Miehen käytös

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kesäkisu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Kesäkisu

Vieras
Hei!

En nyt ollut varma, laittaisinko tämän kysymyksen tänne vai tuonne ihmissuhteisiin, mutta kun toivoisin tästä parisuhdetta, niin ehkä tämä on oikea osoite.

Eli tunnen erään lähemmäs 40-vuotiaan miehen, jonka kanssa olemme viettäneet paljon aikaa ja viihdymme yhdessä (itse olen samaa ikäluokkaa). Miehellä on takana vaikea ero ja vaikea elämäntilanne muutenkin ja hän on kyllä sanonut, että ei pysty nyt suhteeseen, eikä halua housuihinikaan (hänen kommenttinsa).

Lähinnä minua ihmetyttää hänen toimintansa. Tilanne on se, että vaikka viihdymme hyvin yhdessä ja vaikka olemme fyysisesti varsin lähellä (siis kun loikoilemme sohvalla katsomassa tv:tä tms. niin istumme sylikkäin ja hän selvästi haluaa minut kainaloonsa ja mahdollisimman lähelle), niin hän ei näytä kiinnittävän mitään huomiota vartalooni tai halua koskettaa sitä. Siis hän haluaa minut lähelleen, mutta hän ei ole hiplaamassa. Itse sitä kyllä teen, eikä se näytä häntä ainakaan haittaavan pikemminkin päinvastoin.

Nyt olenkin pyörälläni siitä, mitä hän oikeastaan haluaa? Itse toivoisin suhdetta (ja myös seksiä), mutta en halua toista painostaakaan ja olenkin vähän jäänyt odottelemaan, josko hän tekisi aloitetta, mutta sitä oikean suuntaista aloitetta ei oikein tunnu tulevan. Toisaalta välimme ovat tällä hetkellä jo sen verran intiimit, että itse en olisi ihan kauhean innoissani, jos miesystävälläni olisi noin hyvä naispuolinen kaveri.

Platoninen suhde selvästi.
Ehkä mies jotenkin on pettynyt/loukattu/petetty/muuten vahingoitettu sukupuolielämässään ja ei uskalla lähteä siihen enään uudelleen.
Vertaa ehkä vieläkin sinua exäänsä. Ei ole tasapainossa vieläkään, ero ei ole hänelle vieläkään selvä.

Alkuperäinen kirjoittaja Kesäkisu;10400230:
Miehellä on takana vaikea ero ja vaikea elämäntilanne muutenkin ja hän on kyllä sanonut, että ei pysty nyt suhteeseen, eikä halua housuihinikaan. --- vaikka viihdymme hyvin yhdessä ja vaikka olemme fyysisesti varsin lähellä (siis kun loikoilemme sohvalla katsomassa tv:tä tms. niin istumme sylikkäin ja hän selvästi haluaa minut kainaloonsa ja mahdollisimman lähelle), niin hän ei näytä kiinnittävän mitään huomiota vartalooni tai halua koskettaa sitä.

Ihmetyttää miksi? Mies on sanonut, ettei halua suhdetta eikä pysty siihen nyt. Se, että on naisvartalo vieressä, ei suoraan muuta kenenkään miehen mieltä tai haluja. Älä pidä miestä liian yksioikoisena. Miksi mies ei voisi haluta vain läheisyttä, hellyyttä, tukea ja ystävyyttä? Mieskin voi tajuta, miten vaikeaksi pelkän ystävyyden ylläpito menee, jos siihen alkaa sotkea seksiä mukaan. Jos mies ei halua suhdetta kanssasi, pelkän seksi harrastaminen vie teidät molemmat vain syvempiin hankaluuksiin. Ei ketään voi pakottaa ihastumaan tai suhteeseen.

jos mies todella rakastanut, uskonut ja luottanut entiseensä ja tämä on vaikka pettänyt ja jättänyt, löytänyt uuden miehen, eikä ole tarvinnut kuin kerran vihjaista seksielämän parantuneen, "miestä on lyöty suoraan munille", niin mies on saanut selllaiset haavat, ettei ne hetkessä parane. voi olla, että hän tarvitsee nyt paljon laastaria. häneltä on mennyt kaikki luottamus naisiin ja ehkä hän päättänyt, ettei sekaannu enää ikinä. jos olet kärsivällinen niin jonkun vuoden päästä voi entisen haamu himmentyä, eikä hän jatkuvasti vertaa (mielessään) sinua siihen toiseen. kaikki miehetkään ei pysty hyppäämään sängystä toiseen.

Hienoja suhteita voi syntyä ilman seksiäkin. Seksi ei ole suhteessa kaikkein ensimmäinen tekijä!

Olen täysin samaa mieltä, että hienoja suhteita voi syntyä ilman seksiäkin ja seksi ei ole minulle ollut koskaan suhteessa tärkein eikä ensimmäinen tekijä. (Yleensä miehet kyllästyvät siihen, kun haluan ensin tutustua oikeasti heihin ja sitten vasta hypätä sänkyyn.)

Mutta tämä tapaus vain herättää mietteitä.

Viimeksi muokattu:
Alkuperäinen kirjoittaja Kesäkisu;10401668:
Olen täysin samaa mieltä, että hienoja suhteita voi syntyä ilman seksiäkin ja seksi ei ole minulle ollut koskaan suhteessa tärkein eikä ensimmäinen tekijä. (Yleensä miehet kyllästyvät siihen, kun haluan ensin tutustua oikeasti heihin ja sitten vasta hypätä sänkyyn.)

Mutta tämä tapaus vain herättää mietteitä.

Mutta pidemmän päälle seksittömänä pysyvä suhde on "vain" platoninen kaverisuhde, ei mikään seurustelusuhde parisuhteesta puhumattakaan. Jos kemia puuttuu, niin kannattaa olla vain kaveripohjalta.