Miehen halu vieraisiin

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nimbuskis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

Nimbuskis

Vieras
Oikeastaan en tiedä miksi kirjoitan, ehkä purkaakseni tunteitani. Olemme kolmekymppinen pariskunta ja lapsi on tulossa parin kuukauden päästä. Mitään suurta huumaa emme ole toisiamme kohtaan kokeneet, mutta olemme ajan myötä kiintyneet toisiimme vahvasti.Vauva on täydellinen yllätys ja raskauden melkein keskeytin. Taustalla on paljon sotkuja ja vaikeuksia, vieraita "sutinoita" (ei varsinaista pettämistä), mutta vaikeudet on voitettu ja meillä on yleisesti ottaen hyvä olla yhdessä.
Raskauden jatkamispäätöksen jälkeen otin yhteyttä perheneuvolaan ja olemme käyneet parisuhdeneuvojilla sen jälkeen. Mies tulee mukaan, koska näkee sen minulle tärkeänä. Hänen mielestään meillä ei ole ongelmaa, muita kuin se, etten minä luota häneen. Eilen siellä viimeksi kävimme ja hän sanoi, ettei tiedä mitä voisi tehdä enemmän, että luottaisin. Lähinnä hän tarjoittaa sitä, kun olen kertonut pelkääväni, että hän lähtee ja jättää minut vauvan kanssa yksin. Sanoin myös, etten usko että olisimme yhdessä jollei lasta olisi. Hän oli hyvin varma, että olisimme yhdessä.

Tänään sen vuoksi oli vahva ja varma olo. Olen ollut hyvin ahdistunut miehen baarireissuista (aiempien mokien vuoksi), mutta tänään olin hyvin vahvana kun hän lähti. Hän (sika)humalassaan hoki, kuinka tärkeitä olemme hänelle ja hän on maailman onnellisin mies jne. Sovimme, että menen perässä samaan baariin jonne hän oli menossa, kunhan olen tavannut ystäviäni. Yllättäen ystävät lähtivät aiemmin kuin luulin ja mies ehti olla vain tunnin baarissa ilman minua. Ja suoraan kun kävelin ovesta sisään, näin hänet kumartuneena toisen naisen puoleen! Ajattelin aluksi, ettei siinä ole mitään, kunnes näin hänen kaverinsa kasvoilla "yllätetyn" ilmeen. Sitten kääntyi mies ja näytti siltä kuin olisi jäänyt kiinni pahemmastakin. Toisin sanoen jotain oli toden totta meneillään! Lähdimme hänen kaverinsa kehotuksesta toiseen osaan baaria ja kysyin mieheltä näkemästäni. Hän kyseli mitä voisi sanoa. Vastasin etten tiedä. Sanoi, ettei voi valehdella etteikö olisi ollut mitään. Oli mielessä seksi, koska tilanne on se, ettei minua fyysisesti halua. Kerroin tietäväni sen, enkä minäkään häntä halua nyt. (Olemme tästä myös keskustelleet viikko sitten ja molemmat sillä kannalla, ettei se vaivaa ja tilanne helpottaa raskauden jälkeen jne.) Hän vielä lisäsi, että oli miellyttävää kun joku oli antanut huomioita. Miehen ystävän kehotuksesta lähdimme kotiin ja mies sammui autoon kun oli sanonut, että kokee minut vain velvollisuutena ja kyllä meidän varmaankin pitäisi erota. Vastasin olevani täsmälleen samaa mieltä ja vihaavani häntä. Kotiin tultuamme huomasin, että miehen puhelin oli pois päältä. Tiesin akun olleen täynnä, joten hänen on täytynyt sulkea puhelin ennen kuin tulin baariin. Toisin sanoen hän olisi pettänyt takuu varmasti, mikäli tämä nainen olisi ollut suostuvainen ja minä en olisi tullut paikalle. Sanottakoon tässä vielä, että mieheni pitää seksikkäinä hoikkia ja nuoria, tosi nättejä tyttöjä ja tämä nainen oli häntä reilusti vanhempi kukkamekkoinen tositavis, millaista mies ei normaalisti edes huomaisi. Ilmeisesti siis lähes kuka tahansa, joka olisi osoittanut mielenkiintoa häntä kohtaan olisi kelvannut.
Oikeastaan en edes kirjoita kysyäkseni mitä pitäisi tehdä. Tiedänhän minä. Pitäisi lähteä saman tien. Jättää paska. Raskaus kuitenkin tekee sen, että olen monessakin mielessä äärimmäisen riippuvainen miehestäni. Koska lapsi on ei-toivottu, tuntuu sen kanssa yksin selviäminen mielettömän raskaalta, jopa niin, että saattaisin mieluummin elää ääliömiehen kanssa mieluummin kuin yksin vauvan kanssa. Ensi vuoden ura-, talous- ja opiskelusuunnitelmat on laskettu täysin sen varaan että meitä on kaksi aikuista ja yksi lapsi. Monivuotinen haave jatko-opinnoista jäisi hyllylle sen vuoksi, puhumattakaan siihen jo haetuista avustuksista. Ihana koti olisi pakko myydä ja mieheni tuntien se jäisi täysin minun vastuulleni.
Toisaalta taas tiedän, ettei tämä suhde toimi pidemmän päälle. Mies ei näköjään ole sitoutunut minuun, vaikka lapsen kovasti halusikin. Hän loukkaa minua ja siten murentaa itsetuntoa. Pidemmän päälle voisin jatkuvasti huonosti tässä suhteessa, etenkin kun en voi enää yhtään luottaa. Kaipa siis odotan täältä vain voimanpotkua lähdölleni. Täytyy sanoa, että on ihan helvetin ahdistunut olo.

Alkuperäinen kirjoittaja mmmmmmk:
Mikset silloin ajallaan keskeyttänyt raskautta, kun kerran sitäkin pohdit? Nyt on myöhäistä. Itsepähän olet tuohon liemeen itsesi saattanut, ui nyt siinä.

Olet liian kova. Kuka meistä ei olisi erehdyksiä tehnyt. Vaikka lapsi oli alussa erehdys, niin ei sen tarvitse olla sitä jatkossa. Voimia ap:lle!

Koska lapsi on ei-toivottu, tuntuu sen kanssa yksin selviäminen mielettömän raskaalta, jopa niin, että saattaisin mieluummin elää ääliömiehen kanssa mieluummin kuin yksin vauvan kanssa.
Toisaalta taas tiedän, ettei tämä suhde toimi pidemmän päälle"

siis jatkat mielummin elää petturi ääliön kanssa , kuin elää ihanaa elämää lapsen kanssa yksin? ja tiedät jo ettei teidän suhde pidemmän päälle toimi, vaikka lapsi on tulossa? kivaa lapselle sitten elää tuollaisten vanhempien keskellä.

älä viitis olla noin selkärangaton. jätä se sika jo. jo VAIN lapesen takia, kyllä sie pärjäät ilma tuollaista petturia.

ps: mitä raskaana oleva nainen tekee baarissa juoksee miehen perässä ja kyttää sitä? kait et juo alkoholia?

Voitteko sopia miehen kanssa, että jatkatte tästä lähtien vain ystävinä/kavereina? Käytännön järjestelyjen vuoksi voisitte kuitenkin asua vielä yhdessä vuoden tai pari, niin vauvan hoito sujuisi helpommin. Parisuhdetta tuossa tilanteessa lienee turha yrittää ylläpitää, mutta koska keskusteluyhteys pelaa ainakin jonkin verran, niin jonkinlainen "yhtiökumppanuus" voisi onnistuakin. Asiaa auttaa se, ettei mies ilmeisesti kuitenkaan ole väkivaltainen, alkoholisti tai muuta vastaavaa miksi hänestä pitäisi päästä välittömästi eroon.

Jos tuollaiseen ratkaisuun päädytte, niin teidän pitäisi saada sovittua molempia tyydyttävät pelisäännöt yhteiselon suhteen. Esim. että toisen nähden ei tapailla muita, molemmat hoitavat kotiin / talouteen / lapseen liittyvät velvollisuudet sovitusti, jne. Kun lapsi on sen verran iso että pärjäät sen kanssa yksin (tai miten nyt huoltajuuden sovittekin), voitte rauhassa etsiä uudet asunnon tms.

Minusta mitään ei kannata ratkaista heti. Miehet sanoo ja ei sano paljon oikeita joita pitäisi . Minusta tuntuu että nämä sutinat ja ongelmat ovat hetkellisiä ja menevät ohi . Teistä tulee molemmista vanhempia. Se pelottaa ihan taatusti miestäkin.

Miksi ette voisi helliä toisianne vaikka muuta pitemmälle menemistä ei nyt kiinnostaisikaan tehdä. Se että vanha kukkamekko tätikin kelpaa kertoo minulle vanhemmalle naiselle että avokkisi kuitekin kaipaa sitä käsihellyyttä. Se ei taatusti ainakaan pahenna tilannetta että hellitte ja silitätte toisianne vaikka varsinaisesti ei huvittaisikaan.
Ihminen on outo otus mitä enemmän se sanoo en halua lähelle sitä enemmän todellisuudessa sitä kaipaa. Tuo että mies kiinni jäätyään, yrittämisestään, ja oikein tahtoo loukata on juuri tuota käänni uhoa ja kannattaa unohtaa .

Yleensäkin suurin osa mitä miehet sanovat kännissä on naisen syytä unohtaa.

Meinaan kyllä mies jollain tasolla selvänä tuntuu haluavan olla isä koska kerran saat hänet neuvolaan mukaan. Ihan EVVK mies ei näin toimi. Kun on hyvä olla yleensä toisen kanssa on ihan riittävä alku opetella tulevaa perhe elämää.
Annappa ukolle pusu ja yllätä unohtamalla koko baari selkkaus. Meinaan näitä ohilyöntejä on syytä oppia väistelemään niitä kun tulee aina elämän varrella.
Anna anteeksi .

Tervetuloa normaaliin elämään. Kaikkea ei voi saada ja osa unelmista karkaa kauas kuin pilvet taivaalla. Sinuna lopettaisin myös puhumisen ei-toivotusta lapsesta, koska olet tehnyt päätöksen raskauden jatkamisesta. Nyt joudut kantamaan tuon päätöksen vastuun joko yksin tai yhdessä miehesi kanssa.

Joku edellä ehdottikin adoptiota, mutta ei ihmislasta voi siirrellä taskusta toiseen kuin koiranpentua. Hyväksy asian tila ja kasvata selkäranka.

Mukauta suunnitelmasi myös mahdollisen eron varalta, mikäli yhdessäolo käy liian raskaaksi. Itse suosittelisin kuitenkin ensin hoitamaan synnytysprojektin loppuun ja katsomaan muuttuuko miehen käytös ja tavat lapsen perheeseen tulon myötä. Miehesi saattaa olla hieman hämmentynyt ja viettää mielestään niitä viimeisiä "vapaita päiviään" ennen vajoamistaan ukkomiehen "tylsään" arkeen. Kakaramaiseltahan se kuullostaa, mutta olettekin vain vasta kolmenkymppisiä.

Kiitokset kaikista vastauksista, myös huonoista :) Ihmiset tosiaan ajattelevat eri tavoin ja arvottavat asioita hyvin eri tavalla.
Lähdin kotoamme pois pohdiskelemaan asioita ja ajatukset ovat nyt paljon yöllistä selvempiä. Mies on itse äärimmäisen katuvainen ja häpeissään käytöksestään, jota ei ymmärrä eikä sanomansa perusteella muista. Aiemmin olemme keskustelleet, että elämän muutos pelottaa ja baarireissuille lähtiessä ajatuksissa on "kun vielä pääsee". Varmasti jotain ahdistusta hänelläkin, vaikka lasta kovasti haluaakin. Minun tehtäväni ei kuitenkaan ole hänen ahdistuksiaan paikkailla. Mies sanoi lopettavansa perheen vuoksi juomisen kokonaan, eikä halua meidän missään tapauksessa eroavan. Epäilee kaivanneensa huomiota ja itsetunnon pönkitystä.

Kannan toki vastuuni, koska lapsen päätin pitää. Aborttia ei kantti kestänyt ja siitä nyt seurauksia tosiaan kannetaan. Nämä asiat kun eivät aina ole niin yksioikoisia. Lapsi ei edelleenkään ole suuri toiveeni, mutta tiedän varmasti pärjääväni. Adoptio on täysin poissuljettu vaihtoehto, vaikka olisikin jalo teko. Mukaan tulee jo lähiympäristö, mies, ystävät jne, jotka odottavat innolla lasta.

Mies tosiaan haluaa lasta paljon, on halunnut alusta alkaen ja kantaa taatusti vastuunsa kävipä meille miten tahansa. Ajattelen, että minä ja mies yhdessä olisimme paremmat vanhemmat kuin kumpikaan meistä yksin. Vastuun jakaminen lapsen kasvatuksessa on iso asia ja meidän perheessä on keskusteltu kasvatusasioista todella paljon viimeisten kuukausien aikana. Mielestäni lapsella on oikeus lähisuhteeseen isänsä kanssa ja samoin isällä lapsensa. Lapsen kannalta siis jatkaisimme ja minun tuleekin pohtia, kuinka merkittäväksi lasken oman hyvinvointini.

Tosiaan mukautan suunnitelmia ja se helpottaa kovasti. Nyt mennään päivä kerrallaan ja olo on varsin hyvä. Kiitokset

ps.Mitä tulee baarissa juoksemiseen, niin kyllä- totta tosiaan- käyn edelleenkin baareissa tapaamassa ystäviäni, varsin useinkin. En ole juurikaan elämäni aikana kännäillyt, eikä sitä siten ole tarve raskaanakaan tehdä. Miehen kanssa yhdessä sovimme, että menemme yhtä matkaa autolla kotiin. Siksi samaan baariin menin.

Adoptio on täysin poissuljettu vaihtoehto, vaikka olisikin jalo teko "

jalo teko? antaa lapsi pois? siis vain sen takia kun ei elä suhteessa jonkun tyypin kaa? ja joutuisi elää lapsen kanssa yksin? no kyllä sitä nainen vaan pärjää ilman miestäkin!

onneksi ET EDES MIETI AISIAA!

Ihmettelen että, jotkut täällä edes ehdotti tuollaista sinulle!!

Baarit tuntuu olevan aika tärkeitä. Tosiasia kuitenkin on, että kun lapsi on syntymässä parin kuukauden kuluttua, kummankaan ei pitäisi enää lähteä mihinkään baareihin iltojaan istumaan eikä kavereita sinne tapailemaan. Mitä vaan voi tapahtua. Raskauskaan ei aina suju omien nuottien mukaan.

En luottaisi täysin varmasti siihen, että mies nyt lopettaa juomisensa kokonaan. Nää on niitä lupauksia, joita hetken huumassa annetaan. Jos mies on sitä sorttia, että lähtee sikahumalassa baariin, vaikka kotona on pitkälle raskaana oleva vaimo / avovaimo, en laskisi paljon tuollaisen lupauksen varaan.

Pärjäät yksinkin lapsen kanssa, mutta et selvästikään ole siihen halukas, niin paljon vasta-argumentteja löysit. Joten ota mies sellaisena kuin hän on, ja toivo parasta. Lapsi ansaitsee kuitenkin hyvät vanhemmat, pyrkikää siihen.

OIkeasti, mistä näitä moraalitanttoja riittää?! Kyllä raskaanaoleva nainen voi käydä baarissa vaikka limsalasillisella tapaamassa kavereitaan ihan jos vain itse tuntee voivansa hyvin. Ei raskaus ole sairaus, joka pakottaa välttämään sosiaalisia kontakteja. Ja jos toisilla luonteva paikka tavata kavereita on baari, niin se on ihan yhtä hyvä paikka kuin vaikka kahvio. Varsinkin nykyisenä tupakointikiellon aikana. Mieti nyt vähän Andrea, elät tosiaan jo 2000-luvulla ja Suomenkin kokoisessa maassa on hyvin tavallista, että kaupungeissa asuvat nuoret aikuiset käyvät baareissa ihan ilman sikäkännäysörveltämistä, istuskelemassa kuten kahviloissakin käydään.

Eli sun miehesi juo sikakännejä ja pettää sua?
Et halua häntä fyysisesti, eikä hänkään sinua.
Taustallanne "sotkuja ja vaikeuksia" ettekä ole kokeneet "suurta huumaa".

Hei kamoon, ei tosta tule mitään.
Eroa nyt, eikä myöhemmin.
Mies ei tule muuttumaan miksikään.

Alkuperäinen kirjoittaja Andrea.:
Baarit tuntuu olevan aika tärkeitä. Tosiasia kuitenkin on, että kun lapsi on syntymässä parin kuukauden kuluttua, kummankaan ei pitäisi enää lähteä mihinkään baareihin iltojaan istumaan eikä kavereita sinne tapailemaan. Mitä vaan voi tapahtua. Raskauskaan ei aina suju omien nuottien mukaan.

En luottaisi täysin varmasti siihen, että mies nyt lopettaa juomisensa kokonaan. Nää on niitä lupauksia, joita hetken huumassa annetaan. Jos mies on sitä sorttia, että lähtee sikahumalassa baariin, vaikka kotona on pitkälle raskaana oleva vaimo / avovaimo, en laskisi paljon tuollaisen lupauksen varaan.

Pärjäät yksinkin lapsen kanssa, mutta et selvästikään ole siihen halukas, niin paljon vasta-argumentteja löysit. Joten ota mies sellaisena kuin hän on, ja toivo parasta. Lapsi ansaitsee kuitenkin hyvät vanhemmat, pyrkikää siihen.

1. Jep. Niin ovat. En tajua miksi ei pitäisi lähteä baariin istuskelemaan? Onko se vaarallisempaa kuin istuskella kotona? Baarissa tapaaminen on kuulunut kaveriporukkani tapohin aina ja kuulunee jatkossakin. Ja kavereillakin on lapsia, kuten varmasti monilla muillakin baarin asiakkailla!

2. En minäkään luota. Ei taatusti lopeta. Kerroinpahan vain, että tämmöistä hän sanoi.

3. En todellakaan ole halukas olemaan lapsen kanssa yksin. Pärjään varmasti, mutta tavoitteena olisi, että lapsi voisi mahdollisimman hyvin. Ja näillä näkymin lapsi voi paremmin molempien vanhempien kanssa eläessään. Kaikkihan me "pärjäämme", mutta pärjääminen sinällään ei tee minua sen onnellisemmaksi kuin typerästi käyttäytyvä mies.

Yhteistyössä