Miehen ja naisen roolit.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Raakel
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Fleur de la Cour:
Alkuperäinen kirjoittaja Raakel:
Voi pyhä jysäys, mitenkähän minäkin saisin aikani kulumaan jos ei olis työuraa ja harrastuksia? Nenää kaivelisin varmaan kotona? Sulla taitaa olla kovasti pienet lapset siellä kotosalla ja hormonihuuruissa luulet, että tässä on se koko elämän totuus?

Ei kotona olo ole peukaloiden pyörittämistä. Se on lasten hoitoa, siivousta ruuan valmistelua, ynnä paljon muuta. Kun mies tulee kotiin, on ruoka jälkiruokineen tehty jo valmiiksi. Iltapalakin on jo silloin valmisteltu, että myös miehelle jää aikaa.

Meillä on 4 lasta. pienestä pitäen opetan heille oikeanlaiset sukupuoliroolit. Pojat ratkaisevat älyä vaativia tehtäviä, kuten palapelejä.

Tytöt tulevat siivoamaan ja tiskaamaan ja leikkivät nukeilla.

Joo, joo varmaan onkin jos on neljä lasta, kaikilla naisilla ja vaimoilla ei ole noin ja entäs kun lapset kasvaa?

hihi. =) :saint:

Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Oma aika on yliarvostettu käsite. eihän miehelläkään liioin ole omaa aikaa, koska jos hän ei ole töissä, on hän vaimonsa kanssa, jolloin se on yhteistä aikaa. Miehelle tietysti kuuluu harrastukset, koska työ on paljon vaativampaa.

Kuinka niin on vaimon kanssa aina töiden jälkeen? :o

Kyllä meillä kummallakin on omat harrastukset ja 1 yhteinen.

Entä kun myös se nainen on töissä?

Ei vaan voi ymmärtää tuollaista ajatusmaailmaa, ei millään.

Mä elän 2000-luv´kua, en ole mieheni kotiorja, ekä mieheni niin vaadikkaan olevan!

Alkuperäinen kirjoittaja vaimo:
Oma aika on yliarvostettu käsite. eihän miehelläkään liioin ole omaa aikaa, koska jos hän ei ole töissä, on hän vaimonsa kanssa, jolloin se on yhteistä aikaa. Miehelle tietysti kuuluu harrastukset, koska työ on paljon vaativampaa.

Mä elän 2000-luv´kua, en ole mieheni kotiorja, ekä mieheni niin vaadikkaan olevan!

No en mä nyt noin oikeesti ajattele. :D

Alkuperäinen kirjoittaja vaimo:

No en mä nyt noin oikeesti ajattele. :D

Mä jo säikähdin, oon aina tykännyt sun mielipiteistä ja ajatusmaailmastas :)

Alkuperäinen kirjoittaja fanta:
Alkuperäinen kirjoittaja Merlion:
Kerrohan sitten onko lukemisen arvoinen, ainakin minun kiinnostuksen kylla heratti. Mitenka siihen teidan lukupiiriin paasisi mukaan?

Tulemalla mukaan vaan, mutta miten saataisiin sinulle samat kirjat? =)

Mun kirjahyllyssa on n 1000 kirjaa varmaan itsellanikin. Ja jos luette suomalaista kirjallisuutta parhaillaan niin voin sen jattaa valiin. Muuten voisin lukea engl.kielisen version. Mutta ajaako se saman asian, ei valttamatta.

Mika kirja menossa nyt parhaillaan?

Mun kirjahyllyssa on n 1000 kirjaa varmaan itsellanikin. Ja jos luette suomalaista kirjallisuutta parhaillaan niin voin sen jattaa valiin. Muuten voisin lukea engl.kielisen version. Mutta ajaako se saman asian, ei valttamatta.

Toivottavasti emme nyt puhu ap:n mielestä naisille sopimattomasta aiheesta :D Olemme kyllä itseasiassa lukeneet nyt melkein vain kotimaista uutta kirjallisuutta, mutta voisimme varmaan ottaa seuraavaksi jotain ihan muuta. Pitää Mankellilta tiedustella, mitä tykkää jos joukkomme laajenee näin radikaalisti oikein yhdellä jäsenellä :D

Toivottavasti emme nyt puhu ap:n mielestä naisille sopimattomasta aiheesta :D Olemme kyllä itseasiassa lukeneet nyt melkein vain kotimaista uutta kirjallisuutta, mutta voisimme varmaan ottaa seuraavaksi jotain ihan muuta. Pitää Mankellilta tiedustella, mitä tykkää jos joukkomme laajenee näin radikaalisti oikein yhdellä jäsenellä :D

No kysy :), minakin olen lukenut viime viikolla ainakin 2 Jarkko Sipilaa. Susanna Alakosken Sikalaa Suosittelen, oletteko lukeneet sen jo? Alakoski asuu kumminkin Ruotsissa.

No kysy :), minakin olen lukenut viime viikolla ainakin 2 Jarkko Sipilaa. Susanna Alakosken Sikalaa Suosittelen, oletteko lukeneet sen jo? Alakoski asuu kumminkin Ruotsissa.

Ei olla luettu kumpaakaan noista. Minusta olisi kiva ottaa välillä joku vanhempi kirja, pitää ehdotella Mankellille =)

Ei olla luettu kumpaakaan noista. Minusta olisi kiva ottaa välillä joku vanhempi kirja, pitää ehdotella Mankellille =)

Jos joskus päätätte ottaa mukaan muitakin, niin hihkaiskaa :ashamed:

Tykkäisin tulla mukaan.

Kuulkas naiset, meidän esikoinen kerran luetteli mulle miesten ja naisten työt: Naiset eli siis äidit: hoitaa vauvoja, siivoaa, tekee ruokaa, katsoo telkkaria. Miehet eli isät: käy töissä ja sahaa puita. Niin ja kaikkein tärkein: Äidit on tarpeellisempia. Ettäs tiedätte. :snotty: :D

Alkuperäinen kirjoittaja Wilkins:
Kyllä kyllä, mies on perheen pää, mutta kyllä nainen on se, joka miehen pään kääntää :D

Ja hyvä, jos tuosta on ollut apua parisuhteeseenne =)

Kyll on pakko peesailla. :D

Joskus musta on ihan kiva olla vähän "nainen" ja heittäytyä vähän bimboksi ja uusavuttomaksi. Mutta sitten taas.. tiedän kyllä sen toisenkin puolen, millä saan miehen tekemään juuri niin kuin haluan. Jos haluan. :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja Raakel:
:laugh: Just joo.. tosi looginen, kunhan nainen sieltä kotosalta käsin sit ohjailee ja pitää tiukasti naruissa.. Ja jos nainen on tarkoitettu vaan synnyttämään ja imettämään niin mä olen kyllä sit mennyt aivan hukkaan tässä elämässä. Kas kun et tarjonnut vaihtoehtoa, että nainen on tarkoitettu vain miehelle viihdykkeeksi..

Ei kannata väheksyä viihdyttämisen vai sanoisinko paremminkin miellyttämisen merkitystä. Se on naisen tÄRKEÄ rooli. Se motivoi miestä ottamaan vastuuta ja huolehtimaan perheestä

Joskus tosin näkee sitäkin, että mies on niin heikko, että nainen häntä ohjailee. Naisen on silloin pakko rakentaa itselleen ura, koska mies ei kykene yksin turvaamaan perheen hyvinvointia.:(

Miehestä tulee androgyyni, joka hissuttelee kotona essu päällä pullaa leipoen.

Voi apua, sähän jaksat oikein jatkaakin!! :D

Mulle on ihan sama millä nimikkeellä sä kutsuisit mun miestä tai meidän elämää. Mun mies on hyvä kokki, siivoaa enemmän kuin minä ja pullaa leipoen hoitaa hyvin lapsia.

Vänkää vaan vastaan, mutta mä olen yhtä älykäs kuin mieheni etkä mitenkään voi muuttaa tätä faktaa!! :D :D

Tää on varmaan provo, mutta pakko vastata silti. Mä en osaa kuvitella millaisessa kaaoksessa me elettäisiin, jos pitäisi elää ap:n kuvaamissa rooleissa.

Meillä mies on uskomaton haka kaikkien pienien nippeleiden ja yksityiskohtien kanssa, mutta sen vahvin osa-alue ei suuret kokonaisuudet ja ns. elämän suuret päätökset. Sen lisäksi se on myös loistava kokki ja sitä kiinnostaa kodin siisteys enemmän ja sisustaakin jonkin verran.

Minä taas olen aina ollut siivouksen kanssa huithapeli ja sisustusta teen harvoin mutta vähän. Ruoanlaitossa en pärjää miehelleni pärjää, vaikka toisinaan jaksan siitä kiinnostuakin. Sen sijaan pyörittelen sujuvasti rahaa, lukuja ja teen ilman hirveätä stressiä suuret taloudelliset päätökset esim. lainoista, asunnoista, sijoituksista ja pidät ns. langat käsissä. Ja on yritysstrategioitakin tullut opiskeltua, jos strategioilla nyt parisuhteen ja perheen kannalta hirveästi on merkitystä.

Jos tästä pitäisi vaihtaa roolit ap:n kuvaamiin, eli melkein täysin päinvastoin, niin tästähän tulisi ihan kamalaa. En tiedä kuinka sekaisin kaikki olisi pitkään ja mikä tärkeintä, kumpikaan meistä tuskin viihtyisi "roolissaan".

Yhteistyössä