Miehen logiikka!!! *joululahjoista*

• Viestiketjun aloittaja asiat tärkeysjärjestykeen nyt kuitenkin
  • Ensimmäinen viesti
asiat tärkeysjärjestykeen nyt kuitenkin
Meille on tulossa aika tiukka joulu. Lapsille ollaan lahjoja saatu ja miehelle saatiin se partakone jota tuo niin kovasti kaipasi. Kaikkien näiden juttujen eteen ollaan kuitenkin jouduttu karsimaan jostain muusta. Ei siis ihan huviksemme ja kevytmielisesti rahojamme levitellä (tai näin luulin).

Pari päivää sitten mies kysyi mitä minä haluan lahjaksi. Meinasi että voisi osamaksulla jotain ostaa. Minä sitten ynnäilin rahoja ja sanoin, etten tarvitse mitään, menee budjetti turhan tiukille enkä ollut sitä mieltä että tähän nyt kannattaa luottoa käyttää. Tosiasia kuitenkin on että mun puhelin vetelee viimisiään ja vaatteetkin alkaa olla aika viimesillään... Mutta jos sitten katselisi aleista joulun jälkeen!

No, eilen mies tuli kotiin uuden I-podin kanssa. Oli ostanut sen pukinkonttiin itselleen osamaksulla! Yhteensä härvelille tulee hintaa melkein 400e!! Kun enhän minä tarvinnut mitään??? Ei jumalauta! Mä nyt ajattelin, ettei tarvitsisi hirveästi velkaa ottaa yhden joulun takia, mutta onneksi miehellä oli lompakossa I-podin mentävä reikä! Tekis mieli lyödä...

vieras
Oletteko työssäkäyviä? Mä en voi käsittää miten kahden aikuisen taloudessa on rahat noin tiukilla. Tai ehkä sitten käsitän jos käytätte rahoja turhuuksiin kuten tuo miehes teki...

Melko ajattelematonta käytöstä mieheltäsi :/ Vaikkakin sanoit ettet tarvi mitään niin ei se silti sitä tarkoita että viimesiä pennosia vois käyttää sitten johonkin muuhun, saati että ostais velaksi.

ap
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Oletteko työssäkäyviä? Mä en voi käsittää miten kahden aikuisen taloudessa on rahat noin tiukilla. Tai ehkä sitten käsitän jos käytätte rahoja turhuuksiin kuten tuo miehes teki...
Olen hoitovapaalla. Miehellä oli kahden kuukauden lomautus. Palasi juuri töihin. Itse palaan töihin vasta ensi syksynä. Ei meillä ole ennen näin tiukkaa joulua ollutkaan. Ehkä se ei siksi mene miehelle kaaliin... :(

No laita se ukkos viemään tuo lelunsa takaisin,kerrot saman minkä meille.
Jos kerran et sanonut mitään miehellesi lahjatoiveistasi niin tietäähän nuo miehet heti ryntää ostamaan jotakin ei tarpeellista, ei ne osaa ajatella pidemmän päälle;)

x
Mulla menisi kyllä papu nenuun ja pahasti. Kai miehesi on tietoinen tuosta teidän rahatilanteestanne? Olisiko jotenkin luullut, että rahaa on käytettävissä enemmän? Mä varmaan vaatisin että mies menisi saman tien palauttamaan härvelinsä,jos nyt liikkeet yleensä edes suostuvat kaupan purkuun ilman syytä.

Sarkka
Voi kuule, kyllä voi :eek:

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Olen hoitovapaalla. Miehellä oli kahden kuukauden lomautus. Palasi juuri töihin. Itse palaan töihin vasta ensi syksynä. Ei meillä ole ennen näin tiukkaa joulua ollutkaan. Ehkä se ei siksi mene miehelle kaaliin... :(
Meillä kans tiukkaa täsmälleen samoista syistä. Ihme kyllä mies on nyt pysynyt kerrankin mukana säästökuurissa, mutta ennen sillä on ollut ihan samaa vikaa. Se on jotain hetkessä elämistä ja sitä, ettei oikein pysty myöntämään itselleenkään, että rahat tosiaan on niin tiukassa. Koska siitä iskis ahdistus.

ap
Alkuperäinen kirjoittaja mii:
Miehille pitää sanoa suoraan.Mikset sanonu et puhelin hajoo kohta ja vaatteita pitää mennä ostaa? Ja sanonu et tehdään se joulun jälkeen...
Kyllä tuo mun puhelimesta tietää... En voi vastata tulevaan puheluun kun koko härveli menee kiinni... Voin vaan soittaa takasin... :LOL:

.
Todella törkeä ja itsekäs mies, joka ei näköjään ymmärrä ollenkaan sinun ajatuksiasi. Kai mies oli tietoinen, miten tiukkaa teillä on? Minä olisin myös pisätnyt palauttamaan koko vehkeen. Ja mykkäkoulua noin puolivuotta päälle.

ap
Alkuperäinen kirjoittaja m:
Sanoitko miehellesi miksi et halua lahjaa? Vai onko kyseessä vain sellainen pässi ettei oikeasti tajunnut että kaikki kiikasti juuri rahasta?
Luulisi tuon meidän rahat tietävän kun hän niitä asioista pääasiassa hoitaa. Tai sit sillä on jotain miljoonia jemmassa salaisella tilillä, mitä kyllä vahvasti epäilen...

kiuru
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja mii:
Miehille pitää sanoa suoraan.Mikset sanonu et puhelin hajoo kohta ja vaatteita pitää mennä ostaa? Ja sanonu et tehdään se joulun jälkeen...
Kyllä tuo mun puhelimesta tietää... En voi vastata tulevaan puheluun kun koko härveli menee kiinni... Voin vaan soittaa takasin... :LOL:
*tirsk* mutta hyvä että miehellä on sitten musaa mukana jos ei saa sua kiinni!

ap
Alkuperäinen kirjoittaja Koodi-:
Sanoitko, että "Emmä varmaan tarvi mitään" vai "Tarvitsisin kyllä uuden puhelimen ja vaatteita, mutta ajattelin pihistää ja ostaa vasta joulun jälkeen alesta"?
Sanoin, että selviän joulun yli jolloin alkaa alet. Sanoin myös ettei lähdetä ostelemaan mitää osamaksuilla.

villa
kyllä voi olla rahat tiukilla meillä ainakin itse olen kotona 3 lapsen kanssa ja mies käy töissä,eikä todellakaan mee rahat turhuuksiin vaan ihan ruokaan ja laskuihin!!!suuri ilonaihe oli ku tuli puhelu jossa kysyttiin et saako meille laittaa hyvä joulumieli lahjakortin:)hyvillämielin se vastaan otettiin.

Yhteistyössä