miehen huono sperma

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja miten
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

miten

Vieras
miten olette onnistuneet? Meillä on miehellä vähän siittiöitä ja liikkuvuus huono. takana 4 IUI ja seuraavaksi IVF/ICSI. hirbittää vaan hoidot kiun eivät ole riskittömiä.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 27.02.2006 klo 18:31 miten kirjoitti:
miten olette onnistuneet? Meillä on miehellä vähän siittiöitä ja liikkuvuus huono. takana 4 IUI ja seuraavaksi IVF/ICSI. hirbittää vaan hoidot kiun eivät ole riskittömiä.

:wave:
Meille sanottiin sperma-analyysin jälkeen, että lapsettomuuden syy ois siinä. Tulkittiin ite tuloksia ja ajateltiin kans, että liikkuvuudessa ja muodossa ois voinu olla tosiaan parantamisen varaa. Sit kun päästiin ensimmäisessä hoidossa siihen pisteeseen, että miehen piti antaa näyte, olivat hänelle labrassa sanoneet, että heidän mielestään näyte on ihan hyvä eikä ICSI:ä tarvi tehä sen takia vaan normaali IVF riittää. Tuntuu siis olevan myös tulkintaeroja näissä asioissa, mikä on mun mielestä vähän huolestuttavaa koska sitä yleensä uskoo kuuliaisena potilaana/asiakkaana mitä lääkäri sanoo...

Pari hoitoa on nyt takana mutta tulosta ei olla vielä saatu. Vika meillä tosin ei sit loppupeleissä ollukkaan siittiöissä vaan solutasolla... minä munin monitumaisia munasoluja... \|O

Niinhän ne sanoo, että vasta IVF/ICSI näkee että missä muuta vikaa...No mulla ennestään yksi lapsi ja tuli "helpolla". Että ainakin joitakin toimivia munasoluja. Saa nähdä miten yhdessä käyttäytyvät. Mitä teidän tilanteessa voi tehdä, kun siis monitumallisia (kaikkiko?)

Meille sanottiin että miehen spermassa oli vasta-aineita ja sitten lääkäri selitti hienolla kielellä mitä se tarkoittaa mutta en oikein kunnolla ymmärtäny ja ei tajunnu kysyä siinä samassa suomenkielistä selostusta kun tuli muutenkin niin paljon uutta tietoa.

Joten osaisitteko te kertoa mitä tarkoittaa sperman vasta-aineet?

\
Alkuperäinen kirjoittaja 28.02.2006 klo 11:59 miten kirjoitti:
Niinhän ne sanoo, että vasta IVF/ICSI näkee että missä muuta vikaa...No mulla ennestään yksi lapsi ja tuli "helpolla". Että ainakin joitakin toimivia munasoluja. Saa nähdä miten yhdessä käyttäytyvät. Mitä teidän tilanteessa voi tehdä, kun siis monitumallisia (kaikkiko?)

Ensimmäisestä hoidosta saatiin 1 just ja just siirtokelpoinen mut siinä oli vähän vikaa: 2-soluvaiheessa se oli ja toisessa blastomeerissä oli 2 tumaa, toisessa normaali määrä 1. Negahan siitä oli tuloksena, mut sanoivat etukäteen kyllä, että on sellasistakin alkioista joskus raskauduttu. Vaan en minä...
Toisesta hoidosta saatiin lopulta 2 tervettä munasolua jotka siis hedelmöitty ja jakautu kauniisti. Muut 7 munista olivat monitumaisia. Lääkäri sano ekan hoidon jälkeen, että jos monitumaisuutta esiintyy, se todennäköisesti esiintyy jatkossakin mutta että voi olla että saa myös jonkun terveenkin munasolun ja näinhän meille kävi toisessa hoidossa.

Meillä on vaan harmina se, ettei pakkaseen olla saatu vielä kertaakaan mitään. Tässä vaiheessa just ennen hoitoa rukoilen ja toivon vaan että saatais taas kypsiä ja terveitä munasoluja, koska siitä se sit lähtee eteneen.

Yhteistyössä