Miehen hetkellinen työttömyys + useat yllättävät menot syöksivät perheemme perikatoon

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Kaikki säästöt ovat sulaneet ja kun tänään (tilipäivänä) maksoin kaikki laskumme + asumismenot, jäi nelihenkiselle perheellemme koko kuukaudeksi rahaa 500 euroa. :/ Siitä pitäisi pystyä kustantamaan bensat ja ruoat. Mission impossible. Selviytymisvinkkejä?

Toukokuussa vasta helpottaa, kun miehellä alkaa taas kokopäivätyöt.

Lainatkaa vanhemmiltanne. Myykää kirppiksellä vanhoja tavaroitanne. Menkää keikkahommiin, esimerkiksi siivoamaan tai lumenluontiin.

Viimeinen keino on sossu.

[QUOTE="vieras";28057483]Kaikki säästöt ovat sulaneet ja kun tänään (tilipäivänä) maksoin kaikki laskumme + asumismenot, jäi nelihenkiselle perheellemme koko kuukaudeksi rahaa 500 euroa. :/ Siitä pitäisi pystyä kustantamaan bensat ja ruoat. Mission impossible. Selviytymisvinkkejä?

Toukokuussa vasta helpottaa, kun miehellä alkaa taas kokopäivätyöt.[/QUOTE]

Teet kuukauden ruokalistat valmiiksi.. sit halvin kauppa mitä löytyy ja kaikki kerralla ja lisäksi ostat makaroonia ja pakasteita..

siis tarkoitatko 4 vk vai tätä helmikuuta? Helmikuutahan ei ole kuin pari viikkoa jäljellä, joten ai todellakaan ole mahdoton tehtävä. Ja vaikka kyse olisi 4 viikosta, ei siltikään mikään ihan täysin toivoton tilanne.

Autolla ajelut täysin minimiin, eli sillä kuljetaan VAIN pakolliset ajot. Käytte halvimmassa mahdollisessa kaupassa (onko teillä Lidl?), ei MITÄÄN herkkujatai leluja:karkkeja, limsoja, pillimehuja, jädeä, sipsejä tms. Lapset kyllä ymmärtävät kun selitätte, että nyt ei vaan voi ostaa. Tietenkin tupakka, alko, rahapelit jne pois. Ostatte vain välttämättömimmät, vertailette kilohinnat, ostatte halvinta. Kukaan ei kuole, vaikka joka aamu- ja ilta söisitte kaurapuuroa ja muutaman päivän makaronia ja jauhelihakastiketta. Ei siihenkään kuole, vaikka jonkin viikon elää vähemmillä kasviksilla. Ostakaa vaikka iso säkki porkkanaa ja syökää sitä. Myykää turhat vaatteet, harrastusvälineet, huonekalut jne.

[QUOTE="vieras";28057611]Minä nimenomaan olen töissä ja minun rahoillani tässä eletään.[/QUOTE]

Paljon jaksamista sinulle. Sinun pitää olla nyt vahva, kun pidät perheestäsi taloudellisesti huolta.

Olen itsekin huomannut, että kun jää pois töistä, kuinka nopeasti kaikki säästöt sulaa. Kaikki maksaa. Itse sairastuin vaikeasti ja jouduin jäämään pois töistä. Onneksi oli tukijärjestelmä ja enkä tippunut niin pahasti kuin pelkäsin, mutta tiukkaa on ollut.. tosi tiukkaa rahasta.

Nojoo, tässä synkkyydessä unohdin, että tuleehan meille se 220 euroa lapsilisää parin viikon päästä. Se sentään vähän helpottaa tilannetta.

Lapsilisillä saa bensat, joten koko 500e jää ruokaan. Sillä kyllä pärjää kun ostaa edullista ja tarjoustuotteita sekä jättää kaiken ns turhan pois. Ja monen päivän ruokia, voit leipoa leipää ja pullaa tai miehesi voi sen tehdä.

Kyllä te pärjäätte :) Tsemppiä!

Yhteistyössä