Miehen käytös saa mut raivon valtaan

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
joskus on sovittu että minä hoidan ruokaostokset ja mies lainan. Ja se tosiaankin on sitten niin, pyysin tänään tuomaan kaksi maitoa ja mies ojensi heti kätensä rahaa saadakseen. Edes banskuja ei voi tuoda lapsillemme ilman että kinuaa heti rahaa. Käsittämättömän pihi ja sika mies, tulee paha mieli kun minä kuitenkin maksan kaikki vaatteet ja laskuja sekä aina päivähoitomaksut niin tää ei voi senttiäkään laittaa ruokaan. Joskus olen joutunut lainaamaan rahaa ruokaan, kun ei mies osta mitään vaikka olisi rahaa.

Voi :hug: Tuo kuulostaa rankalta!

Tienaatteko saman verran? Onko lainanlyhennyt paljon isompi kuin perheen muut menot? Kuka maksaa auton, veden, sähkön, sanomalhden, netin, miehen vaatteet yms

Alkuperäinen kirjoittaja Silmukka-:
Pitäkää rahat yhteisinä niin ei tarvitse kenenkään nillittää mistään.

Oi ei, ei muuten onnistuis ikinä meillä! Mun rahat on mun rahat ja miehen rahat on yhteiset.. ;)

Ap. Joo, ei kyllä kauheen kiva asenne. Ne maitopurkit varmaan hänen talouttaan kaatas. :xmas:

Miksi naiset suostuu tuollaiseen??? Meillä on aina ollu yhteiset rahat ja yhteinen tilikin on ollu. Kohta 20vuotta oltu jo naimisissakin. Molemmat saa ostaa mitä haluaa. Tietenkin isommista ostoksista keskustellaan. Mutta jos esim kaupungilla ollessa tulee mieleen, että ostanpa tuon vaatteen itelleni, niin sit ostaa.

Kyllä meilläkin mä maksan ruuat ja laskut ja mies lainanlyhennyksen (1200?/ kk) ja lisäksi molemmat tankkaa itse omat autonsa, MUTTA jos jommalla kummalla on raha tiukassa sitä ANNETAAN toiselle, ei siis lainailla. Ja kyllä toi mieskin käy kaupassa jotain täydennystä hakemassa.
Aivan älytöntä, että jos on yhteinen talous, niin o eri rahat!

Alkuperäinen kirjoittaja Ihalempi:

Oi ei, ei muuten onnistuis ikinä meillä! Mun rahat on mun rahat ja miehen rahat on yhteiset.. ;)

Lainaako jompikumpi toiselta rahaa banaaneihin?

Periaatteessa, jos toinen kipasee tohon pikkukauppaan eikä ole käteistä niin toisen pussista lainataan. Takasin ei kyllä huolita. B)

Periaatteessa, jos toinen kipasee tohon pikkukauppaan eikä ole käteistä niin toisen pussista lainataan. Takasin ei kyllä huolita. B)

No sitten teillä periaatteessa on yhteiset rahat jos ei puolisolta tarvitse lainata. Voihan toki olla eri tilit mutta käytännössä yhteinen talous, ettei yksi näe nälkää ja toinen vedä hummeria..tai velkabanaaneita.

Olet varmaan naimisissa saman miehen kanssa kuin minä, mies on käsi ojossa joka perkeleen ostoksesta ja jos en maksa, niin pitää summan muistissa ja muistuttaa joka helvetin käänteessä, ottaa tyhjät limsapullot ja palauttaa nekin, vaikka minä olen ne ostanut.

Mä en jaksais tollasta.. Alkuun oli just sitä kuka maksaa, mitä maksaa, kummalla on rahaa..

Nyt, kun on yhteinen tili niin kaikki on helpompaa.. Yksi tili mistä maksetaan kaikki.. Jos toisella on rahapussissa rahaa ja toinen tarvii käteistä, niin se toinen ottaa sitä käteistä sen toisen pussista..

ja ap.. Nyt olis kunnon keskustelun paikka miehen kanssa..

No sitten teillä periaatteessa on yhteiset rahat jos ei puolisolta tarvitse lainata. Voihan toki olla eri tilit mutta käytännössä yhteinen talous, ettei yksi näe nälkää ja toinen vedä hummeria..tai velkabanaaneita.

Niin, no juu. Tottahan toikin on kyllä. Mutten samalle tilille ikinä suostuis laittamaan.

no sehän alkoi tietty niin että aluksi halusi jakaa kaiken tasapuolisesti mut kun toinen on vuosia kotihoidontuella ja työmarkkinatuella niin alkaa ajatella ettei se ihan niinkään ole. Ja tosiaan tuo helvetin pihiys, viime kuussa mies voitti tuhansia jossain veikkauksessa, pyysi minua tuomaan rautakaupasta maalia ja minulla oli rahat vähissä. Sanoin että se purkki on sit maksettava takaisin, 14 euroa, mies lupasi mut ei maksanutkaan. Ja ylpeys ei anna periksi kerjätä, jos toinen ei tajua niin ei tajua. Joululahjastakin takuulla tulee lasku perästä, äitienpäivälahjat onkin kuitattu vain lupauksilla jo vuosia.

Yhteistyössä