Miehen käytös

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Apuja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

Apuja

Vieras
Mies on töissä asiakaspalveluammatissa. Töissä hän on tosi suosittu, iloinen, reipas, ystävällinen jne. Kotona hän on hiljainen, ei hymyile juuri koskaan, vastaa vain vihaisesti ja puhuu vaimolleen ja lapsilleen alentavasti. Hän tekee kyllä kotitöitä, joten vaimo ei saisi hänelle nalkuttaa. Vaimo vain yrittää puhua miehen käytöksestä.

Diagnoosinne?
Mikä neuvoksi?

Alentuvasti ei kyllä saisi puhua rakastamilleen ihmisille. Kotitöiden jako ok.

Jos mies on vaan kypsä kun töissä pitää olla sosiaalinen ja yliystävällinen, kotona ei jaksaisi enää skarpata. Miehelle asenteen muutos alentuvasta edes neutraaliksi, joku oma harrastus tms jossa saa purkaa agressiot. Naisen nalkutus ei auta asiaa, ilmoittakoon esim että tuollaista käytöstä ei tarvitse kenekään sietää eli sen on loputtava. Eikä siitä asiasta sen enempää. Naisellakin voisi olla joku oma harrastus?

Harrastuksia löytyy kyllä. Mielestäni hänellä masennus? On kuulemma vain tuollainen, eikä muuksi muutu. Olen myös ehdottanut toista ammattia. Ei me muut jakseta tuollaista. Ja siis ei ole jatkunut vain hetken vaan aina!

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Harrastuksia löytyy kyllä. Mielestäni hänellä masennus? On kuulemma vain tuollainen, eikä muuksi muutu. Olen myös ehdottanut toista ammattia. Ei me muut jakseta tuollaista. Ja siis ei ole jatkunut vain hetken vaan aina!

no jos on aina ollut tuollainen, niin en usko että olisi aina ollut masentunut.. jotkut meistä vaan ovat tuollaisia. ja sinä olet hänet puolisoksesi ottanut ja lapsenkin/lapsiakin tehnyt hänen kanssaan.
tavallaan vähän että turha itkee, kun maito on jo maassa, mutta toivottavasti miehesi tajuaa oman käytöksensä ja muutuisi . Parempia aikoja teille! :hug:

Jos on ollut aina tuollainen, miten se masennukseksi on muuttunut mielestäsi?

Jos olet kypsä tuohon niin ilmoitat että jos se ei lopu niin mököttäköön itsekseen. Tai jotain muuta. Mutta sen minkä "uhkaat" pitää myös toteutua, tai siis että olet oikeasti valmis siihen ja teet sen myös selväksi.

No ehkä se ongelma ei ole töissä. Siis jos siellä pärjää hyvin ja on hyvä asiakaspalvelija. Tai no ammattitaitoahan se vaan on että osaa esittää asiakkaalle ystävällistä ja iloista vaikka sisällä kiehuis. Ehkä se mies ei vaan oo onnellinen kotona ja sit käyttäytyy noin. Tai sitten se vaan on kusipää, eipä ois ensimmäinen ihminen jota ulkomaailma luulee setä aurinkoiseksi mutta kun kotiovi sulkeutuu takana niin esiin kuoriutuu ihan eri ihminen.

Aluksi siis näytellyt mullekin, kuten töissä. Ja oikeasti ollut koko ajan masentunut. Olen uhkaillut...

aluksi on ollut rakkauden huumassa, sitten kun se on karissut on esiin tullut se "perusluonne ja -ihminen". näin mä uskosin, ei siis tarkoituksella näytellyt varmastikaan.
ja uhkailut ei kuulu suhteeseen.

Älä uhkaa sellaisella jota ei toteuta. Eikä jatkuva uhkailu kuulu parisuhteeseen.

Voit kertoa että odottelet x ajan ja jos ei tilanne muutu, teet xxx. Ja toteutat myös, muuten se on ruthaa puhetta jonka voi siis jättää myös sanomatta.

jos olet uhkaillut eikä muutosta tule etkä toteuta sanomaasi, mies katsoo että tilanne ei vaadi toimenpiteitä.

Aluksi siis näytellyt mullekin, kuten töissä. Ja oikeasti ollut koko ajan masentunut. Olen uhkaillut...

Jos on oikeasti masentunut, saako siihen hoitoa? Meneekö lääkäriin?

Jos ei suostu lääkäriin, joko kärsit (ja vaikenet) tai teet asialle jotain.

Yhteistyössä