miehen ex

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "mie"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"mie"

Vieras
On niin omituista että kysyn neuvoa..
Olen ollut puolitoista vuotta tän miehen kanssa, hänellä neljä vuotias lapsi.
Alkuun miehen ex ei antanut lupaa tuoda muksua tänne minun asuntoon, silloin vielä en kummempia ajatellut.
Mutta nyt olemme asuneet yhdessä jo vuoden. Kielsi yhteenmuuton jälkeenkin muksun täällä olon, ukon kysyessä syytä, vastaus oli että "se ämmäs on narkkari huora ja sinne ei voi lasta päästää".
En myöskään olisi saanut viettää aikaa muksun kanssa laisinkaan missään. Tähän väliin sanottava etten todellakaan ole narkkari, olen tehnyt muutaman vuoden päihdetyötä. Tästä päättelin että on nähnyt minut narkomaanien seurassa jossain, ja asiasta hälle mainittiin, mutta ei ollut kuulema siitä kyse, vaan olen narkkari huora. pyysin sitten naista miehen kautta että tulee tänne meidän kotiin katsomaan minne lapsensa tuo, jos se toisi turvallisen olon, ei tullut.
Mies otti sitten yhteyttä sossuun, sitä kautta sai tapaamiset paperille ja siellä todettiin että tämä meidän koti on ok lapselle, ettei huolta ole. joten ei voi enää kieltää tapaamisia. Hienoa on ollut tutustua miehen lapseen..
Vieläkään en ole koskaan tavannut miehen exää. Oltiin pari viikkoa sitten lapsen kanssa reissussa, ja kotiin kun lapsi piti viedä niin ex laittoi tekstarin miehelle että " katsokkin että tuot muksun yksin". ennen oli tapana exällä siis tulla pihalle vastaan ja siitä hakemaan muksu. nyt oli vietävä ovelle, koska en suostunut jäämään pidemmälle odottelemaan että "vaihto" on tapahtunut...:O Ei siis halua nähdä edes minuutin verran..
nyt uusin olikin se, kun neljä vuotias lapsi tulee ja sanoo minua tyhmäksi, tottakai kysyn kuinkas niin, vastaus olikin että "sun takia isi ja äiti ei oo yhdessä" kysyin mistä niin päättelee, vastaus oli että äiti sanoi niin.
haukkumiset ja paskanpuhumiset olen kestänyt,mutta tässä vaiheessa menee mulla yli ymmärryksen kun lapsi sotketaan näihin valheisiin..
nää oli eronneet lapsen ollessa vielä alle vuoden ikäinen, en edes tuntenut ukkoa silloin. Ja kyllä tämä exäkin sen tietää.
Joten, onko ideoita kuinka selvittää tätä? vai pitääkö mun nyt antaa olla kokonaan??
Lapsihan tässä kärsii ihan yhtälailla :(

"mie"..miustahin tuo kuullostais siltä, ettei "järkipuhe" - ainakaan siun tai ex miehen suusta, auta mitään.:|
..voi miten surku kun aikuinen(katkera)ihminen heittäytyy ihan kesken kasvuiseksi ja käyttää lastansa vielä välikappaleena katkeruudelleen..tiesi miun mielestäni varsin hyvin, että lapsi tulee sanomaan siulle noin.:(

Ehkä siellä sosiaalitoimistossa asiasta voisi kyllä mainita ja kysyä neuvoa, miten toimia vastaisuuden varalta?

..kaikenlainen provosointi on kyllä unohdettava..ehkä ex-vaimolla ottaa aikansa, ennen kuin hyväksyy eron miehestään..ehkä..nämä on niitä vaikeita elon asioita ja ei ole helppoa patentti ratkaisua olemassakaan niiden ratkomiseen..aika monasti auttaa - vaikka eihän heidän eronsa kovin tuore ole enään..

Ex-vaimollahan on saattanut olla vielä haaveita yhteen muutosta miehen kera ja sie olet nyt hänen mielestään se PAHA kun sotkit kuviot!

Jaksuja ja Hyvää v. 2012!:wave:

Viimeksi muokattu:
Miehen täytyy puhua asiasta jossakin. Lapsihan menee tuosta ihan sekaisin. Älä sinä sotkeudu eksään ja sossuun millään lailla, mutta lapselle saat selittää asian niin kuin se on. Toimit lapsen kanssa ihan normaalisti. Olet oma itsesi ja elät tavallista elämää.

Tuskin ex sitä mihinkään muuttuu. Mustasukkainen on. En usko että voit tehdä mitään asian hyväksi, paitsi pysytellä mahdollisimman huomaamattomana.

Mieti tarkaan haluatko perustaa perhettä miehen kanssa, voi uskoa että asiat eivät ainakaan helpotu. Helpommalla pääset kun etsit lapsettoman miehen.

Tuskin ex sitä mihinkään muuttuu. Mustasukkainen on. En usko että voit tehdä mitään asian hyväksi, paitsi pysytellä mahdollisimman huomaamattomana.

Mieti tarkaan haluatko perustaa perhettä miehen kanssa, voi uskoa että asiat eivät ainakaan helpotu. Helpommalla pääset kun etsit lapsettoman miehen.
Ei kuulu pysyä huomaamattomana vaan elää niin kuin muutenkin eläisi.

Jos mies osaa suhtautua tuohon hyvin, niin sitten ei ole ongelmaa. Annatte vaan mennä toisesta korvasta ulos nuo jutut. Jos mies taas ei osaa suhtautua oikein, vaan joko äksyilee tai myötäilee hullua ämmää, niin sitten lähde menemään.

tällä keski-iän kokemuksella olisin pirun varovainen ylipäätään sekaantumaan mieheen, joka on eronnut pienen lapsensa äidistä. Uusperheeksi asti uskaltaisin ehkä sitten, jos miehen eksä polvirukouksin anelisi. No, ei ole omakohtaista kokemusta. Riittää pelotteeksi tuo sivustakatselu

Kyllä mäkin varmaan käyttäytyisin noin :D vaikka it jättäisin mun miehen ni ei tulis kuuloonkaan et joku toinen nainen komentelis mun kullannuppuja :D oon sanonu mun miehelle et jos/kun mä kuolen ja meidän lapset on vielä alle 18 ni mies ei saaa ottaa uutta vaimoa! Mä olisin katkera haudan takaatakin

Alkuperäinen kirjoittaja kyllä määki;25378803:
Kyllä mäkin varmaan käyttäytyisin noin :D vaikka it jättäisin mun miehen ni ei tulis kuuloonkaan et joku toinen nainen komentelis mun kullannuppuja :D oon sanonu mun miehelle et jos/kun mä kuolen ja meidän lapset on vielä alle 18 ni mies ei saaa ottaa uutta vaimoa! Mä olisin katkera haudan takaatakin

Ai jaa no entäs jos molemmat kuolette sekä mies että sinä, niin eikö saa kukaan silloinkaan "komennella" teidän kullannuppuja? Parempi jättää heitteille, niinkö? Ei kaikki äitipuolet ole pahoja oikeasti. Ap vaikuttaa ihan tolkun ihmiseltä, ja se ex jonkalailla sinä käyttäytyisit, kahjolta.

Alkuperäinen kirjoittaja Isä;25378816:
Miehes eksä on vaa nii perkeleen mustasukkainen susta. Oo ylpee miehestäs :)

Ihan off topic, miksi pitäisi olla ylpeä miehestä josta joku on mustasukkainen? Onko se joku meriitti? Ennemminkin olisin ylpeä miehestä joka osaa hoitaa tuollaiset vaikeat tilanteet järkevästi..

Ai jaa no entäs jos molemmat kuolette sekä mies että sinä, niin eikö saa kukaan silloinkaan "komennella" teidän kullannuppuja? Parempi jättää heitteille, niinkö? Ei kaikki äitipuolet ole pahoja oikeasti. Ap vaikuttaa ihan tolkun ihmiseltä, ja se ex jonkalailla sinä käyttäytyisit, kahjolta.

Niin mä olenkin vähän kahjo. Meijän lapsilla on molemmilla kuusi kummia,eli ei voi jäädä heitteille.

Ei pidä elää exän toiveiden tai sääntöjen mukaan. Laita miehesi asialle. Exä on saatava ruotuun ja hyväksymään, että olette miehesi kanssa olemassa yksikkönä ja että teillä on oma elämä miehesi lapsen kanssa kun taas exällä on omansa. Miestäsi ja exää yhdistää menneisyys ja tulevaisuutta heillä ei ole. Ainoa asia miksi he vieläkin ovat yhteydessä on lapsi ja siihen se jää. Miehesi kannattaa ottaa sossuun yhteyttä.

Kaveripiirissä on vastaava tapaus, jossa ex mustamaalas uutta kumppania lapselle oikein urakalla. Parasta vielä, että ex oli itse pettäny miestään ja homma päätyi eroon. Lapsi oli samanikänen silloin.

Mies joutui muutaman kerra sanomaan lapselle, että tilanne on nyt tämä eikä äiti ja isä mene yhteen kävi miten kävi. Ex keksi kaikkia perättömiä juttuja ihan loputtomiin.

Juttu lopulta rauhoittui, kun ex löysi uuden kumppanin. Helppoa ei ollut, mutta selvisivät. Hermoja ja tsemppiä, siis!

Yhteistyössä