Miehen loma ja hänen omat menot

• Viestiketjun aloittaja "holiday"
  • Ensimmäinen viesti
"holiday"
Jos olette kotiäiti ja miehellänne on viikon loma, niin kuinka paljon on teidän mielestä kohtuullista että mies menee omissa harrastuksissaan sen lomaviikon aikana? Meillä viikonloput mukaan lukien on 9 päivää vapaata ja menee yhden täysin kokonaisen päivän ja kaksi ainakin "puolikasta" päivää. Minua hieman harmittaa, ehkä himpun liikaa mielestäni, mutta olenkohan liian tiukkapipoinen vaan. Perheessä kaksi pientä lasta ja raskaana olen eli kolmas tulossa.

"Mintus"
Eikö sinulla ole itselläsi mitään omia menoja? Saman verran voisit ottaa sitten omaa aikaa ja loput yhteistä. Kyllä siinä sitten heräilee jo kysymys perhe-elämän laadukkuudesta jos omat menot yksinään vievät lomasta suurimman osan. Mutta ehdottomasti ole sinäkin itsekäs ja ota omaa aikaasi ihan saman verran. Eikös parisuhteen kuuluisi olla sellaista tasavertaista yhteispeliä?

"vieras"
Mun mielestä toi olis oikein sopivasti, että saa jotain omaakin tehdä kun on kerran loma. Voisittehan sitten vuorotella niin että sinäkin pääset miehen loman aikaan vaikka uimaan, syömään, leffaan tai jonnekin ystävän luo kyläilemään ilman lapsia.

"Liila"
Ei tuo todellakaan ole kohtuutonta. Toisin on minun miehelläni.

Ennen olin kotona, mutta nyt olen minäkin työelämässä ja sama meno vain jatkuu. Mies käyttää 3/4 lomistaan omiin reissuihinsa ja 1/4 on perheen kanssa ja silloinkaan ei ole läsnä täysipainoisesti.

alkuper.taas
Kiitos teille vastauksistanne! Hyvä kuulla, että ihan kohtuullista/sopivaa on meneminen, niin en turhasta rupea mätkättämään liikoja. Hyvä mies on, hoitaa kyllä lapsia ja tekee kotihommia ja saan vapaata ihan mitä vaan tarvitsen, että en elä alistuneessa suhteessa ajankäytön suhteen :).

Yhteistyössä