Miehen lapset ja lapsenlapset, huoh

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "kyllästynyt"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Olet nyt saanut tarpeeksesi miehesi lapsista ja lapsenlapsista ja heidän paapomisestaan, koko sakki pihalle!
Sitten podet kohta yksinäisyyttä, löydät uuden ihanan mussukan jolla on ne hyvin kasvatetut lapset ja lapsenlapset.
Lupaat heidän tulla milloin vain, avokätisesti syötät ja ruokit, ehdotat retkeilyä jne. Kunnes et taas jaksakaan olla majatalon emäntä ja lomaohjelman järjestäjä!!!!!!
Oletkohan ihan varma ettet itse ole aiheuttanut suurinta ongelmaa tässä asiassa? Ei kukaan voi tietää mitä sinä haluat ja jaksat ellet sano asioita ääneen. Ja jos passaat ja viihdytät ihmisiä hymyssä suin, niin miten voit kuvitella että he tajuaisivat ettet tykkää oikeasti koko touhusta!!!!!!!!!

No maksaako mies vastavuoroisesti sitten sinun teiniesi kustannuksia esim. yhteisillä matkoillanne?

Never. En ikinä semmoista pyytäisikään.

Mutta on hän muuten ollut hyvissä väleissä ja läsnä mun lasten kanssa siinä määrin kuin nämä ovat hänen läsnäoloaan halunneet/sallineet. Mutta siis, kulutukseen en ole koskaan hänen olettanut osallistuvan.

Olen hoitanut omien lasteni menot, ja onhan heillä myös isältään perintöä.

Olet nyt saanut tarpeeksesi miehesi lapsista ja lapsenlapsista ja heidän paapomisestaan, koko sakki pihalle!
Sitten podet kohta yksinäisyyttä, löydät uuden ihanan mussukan jolla on ne hyvin kasvatetut lapset ja lapsenlapset.
Lupaat heidän tulla milloin vain, avokätisesti syötät ja ruokit, ehdotat retkeilyä jne. Kunnes et taas jaksakaan olla majatalon emäntä ja lomaohjelman järjestäjä!!!!!!
Oletkohan ihan varma ettet itse ole aiheuttanut suurinta ongelmaa tässä asiassa? Ei kukaan voi tietää mitä sinä haluat ja jaksat ellet sano asioita ääneen. Ja jos passaat ja viihdytät ihmisiä hymyssä suin, niin miten voit kuvitella että he tajuaisivat ettet tykkää oikeasti koko touhusta!!!!!!!!!

Voihan juu olla, että olen kyllästynyt myös mieheeni ja parisuhteeseeni?

Keskustelut on nyt aloitettu. Mies on hämmentynyt. Itsekin olen. Toistaiseksi sovimme, että minä en nyt osallistu hänen ja lastenlastensa pippaloihin ja muihin menoihin, ja mies myös keskustelee lastensa kanssa että meille ei toistaiseksi tulla, ainakaan varoittamatta, koska meillä on nyt parisuhdeselvittely menossa.

Yksinäiseksi tuskin jään, vaikka erokin tulisi. Toivottavasti tämä suhde tästä nyt ei eroon päädy, koska paljon on hyvääkin tässä suhteessa. Mutta nämä talousasiat on kyllä ihan nyt viimeistään selvitettävä. Onhan mulla omia aikuisia lapsia, ja luultavasti nekin joskus saavat lapsia. Miehen aikuisia lapsia ei näillä näkymin tulisi minkäänlainen ikävä, vaikka en koskaan heitä näkisi, joitakin lapsenlapsista ehkä kyllä tulisi..

Katsotaan miten käy.

Ensin oli ongelma miehen liian kalliit matkat lastenlasten kanssa (miehen omat formula- & golfmatkat eivät ole ongelma).

Nyt on ongelma ruokailut ja yökyläilyt, niistä en onnekseni joutunut omille vanhemmilleni maksamaan. Tosin asumme eri paikkakunnalla ja vierailemme harvakseen.

Eikö miehesi osaa säästää omista kuluistaan, joita hänellä ei juurikaan edes ole paitsi tietenkin ne formula- & golfmatkat. Eikö hän maksa ruokakuluja silloin kun hänen lapsensa tulevat syömään?

Eiköhän mies saa käyttää eläkerahansa mihin tahtoo, vaikka golfiin. Ei tarvitse lapsille ja lapsenlapsille kustantaa jatkuvasti reissuja. Kun eivät edes kiitä, luulis kiittämisen kuuluvan hyviin tapoihin.

[QUOTE="paula";30832810]Niin, pankitkin ovat suunnitelleet nämä suurten ikäluokkien tarpeet ennakkoon niin tehokkaasti, ettei lapset aina arvaakaan, mitä voi tapahtua:
Käänteinen asuntolaina (sanasto)

Ei mitenkään vinkiksi kenellekään, vaan tiedoksi vaan, että voi tulla yllätyksenä joillekin nuorille. Pankki vie monelta mummolankin ja saa sen jopa puoleen hintaan![/QUOTE]

Ei liity AP:n tilanteeseen, mutta tuttavani tosiaan teki tuollaisen järjestelyn, että lainasi rahaa omaa taloaan vastaan pankilta. Mielestäni erittäin hyvä homma hänelle, sillä miksi sitä omaisuutta pitäisi jälkipolville jättää. Ainakin näyttää siltä, että tuttavani sai nopeasti realisoitua rahaa omaan käyttöön kun selvisi syövästä.

[QUOTE="vieraana";30833349]Ei liity AP:n tilanteeseen, mutta tuttavani tosiaan teki tuollaisen järjestelyn, että lainasi rahaa omaa taloaan vastaan pankilta. Mielestäni erittäin hyvä homma hänelle, sillä miksi sitä omaisuutta pitäisi jälkipolville jättää. Ainakin näyttää siltä, että tuttavani sai nopeasti realisoitua rahaa omaan käyttöön kun selvisi syövästä.[/QUOTE]

No juu. Mies ei omista mitään, eikä hän siis voi mitään käänteistä asuntolainaa tähän mun taloon järjestää. Ja mulla ei ole semmoiseen mitään tarvetta.

Tsemppiä vaan aloittajalle. Uusperhe on vaikea laji vaikka lapset ei enää olisi pieniä vaan jo suuria ja kolmattakin polvea mukana. Rajat on katsottava.

Minäkin olen "mummipuoli", ja tavallaan ymmärrän miten tuohon tilanteeseen olet päätynyt. Itse olen onneksi ollut koko ajan yhtä köyhä kuin tämä oma rakkaani, joten rahasta on jouduttu puhumaan alusta alkaen. Mieheni ei myöskään ole sitä lajia joka sallisi naisen elättää itseään. Ja hän on opettanut lapsensakin kiittämään mahdollisista avuista :D kuten minäkin omani. Mutta vaikka ei ongelmana ole rahat niin silti on ne rajat setvittävä, ajankäyttö, missä määrin haluaa "mummeilla" ja missä määrin on ymmärrettävä pysyttäytyäkin takavasemmalla.

Olen ikäisesi, suhteeni on kestänyt yli kymmenen vuotta, olemme naimisssa, avioehto.

Tsemppiä, muista pitäytyä rehellisenä itsellesi ja muille. Jos tämä mies ei ole se oikea, niin suhteessahan ei ole pakko roikkua.

Yhteistyössä