Miehen masennus... Vai parisuhdekriisi?!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kotiäiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Kotiäiti

Vieras
Onko kenenkään miehellä todettu masennusta?! Miten se oireili arjessa ja perhe elämässä?!???
Minun puolisoni hoitaa kyllä työnsä, tosin joka aamu häntä vituttaa lähteä töihin. Mies myös auttaa minua jonkin verran kotitöissä, vaikka pääsääntöisesti minä pyrin ne kotiäitinä hoitamaan.Mies lenkittää myös koiraa, sekä puuhastelee nuorimman lapsen kanssa(3,5v.) Mutta kuitenkin mies on aina apean oloinen ja kun kysyn että mikä on, niin vastaus on aina että väsyttää. Mies ei juurikaan enää naura ja ole iloinen, paitsi tälle yhteiselle lapsellemme. Usein miehellä pinna tosi kireällä isompien lasten kanssa(jotka ovat minun edellisestä liitosta) ja kamalan pessimistisesti ajattelee asioista.
Toisaalta voisin tunnistaa hänessä masennusta, mutta toisaalta en sitten kuitenkaan, kun jaksaa ulkoilla ja puuhastella lapsen kanssa, ja käydä hiihtämässäkin. Yhdessä olemme olleet pian 9 vuotta, ja kaikki ei ole nyt ok. minulla todettu masennus ja siihen hoito aloitettu jokin aika sitten.
Kahdenkeskistä aikaa meillä ei ole miehen kanssa iIKINÄ ja ihan lasten ehdoilla mennään koko ajan, niinkuin tietysti pitääkin. Raha on tiukalla, lähinnä mun kotona olemisen takia ja seksiä ei ole ollut pariin kuukauteen.
Itse olen masennuksestani huolimatta yrittänyt jaksaa ajatella positiivisesti asioita, mutta rankkaa kun mies ajattelee kaikesta noin pessimistisesti.
en tiedä onko meillä nyt parisuhteessa kriisi menossa, vain onko miehelläkin masennusta ilmassa...en tiedä... :(
Huolestuttaa...

Olisi kiva kuulla kokemuksia miten miehellä masennus on oireillut, kun olen kuullut että miehet harvoin myöntää mitään masennusta ja se on vaikeasti tunnistettavissa. Ja kokemuksia myös avioliiton kriisistä, miten se näkyi siinä arjessa?

Alkuperäinen kirjoittaja Kotiäiti:
Kahdenkeskistä aikaa meillä ei ole miehen kanssa iIKINÄ ja ihan lasten ehdoilla mennään koko ajan, niinkuin tietysti pitääkin.

Miksi näin? Kuvailemasi masentaisi kyllä minuakin. Missä arjen pienet piristykset, yhteiset lomat jne?

Alkuperäinen kirjoittaja xyz:
Kahdenkeskistä aikaa meillä ei ole miehen kanssa iIKINÄ ja ihan lasten ehdoilla mennään koko ajan, niinkuin tietysti pitääkin.

Miksi näin? Kuvailemasi masentaisi kyllä minuakin. Missä arjen pienet piristykset, yhteiset lomat jne?

Ei meillä ole mitään hoitoverkostoa :(
Eikä yhtään ylimääräistä rahaa... Laskujen ja ruokakulujen jälkeen, kaikki ylimääräiset rahat menee lasten harrastuksiin ja vaatteisiin, tai sit auto tkee tenän, ja korjaus imee kivan kasan euroja. Murrosikäiset tuntuu koko ajan tarvitsevan jotakin, jos ei vaatteita, niin rahaa discoon tai elokuviin ym.

Alkuperäinen kirjoittaja xyz:

Mietin ihan samaa. Hulluksihan siinä tulee jos kaikki tehdään vain lasten ehdoilla ettekä hoida suhdettanne? Kyllä tuo masennukselta kuulostaa, ottakaahan nyt vähän kahdenkeskistä aikaa ja hemmotelkaa toisianne. Tekisi varmasti sinullekin hyvää?

Vaikka miehet eivät asiaa välttämättä sanoiksi pukisikaan, niin monia kaivertaa harmaa arki ja vastuunkanto. Mielestäni naiset ovat (yleensä ) vahvempia tässä asiassa ja kestävät enemmän.

Lapset eivät pystyisi olemaan keskenään hetkeä? Murrosikäset hoitaisivat pienempiään tunnin tai kaksi? Ihan vaikka sen ajan että voisitte kattaa makkariin vaikka LATTIALLE oman pikkupiknikin kynttilänvaloon, saunoa, käydä yhdessä suihkussa tai muuta kivaa joka on jäänyt vähemmälle? Ole kekseliäs! :)

Onko kenenkään miehellä todettu masennusta?! minulla todettu masennus ja siihen hoito aloitettu jokin aika sitten.
Kahdenkeskistä aikaa meillä ei ole miehen kanssa iIKINÄ ja ihan lasten ehdoilla mennään koko ajan, niinkuin tietysti pitääkin. Raha on tiukalla, lähinnä mun kotona olemisen takia ja seksiä ei ole ollut pariin kuukauteen.

No en varsinaisesti ihmettele, jos miestä ei aina jaksa naurattaa!

Alkuperäinen kirjoittaja Liekki:
Lapset eivät pystyisi olemaan keskenään hetkeä? Murrosikäset hoitaisivat pienempiään tunnin tai kaksi? Ihan vaikka sen ajan että voisitte kattaa makkariin vaikka LATTIALLE oman pikkupiknikin kynttilänvaloon, saunoa, käydä yhdessä suihkussa tai muuta kivaa joka on jäänyt vähemmälle? Ole kekseliäs! :)

Hyviä ideoita! Varmasti murrosikäiset osaavat jo sen verran auttaa.

Yhteistyössä