Miehen hemmoteltu tytär ärsyttää

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ärsy
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

Ärsy

Vieras
Tulen muuten mieheni 14-vuotiaan tyttären kanssa hyvin toimeen, mutta mua todella ärsyttää se, että hän saa KAIKEN mitä haluaa.

En edes tiedä miksi se ärsyttää, koska ostajana on hänen äitinsä – ei minun mieheni. Mutta neljä kertaa vuodessa matkustellaan (esim. Florida, New York), on uudet iPadit ja podit, viimeisen päälle merkkivaatteet ja kaikki on saatava HETI.

Mieheni on ihan alakynnessä, koska ei ole yhtä rikas kuin exänsä ja tämän mies. Yrittää sitten myös olla välittämättä rahasta silloin kun tyttö on täällä, vaikka meillä onkin huomattavasti tiukempaa.

Neiti on tottunut saamaan kaiken ja pitää kaikkea ihan itsestäänselvyytenä. On muuten tosi kiltti ja mukava, mutta tuo tavara tulee omasta mielestäni liian helposti nenän eteen.

Nyt mieheni kysyi viikonlopun aikana tytöltä, että mitä jos hänelle tulisi pikkuveli tai -sisko (meillä ei ole vielä yhteisiä lapsia), niin vastaus oli tyly: "Haluan olla ainoa lapsi". Ei ole tottunut jakamaan yhtään_mitään kenenkään kanssa.

No olinko tekemässä asialle jotain, en? Kiesus mitä urpoja täälläkin riittää. Kai nyt saa täällä purnata, että ärsyttää se kun toinen saa kaiken tarjottimella. Ja mua kyllä rupes ärsyttämään tuo, ettei hän toivo meille jälkikasvua.
Siitä ei kannata kyllä mieltään pahoittaa. Ydinperheissäkään teinit harvemmin haluaisivat pieniä sisaruksia, etenkin jos ovat itse olleet jo pitkään se perheen nuorin. Se on ihan tavallista. Mutta kun se sisarus on olemassa, siitä kyllä silti tykätään :)

• Tykkää
Reactions: Scindapsus
Viimeksi kun tyttö oli äitinsä ja tämän miehen kanssa ollut reissussa ilmoitti iloisena meille, että "pääsee" ensi kerralla mukaamme, koska äiti oli luvannut maksaa hänen matkansa. Ihan ilman meiltä mitään kysymättä on vain päättänyt näin.

Noh, koeta nyt vain olla aikuinen ja lakata kahdetimasta miehesi tytärtä. :) Äläkä vain osoita tätä kateuttasi ja ärsytystäsi hänelle kohtelemalla häntä tylysti.

se on ilmanmuuta ongelma, jos isä rupeaa rahoittamaan tyttöä yli varojensa. ei missään nimessä pidä lähteä siihen, se on oikeastaan lapsen pahoinpitelemistäkin.

teinillä on oiva tilaisuus nähdä molemmanhintaista elämää ja huomata, että elämää se on köyhempikin elämä. jos haluatte kilpailla (ei kannattaisi, koska se vasta lapsen pilaakin), niin kilpailkaa sillä suorapuheisen välittämisen ilmastolla, jota haluatte kotonanne ylläpitää. jos lapsi on kerran tottunut saamaan kaiken heti, niin syynä voi hyvin olla se, että äidin rakastamiskyvyssä on jotain hiukan ohutta. ja sitä pitäisi voida paikata sillä, että olette itse selväpäisiä.

Viimeksi kun tyttö oli äitinsä ja tämän miehen kanssa ollut reissussa ilmoitti iloisena meille, että "pääsee" ensi kerralla mukaamme, koska äiti oli luvannut maksaa hänen matkansa. Ihan ilman meiltä mitään kysymättä on vain päättänyt näin.

Niin tyttö pääsee teidän kanssa reissuun, ja äiti maksaa viulut? Joo kysyä olis voinu, mutta mikäs siinä, jos se ei teidän kukkaroa kevennä?

Kateuttahan tuo on. Sinä et ole teininä saanut tuollaisia juttuja ja teilä miehen kanssa tiukempaa jne jne. Koia kasvaa aikuiseksi ja päästä yli tuosta. jos tyttö on mukava, hyvä käytöksinen, niin mitä sillä on väliä mitä hän saa?

Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä;25704738:
Niin tyttö pääsee teidän kanssa reissuun, ja äiti maksaa viulut? Joo kysyä olis voinu, mutta mikäs siinä, jos se ei teidän kukkaroa kevennä?

No onhan tuo nyt ihan täysin meidän auktoriteetin ylikävelemistä? Nostaa itsensä meidän yläpuolelle, koska hänellä on varaa rahoittaa myös meidän elämäämme.

Eri asia on, jos olisi kysynyt ja olisimme keskustelleet asiasta, mutta jos haluamme tytön ottaa mukaan niin maksamme hänen matkansa kyllä ilman muuta itse. Röyhkeää ryhtyä miehen eksältä suunnittelemaan meidän matkojamme.

Siis mikä tilanteessa nyt oikeasti ärsyttää? Se, että lapsi on teini-ikäinen penska, joka ajattelee, käyttäytyy ja puhuu sen mukaisesti? Meille on tulossa kolmas ja ei kuule se esikoinen (esimurkkuikäinen) ole tässä la:n lähestyessäkään vauvaa meille iloisesti toivottelemassa tervetulleeksi. Ei hän ole toivonut meille enää perheenlisäystä. Sopeutua hänen nyt vaan asiaan pitää mutta en kai voi häneltä mielipidettä kieltää tai tunnettakaan. Kyllä häntä varmasti kalvaa ajatus, että kaikki totuttu häviää.

Ja mua kyllä rupes ärsyttämään tuo, ettei hän toivo meille jälkikasvua.

Muistan, kun olin 17-v ja äiti tuli raskaaksi. En tosiaankaan olisi halunnut, vaikka mulla oli jo kaksi pikkusisarusta, tai kenties sen takia. Ajattelin, että vähänkö hävettää kun vanhemmat leikkii jotain nuoria TUOSSA IÄSSÄ... Joo, olihan äiti "jo" 34-v ja isä 39-v :D

Silti rakastan pikkuveljeäni ja rakastin heti syntymästään lähtien. Vaikken kyllä olisi "antanut siunaustani" asialle, jos sitä olisi multa kysytty.

No onhan tuo nyt ihan täysin meidän auktoriteetin ylikävelemistä? Nostaa itsensä meidän yläpuolelle, koska hänellä on varaa rahoittaa myös meidän elämäämme.

Eri asia on, jos olisi kysynyt ja olisimme keskustelleet asiasta, mutta jos haluamme tytön ottaa mukaan niin maksamme hänen matkansa kyllä ilman muuta itse. Röyhkeää ryhtyä miehen eksältä suunnittelemaan meidän matkojamme.

Tai sitten vaan halus, että tyttö pääsee joskus teidänkin kanssa reissuun?! Joo, kuten jo sanoin, kysyä olis voinu, mutta nythän keskustelu on avattu, tosin hieman väärästä päästä, mutta kuitenkin.

Mutta erota nyt kuitenkin miehen eksä ja lapsi toisistaan :).

Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä;25704787:
Tai sitten vaan halus, että tyttö pääsee joskus teidänkin kanssa reissuun?! Joo, kuten jo sanoin, kysyä olis voinu, mutta nythän keskustelu on avattu, tosin hieman väärästä päästä, mutta kuitenkin.
Sama kävi mielessäni. Tyttö on voinut kotona mainita asiasta ja siitä, että isällä ei ehkä ole varaa matkaa kustantaa, jolloin tytön äiti on luvannut maksaa tytön matkan.

Hold your horses...
Ensinnäkin, et tasan tiedä mitä tytön äiti on tarkkaan ottaen sanonut tai "luvannut"; ehkä vastannut tytön kinuamiseen että jos tyttö isänsä kanssa neuvottelee jonkun matkan tai loman, voisi äiti osallistua kustannuksiin... tms.
Jos nyt tosiaan äidiksi suunnittelet itsekin tulevasi, niin lopeta toi murrosikäinen kiukuttelu. sinä olet käsittääkseni aikuinen, ja tuo murrosikäinen tyttö on murrosikäinen tyttö. On tosi epäreilua sinulta odottaa hänen olevan aikuinen ja tasaveroinen teidänvälisessä suhteessa. Tietysti sinua harmittaa monikin asia tytössä (ja tulee harmittamaan omassakin lapsessasi kun tämä on murkku) - ja tässä tytössä vielä sekin, että hän on miehesi aiemman rakkauden tulos, että hänen äitinsä on varakas, yms yms. Mutta kuten sanottu; kiukuttelu ja kakaramainen käytös sinulta ei nyt asioita auta.

Te ette (tai sinä et) siis halua lasta matkoille mukaan ja se on aikaisemmin onnistunut kätevästi, kun ei ole ollut varaa?

Onko lapsen elämän (matkan) rahoittaminen teidän elämänne rahoittamsita?

Joo on tyhmää, ehkä olen tosiaan hänelle hieman kateellinen, että kaikki on niin helppoa – myönnän sen. Lapsellista ja tyhmää ja tätä on meikäläisen hyvä pohtia.

Ehkä syynä on myös se, että olen tottunut siihen, että lapsi kasvatetaan ymmärtämään rahan arvo. Hän esimerkiksi haluaa omaan huoneeseensa 8 000 euroa maksavan design-tuolin ja pitää pyyntöä aivan normaalina. Käyttäytyy myös meillä hieman siihen malliin, että ihan sama mitä mikäkin maksaa, mikä sitten ehkä hieman ärsyttää.

Ja edelliselle tiedoksi, että ottaisin hänet kyllä mukaan mielelläni ja hän on ollutkin esim. mökkilomilla ja vastaavilla mukana. En vain pidä siitä, että hänen äitinsä päättää meidän puolestamme milloin tyttö otetaan mukaan ja milloin ei. On muutenkin vähän semmoinen, että hänen sanansa on laki myös meidän elämässämme.

Tulen muuten mieheni 14-vuotiaan tyttären kanssa hyvin toimeen, mutta mua todella ärsyttää se, että hän saa KAIKEN mitä haluaa.

En edes tiedä miksi se ärsyttää, koska ostajana on hänen äitinsä – ei minun mieheni. Mutta neljä kertaa vuodessa matkustellaan (esim. Florida, New York), on uudet iPadit ja podit, viimeisen päälle merkkivaatteet ja kaikki on saatava HETI.

Mieheni on ihan alakynnessä, koska ei ole yhtä rikas kuin exänsä ja tämän mies. Yrittää sitten myös olla välittämättä rahasta silloin kun tyttö on täällä, vaikka meillä onkin huomattavasti tiukempaa.

Neiti on tottunut saamaan kaiken ja pitää kaikkea ihan itsestäänselvyytenä. On muuten tosi kiltti ja mukava, mutta tuo tavara tulee omasta mielestäni liian helposti nenän eteen.

Nyt mieheni kysyi viikonlopun aikana tytöltä, että mitä jos hänelle tulisi pikkuveli tai -sisko (meillä ei ole vielä yhteisiä lapsia), niin vastaus oli tyly: "Haluan olla ainoa lapsi". Ei ole tottunut jakamaan yhtään_mitään kenenkään kanssa.

Yhteistyössä