Miehen kommentti...

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Kun oon jo itekseni tätä pähkäillyt, niin kysyn teidänkin mielipidettä...
Mies kutsui ikkunaan katsomaan..no simpsakka nuori nainenhan siellä kadulla käveli. Niin sanoi että kato kuinka seksikäs nainen, oikein huokuu seksikkyyttä! Hetken päästä jatkoi että kyllä mies tämmöistä mieluummin katsoo kuin....... ja ei jatkanut.
Minä ainakin loukkaannuin. Mä en oikeesti halua tuosta ihmisestä uskoa että ilkeyttään tommoista sanoisi, niin miksi ihmeessä sitten??
Myöhemmin selitti että naisia maailma täynnä ja KAIKKI miehet katsoo, ok, mut miksi ihmeessä minua tarvii satuttaa tuollaisella kommentilla?
Miten te suhtautuisitte.
 
"manna"
Kattokoon, mutta ei mun mielestä tarvii sua siihen apuriksi! Saathan säkin kattoa muita miehiä, jos sua huvittaa. Miehen kanssa ollaan käyty keskusteluja siitä, että tottakai hän huomaa kauniit naiset, kun on niitä muitakin kuin minä, mutta sen voi pitää omana tietonansa, kun tietää miten se minua loukkaa, että alkaisi toisia naisia kehumaan. Luonnollista se on, että huomaa muitakin ihmisiä, mutta kyllä täytyy ottaa oman kumppanin tunteet huomioon, eihän siinä muuten ole mitään mieltä!!
 
Khimaira
Mies saa katsoa naisia ( tv:stä ja kadulla ) ja pitää ajatuksensa mitä siellä nyt onkaan. MUTTA pitäköön suunsa kiinni ajatuksistaan ja katselkoot niin ettei se ole pää kenossa läähättämistä:kieh:

Miksi toista pitää satuttaa tuollaisilla lauseilla..?
Onko teillä muuten vaikeaa?
 
  • Tykkää
Reactions: Dongxi
ssss
[QUOTE="huu";26102568]Sun mies pitää ilmeisisti sinua kaverinaan. Ei vaimolle, avokille, tyttöystävälle noin sanota, ei voi sanoa. Kavereitten kesken voisivat noin sanoakin.[/QUOTE]

Joo, ei läheisille puhuta noin.

Mä olisin loukkaantunut verisesti. Olihan kommentti törkeä.
 
Jos mun mies tekis noin, ottaisin sen sellaisena kommenttina jonka ainoana tarkoituksena on loukata minua ja saada minut pahoittamaan mieleni. Ja siitä olisin todella pissed off, en niinkään siitä että muita katselee. Ei muuten tarttis mun kuvailemattomaksi jäänyttä muotoani ainakaan verhoamatta hetkeen tai kahteenkaan katsella.
 
Miten se teiltä on pois jos miehes kehuu jotain toista? Varsinkaan kun ei suoraan edes sanonut että ap olisi epäseksikäs tms. vaan ihan ventovieraasta ihmisestä puhui.

Eri asia jos mies olisi sanonut "mieluummin katselen tuollaisia naisia kuin sinua ap, olet antanut itsesi rupsahtaa totaalisesti". Vaan ei, näin ei sanottu. Ap:ta ei mainittu edes koko keskustelussa, puhe oli siitä naisesta ja hänen ulkonäöstään. Huonolla itsetunnolla varustetut ottaa toisille suunnatut kohteliaisuudet itselleen suunnatuiksi haukuiksi.
 
El Naturalista
Kyllä me miehen kanssa yhdessä ihaillaan seksikkäitä naisia. Itse en ole naisellisen seksikästä tyyppiä ja vallan sinut asian kanssa, mutta se ei tarkoita etteikö mieheni tai minä voisi katsella, ihailla ja arvostaa sellaisia naisia. Ja mies varsin hyvin varmasti näki jo silloin 20 vuotta sitten että en kuulu tähän naisellisen seksikkääseen ihmistyyppiin ( olen peruskaunis, siisti, persoonallinen mutta seksikkyyteni tulee enemmän itsevarmuudesta ja oman seksuaalisuuden tietoisesta tunnistamisesta).

Jos tuollainen harmittaa niin ehkä kannattaisi itse miettiä mistä se johtuu se harmistus?
 
  • Tykkää
Reactions: FreeFall
Mä olisin pyytänyt jatkamaan lauseensa loppuun,että mieluummin sellaista katsoo kuin...? Tökerö kommentti mieheltä, ei varmaan tarkoittanut sitä sellaiseksi kuin se suusta ulos tuli. Mutta jos sä pahoitit mieles niin olisit sanonut miehelle sen. Ja mitä tulee itsetuntoon ynnä muuhun niin kyllä se normaalikin itsetunto voi kolahtaa jos oma rakas möläyttää tuommoisia.
 
  • Tykkää
Reactions: emeleia
ap.
Miten se teiltä on pois jos miehes kehuu jotain toista? Varsinkaan kun ei suoraan edes sanonut että ap olisi epäseksikäs tms. vaan ihan ventovieraasta ihmisestä puhui.

Eri asia jos mies olisi sanonut "mieluummin katselen tuollaisia naisia kuin sinua ap, olet antanut itsesi rupsahtaa totaalisesti". Vaan ei, näin ei sanottu. Ap:ta ei mainittu edes koko keskustelussa, puhe oli siitä naisesta ja hänen ulkonäöstään. Huonolla itsetunnolla varustetut ottaa toisille suunnatut kohteliaisuudet itselleen suunnatuiksi haukuiksi.
Ei ole kyse siitä että olisi multa pois, en vaan ymmärrä miksi MINULLE pitää hehkuttaa??!? En vaan voi ymmärtää, ei mulle tulis mieleenkään miehelle noin sanoa..ja toi kesken jätetty lause...
Enkä ole antanut itseni totaalisesti rupsahtaa, en kylläkään myöskään ole parikymppinen, hoikka itseäni laittava lapseton seksipommi. Vaan kahden lapsen kolmikymppinen, raskaana oleva,kokopvätyössä käyvä äiti. Pyöreähkö ja varmaan vähän väsähtäneen näköinen. Jolla tosiaan on ehkä vähän huono itsetunto, ja tuommoiset miehen kommentit saa sen vielä alemmaksi.
 
No jos luet ton aloituksen ja miehen kommentin, niin mun mielestä siinä oli kyse nimenomaan siitä, että mies halusi naisen paitsi huomaavan mitä mies ikkunasta tiirailee, myös kuulevan sen miten mies katselee mieluummin sellaista kuin puolisoaan. Se on tietoinen loukkaus.

Tässä voisi ottaa huomioon myös sen puolen, että jokainen tuntee itse parhaiten oman puolisonsa. Jos minun mieheni kommentoisi noin, aivan taatusti tietäisin sen olevan tarkoitettu loukkaamaan minua koska mieheni ei tosiaan yleensä toimi noin. Jos sinun miehesi kommentoisi noin, tietysti arvioisit kommenttia siitä näkökulmasta, joka sinulla miehesi parhaiten tuntevana on. Jos teille on tavallista muutenkin puhella tuollaisista asioista ja arvioida yhdessä vastaantulijoiden viehättävyyttä, ei kommentti varmaankaan tuntuisi sinusta yhtä loukkaavalta kuin se tuntuisi minusta.
 
No jos luet ton aloituksen ja miehen kommentin, niin mun mielestä siinä oli kyse nimenomaan siitä, että mies halusi naisen paitsi huomaavan mitä mies ikkunasta tiirailee, myös kuulevan sen miten mies katselee mieluummin sellaista kuin puolisoaan. Se on tietoinen loukkaus.

Tässä voisi ottaa huomioon myös sen puolen, että jokainen tuntee itse parhaiten oman puolisonsa. Jos minun mieheni kommentoisi noin, aivan taatusti tietäisin sen olevan tarkoitettu loukkaamaan minua koska mieheni ei tosiaan yleensä toimi noin. Jos sinun miehesi kommentoisi noin, tietysti arvioisit kommenttia siitä näkökulmasta, joka sinulla miehesi parhaiten tuntevana on. Jos teille on tavallista muutenkin puhella tuollaisista asioista ja arvioida yhdessä vastaantulijoiden viehättävyyttä, ei kommentti varmaankaan tuntuisi sinusta yhtä loukkaavalta kuin se tuntuisi minusta.
Tämä siis FreeFallille.
 
Mietin, että miten suhtautuisin tuohon. Mie kai vaan ajattelisin omassa pienessä päässäni (tai aika suuri se on), että "mie en kelpaa, en ole tarpeeksi kaunis/seksikäs/whatever." Ja sitten riivattuna perfektionistina tekisin kamalasti töitä sen eteen, että olisin kelpaavampi.

Toivon, että tyttärilläni on terveempi ajatusmaailma kuin minulla. :(
 
"vieras"
Sano miehelle, että mielestäsi kadulla kävellyt nainen oli tosi seksikäs. Sitten lisäät että siinäpä kannustusta näyttää itse samalta. Ja vielä lisäät, että seksi on pannassa niin kauan, että itse näytät samalta kun kadulla kävellyt nainen ja, että tähän voi hyvi piiiiiiiitkä aika. Et tietentenkään tee asian eteen mitään, oppikoot mies arvostamaan sinua juuri sellaisena kuin olet!! Toki voit hakea netistä David Bechamin kuvan kannustukseski miehelle, että miltä sen miehen pitäis näyttää, että saa naisen kostumaan..!!
 
Ei ole kyse siitä että olisi multa pois, en vaan ymmärrä miksi MINULLE pitää hehkuttaa??!? En vaan voi ymmärtää, ei mulle tulis mieleenkään miehelle noin sanoa..ja toi kesken jätetty lause...
Jos mä vielä yritän vääntää tätä omaa ajatustani selvemmäksi..siis kyseessä on abstrakti asia: ulkonäkö. Vähän sama kuin miehesi olisi ihastellut kaunista kukkaa tai mielenkiintoista taulua. Kyse nyt vaan oli naisesta, jota kumpikaan ei edes tunne.

Kuitenkin koet hänet jotenkin uhkana, kun mielesi pahoitit siitä että miehesi oli naisen ulkonäöstä kiinnostunut. Se kertoo mielestäni siitä, ettet ole tyytyväinen ulkonäköösi ja olet epävarma sen suhteen, riitätkö miehellesi vai haikaileeko hän muiden ja kauniiden naisten perään.

Ja kesken jätettyyn lauseeseen voisi ajatella selityksekse sen ettei mies yksinkertaisesti keksinyt vertailukohtaa. Näinkin joskun voi käydä, monesti itselläkin jää sanat kadoksiin.

Tai sitten asian voi ottaa loukkauksena, mököttää viikon, hautoa asioita ja kasvattaa kaunaa ja samalla tyytymättömyys itseensä kasvaa. Ihan miten vaan, asennekysymys.
 

Yhteistyössä