V
vierailija
Vieras
miehelläni on ongelma lapsi, joka on varsin pieni vielä (5- vuotta). Poika on ilmeisesti aina ollut vaativa ja huomionhakuinen, huono nukkumaan jne. Vanhempansa päätyivät eroon muutama vuosi sitten ja heidän oma elämänsä ennen sitä oli kovin riitaisaa, lapsi mm. Joutui todistamaan hyvin pienenä äitinsä väkivaltaista käytöstä (puri ja löi miestäni). Minulla on itselläni myös 5- vuotias tyttö. Lapset tulevat keskenään hyvin toimeen. Olemme seurustelleet vasta vuoden mieheni kanssa, joten yhteinen vauvahaave on ajankohtainen ehkä vasta vuoden päästä. Mieheni lapsi on meillä joka toisen viikon ja ongelma on siinä, että joka toinen viikko meidän arkielämä muuttuu ja ilmapiiri talossamme muuttuu aika stressaavaksi. Poika tuo mukanaan tietysti ongelmansa (hän käy lapsipsykologilla ja vanhemmatkin myös ovat säännöllisesti juttelemassa saman henkilön kanssa). Olen huomannut, että alan välttelemään mieheni ja hänen lapsensa seuraa, enkä pysty olemaan lapselle niin mukava kuin haluaisin. Useimmiten ignoraan lapsen kokonaan. Pelkään, että tilanne eskaloituu siihen, että jätän mieheni hänen lapsensa takia. Onko teillä antaa mulle mitään neuvoa? Voiko tämä koskaan tästä paremmaksi muuttua? Mielestäni tuolle herkälle lapselle ei sovi tuo viikko-viikko järjestelmä, mutta en uskalla ottaa asiaa puheeksi, koska pelkään että sitten poika olisi meillä enimmäkseen... tuntuu kamalalta ajatella näin