Miehen epäsiisteys

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Marjaana-80
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Marjaana-80

Uusi jäsen
14.11.2022
1
0
1
45
Miesystäväni epäsiisteys on alkanut inhottaa minua yhä enemmän. Hän ei ole siivonnut asuntoaan aikoihin, joka on todella törkyisessä kunnossa. Lattialla lojuu likaisia vaatteita ja kaikki pinnat ovat likaisia eikä hän ole vaihtanut lakanoitaankaan moneen kuukauteen. Roskat on viemättä ja homeisia leipiä ym. ruokia on keittiön pöydällä ja tasoilla. Asunto on siis suoraan sanoen järkyttävä sikolätti. Siitä syystä vietämmekin aikaa aina minun luona. Itse olen siisti ihminen joten miehen aivan päinvastainen tyyli häiritsee todella paljon. Hän ei nykyään pese päällivaatteitaankaan vaan kulkee aina samoissa housuissa ja rikkinäisessä hupparissa joka puolella. Aikaisemmin hän piti jossain määrin parempaa huolta asunnostaan ja itsestään, mutta viimeisen vuoden aikana on muuttunut täysin välinpitämättömäksi näissä asioissa. Olen miettinyt että voisiko tällainen johtua masennuksesta. Asiaa on vaikea yrittää ottaa puheeksi miehen kanssa, koska hän on täysin keskustelutaidoton muissa paitsi arkipäiväisissä aiheissa. Onko kenelläkään vastaavanlaisia kokemuksia ja miten olette toimineet?

Voi olla merkki masennuksesta. Mutta voi se olla yleistä välinpitämättömyyttäkin tai muita elämänhallinnan ongelmia. Oleellista on, että tietyn rajan jälkeen se ei enää ole normaalia ja silloin siihen on syytä puuttua. Jos ei ukko itse tajua, niin sitä pitää muistuttaa. Ja jos ei meininki muutu, niin sitten pitää ehkä vetää johtopäätökset.

Yhteistyössä