Miehen lapsen äiti ei anna tulla viikonlopuksi kylään

• Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti
ap
Koska meillä on koiria. Huoh.

Hän vaatii että koirat pidetään koko vkl tarhassa, mutta eihän se nyt käy. Ei kukaan hullu pidä koiriaan perjantaista sunnuntaihin tarhassa, jos koirat ovat tottuneet nukkumaan sisällä.

Lapsi ei siis (vielä) pelkää koiria, mutta saattaa olla että äiti tartuttaa tuon koirapelkonsa.

Miksi pitää laittaa myös oma lapsi pelkäämään koiria?

epeli
ehkä pelkää ettei lapsi osaa käyttäyä koirien kanssa.veljeni meni vielä 12 vuotiaan häiritsemään nukkuvaa koioraamme vaikka se oli kieletty useasti ja kaikki lapset sen tiesimme.Koira puraisi ja naamaan kymmenen tikkiä,onni matkassa ettei mennyt näkö.Koira ei ollut iso (säkä n30CM), eikä vihainen säikähti vain.
lapset kun ovat arvaamattomia omien päähänpistojensa kanssa niin minä ainakin ymmärrän hyvin.

kuula
Siis pelkääkö äiti itse koiria vai pelkääkö lapset? Tai ovatko lapset allergisia? Jos ei muuta ole, kuin koirapelko, en antaisi vieraiden sanella, miten kotonani elellään. Tuolla systeemillä viimeistään saadaan lapsistakin koirapelkoisia. Miten mies suhtautuu asiaan?

mea
Alkuperäinen kirjoittaja siinähän uhoaa:
Ja ainahan voitte sanoa että joo joo tarhassa ne on.Tuskin se seisoo pihassa vahtimassa.
...juu ja luottamus vanhemien välillä vaan kasvaa kohisten... Älkää nyt vaan valehtelemaan ruvetko, vaan koittakaa sopia asia muuten.

vieras
En pelkää koiria, vaan omistajia joille koirat ovat kuin omia lapsia...

Dogo argentino voi olla myös arvaamaton ja vaarallinen niin muille koirille kuin ihmisillekin, jos sitä ei osaa kouluttaa oikein. Rodun maine on huonontunut huonojen omistajien, median mustamaalauksen ja joidenkin maiden rotukieltojen takia.

http://fi.wikipedia.org/wiki/Dogo_argentino

ap
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Dogo argentino voi olla myös arvaamaton ja vaarallinen niin muille koirille kuin ihmisillekin, jos sitä ei osaa kouluttaa oikein. Rodun maine on huonontunut huonojen omistajien, median mustamaalauksen ja joidenkin maiden rotukieltojen takia.

En inhimillistä koiriani, mutta silti en laita niitä koko viikonlopuksi tarhaan. Ja kyllä luulen että olen koirani osannut kouluttaa. Sitä paitsi meillä käy paljon vieraita koska teen kotona töitä (hieroja) ja välillä koirat menevät katsomaan ketä tuli. Kuitenkaan ikinä eivät ole muuta tehneet kuin haistelleet.

mea
Ymmärrän kyllä lapsen äitiä. Itsellekin voisi olla kova paikka. Kyllä se lapsi tulee kuitenkin ennen niitä koiria! Ymmärrät varmaan sitten, kun sulla on omia lapsia... Tai jos jo on, niin sitten ainakin pitäisi ymmärtää!

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

En inhimillistä koiriani, mutta silti en laita niitä koko viikonlopuksi tarhaan. Ja kyllä luulen että olen koirani osannut kouluttaa. Sitä paitsi meillä käy paljon vieraita koska teen kotona töitä (hieroja) ja välillä koirat menevät katsomaan ketä tuli. Kuitenkaan ikinä eivät ole muuta tehneet kuin haistelleet.
Koiraan tottumaton lapsi (etenkin pieni lapsi) ja tuollainen "toimelias" rotu voivat olla herkkä yhdistelmä...

ap
Kyllä vaan meillä on kaksi yhteistä lasta. Ja silti en laita koiriani tarhaan :D Lapset ja koirat eivät kuitenkaan saa jäädä ikinä keskenään eikä koirilla on oma paikka johonki lapsilla ei ole mitään asiaa. Ja lapseni tietävät miten eläimiä kohdellaan.

siinähän uhoaa
Alkuperäinen kirjoittaja mea:
Ymmärrän kyllä lapsen äitiä. Itsellekin voisi olla kova paikka. Kyllä se lapsi tulee kuitenkin ennen niitä koiria! Ymmärrät varmaan sitten, kun sulla on omia lapsia... Tai jos jo on, niin sitten ainakin pitäisi ymmärtää!
Miten sä saat käännettyä asian niin että lapsi tulee ennen koiria.Eihän tässä ole kyse muutakuin sen lapsen äidin omasta koirapelosta.
Ei sillä lapsella ole siellä mitään hätää niiden koirien kanssa kun siinä on aikuiset vieressä vahtimassa.
Koirilla sen sijaan on jos ne teljetään häkkiin viikonlopuksi eikä niitä saa päästää sieltä pois.Käyttäkää nyt maalaisjärkeä.
Sille äidille ei kuulu vähääkään koko asia kun lapsella ei ole allergiaa eikä pelkoja ja on kaksi tervepäistä aikuista vahtimassa.
Isän kodissa eletään koirien kanssa,äidin kodissa ei.Mikä on ongelma?Se ettei äiti ymmärrä asiaa.

Yhteistyössä