Miehen kuorsaus - en kestä enää!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "aliina"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

"aliina"

Vieras
Nyt meni totaalisesti hermot. Mies kuorsannut aina, mutta viime aikoina on ollut ihan järkyttävää. En saa nukuttua juuri ollenkaan, kaiken lisäksi kun lapset heräilee öisin, niin olo on päivisin kuin zombilla. Mies itse ei herää yöllä MIHINKÄÄN - ei lasten huutoon eikä siihen, kun yritän töniä, että kääntyisi edes kyljelleen. Korvatulpat ei auta, kuorsaus kuuluu niistä läpi. Sohvalla en voi itse nukkua huonon selän takia (sängyssä erikoispatja), mies suostuu sohvalle välillä. Ylimääräistä huonetta ei ole (kaksi vanhinta lasta omissa huoneissaan, nuorin vielä meidän kanssa samassa).

Vinkkejä? Miehellä ylipainoa varmaan lähemmäs 20 kg, mutta heti suuttuu, jos mainitseekaan laihduttamisen.

Meillä sama kuorsaus-ongelma. Kuorsaa lähes asennossa kuin asennossa, joten mistään tennispalloista pyjaman selässä ei ole apua. Ei herää vaikka miten tuuppis ja tönis, vaihtaa ehkä kylkeä tai asentoa mutta sama rohina jatkuu. Sohva majoitus on toiminu tähän asti ratkaisuna, meillä tosin pieni epämukava sohva nukkumiseen. Tosin mies itse puhui näistä "kuorsaus-vaahdoista" (Silence) yms ett pitäs kokeilla, mutt eipä ole purkkeja tms ilmestyny.
Taitaa olla edessä vuodesohvan osto että itse saisi joskus nukkua rauhassa...

Tiedän fiiliksen. Sanoin eksälle, että mun on haettava kohta työkyvyttömyyseläkettä, kun en saa hänen kuorsaukseltaan nukutuksi yöllä... Vaahdot ja purentakiskot kokeiltuaan suostui menemään tutkimuksiin, joissa todettiin uniapnea, ja siihen sai laitteen. Sen jälkeen kaikki nukkuivat yönsä paremmin.

:hug:

EIpä tuossa liene paljoa vaihtoehtoja käsillä. Joko miehesi mene toisaalle nukkumaan tai hakee apua lääkärin kautta. Voisi myös kokeilla Silence- suihketta, miten se hänellä toimisi.

Arjen jaksaminen on kahden kauppaa - kyllä sinullekin kuuluu yöunet kuin hänellekin. Miehesi on tajuttava suuri osuutensa unirauha- asiassa. Napakat keskustelut kehiin, voimia!

Mä kärsin kuorsauksesta 8 v ja sit tuli mitta täyteen. Mies nukkunut eri huoneessa nyt lähes 10 v. Lääkäritkin vähätteli ongelmaa ja lähinnä minussa oli vikaa kun olin niin herkkäuninen. Lopulta mies sai lähetteen uniapnea tutkimuksiin ja diagnoosina on vaikea uniapnea. Itse olisin voinut tehdä saman diagnoosin jo 18 v sitten.

Meillä nukutaan eri huoneissa miehen kuorsauksen takia. Välillä se suuttuu mulle, kun en suostu sen vieressä nukkumaan, mutta kun ei nukkumisesta tule yhtään mitään sen kuorsauksen takia. Myös mun mies kuorsaa joka asennossa.

[QUOTE="aliina";27799247]Nyt meni totaalisesti hermot. Mies kuorsannut aina, mutta viime aikoina on ollut ihan järkyttävää. En saa nukuttua juuri ollenkaan, kaiken lisäksi kun lapset heräilee öisin, niin olo on päivisin kuin zombilla. Mies itse ei herää yöllä MIHINKÄÄN - ei lasten huutoon eikä siihen, kun yritän töniä, että kääntyisi edes kyljelleen. Korvatulpat ei auta, kuorsaus kuuluu niistä läpi. Sohvalla en voi itse nukkua huonon selän takia (sängyssä erikoispatja), mies suostuu sohvalle välillä. Ylimääräistä huonetta ei ole (kaksi vanhinta lasta omissa huoneissaan, nuorin vielä meidän kanssa samassa).

Vinkkejä? Miehellä ylipainoa varmaan lähemmäs 20 kg, mutta heti suuttuu, jos mainitseekaan laihduttamisen.[/QUOTE]

siis ihan sama juttu kuin meillä, miestä ei tippaakaan kiinosta saanko minä nukuttua hänen kuoraukseltaan, naureskelee vaan kun valitan.
Miehelläni ylipainoa sellaset vähintään 30kg ja ei aikomustakaan laihduttaa.
Myöskään minä en selkäni takia sohvalla pysty nukkumaan, ukko kömpii sinne ehkä sellaiset pari kertaa kuukaudessa.
Vituttaa ja lujaa, en ole nukkunut viimeiseen 20 vuoteen 3 tunnin pidemmpissä pätkissä öitäni. Lisäksi teen 3vuorotyötä ja muutenkin unirytmi sekaisin.

Meillä on myös nukuttu eri huoneissa jo vuosikaudet. Mies on kyllä hyvin hoikka että siitä ei meillä kuorsaus johdu vaan nenän/kurkun rakenteesta. Yksi leikkaus on tehty, mutta se ei pitkäksi aikaa auttanut. Mutta siis ei olla nyt jaksettu välittää tuosta vaan on suunniteltu koti niin että olohuoneessa on sellainen sohvan näköinen sänky, missä mies nukkuu, seuraavaan kotiin tulee sitten kaikille omat huoneet. Ainoa ongelma on matkoilla kun kaikkien pitäisi nukkua yhdessä hotellihuoneessa...

Mun miehellä löytyi syy kuorsaukseen liian suurista nielurisoista. Nielurisaleikkauksen jälkeen saadaan taas kaikki nukuttua =)
passita miehes omalle lääkärille, niin saa lähetteen tarkistukseen "kurkkulääkäriin"