Miehen loma ja lapset hoidossa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja perhoinen84
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

perhoinen84

Vieras
Meillä on sellainen tilanne että miehellä on elokuun vika viikko loma viikko.Lapset aloittaa pph:lla nyt elokuun alussa ja itse menen töihin.
Mä en nyt tiiä pitäiskö lasten pitä sitten se vika viikko kanssa lomaviikkona vai olla hoidossa.toisaalta tuntuu kun hoito on juuri vasta alkanut niin ekan 2vko jälkeen viikko taas kotona voi sekoittaa lasten pään.Olisko ok,pitää lapsia lyhyttä päivää hoidossa ja Yhden päivän kotona miehen kanssa.Mitä mielt ootte?
MEidän neitikin kun on 1v niin pelkään että jos alkaa taas sitten alusta se huudon kanssa hoitoon meneminen jos on viikon kotona isin kanssa ,kun on varmaan jos silloin tottunut hoitajaan.

Meillä on lapset ollut joitakin päiviä miehen loman aikanakin hoidossa. Joudutaan kuitenkin maksamaan normaali hoitomaksu vaikka eivät olisi hoidossa olleetkaan, joten siksi tällainen ratkaisu. Onpahan mieskin saanut rauhassa niinä päivinä tehdä hommiaan.

Alkuperäinen kirjoittaja VesiMelonit:
Pitäisin hoidossa, lapsilla säilyy rytmi.
Ja ukolle tekisin tehtävä listan, jotka pitää hoitaa loman aikana :D

Aattelin tuota samaa.Taitaa olla SUUR syys-siivous meillä silloin ja mies saa hoitaa sen :D

Kannattaa varmaan jutella miehen kanssa, mitä mieltä hän on. Sain sen käsityksen, että hänellä on vain tuo viikko lomaa. Ehkä hän haluaa levätä tai harrastaa jotain muutamana päivänä ihan itsekseen? Ja olla lasten kanssa vaikka pidennetyn viikonlopun?
Todennäköisesti meillä lapset olisivat kotona, mutta he ovat jo niin isoja että mitään sopeutumisvaikeuksia muuttuneisiin kuvioihin ei tule. Myös maksujen takia mies haluaisi pitää heitä kotona ja harrastaa/levätä sitten kun minä tulen töistä.
Nämä on niitä perhekohtaisia järjestelyjä, joissa vanhemmat tekevät oikein ja ajattelevat sopivasti kaikkien etua. :heart:

Jos vaikka lyhyempää päivää. Se loma tossa vaiheessa vaan sekoittaa. Aamulla veisin normaali aikaan ja voihan mies hakea vaikka klo 12 tai klo14 aikaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Rania:
Kannattaa varmaan jutella miehen kanssa, mitä mieltä hän on. Sain sen käsityksen, että hänellä on vain tuo viikko lomaa. Ehkä hän haluaa levätä tai harrastaa jotain muutamana päivänä ihan itsekseen? Ja olla lasten kanssa vaikka pidennetyn viikonlopun?
Todennäköisesti meillä lapset olisivat kotona, mutta he ovat jo niin isoja että mitään sopeutumisvaikeuksia muuttuneisiin kuvioihin ei tule. Myös maksujen takia mies haluaisi pitää heitä kotona ja harrastaa/levätä sitten kun minä tulen töistä.
Nämä on niitä perhekohtaisia järjestelyjä, joissa vanhemmat tekevät oikein ja ajattelevat sopivasti kaikkien etua. :heart:

Hänellä on ollut jo kolme viikkoa lomaa. Meidän perheessä toi ei toimi että mies saa tehdä mitä lystää viikon.koska hän istuis vaan golf kentällä.
Musta se on vähän väärin ajateltu että mies lepää sun muuta,missäs on se äidin loma viikko milloin saa vaan maata kotona ja lapset hoidossa?

Alkuperäinen kirjoittaja cool mama:
Minä pitäisin kotona (ainakin enimmäkseen). Meillä ajatellaan niin että myös lapsilla on oikeus lomaan silloin kun vanhemmat (tai toinen meistä) on kotona.

tuon mäkin ymmärrän,mutta nyt on vaan ongelma kun hoito on vasta aloitettu.Jos olis ollut jo kuukausia hoidossa ja olis tulossa tuo viikon loma niin totta toki lapset ois kotona.Pelottaa vaan että rytmi tosissaan katkeaa.Isommalla ei varmasti katkea kun ymmärtää jo asioita 3v.Mutta tyttö on niin pieni ettei oikein ymmärrä .

Minä antaisin miehen päättää, tai siis mies luulisi päättävänsä. joko hän on lasten kanssa ja pitää selkeän päiävrytmin tai vie lapsia hoitoon muutamaksi tunniksi esim aamupuuro ja ulkoilu tai lapset ovat hoidossa ja mies tekee ainakin osan päivää kotihommia.

Eikös kuitenkin ole parempi, että lapset hoidossa ja mies lomalla kuin että toisinpäin. ;)

Jos mun mies sais Ihan itse päättää voisin kertoa että lopputulos on tämä:
Lapset ovat 7-17:00 hoidossa Joka ikinen päivä.Niin pakko se on nyt vaimon ottaa ohjat omiin käsiin ja vähän laittaa järjestykseen asioita :D

Alkuperäinen kirjoittaja kaukosäädin:
Miks mies saa pitää lomaa itsekseen, mutta täällä alkaa hirvee huuto jos äiti olis kyseessä? Ihmetyttää vaan tämä äkillinen suopeus.

joo tää on muuten kumma homma.Mies lomalla,saa levätät lapset hoitoon
Äidillä vapaapäivä Niin lapset pitää olla kotona Ei hoidossa.
Mistäs muuten johtuu?

Alkuperäinen kirjoittaja kaukosäädin:
Miks mies saa pitää lomaa itsekseen, mutta täällä alkaa hirvee huuto jos äiti olis kyseessä? Ihmetyttää vaan tämä äkillinen suopeus.

Olisiko siksi, että lapset ovat juuri aloittaneet hoidon ja äidillä on huoli pienimmän sopeutumisesta lyhyen loman jälkeen.

mut miten se mies on voinut edes ajatella ryhtyvänsä isäksi jos ei ole valmis hoitamaan lapsiaan yötä päivää ja koko ajan? hauskaa lukea tätä isä-lapset hoitoon ketjua rinnan tuon äiti-lapset hoitoon -ketjun kanssa. Mut hei, päättääkää ihan itse mikä on juuri teidän perheelle ja teidän lapsille parasta. Voittehan vaikka kysyä sieltä hoitopaikasta heidän mielipidettään tai pohtia heidän kanssaan yhdessä.

Alkuperäinen kirjoittaja Silvia Logo:
Jos vaikka lyhyempää päivää. Se loma tossa vaiheessa vaan sekoittaa. Aamulla veisin normaali aikaan ja voihan mies hakea vaikka klo 12 tai klo14 aikaan.

Meillä lapsi lyhennetyllä päivällä ja keskiviikon kotona. Eli kaksi päivää hoidossa, yksi kotona (ke), kaksi päivää hoidossa, kaksi kotona (la, su).

Mukavaa kaikille!

Meillä tarhan alotus oli hankala. Pari viikkoa oli tarhassa ja sitten itselläni oli viikko vapaata jolloin pidin lapsen kotona. Sitten kun meni takaisin tarhaan, sujui tarhassa olo heti kerrasta. Eli meille teki hyvää olla viikko välissä kotona, hiukan tasoituksena =)

Yhteistyössä