Miehen elintärkeät harrastukset!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ihan Kypsä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

Ihan Kypsä

Vieras
Muistatteko, kun Pohjaanmaalla vuosisadan vaihteessa eli naisia, joita kutsuttiin Elävän leskeksi? Mies oli lähtenyt Ameriikkaan tekemään rahaa, ja vihitty vaimo jäi kotimaahan elelemään rouvan säädyssä, mutta itsekeseen?
Kuten minä nyt. Jumangeisson, kun vituttaa!
Ollaan lapseton, nelikymppinen aviopari. Minä käyn tavallisessa, tylsässä, pienipalkkaisessa virkatyössä 8-16. (Sekin vituttaa, mutta ei siitä sen enämpiä nyt).
Armas aviomies tienaa plenty enemmän, ja hänen työnsä tapahtuu, jos yhteen arvioisin, ainakin 5-6kk vuodesta ulkomailla. Sitten taas pitkiä vapaita kotimaassa.

Että tämmönen yhtälö. En yhtään ihmettele, että meille ei ole lapsia tullut, vaikka vuosia ollaan jo ilman ehkäisyä oltu, kun mitkään tärppipäivät ei osu lähellekään kuukausiin. Ynnä muut tekijät, kuten mun vanheneminen mukaan lukien...

Lapsettomutta en ole hirveesti oikeestaan ottanut surukseni, meillä on mukavaaa ja kivaa yhdessä, eikä tuttavapiirissäkään olla mitään kummajaisia, vaan monilla muillakaan ei ole lapsia. Missään tutkimuksissa ei olla kumpikaan koskaan käyty eikä asiasta keskusteltu. Sukua ei kummallakaan ole paljon, eikä suhteet mitkään tiiviit.

Miehellä on oma, erittäin tärkeä ja miehinen harrastus, joka vie näistä meidän "yhteisistä" viikonlopuista näköjään KAIKKI. Harrastus on sellainen, että minä en siihen voi osallistua (ei naisia). Joissakin yhteisissä tilaisuuksissa/juhlissa olen mukana, silloin kun niitä on pidetty.

Valitusvirteni on seuraava: Minun kanssani "laatuaikaa", ja yhteistä tekemistä/olemista olisi eniten aikaa viikonloppuisin. Olisin esim. pitkin lämmintä syksyä toivonut suuresti, että olisimme voineet mennä pe-su kesäpaikkaamme. Tämä ei ole onnistunut, sillä joka viikonloppu on tismalleen lauantaina jokin Elämää Suurempi meno harrastuksen pohjalta. Mitä mä teen yksin jossain mökillä kököttämässä laiturinnokassa??

Mitään viikonloppumatkoja tai yhteisiä kyläreissuja ei myöskään voi etukäteen suunnitella saatika että sovittaisiin, sillä harrastus menee kaiken edelle. Kerran- kaksi vuodessa käydään yhdessä jokin ulkomaanmatka, jolloin onneksi sitten ei "harrastus" ole mukana, edes puhelimessa.

Muuten musta alkaa tuntua, että eihän tästä tule yhtään mitään. Olen muutenkin n. puolet vuodesta ihan omineni; tapaan ystäviäni, harrastan, sukuloin ja nautinkin yksinolosta. Ja sitten kun aviomies on paikalla, on hän joko olohuoneen sohvaa pitelemässä paikoillaan ("olenhan mä silloin kotona") tai sitten harrastamassa.

Olenko takertuva? Läheisriippuvainen? En mielestäni, olin itsellinen nainen kypsään ikään jo ennekuin tapaisin mieheni. Osaan vallan mainiosti olla ja mennä yksin. Onko se tosiaan liikaa vaadittu, että jokun viikonlopun saisi pyhitettyä mullekin?? Ihan tavallisen viikonlopun? Onhan se kiva, kun mies maksaa Rooman-viikonlopun, mutta siitä tulee sellainen olo, että olen saanut palkkion ja että nyt mun pitäisi olla tyytyväinen taas pitkän aikaa.

Harrastuksessaan mies on hyvä ja arvostettu, ja tiedän että turhamaisena kaverina hän saa siitä paljon "bensaa" itselleen.

Minäkin ihailen miestäni, tykkään ja hemmottelen, en mäkätä enkä ole mustasukkainen, en tarkistele menoja enkä kännyköitä, en soittele ulkomailla hotellihuoneeseen "tarkistussoittoja". Olen aivan lapsellisen iloinen ja innoissani, kun joskus pääsemme yhdessä esim. sinne maalle. Vittu, että on pienissä pipanoissa ne meikäläisen onnenhetket.

Tulee sellainen olo, että mitä paemmin itse kohtelee miestään, sitä vähemmän hyvin hänen tarttee vaivaantua. Sitten taas sellaiset riivirauta-tyyppiset-vaimoihmiset, jotka pitää ukkonsa tiukassa valvonnassa ja ei tasan päästä niitä mihinkään omiin puuhasteluihin, niin niillä kyllä miehet istuu kotona ja vaimoa kuskataan autolla markettiin ostoksille joka viikonloppu. Minä saan pärjätä yksin.

Valitusvirteni on pitkä ja sekava, kirjoitan tätä työssäni ja kaunis aurinkoinen syyspäivä menee hukkaan säleverhojen takana. Mies lähtee lauantaina menemään, ja tulee kuulemma takaisin JO lauantaiyönä. Jippii.

Oletko ikinä sanonut kuinka kurjalta sinusta tuntuu?
Ei hän voi sitä aavistaa, jos vaan hemmottelet ja ihailet.

Mitäs jos sitten seuraavan kerran, kun herra jotain ehdottaa, sanotkin ettei sulle käy kun olette sopineet Pirjon kanssa lähtevänne risteilylle?

Lopeta olemasta itsestäänselvyys ja kynnysmatto ja lahjottavissa. Tottakai tuollaiset kliseiset Rooman ja Pariisin reissut ärsyttävät vähänkin älykästä naista. Niillähän rauhoitetaan vaan sitä omaa omaatuntoa.

Juuri tuon takia olen aina kieltäytynyt tuollaisista työpaikoista. Parisuhde, perhe ja "elämääkin tärkeämpi" harrastus ovat olleet pääasia. Kaikkea ei voi saada, joten olen tinkinyt vähemmän tärkeästä, eli paremmista rahakkaimmista töistä. Minulle hyvä parisuhde ja harrastukset ovat kultaakin kalliimpia.

Tässä on nyt kaksi aikuista ja kohtalaisen itsekästä ihmistä. Mies ainakaan ei ole tainnut missään elämänsä vaiheessa oppia ottamaan läheisiään huomioon? Hänhän elää itselleen, hänen elämänsä on mukavaa eikä varmana pysty käsittämään, miksi sinunkin ei olisi.

Koska mies reissaa, hän tykkää kotona olla vaan ja kaverien kanssa on mukavaa. Valituksiisi hän maksaa niitä reissuja korvauksena ja uskoo todella, että hän tekee hyvän työn.

Haluatte elämältä niin eri asioita. Ala todellakin elää sitä omaa elämää, seksipuolellakin. Tapaa ihmisiä ja ota itsellesi vapaus olla ja elää kuin vapaa nainen. Tuskin menettäisit paljonkaan, koska olet noin tyytymätön.

Jos miehestä tuntuu, että sinun vapautesi ei hänelle käy, hänellä on mahdollisuus laittaa asiat uuteen tärkeysjärjestykseen, jos haluaa jatkaa yhdessä. Meillä on vain tämä yksi elämä, eikä sitä tarvitse aikuisen miehen hyväksi uhrata. Kerro nyt kuitenkin hänelle selvästi ja rauhallisesti, mikä kiikastaa, jotta hänellä on mahdollisuus valita.

Niinkuin missä tahansa parisuhteessa, niin myös teidän suhteessa keskustelu olisi tosi tärkeää. Sun pitäisi pystyä sanomaan miehelle, että sua VITUTTAA miehen poissaolot, jotka saavat sut tuntemaan itsesi hänen arvoasteikollaan jonnekin sijalle 30-40 jumittuneeksi, koska työ, harrastukset ja kaverit jyräävät ohi vasemmalta ja kovaa.

Jos mies arvostaa ja kunnioittaa sua, hän arvostaa tunteitasi ja yrittää ymmärtää niitä, vaikka hän itse ajattelisikin asiasta toisin.

Mun mielestä työ ja työhön panostaminen on usein myös oma valinta. Tiedän omalta työpaikaltani kollegoita, jotka maleksivat töissä, chattaavat netissä ja istuvat muka kiireisinä iltamyöhään, koska ilmeisesti kotona on tylsempää kuin "kiireisessä ja tärkeässä työssä". Myös työmatkat, edustaminen yms on välillä valinnaista. Ainakin itse pystyn vaikuttamaan työmatkoihin ja järkeistämään niitä. Jonninjoutavista kissanristiäisistä kieltäydyn. Silti vaikka teen hommat tehokkaasti työpäivän aikana ja kieltäydyn isosta osasta epävirallisista tapaamisista, pysyn budjetissa, hommat on aikataulussa jne. Kyse on siitä, että tykkään työstäni, mutta tärkeämpää kuin työ on vapaa-aikani ja lapseni.

Jotenkin tuntuu, että jo ihan seksintarpeen takiakin ainakin minä haluan kotiin oman kullan kainaloon (joko hänen luoksensa tai omaan kotiin). En myöskään ajattele, että rakkaani olisi joku näyttelyesine tai itseisarvo, vaan hän on minun rakkaani, jonka kanssa on hyvä olla ja jota kaipaan, jos olemme erossa.

Kieltämättä naiset haluavat enemmän tiivistä yhdessäoloa kuin miehet, mutta pitäisihän miehenkin ymmärtää sitoutua naiseen täysillä eikä vain vähän sinne päin (ellei sitten jo alunperin ole sovittu, että nähdään vain ikäänkuin vakipanosuhteen pohjalta).

Kannattaisi miettiä, mitä kumpikin todella haluaa. En tiedä, rauhoittaisiko lapsi yhtään miestä, mutta toisaalta sinulla ikä alkaa tehdä tehtävänsä, joten haluatko lapsen joka tapauksessa, vaikka suhteenne kaatuisikin? Toimiiko suhteenne lapsen kanssa, jos se ei tyydytä sinua ilman lastakaan?

Elämä on valintoja täynnä.
Miehesi nauttii omista harrastuksistaan enemmänkuin sinun seurastasi, se on hänen valintansa, samoin kuin hänen työnsäkin. Hänellä on oikeus valita itse omat tärkeysjärjestyksensä.

Niin on sinullakin. Olet ilmeiseti valinnut mukavan elintason, läheisyyden sijasta, maailmassa nimittäinon muunlaisiakin miehiä. Omapa on valintasi. (ja kielenkäyttösi ja v.. alkuiset sanasi tuovat mieleeni juuri mainitsemasi riivinrautavaimon)

Alkuperäinen kirjoittaja Pena:
Elämä on valintoja täynnä.
Miehesi nauttii omista harrastuksistaan enemmänkuin sinun seurastasi, se on hänen valintansa, samoin kuin hänen työnsäkin. Hänellä on oikeus valita itse omat tärkeysjärjestyksensä.

Niin on sinullakin. Olet ilmeiseti valinnut mukavan elintason, läheisyyden sijasta, maailmassa nimittäinon muunlaisiakin miehiä. Omapa on valintasi. (ja kielenkäyttösi ja v.. alkuiset sanasi tuovat mieleeni juuri mainitsemasi riivinrautavaimon)

Oikein Pena. Elämä on valintoja täynnä, kaikki saamme juuri sitä mihin valintamme johtaa, se kestäkäämme, tai tehkäämme uusi valinta.

Kiitos vastauksistanne. Anteeksi kaikki lukijat ruma kielenkäyttöni, olen vieläkin vähän poissa tolaltani, sillä eilen illalla yritin saada keskustelua asiasta aikaiseksi.En yleensä käytä v-sanastoa puheessani.

Olin juuri eilen kuullut, että tulevakin viikonloppu on varattu muihin harrasteisiin (kuin parisuhteeseen...) Vastaukset oli vähän samaa luokkaa, kuin mitä täälläkin epäiltiin; elämä on valintoja täynnä, tiesit asian jo, kun tapasimme, minulla on vastuullinen työ, tarvitsen muutakin elämää ja niinpäin pois.
Kaamea epäilys nakertaa nelikymppisenä mieltäni: entä jos meillä olisi lapsi, olisiko mies sitten pereheensä parissa? Olisiko pitänyt aktiivisemmin sevlitellä hedelmällisyysasiaa? Olisiko pitänyt ottaa puheeksi? Panna toimeksi??

Miten jaksaa taas nostaa sitä kissaa pöydälle? Rankkaa on. Valintoja on elämä täynnä, ja se aikakin on rajallinen.

"Oikein Pena. Elämä on valintoja täynnä, kaikki saamme juuri sitä mihin valintamme johtaa, se kestäkäämme, tai tehkäämme uusi valinta."

Eipä minullakaan ole Penan kommenttiin mitään lisättävää.
Kirjoitin jo niin pitkän posmituksen www.suomi24/avioero/testamentti-viestiketjuun, että riittää tästä aiheestä tälle päivälle.

Vilkaisin äsken tuota miehen kirjoittamaa nettikirjaa parisuhteesta.
Onneksi avioliiton aikaan ei ollut nettiä. Sain tehdä kaikki virheet rauhassa ja nyt sitten ripittäytyä lopun ikääni täällä netissä.

Äsken kuulin radiouutisissa, että kuusikymppiset ovat innostuneet internetistä, mutta sen ikäisille ei netissä ole tarjontaa.
Tuskin sen ikäiset enää parisuhdepalstoilla viihtyvät. Heillä taitaa elämä olla jo niin mukavalla mallilla. Ei ole aikaa. On niin kiire.

Ihan Kypsä. Lapsi ei miehen tapoja muuta, se on toiveajattelua. Jos lapsen haluat, tee se, aikuinen ja vastuukykyinenhän sinä olet. Mies kyllä maksaa ja huolehtii toimeentulosta kuten tähänkin saakka, mutta muussa suhteessa elämä menee entiseen malliin. Sinulla olisi elämä lapsen kanssa, hänellä omansa, riippumatta siitä, olisitteko erillään tai yksissä.

- Realismia ja kokemusta.

Olin juuri eilen kuullut, että tulevakin viikonloppu on varattu muihin harrasteisiin (kuin parisuhteeseen...) Vastaukset oli vähän samaa luokkaa, kuin mitä täälläkin epäiltiin; elämä on valintoja täynnä, tiesit asian jo, kun tapasimme, minulla on vastuullinen työ, tarvitsen muutakin elämää ja niinpäin pois. "

Kuhee huuto tost sun miehen elämästä,sulla ei taida olla omaa elämää ollenkaan kun olet tullut riippuvaksi tost TYYPISTä!

Vaikuttaa siltä että teidän suhde on loppu eletty jo aikoja sitten,kihan kypsä jättää toi tyyppi omiin oloihin ja ala elää ihanaa 40 vuotiaan naisen oma elämää ,SINKKUNA! eikä jäädä odottaa jotakin TYYPPIä eli koskahohan se TAAS ALKAA TYKKAA MUST??

Olin juuri eilen kuullut, että tulevakin viikonloppu on varattu muihin harrasteisiin (kuin parisuhteeseen...) Vastaukset oli vähän samaa luokkaa, kuin mitä täälläkin epäiltiin; elämä on valintoja täynnä, tiesit asian jo, kun tapasimme, minulla on vastuullinen työ, tarvitsen muutakin elämää ja niinpäin pois. "

Kuhee huuto tost sun miehen elämästä,sulla ei taida olla omaa elämää ollenkaan kun olet tullut riippuvaksi tost TYYPISTä!

Vaikuttaa siltä että teidän suhde on loppu eletty jo aikoja sitten,kihan kypsä jättää toi tyyppi omiin oloihin ja ala elää ihanaa 40 vuotiaan naisen oma elämää ,SINKKUNA! eikä jäädä odottaa jotakin TYYPPIä eli koskahohan se TAAS ALKAA TYKKAA MUST??