Miehen ja naisen roolit.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Raakel
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

Raakel

Vieras
Olin ennen feministi, mutta sitten silmät aukesi:

Mies ja nainen on tarkoitettu eri tehtäviin. Nainen on tarkoitettu synnyttämään ja imettämään ja hoitamaan (kodinhoito/siivous)

Ja mies on tarkoitettu enemmän strategiseen ongelmanratkontaan.

Nykyään parisuhteessakin mene hyvin, kun saan aidosti olla nainen ja mies saa olla mies! Mies on ammatiltaankin johtaja ja hän tietää mitä tekee. minun kannattaa tehdä, niinkuin mies sanoo, koska miehet ovat paljon loogisempia, kuin naiset.

Mies on perheemme pää ja elättäjä. tälläisillä palstoilla hän ei varmaankaan kirjoittelisi, koska hän on kiireinen. nyt hän on golfaamassa.

Alkuperäinen kirjoittaja Wilkins:
Kyllä kyllä, mies on perheen pää, mutta kyllä nainen on se, joka miehen pään kääntää :D

Ei ei, miksi pitäisi kääntää? Ei nainen ymmärrä kaikkia asioita, on tutkittu, että miehillä on isommat aivot.

No joo, siis eihän mies ja nainen samanlaisia ole eikä tasa-arvo mielestäni tarkoita sitä, että naisesta tehdään mies -tai päinvastoin.

Mutta ongelmanratkonta... itse antaisin sen juurikin naisen tehtäväksi. Tippaleipäaivot osaa käsitellä asiaa monesta näkökulmasta, putkiaivot yksioikoisemmin ;)

Alkuperäinen kirjoittaja vaimo:
Onnea sulle, mä en anna yhdenkään ukon mua määräillä ja pomottaa.

Me ollaan samalla viivalla, suhteessa ja arjen pyörittämisessä!

Ettekä ole, yrität vaan olla miehen veroinen, mutta et älyllisesti ikävä kyllä koskaan voi olla. älä käsitä väärin, on vapauttavaa tajuta, ettei koskaan yllä sille tasolle. naisen tehtävät on toisenlaiset: miehestä ja lapsista huolehtiminen, viihtyisyyden luominen kotiin, tunteista puhuminen. :)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No joo, siis eihän mies ja nainen samanlaisia ole eikä tasa-arvo mielestäni tarkoita sitä, että naisesta tehdään mies -tai päinvastoin.

Mutta ongelmanratkonta... itse antaisin sen juurikin naisen tehtäväksi. Tippaleipäaivot osaa käsitellä asiaa monesta näkökulmasta, putkiaivot yksioikoisemmin ;)

Ei pidä paikkaansa, mies on tutkimusten mukaan analyyttisempi. isot asiat ratkotaan analyyttisillä aivoilla ja pienet asiat, kuten se, minkäväriset vetimet kaappeihin hankitaan voi mies halutessaan antaa vaimon päätettäväksi

Alkuperäinen kirjoittaja Raakel:
Alkuperäinen kirjoittaja Wilkins:
Kyllä kyllä, mies on perheen pää, mutta kyllä nainen on se, joka miehen pään kääntää :D

Ei ei, miksi pitäisi kääntää? Ei nainen ymmärrä kaikkia asioita, on tutkittu, että miehillä on isommat aivot.

No - miten vain. Onnea valitsemallasi tiellä :)

:laugh: Just joo.. tosi looginen, kunhan nainen sieltä kotosalta käsin sit ohjailee ja pitää tiukasti naruissa.. Ja jos nainen on tarkoitettu vaan synnyttämään ja imettämään niin mä olen kyllä sit mennyt aivan hukkaan tässä elämässä. Kas kun et tarjonnut vaihtoehtoa, että nainen on tarkoitettu vain miehelle viihdykkeeksi..

Onnea sulle, mä en anna yhdenkään ukon mua määräillä ja pomottaa.

Me ollaan samalla viivalla, suhteessa ja arjen pyörittämisessä!

Ettekä ole, yrität vaan olla miehen veroinen, mutta et älyllisesti ikävä kyllä koskaan voi olla. älä käsitä väärin, on vapauttavaa tajuta, ettei koskaan yllä sille tasolle. naisen tehtävät on toisenlaiset: miehestä ja lapsista huolehtiminen, viihtyisyyden luominen kotiin, tunteista puhuminen. :)

HUH HUH.

Oot sä menny sekasin?

Alkuperäinen kirjoittaja Fleur de la Cour:
:laugh: Just joo.. tosi looginen, kunhan nainen sieltä kotosalta käsin sit ohjailee ja pitää tiukasti naruissa.. Ja jos nainen on tarkoitettu vaan synnyttämään ja imettämään niin mä olen kyllä sit mennyt aivan hukkaan tässä elämässä. Kas kun et tarjonnut vaihtoehtoa, että nainen on tarkoitettu vain miehelle viihdykkeeksi..

Ei kannata väheksyä viihdyttämisen vai sanoisinko paremminkin miellyttämisen merkitystä. Se on naisen tÄRKEÄ rooli. Se motivoi miestä ottamaan vastuuta ja huolehtimaan perheestä

Joskus tosin näkee sitäkin, että mies on niin heikko, että nainen häntä ohjailee. Naisen on silloin pakko rakentaa itselleen ura, koska mies ei kykene yksin turvaamaan perheen hyvinvointia.:(

Miehestä tulee androgyyni, joka hissuttelee kotona essu päällä pullaa leipoen.

Ei kannata väheksyä viihdyttämisen vai sanoisinko paremminkin miellyttämisen merkitystä. Se on naisen tÄRKEÄ rooli. Se motivoi miestä ottamaan vastuuta ja huolehtimaan perheestä

Joskus tosin näkee sitäkin, että mies on niin heikko, että nainen häntä ohjailee. Naisen on silloin pakko rakentaa itselleen ura, koska mies ei kykene yksin turvaamaan perheen hyvinvointia.:(

Miehestä tulee androgyyni, joka hissuttelee kotona essu päällä pullaa leipoen.

Voi pyhä jysäys, mitenkähän minäkin saisin aikani kulumaan jos ei olis työuraa ja harrastuksia? Nenää kaivelisin varmaan kotona? Sulla taitaa olla kovasti pienet lapset siellä kotosalla ja hormonihuuruissa luulet, että tässä on se koko elämän totuus?

Ymmärrän sun pointin, ja vaikken aivan samaa mieltä olekaan asiasta, niin hyvä että te olette tilanteeseen tyytyväisiä noin. :) Siitä olen samaa mieltä että naiset ja miehet on erilaisia keskenään, eivätkä koskaan voi olla täysin tasavertaisia, kuitenkaan kumpikaan ei ole ihmisenä sen arvokkaampi kuin toinen. Poikkeuksiaki toki on, että ne "roolit" meneeki toisin päin tai sekaisin, ja se suotakoon kaikille kelle se sopii.

Meillä mies on perheen pää, mutta mua ei varjoon jätetä ja mun mielipiteet otetaan huomioon. Kuitenkin miehellä on se päävastuu, ja hän tuo rahan kotiin, minä pidän kodin kunnossa. Meille sopii näin. :)

Voi pyhä jysäys, mitenkähän minäkin saisin aikani kulumaan jos ei olis työuraa ja harrastuksia? Nenää kaivelisin varmaan kotona? Sulla taitaa olla kovasti pienet lapset siellä kotosalla ja hormonihuuruissa luulet, että tässä on se koko elämän totuus?

Ei kotona olo ole peukaloiden pyörittämistä. Se on lasten hoitoa, siivousta ruuan valmistelua, ynnä paljon muuta. Kun mies tulee kotiin, on ruoka jälkiruokineen tehty jo valmiiksi. Iltapalakin on jo silloin valmisteltu, että myös miehelle jää aikaa.

Meillä on 4 lasta. pienestä pitäen opetan heille oikeanlaiset sukupuoliroolit. Pojat ratkaisevat älyä vaativia tehtäviä, kuten palapelejä.

Tytöt tulevat siivoamaan ja tiskaamaan ja leikkivät nukeilla.

Ei kotona olo ole peukaloiden pyörittämistä. Se on lasten hoitoa, siivousta ruuan valmistelua, ynnä paljon muuta. Kun mies tulee kotiin, on ruoka jälkiruokineen tehty jo valmiiksi. Iltapalakin on jo silloin valmisteltu, että myös miehelle jää aikaa.

Meillä on 4 lasta. pienestä pitäen opetan heille oikeanlaiset sukupuoliroolit. Pojat ratkaisevat älyä vaativia tehtäviä, kuten palapelejä.

Eli nainen on vaan kotona, siivoten,tehden ruokaa ja hoitaen lapsia?

anteeksi mutta MYÖS miehelle jää aikaa? Missä se naisen oma aika on???

Kenelle tulee Anna? Siina oli aika mielenkiintoinen artikkeli. Antti Nylen, syksylla Kalevi Jantin palkinnon esikoiskirjallaan "Vihan ja katkeruuden siemenet" saanut ja Hesarin esikoiskirjapalkinnosta kilpaileva kaantaja ja esseisti esitteli mielipiteitaan . Kuulemma kirjan ensimmäinen painos myytiin heti loppuun.

Tama uuden polven filosofi kysyy mista johtuu se, etta slangissa naisia kutsutaan lihaksi, kinkuiksi, tipuiksi, kanoiksi, lehmiksi tai "sakkolihaksi". Antti Nylénin mielesta se on esimerkki siita, että kulttuuri rinnastaa naisen ja elaimen: mainoksissa, teksteissa ja puheessa niiden lihaa kasitellaan yhtena ja samana. Nylén johtopaattelee: "Koska naisten ja elainten liha on yhta on myös heihin kohdistuva vakivalta yhtä: rakenteellista, tehokasta, nakymatonta ja silla on valtakulttuurin hiljainen mutta vakeva hyvaksynta."

Tuli vaan mieleen Itavallan sadisti-insesti ym isan tekemat tekoset :/

Eli nainen on vaan kotona, siivoten,tehden ruokaa ja hoitaen lapsia?

anteeksi mutta MYÖS miehelle jää aikaa? Missä se naisen oma aika on???

Oma aika on yliarvostettu käsite. eihän miehelläkään liioin ole omaa aikaa, koska jos hän ei ole töissä, on hän vaimonsa kanssa, jolloin se on yhteistä aikaa. Miehelle tietysti kuuluu harrastukset, koska työ on paljon vaativampaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Merlion:
Kenelle tulee Anna? Siina oli aika mielenkiintoinen artikkeli. Antti Nylen, syksylla Kalevi Jantin palkinnon esikoiskirjallaan "Vihan ja katkeruuden siemenet" saanut ja Hesarin esikoiskirjapalkinnosta kilpaileva kaantaja ja esseisti esitteli mielipiteitaan . Kuulemma kirjan ensimmäinen painos myytiin heti loppuun.

Tama uuden polven filosofi kysyy mista johtuu se, etta slangissa naisia kutsutaan lihaksi, kinkuiksi, tipuiksi, kanoiksi, lehmiksi tai "sakkolihaksi". Antti Nylénin mielesta se on esimerkki siita, että kulttuuri rinnastaa naisen ja elaimen: mainoksissa, teksteissa ja puheessa niiden lihaa kasitellaan yhtena ja samana. Nylén johtopaattelee: "Koska naisten ja elainten liha on yhta on myös heihin kohdistuva vakivalta yhtä: rakenteellista, tehokasta, nakymatonta ja silla on valtakulttuurin hiljainen mutta vakeva hyvaksynta."

Tuli vaan mieleen Itavallan sadisti-insesti ym isan tekemat tekoset :/

Herättää kyllä paljon ajatuksia. Olen pitkälti samaa mieltä.:( Ja naiset itse eivät aina edes käsitä ongelmaa, kun se on niin syvään istutettu asenteisiin.

Joo, joo varmaan onkin jos on neljä lasta, kaikilla naisilla ja vaimoilla ei ole noin ja entäs kun lapset kasvaa?

Yhteistyössä