Miehen kommentti harmittaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja iitu.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

iitu.

Vieras
Täällä mennään 35.raskausviikolla, se taustoista. Vauva on laskeutunut jo tosi alas ja mulla on aika tukala olo. No, ollaan kuitenkin yritetty pitää miehen kanssa silloin tällöin kahdenkeskistä aikaa ja viedä esikoinen johonkin hoitoon. Mies harrastaa kuntosalia, kuten minäkin ennen raskautta. Mies tosin aika tosissaan ja minä ihan muuten vain. Niin miehen mielestä edelleen on hyvää yhteistä aikaa käydä salilla ja kun sanoin tuossa, että kello on jo aika paljon, etten jaksa, niin mitä mies sanoi: "Tuo nyt on taas joku sun tekosyy." Kyllä tuli paha mieli. Oon sitten vissiin pikkusieluinen, kun harmistuin tuollaisesta. Mun mielestä ei ole tekosyy, vaan ihan oikea syy - olo huononee aina iltaa kohti kun on koko päivän ollut jalkeilla. Ei vaan jaksa enää. Mies ei vaan tajua, että 15 ylimääräistä kiloa vaivoineen voisi olla syy, se on hänelle tekosyy :'(

[QUOTE="vieras";28242954]15 raskauskiloa on tekosyy, miksi olet päästänyt itsesi tuohon kuntoon? Painoa olis saanut tulla puolet vähemmän.[/QUOTE]

Raskaudet ovat yksilöllisiä. Itse en pärjännyt pelkkiä rehuja syömällä, joten ei mikään ihme, että kiloja kertyi.

• Tykkää
Reactions: lissukka.
Mulle tuli 25 raskauskiloa, ja kaikki lähtivät kolmessa kuukaudessa synnytyksen jälkeen.

Ja mun käsittääkseni kuntosali ei ole oikea paikka kun raskaus on noin pitkällä, ja mies joka huomauttelee, on aika itsekeskeinen.

En menisi itsekään salille/urheilemaan jos olo on huono. Itse en ikinä ole ollut raskaana,mutta pystyn kyllä aavistamaan että olosi on tukala. Ajattelematonta mieheltä, mutta yritä kääntää positiiviseksi. Mies vain halusi viettää kanssasi yhteistä aikaa "vanhaan tapaan". Sopikaa miehen kanssa ja mukavaa odotusaikaa :)

[QUOTE="vieras";28242954]15 raskauskiloa on tekosyy, miksi olet päästänyt itsesi tuohon kuntoon? Painoa olis saanut tulla puolet vähemmän.[/QUOTE]

Ei kannata yleistää. Minulta jäi 15 kiloa jo sairaalaan, kun raskausmyrkytyksen vuoksi kertynyt turvotus rupesi laskemaan.

Ap:lle: Loppuraskaudesta kannattaa levätä hyvällä omallatunnolla, kun siihen on vielä tilaisuus. Miehille tuntuu olevan toisinaan vaikea ymmärtää, miten tukala olo raskaana ollessa voi olla :)

Mitä ihmettä? Mulla tuli raskauskiloja 16. Mitä vikaa?

no eihän raskaus ole este salille menolle, mutta huono olo on. Ehkä miehelläsi oli vaan vähän ajttelematon hetki. Itse olen liikunta-alan ammattilainen, kolmas raskaus rv 23 menossa, ja tänään tuntu jo salilla, ettei ehkä monesti enää huvita mennä. Kyllä sitä sitten taas ehtii kun on vauva turvallisesti maailmassa. Kokeile uintai? se tekee olosta kevyemmän.

Voi hyvää päivää että on taas fiksuja kommentteja joillakin...
Ei missään ole kielletty salilla käyminen tai muukaan liikunta raskaana ollessa. Kaikki kun ei halua jättäytyä sohvaperunoiksi heti plussan tehtyään.. Ihan oman jaksamisen mukaan! Mutta mieheltä ei oo oikein sanottu, hän sais kyllä hetken kokeilla miltä tuntuu olla raskaana. Itse lopetin salilla käymisen rv 28 rasituksesta tulevien nivuskipujen ja suppareiden takia, muuten olisin kyllä varmasti jatkanut pienimuotosesti sitä edelleen, tietenkin semmoisilla liikkeillä mitkä tuntuu hyvältä ja ovat tässä tilassa turvallisia. Mutta kun kroppa sanoo ei, niin that's it. Mies käy nyt sit meillä salilla yksinään ja lähinnä on harmissaan mun puolesta kun tietää että salilla käymisestä tykkään. Liikuntaa harrastaisin jos pystyisin.
Ja sitten taas, itsellä on kanssa tullut 12kg nyt rv 31, ja sanoisin että suurin osa on tullut nimenomaan mahan seudulle ja nesteitä.. Ap:lla aivan normaalia painnonnousu! Joten ap, nyt vaan nautit loppuraskaudesta ja jätä ukkelisi sanat unholaan :)

Mä luulen, että miehesi on huolissaan painosi noususta ja siitä, että meinaat heittäytyä "valaaksi". Jos sulla nyt on jo 15 kg kertynyt, niin niitähän kerkiää kertyä vaikka kuinka paljon vielä ennen synnytystä, etenkin jos meinaat nyt laistaa liikunnasta. Jos tähän asti olet salilla käynyt, niin mies todennäköisesti vaan pitää sinua laiskana.

Voihan siellä salilla käydä jo aamusta tai päiväsaikaan, ei tarvi iltaan jättää jos silloin ei enää jaksa. Ja tietty tekee oman kunnon ja voinnin mukaan. Itse olen liikkunut joka raskaudessa ihan melkein synnytykseen asti ja kyllä se oikeasti kannattaa. Siis jos vaan mitenkään saa itseään raahattua sinne salille, niin kyllä kannattaa mennä.

En ole terveydellisistä syistä voinut käydä salilla raskauden aikana kertaakaan. Onneksi mies ei ole huomauttanut ikävästi mistään, ymmärrän, että voisivat sanat kirpaista. En pääse edes kevyelle lenkille. Saisko miehelle puhuttua järkeä? Salille voi sitten palata synnytyksen jälkeen.

mulle kiloja tullut 20 ja kyllä, ihan rasvaa ja läskiä reisiin ja käsivarsiin, naamakin on levinnyt. Liikunta on jäänyt kokonaan ihan kiellon takia mutta suinkaan en ole kompensoinut sitä keventämällä ruokavalioo. Ei voi muuta kun katsoo itseesä peilistä ja todeta, että voi vittu mikä norsu..

Kovasti yritän motivoida itsenäni, että kilot tiputellaan pitkillä vaunulenkeillä sitten ja jättämällä herkut pois. Mieskään ei tykkää ulkomuodosta..

Mutta ei se noilla viikoilla ole salinkaan paikka ap:llä enään jos ei hyvältä tunnu. Ehkä se miehesi niin kovasti pelkää ulkomuotosi puolesta, että lotkautti noin.

No höh. Alunperin normaalipainoiselle tuo 15 kg on ihan hyvä, tai jos kiloja tulee kaikkinensa vaikka 20. Eri asia jos olisi ylipainoinen valmiiksi. Luultavasti miehesi ei vaan osaa samastua ja tule ajatelleeksi, ja virheellisesti ajattelee tuolla tavalla tsemppaavansa.

Niin ja vielä, onko varmaa, että mies yrittää tsempata salille ulkonäön tai laihtumisen takia? Itselläni on vähän ongelma, kun mies lusmuilee liikunnan suhteen ja keksii aina jonkun "oon vähän kipeeks tulossa" tai "voi olla että niska meinaa mennä jumiin ja se voi pahentua" -jutun. Se, paljonko hän painaa tai onko hän lihaksikas on minulle ykshailee, mutta kun tuo on aina niiiiin paljon paremmalla tuulella kun on vähän liikkunut. Ja olen huolissani myös hänen terveydestään, ylipainoa hänellä ei ole yhtään, mutta selälle ym. jatkuva liikkumattomuus on vaarallista.

[QUOTE="vieras";28243413]Mä luulen, että miehesi on huolissaan painosi noususta ja siitä, että meinaat heittäytyä "valaaksi". Jos sulla nyt on jo 15 kg kertynyt, niin niitähän kerkiää kertyä vaikka kuinka paljon vielä ennen synnytystä, etenkin jos meinaat nyt laistaa liikunnasta. Jos tähän asti olet salilla käynyt, niin mies todennäköisesti vaan pitää sinua laiskana.

Voihan siellä salilla käydä jo aamusta tai päiväsaikaan, ei tarvi iltaan jättää jos silloin ei enää jaksa. Ja tietty tekee oman kunnon ja voinnin mukaan. Itse olen liikkunut joka raskaudessa ihan melkein synnytykseen asti ja kyllä se oikeasti kannattaa. Siis jos vaan mitenkään saa itseään raahattua sinne salille, niin kyllä kannattaa mennä.[/QUOTE]

No voi jumalauta taas! Viikolla 35 on ihan jokaisella naisella oikeus "heittäytyä valaaksi" jos siltä tuntuu. Jos ei edes silloin suo itselleen lepoa ja jopa ihan laiskottelua, niin jo on ankea asenne elämään ja omaan itseen. Kun kerran aloittajalla on harrastanut liikuntaa, hänellä lienee jonkinlainen peruskunto olemassa, joten sillä, miten vikat raskausviikkonsa käyttää, ei ole _yhtään mitään_ merkitystä niin synnytyksen kuin palautumisenkaan kannalta. Ihan yhtä hölmöä olisi repiä stressiä siitä, aloittaako liikunnan viisi vai kuusi kk synnytyksen jälkeen, vai onko pudotettavia kiloja 5 vai 7. Asiat mittakaavaan ja nyt ap jalat sohvalle vaan jos siltä tuntuu!

Ymmärrän että pahoitit mielesi. Olisitko kuitenkin voinut mennä miehesi seuraksi salille vaikka venyttelemään?

Mulla on saman verran viikkoja ja olen edelleen käynyt salilla ja jumpissa. Tosin välillä on sellaisia päiviä että ei tunnu hyvältä lähteä liikkumanna ja silloin en mene. Tosin jos olisi mahdollisuus (siis lapsille hoitaja) voisin sellaisenkin päivänä mennä miehen kaveriksi salille jabtehdä siellä mitä huvittaa tai vaan oleilla hierovassa tuolissa. Ymmärrän siis tavallaan myös miestäsi

Viesti karkasi..

Miehelläsi ei ole tietoa siitä miltä raskaus tuntuu ja hänellä on edelleen samalla tavalla energiaa liikkua. Ja jos on virtaa niin ei ole helppoa vaan jäädä kotiin makoilemaan. Salilla käynti ja sitten koti-ilta sopisi varmasti paremmin miehellesi.

No voi jumalauta taas! Viikolla 35 on ihan jokaisella naisella oikeus "heittäytyä valaaksi" jos siltä tuntuu. Jos ei edes silloin suo itselleen lepoa ja jopa ihan laiskottelua, niin jo on ankea asenne elämään ja omaan itseen. Kun kerran aloittajalla on harrastanut liikuntaa, hänellä lienee jonkinlainen peruskunto olemassa, joten sillä, miten vikat raskausviikkonsa käyttää, ei ole _yhtään mitään_ merkitystä niin synnytyksen kuin palautumisenkaan kannalta. Ihan yhtä hölmöä olisi repiä stressiä siitä, aloittaako liikunnan viisi vai kuusi kk synnytyksen jälkeen, vai onko pudotettavia kiloja 5 vai 7. Asiat mittakaavaan ja nyt ap jalat sohvalle vaan jos siltä tuntuu!

No ei se nyt ihan sama ole, miten ne vikat viikot käyttää. Noilla viikoilla se liikunta helposti jää kokonaan ja ruoka kuitenkin maistuu kiitettävästi, joten jos liikkumattomaksi heittäytyy, niin siinä voi kertyä kiloja vaikka kuinka paljon. Ja jos on tottunut liikkumaan ja yhtäkkiä ei enää tee muuta kuin makaa sohvalla, siinä on aika iso riski että kroppa menee jumiin, tulee issiasvaivaa jne. Ja siitä voi kehkeytyä isompikin ongelma, niin ettei pian PYSTY liikkumaan---tulee selkävaivaa jne. Mitä lyhyempi "liikkumaton" jakso siinä synnytyksen tienoilla on, sitä helpompi on saada itsensä liikkeelle synnytyksen jälkeenkin. Sanoopi hän, joka on ollut maksimissaan 3-4 viikkoa levossa ja viimeistään vuosi synnytyksestä ollut täysi treeni päällä ja kunto huipussa.

Yhteistyössä