. Siin ei auta mitkään kihlat eikä kahleet. Jos siis ei ihan Isiksen malliin mennä mis nainen on miehen omaisuutta ja vain hieman halvempi kuin kameli, rynkky tai runkku. Mitenkään kameleita aliarvostamatta.
 
  • Tykkää
Reactions: Äidin blogi
Ihan yhtälainen oikeus sulla on omiin menoihisi kuin miehelläsikin. Ihan hassua ja lapsellista tuollainen käytös ja kieltäminen mieheltäsi, keskustelun paikka asiasta kyllä.

Pidä omastakin elämästäsi kiinni, ettet vallan kokonaan hautaudu kotiäidiksi ja menetä otetta ystävistäsi ja ympäröivästä elämästä. Et sinä - ei kukaan - voi elää toisen ihmisen kautta, parisuhteen pitää kestää hyvin myös tuollaiset menemiset, jotka loppujen lopuksi ovat "vain" hyvin tervetulleita siihen arjen jaksamiseen ja tuovat virkistäytymistä ja hyvää mieltä pitemmäksikin ajaksi.

Jos mustasukkaisuus miehelläsi on noin hallitsevaa, niin siitä jos mistä pitäisi teidän puhua ja miehen täytyy nähdä tilanne myös sinunkin silmin. Jos hän ei siihen kykene, niin - hänen menetyshän se sitten pitemmässä juoksussa on ellei ymmärrä kääntyä ulkopuolisen avun puoleen.

Pidä huoli itsestäsi ja omastakin päätäntävallastasi :)
 
"minna"
No pikkujoulut voi olla epävirallinen pakko mennä, mutta silloin niistä varmaana tullaan ajoissa kotiin, kun on hoidettu velvollisuus työn puolesta. Ja todellakaan wt tarvitse lupaa mieheltäsi lähteä ystäväsi luo. Anteeksi vain, mutta aiva hirveä mies sinulla jos ei päästä sua illanviettoon. Totta kai sulla on oikeus lähteä ystäviesi kanssa istuu iltaa. Älä vaan suostu tuollaiseen, eihän sulla ole kohta kavereita jos mies kahlitsee sut kotiin. Ja anteeksi vain, mutta mua kyllä epäilyttää aina nää miehet jotka itse menee työn puolesta, kulkee ulkomailla ja on sairaalloisen mustasukkaisia. Mistäkö lie johtuu.
 
Kotiinsuljettu
Lasten ollessa pieniä,mies käytti lapsia sitoakseen minut kotiin 24/7. Kotoa poistumiseen ilman lapsia tarvittiin todella painava syy. Mies se sijaan liehui menoissaan ja aloitti sivusuhteen, kun "vaimo kohteli häntä niin tylysti". No kodin- ja lastenhoitokone vailla mitään omaa elämää on harvoin mikään ilopilleri, eteenkään valvottuaan yksin lasten kanssa viimeiset 5 vuotta...
 

Yhteistyössä