Miehen älynväläys

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja lissus
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

lissus

Vieras
Mies teki tänään lähtöä kauppaan. Pyysin siinä samassa yhteydessä häntä antamaan minulle pari kymppiä marjojen ostamista varten. Kerroin että aion sulattaa pakastimen huomenna ja käydä ostamassa torilta kotimaista vadelmaa pakkaseen poikaa varten. Sain rahat ja muuten oli ihan hyvä, mutta mies palasi kaupasta neljän pakastepizzan kanssa. Kysyin aikooko hän ehtiä syödä ne kaikki vuorokauden sisään. Mies sanoi syövänsä heti yhden ja muut voi kuulemma paistaa seuraavana päivänä ja pakastaa sen jälkeen. Jestas, kun tuolle pitää vääntää kaikki rautalangasta! Se oli tietysti minun oma vikani, etten sanonut: "aion sulattaa pakastimen huomenna, älä osta pakasteita, koska ne sulavat kun sulatan pakastimen".

Onko teillä TYHJÄ pakastin?
=O

Mä sulatin ja tyhjäsin sen noin 15min oli kuiva, puhdas ja kamat sisällä takaisin.
150l pakastin, jossa on viime vuotisia mustikoita 15l, puolukoita 10l, tän vuotisia mansikoita 15l.
Mehua 20l... Plus kalaa ja muuta.
Varmana eivät sulaneet tuona aikana.

Meillä on pienehkö kaappipakastin, josta syötiin juuri edellisvuotiset marjat loppuun. Lisäksi siellä on jonkun verran kuivuneita jäätelöitä. Muut ruuat syötiin tarkoituksella loppuun muutamassa viikossa, kun ei niitä niin kauhean paljon ollutkaan. Pakastin on ihan jäässä ja on pakko sulattaa. Sulattaminen kestää varmaan jotain 1-1,5 h, vaikka pistän yleensä sinne höyryvän kattilan (mitä ei tietenkään pitäisi tehdä). Sulattamisen aikana sulamisvedet valuvat keittiön lattialle ja niitä saa käydä siitä luuttuamassa, grrr! En ymmärrä miten joku pakastinmalli voi olla noin huono, ettei siinä ole mitään systeemiä miten veden saisi valutettua johonkin astiaan tai siis onhan tuossa semmoinen muoviliuska, jonka pitäisi kai johtaa vesi kippoon, mutta 90 % vedestä valuu pakasteen reunalta lattialle.

Alkuperäinen kirjoittaja ellu:
Pyysit miestäs antamaan pari kymppiä rahaa?? Siis eikö sulla itellä ole yhtään rahaa vaan kaikki kulkee miehen kautta? Voi jestas sentään..

Arvasin että joku puuttuu tähän. Minä olen äitiyslomalla ollessani maksanut yhtä paljon perheen menoista kuin töissä ollesanikin (=asuntolainan lyhennyksen kokonaan), eivätkä rahani tahdo riittää siihen. Mitä jeesustelemista siinä on, jos pyydän mieheltäni kerrankin rahaa? Enpä ole normaalioloissa tuollaista harrastanut.

Mies teki tänään lähtöä kauppaan. Pyysin siinä samassa yhteydessä häntä antamaan minulle pari kymppiä marjojen ostamista varten. Kerroin että aion sulattaa pakastimen huomenna ja käydä ostamassa torilta kotimaista vadelmaa pakkaseen poikaa varten. Sain rahat ja muuten oli ihan hyvä, mutta mies palasi kaupasta neljän pakastepizzan kanssa. Kysyin aikooko hän ehtiä syödä ne kaikki vuorokauden sisään. Mies sanoi syövänsä heti yhden ja muut voi kuulemma paistaa seuraavana päivänä ja pakastaa sen jälkeen. Jestas, kun tuolle pitää vääntää kaikki rautalangasta! Se oli tietysti minun oma vikani, etten sanonut: "aion sulattaa pakastimen huomenna, älä osta pakasteita, koska ne sulavat kun sulatan pakastimen".
Putkiaivot 🤭

Yhteistyössä