Miehen lapsi sanoo äidiksi

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nikittä nyt
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

nikittä nyt

Vieras
Mitä mieltä olette siitä kun mies on sanonut lapselleen että lapsi voi alkaa kutsua minua äidiksi.Mies vähättelee lapsensa äitiä joka asiassa vaikkei itse ole mikään täydellisyys ja lapsi asuu meillä.
Minä olen sanonut lapselle että sinulla on vain yksi äiti.
Minun lapseni eivät pidä siitä että miehen lapsi kutsuu minua äidiksi ja rehellisesti sanottuna minäkään en siitä pidä.
En ole äiti kuin omille lapsilleni ja olen pyytänyt että lapsi kutsuisi minua etunimeltä kuten tähänkin asti.
Minun lapseni kutsuvat isänsä uutta avovaimoa etunimeltä eikä heille tulisi mieleenkään kutsua tätä äidiksi.
Minkähän vuoksi mies haluaa että minua kutsutaan äidiksi,siis hänen lapsensa?Ei hän pysty unohtamaan menneisyyttään eikä sitä tosiasiaa että on aikoinaan itse lapsensa äidin valinnut.

Mielestäni olet ihan oikeassa sanoessasi että lapsella on vain yksi äiti ja sinua kutsutaan etunimellä. Mun mielestä lapselle on tärkeää että tietää mistä on lähtöisin ja lapsen äitiä ei saisi vähätällä lapsen kuullen vaikka olisi kuinka "huono" tapaus.

Meillä myös mieheni poika kutsuu minua etu nimeltä ja en sitä mitenkään muuten haluaisikaan, en ole pojan äiti vaikka hänestä kovasti pidänkin.

Koittakaa nyt joka tapauksessa saada jokin yhteinen linja asiaan. Mahtaa olla pieni pää pyörallä!
Lapsi yleensä luonnollisesti ajattelee hänellä olevan vain yhden äidin ja voi olla kovin hämmentäviä tuollaiset isän puheet. Riippuu tietty minkä ikäinen lapsi.
Äidin mitätöiminenkin kuulostaa ikävältä. Ikuisesti vanhemmilleen lojaali lapsi ei ymmärrä kun joku halventaa sitä joka on hänen silmissään aina paras äiti vaikka voissa paistaisi. Ja kun puhuja on se toinen joka ei myöskään koskaan valehtele ja on se ainut oikea paras isi. Ristiriitaisia tunteita on vaikea käsitellä mitä pienempi lapsi.

Yhteistyössä