Miehen kummitukset

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja järkihoi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

järkihoi

Vieras
Mä nyt purkaudun tänne kun en jaksa ystäviä vaivata tällä, mutta AAAAAARGHH!!!

Miehellä on näitä entisiä hoitoja, totta kai. Niin on mullakin, joten ei se haittaa, mutta... Hänellä on myös paljon tyttöpuoleisia ystäviä, jotka on ihan fine ollut, koska mullakin on poikapuoleisia kavereita. Ei enää kummatkaa nähdä pahemmin näitä ystäviä, kuin juhlissa, häissä, ristiäisissä ym, mutta ovat silti vahvasti elämässämme.

Aina kun olen tavannut jonkun tytön, mies aina sanoo "ystäväksi", ei mitään muuta. Olen joskus kysynyt joistain että onko ollut mitään juttua, mutta ei. Olen istunut ravintolassa miehen ex-avovaimon vieressä ja 5 h meni ennen kuin sain tietää kuka se oli ja vasta kun miehen kaveri sanoi siitä mulle.

Jostain syystä miehen jotkut kaverit on alkanut epäilyttämään ja ollut sellainen ei-luottavainen fiilis.. Nyt sain eilen riidan jälkeen vihdoinkin tietää että suurinosa näistä kavereista on entisiä tyttöystäviä tai muuten vain harrastettu joskus seksiä. AAAAAARGH! Ei siinä, mutta olisi se kiva tietää että mies on pannut jotain sen kaveria jonka kanssa olen viettänyt aikaa todella paljon ja hyvä ettei lapsen kummiksi olla valittu. En mä nyt ämmäksi sitä kohtaa muuttuisi, mutta jotenkin vain arvostaisi että kerrottaisiin..

Nyt mä en tiedä mitä tehdä, mä oon vihanen kun en ole tiennyt, mutta en ole vihainen niistä suhteista koska ne kuuluu menneisyyteen, mutta toisaalta menneisyys kuuluu meidän nykyisyyteen... Murrrr...

[QUOTE="vieras";28284815]Kannattaa lähteä siitä olettamuksesta, että mies on pannut kaikkia naisia joita tapaatte. Sitten yrittää sulatella sitä.[/QUOTE]

Hah, en mä nyt ihan tommoseen lähtisi.

Oikeassa olet siitä ettei kumppanille ole tilivelvollinen ex-panoistaan jne, ei niitä meilläkään luettelemaan olla ryhdytty. MUTTA, komppaan kyllä sitä että olisi todellakin asiallista mainita jos aletaan kaveeraamaan "uusien" tuttujen kanssa että kyseessä on ex. Minusta siitä ei tarvitse kummankaan osapuolen tehdä numeroa. Mutta olisi kyllä aika äässistä tutustua johonkin naiseen, mahdollisesti ystävystyä, kertoa luottamuksellisia asioita jne. ja sitten kuulla että kyseinen henkilö on miehen ex-heila!
On joitakin asioita joista ei halua puhua exien kanssa. Tosin paras ystäväni on hengaillut teininä mieheni kanssa, mut se oli tiedossa jo silloin kun aloin mieheni kanssa aloimme seurustella :) Pienen kaupungin kirouksia ;)

Oikeassa olet siitä ettei kumppanille ole tilivelvollinen ex-panoistaan jne, ei niitä meilläkään luettelemaan olla ryhdytty. MUTTA, komppaan kyllä sitä että olisi todellakin asiallista mainita jos aletaan kaveeraamaan "uusien" tuttujen kanssa että kyseessä on ex. Minusta siitä ei tarvitse kummankaan osapuolen tehdä numeroa. Mutta olisi kyllä aika äässistä tutustua johonkin naiseen, mahdollisesti ystävystyä, kertoa luottamuksellisia asioita jne. ja sitten kuulla että kyseinen henkilö on miehen ex-heila!
On joitakin asioita joista ei halua puhua exien kanssa. Tosin paras ystäväni on hengaillut teininä mieheni kanssa, mut se oli tiedossa jo silloin kun aloin mieheni kanssa aloimme seurustella :) Pienen kaupungin kirouksia ;)

Just tätä! Ei mua paneminen haittaa tai ex-puolisot mutta se että ollaan vietetty NIIN paljon aikaa yhdessä eikä mitään sanottu :D Se saa mut tuntemaan.. Tyhmäksi. Mutta joo.. Mies on kiltti eikä halunnut kuulemma tuoda mulle sitä tuskaa että aina kun nään niitä niin ajattelen vain että "ne on pannut". Totta, mä ymmärrän senkin, mut mä en voi sille mitään että oon _vihanen_ :D

Uskon, että ärsyttää.
¨
Mitä mun pitäs tehdä? Kerran sain tietää että sen eksä on sen kaveri "mä oon pahoillani, ei tuu toistumaan". Vähän aikaa sitten sain tietää että meidän yhteinen työkaveri on sen ex-hoito "mä lupaan ettei ole enää ketään muuta" ja nyt tuli eilen kolme lisää :D En mä halua mitään listaa ketä se on pannut, mutta mä en halua myöskään että pyydetään anteeksi, annetaan anteeksi, unohdetaan, ja sama toistuu.

miksi kukaan haluis pitää ex panojaan ystävänään? Yäk! En minä ainakaan.

En todellakaan haluaisi itse viettää aikaa exien kanssa,enkä sulattais sitä että mies tapailee entisiä panojaan ilman mua. jos oikeasti on pelkkä ystävä aina ollut niin se on ok.

[QUOTE="Hellu";28284863]miksi kukaan haluis pitää ex panojaan ystävänään? Yäk! En minä ainakaan.

En todellakaan haluaisi itse viettää aikaa exien kanssa,enkä sulattais sitä että mies tapailee entisiä panojaan ilman mua. jos oikeasti on pelkkä ystävä aina ollut niin se on ok.[/QUOTE]

Se kertoo paljon myös mun miehestä. Se on äärettömän kiltti ja hieno ihminen. Se haluaa pysyä ystävinä vaikka ero tulisi. Me kun muutimme yhteen, annoimme puolet meidän huonekaluista hänen ex-avovaimolleen :D Mua ei se haittaa että he ovat ystäviä, koska mies ei olisi sellainen että tekisi heidän kanssaan enää mitään, mutta olisi se silti tosi kiva tietää..

• Tykkää
Reactions: 1mintchoc
Alkuperäinen kirjoittaja järkihoi;28284836:
Just tätä! Ei mua paneminen haittaa tai ex-puolisot mutta se että ollaan vietetty NIIN paljon aikaa yhdessä eikä mitään sanottu :D Se saa mut tuntemaan.. Tyhmäksi. Mutta joo.. Mies on kiltti eikä halunnut kuulemma tuoda mulle sitä tuskaa että aina kun nään niitä niin ajattelen vain että "ne on pannut". Totta, mä ymmärrän senkin, mut mä en voi sille mitään että oon _vihanen_ :D

Ymmärrän keljutuksen. Ja tuon että on vähän tyhmä olo. Ja jos miehesi olisi kertonut sulle heti alkuun et on kyseessä joku exä, niin et sinä siitä ihmisestä aina miettisi että Aaaargh, tuo on pannut miestäni! Tieto riittää, ja voit kyllä olla ihan luonnollisesti.

Alkuperäinen kirjoittaja järkihoi;28284885:
En tiedä. Mies sanoo ettei ole tullut edes ajatelleeksikaan.. Ei muista että heillä on ollut juttua tai ei ole pitänyt sitä mitenkään tarpeellisena rasittaa mua.

Ei halua raittaa sinua, tai ei halua rasittaa ihmissuhteitaan. Tietää kyllä että tuollaiset asiat vaikuttaa kanssakäymiseen sekä sinun, että hänen osaltaan, ja siksi ei varmaan halua penkoa asioita liikaa.

Ymmärrän keljutuksen. Ja tuon että on vähän tyhmä olo. Ja jos miehesi olisi kertonut sulle heti alkuun et on kyseessä joku exä, niin et sinä siitä ihmisestä aina miettisi että Aaaargh, tuo on pannut miestäni! Tieto riittää, ja voit kyllä olla ihan luonnollisesti.

Tota mä sanoin miehelle, että jos alusta asti olisin ollut tietoinen näistä, olisi se ollut helpompi sulatella ja unohtaa. Tapasin siis KAIKKI miehen läheiset ystävät, myös nämä entisen jutut, meidän ekoilla treffeille jo.. Mutta nyt kun olemme olleet naimisissa pari vuotta ja olen tullut läheisemmäksi näiden naisten kanssa, on se kieltämättä inhottavaa saada vasta näin viimeisenä tietää.

[QUOTE="Hellu";28284863]miksi kukaan haluis pitää ex panojaan ystävänään? Yäk! En minä ainakaan.

En todellakaan haluaisi itse viettää aikaa exien kanssa,enkä sulattais sitä että mies tapailee entisiä panojaan ilman mua. jos oikeasti on pelkkä ystävä aina ollut niin se on ok.[/QUOTE]

Hmm... No hyvin usein on exien kanssa esim. yhteisiä ystäviä joten joudutaan olemaan tekemisissä. Meidän erään harrastuksen pippaloissa ja muissa tapahtumissa on useampikin nainen joita tiedän miehen höylänneen, emme ole mitään ylimpiä ystäviä mutta hyvin mahdutaan saman pöydän ääressä olemaan.
Valitettavasti aina ei voi seuraa täysin valita, mieluummin minäkin olisin tuntematta ja tietämättä mutta kuten sanottu, pienen kaupungin kirouksia :) No can do!
Mut kohteliasta minun mieheltä on ollut hieman vinkata asiasta ennen kuin sosiaalisena ihmisenä olen kutsumassa tyyppejä meille saunomaan jne. :D

Ei halua raittaa sinua, tai ei halua rasittaa ihmissuhteitaan. Tietää kyllä että tuollaiset asiat vaikuttaa kanssakäymiseen sekä sinun, että hänen osaltaan, ja siksi ei varmaan halua penkoa asioita liikaa.

Jep.. Kai mun pitää vain niellä mun viha ja antaa olla. :) Tiedän ettei menneisyydelle tai virheilleen mitään voi, mutta huh. Ehkä tää purkautuminen tuntemattomille auttaa!

Jaha, taas tämä. Sinähän aloitit tämän saman keskustelun jo muutama päivä sitten. Eivätkö siihen tulleet kommentit olleet oikeanlaisia ja mieleisiä, vai mikä sai sinut avaamaan tämän pandoran lippaan uudelleen?

Itsellä oli joskus samanlainen tilanne, mies ei kertonut että "ystävät" olikin exiä. Selvisi vasta sitten, kun oli ITSE ollut heitä kohtaan kiva ja ystävällinen ja nää muutamat naiset olivat puolestaan olleet vähän tylyjä ja epäystävällisiä siinä illan kuluessa, ja tätä sitten myöhemmin miehelle ihmettelin ja tivailin syytä.

Tuossa sinun tapauksessasi ajattelisin, että ei hän se kiukun syy ole ne exät ja entiset suhteet, vaan se, että mies valehtelee. Kyllä minusta tuota voi kutsua valehteluksi, että lupaa, ettei muita enää ole, ja kuitenkin sit ilmaantuu taas uusia "ystäviä"/exiä.

Kysy mieheltäsi, miksi hän haluaa antaa näille exilleen sinuun nähden etulyöntiaseman. He tietävät kaiken sinusta ja siitä, mitä sinä olet miehellesi, ja sinä et tiedä heistä mitään. Onko se reilua?

Alkuperäinen kirjoittaja vähän sinne päin;28285958:
Itsellä oli joskus samanlainen tilanne, mies ei kertonut että "ystävät" olikin exiä. Selvisi vasta sitten, kun oli ITSE ollut heitä kohtaan kiva ja ystävällinen ja nää muutamat naiset olivat puolestaan olleet vähän tylyjä ja epäystävällisiä siinä illan kuluessa, ja tätä sitten myöhemmin miehelle ihmettelin ja tivailin syytä.

Tuossa sinun tapauksessasi ajattelisin, että ei hän se kiukun syy ole ne exät ja entiset suhteet, vaan se, että mies valehtelee. Kyllä minusta tuota voi kutsua valehteluksi, että lupaa, ettei muita enää ole, ja kuitenkin sit ilmaantuu taas uusia "ystäviä"/exiä.

Kysy mieheltäsi, miksi hän haluaa antaa näille exilleen sinuun nähden etulyöntiaseman. He tietävät kaiken sinusta ja siitä, mitä sinä olet miehellesi, ja sinä et tiedä heistä mitään. Onko se reilua?

Jep, juuri tämän takia olen vihainen, koska mä en ole sen "arvoinen" että mulle kerrottaisiin. Mä en ole ikinä tuominnut menneitä suhteita tai exiä, mutta haluan olla samalla kartalla.. Ahdistaa vaan, koko tilanne! Miten tästä riidellä tai selvittää tai antaa anteeksi vai olla vihainen vai ei olla vihainen : D mä oon vähän ymmällään enkä tiedä miten päin pitäisi olla.

No, itse silloin olin ensin tosi vihainen, koska oli niin petetty olo (ja tunsin itseni tyhmäksi, kun olin yrittänyt olla kiva niille naisille ja ihmetellyt itsekseni, että miks ne on niin tylyjä). Suututti (ei se että on ollut exiä, vaan) se että mies oli ollut epärehellinen. Koska oli vain itse haunnut päästä "helpommalla".

Oltuani aikani vihainen, kysyin mieheltä, että onko muita asioita, joissa hän aikoo olla epärehellinen tai välttelevä päästäkseen helpommalla. Siis juttelin ihan ystävällisesti oikeasti, en ollut enää kiukkuinen. Kerroin, että haluan tietää ihan vaan siksi, että osaan arvioida suhteemme oikein. Eli että se joko perustuu rehellisyyteen tai sitten ei, ja voin sitten tuumata mikä on mulle tärkeää. Koska itse ajattelen niin, että jos jossain asiassa on valmis valehtelemaan, on muussakin. Enkä ehkä halua olla sellaisessa suhteessa. Enkä myöskään tunne oloani hyväksi, jos koen, että minut jätetään ulkopuolle ja tietämättömäksi jostain sellaisesta, jonka kaikki muut tietävät.

Vähän sama, kuin että kertoisit tiedän jonkun todella intiimin ja yksityisen (ja parhaassa tapauksessa vähän oudon) asian kaikille muille, mutta miehellesi et kertoisi että muut tietävät sen. Siinäpähän sitten ihmettelisi miksi ne muut on vähän kummallisia. Ja jos kysyisi sulta asiasta, olisit vaan ihan "en mä yhtään tiedä". Jos tämä sitten myöhemmin paljastuisi, niin oliskohan mies vihainen vai mitä?

Alkuperäinen kirjoittaja vähän sinne päin;28286285:
No, itse silloin olin ensin tosi vihainen, koska oli niin petetty olo (ja tunsin itseni tyhmäksi, kun olin yrittänyt olla kiva niille naisille ja ihmetellyt itsekseni, että miks ne on niin tylyjä). Suututti (ei se että on ollut exiä, vaan) se että mies oli ollut epärehellinen. Koska oli vain itse haunnut päästä "helpommalla".

Oltuani aikani vihainen, kysyin mieheltä, että onko muita asioita, joissa hän aikoo olla epärehellinen tai välttelevä päästäkseen helpommalla. Siis juttelin ihan ystävällisesti oikeasti, en ollut enää kiukkuinen. Kerroin, että haluan tietää ihan vaan siksi, että osaan arvioida suhteemme oikein. Eli että se joko perustuu rehellisyyteen tai sitten ei, ja voin sitten tuumata mikä on mulle tärkeää. Koska itse ajattelen niin, että jos jossain asiassa on valmis valehtelemaan, on muussakin. Enkä ehkä halua olla sellaisessa suhteessa. Enkä myöskään tunne oloani hyväksi, jos koen, että minut jätetään ulkopuolle ja tietämättömäksi jostain sellaisesta, jonka kaikki muut tietävät.

Vähän sama, kuin että kertoisit tiedän jonkun todella intiimin ja yksityisen (ja parhaassa tapauksessa vähän oudon) asian kaikille muille, mutta miehellesi et kertoisi että muut tietävät sen. Siinäpähän sitten ihmettelisi miksi ne muut on vähän kummallisia. Ja jos kysyisi sulta asiasta, olisit vaan ihan "en mä yhtään tiedä". Jos tämä sitten myöhemmin paljastuisi, niin oliskohan mies vihainen vai mitä?

Mä ymmärrän sun pointin koska juuri näiden asioiden kanssa painin täällä. Mä oon sanonut miehelle etten oikein enää luota häneen, mutta kumpikaan ei tiedä miten tästä eteenpäin. Pettänyt ei tietenkään ole, mutta mitä jos jättää tulevaisuudessa kertomatta muitakin tärkeitä juttuja....

Yhteistyössä