Miehen lisääntynyt kuorsaaminen valvottaa :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "väsynyt"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"väsynyt"

Vieras
Mies on kerännyt tässä pikkuhiljaa pienen vatsakummun ja vatsan kasvaessa on kuorsaaminen lisääntynyt. Aikaisemmin kuorsasi vain selällään, nyt kuorsaa oli asento mikä tahansa.

Minä olen erittäin herkkäuninen, herään yleensä monta kertaa yössä kuorsaamiseen. Saan miehen ehkä puoleksi minuutiksi hiljaiseksi, mutta en ehdi nukahtaa uudelleen ennen kuin jylinä taas alkaa.

En nyt muista koska olisin nukkunut edellisen kerran koko yön omassa sängyssäni. Yleensä siirryn evakkoon patjalle lastenhuoneen lattialle, kun muuta paikkaa ei keittiön lisäksi ole. Joskus nukun keittiössä patjalla.

Nämä siirtymiset aiheuttaa sitten sen, että piristyn, enkä saa heti uudelleen unta. Saatan sitten valvoa ja odotella sitä unta parikin tuntia yöllä. Nämä todella huonot yöt alkavat vaatia veronsa, minusta on tulossa ärtyisä ja kiukuttelen miehelle, vaikka ei tämä hänen ongelmansa olekaan. Olen vain niin herkkäuninen, että jopa kellon tikitys häiritsee nukkumistani.

Pitää vissiin alkaa hakea isompaa kämppää, että saadaan erilliset makkarit :( Kun en tiedä mikä muu tähän tilanteeseen auttaa. Kokeiltu on kaikenlaista.

Etkö voi mennä illalla jo valmiiksi keittöön tai lastenhuoneeseen, ettei tarvi keskellä yötä lähteä? Mä olen nukkunut jo vuosikaudet olohuoneen sohvalla, kun mies kuorsaa. Sohva on onneksi myös mun selälle parempi kuin sänky.

Etkö voi mennä illalla jo valmiiksi keittöön tai lastenhuoneeseen, ettei tarvi keskellä yötä lähteä? Mä olen nukkunut jo vuosikaudet olohuoneen sohvalla, kun mies kuorsaa. Sohva on onneksi myös mun selälle parempi kuin sänky.

On tuokin käynyt mielessä. Pitää vain hommata parempi patja, niin vois sitten lastenhuoneessa nukkua. Harmittaa, mutta en tiedä onko tässä enää muita vaihtoehtoja.

Mies lääkäriin ja apua saamaan?
Ei se varmastikkaan sille kuorsaavalle ole mukavaa. Voi tuntea fyysistä ja psyykkistä väsymystä huonosti nukutun yön jäljiltä (+ muut liitännäis ongelmat)

Kyllähän tuo kannattaa lääkärissä käydä. Joissakin tapauksissa kuorsaukseen liittyy uniapneaa. Kuorsaukseen on saatavilla apua, esim. lääkärin lähetteellä erikoishammaslääkärin valmistama kuorsauskisko. Kuorsaus vaikuttaa vierustoverin lisäksi myös kuorsaajan itsensä unen laatuun huonontavasti. Apua siis kannattaa hakea.

Kyllähän se on miehen ongelma! Hänhän se kuorsaa!
Kuorsaaja itsekin yleensä tietämättään kärsii, hengityskatkoja, unikatkoja, huono unenlaatu, jatkuva väsymys, yöhikoilu, äkäinen vaimo, yksinäinen vuode jne. Uniapnea on tappava sairaus. Ja kita-nielurisatkin on helppo leikata.

Laihduttamiseen mies saa yleensä pontta vasta siinä vaiheessa, kun oikeesti käsketään se kuorsaaja pois sieltä sängystä. Itse aloin tekee nii julmasti, ett aina kun itse heräsin miehen kuorsaukseen, tönin miehenkin hereille. Kyllä se sit alko tajuaa jutun jujun kun 20-30 kertaa yössä herätin. Olihan se äkäinen, mutta niinhän olin itsekin. Petasin välillä hänelle pedin suoraa aulaan, jonne passitin nukkumaan ihan sillä, että saisin edes joskus nukkua.
Myös isomman asunnon katselu/vaatiminen voi herättää tekee asialle jotain.

Kuvaa/nauhota miehen kuorsausta, kuuntele onko hengityskatkoja, ja menette yhdessä lääkäriin, molempien vuoksi.

Kyllä hoikatkin miehet voivat kuorsata, kuten mun mies. Mitäs siinä sit teet, kun on lääkärissä tutkittu, että rakenteesta johtuu, että kuorsaa. Tai siis se ollaan tehty, että ollaan nukuttu viimeiset 8 vuotta suosiolla eri huoneissa. Hyvin toimii.

Ihan normaalipainoinen on myös mun mies eikä uniapneaa ole, vaikka kuorsaakin ja kovaa. Meille ei ole mikää ongelma nukkua eri huoneissa. Päin vastoin, ollaan tyytyväisiä, kun kumpikin saadaan nukkua yö rauhassa.

Meillä ratkaistiin tuo ongelma jo vuosia, vuosia sitten Bilsomin vaahtomuovisilla korvatulpilla. Ei häiritse kummankaan kuorsaus toista vaikka samassa sängyssä nukutaan. Eikä kuitenkaan estänyt heräämästä hetkessä vauvan itkuun ym. regoimista vaativiin ääniin. (Eikä ole uniapneaa, tutkittu on.)

Yhteistyössä