Miehen äly

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja eijymmärrä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

eijymmärrä

Vieras
Ateria: spagetti ja lihapullakastike. Mies teki ensin lihapullat, sitten kastikkeen ja lopuksi keitti spagetin.

Tulimme kotiin noin kello 17. ruoka oli 18.10 ja minulla oli jo pää kipeä samoin lapset valittivat nälkää.

Miehelläni on erittäin vaativa korkeakoulututkinto ja tekee vaativaaa älyä ja muistamista ja järjestelykykyä vaativaa työtä. Mistä johtuu että ei suoriudu siitä, että tekisi samanaikaisesti ruoan eri osat?

itse siis laittaisin tuollaisen aterian noin 20-30 minuuttia ja olisin ehtinyt tuossa ajassa myös tehdä salaatin ja kattaa pöydän. pöydän mies kattaa kun ruoka on valmis.

Olen sanonut monta kertaa, että eikö voisi tehdä samanaikaisesti useamman asian. sama juttu kaikkien ruokien kanssa.

mää oon huomannu saman. tai meillä se näkyy siinä, et jos on laittanu esim riisin kiehumaan ja ruvennu sit tekeen kastiketta, riisi on aina vähintäänkin hiukan pohjaanpalanutta. Unohtaa siis tyyti koko riisin. (ne kuuluisat putkiaivot vaiko vaan luonnekysymys ;) )

Ukkos teki ruuan älä valita. On munkin ukolla korkeekoulututkinto ja vaativa työ.
Miksi arvostelet. Voit syödä jotain ja kakars nälkään.
Ole onnelinen että ukkos tekee sapuskat.
Tee sitten itse sapuskat ja äläkä valita että mies ei tee mitään.
Olet tyhmä!!

Meillä ukko ensin vielä tiskaa kaikki astiat ja tyhjentää astianpesukoneen, kun itse voisin hoitaa ne esimerkiksi sitten kun olen saanut laitettua veden kiehumaan :D Ei se ole niin helppoa.

Mä seurustelin kerran miehen kanssa, jolla oli korkeakoulututkinto ja äö tutkitusti hyvin korkea. Ei onnistunut ei edes teen keitto mitenkään järkevällä tavalla. Tyyppi laittoi ensin valmiiksi kupit, teeleivät, asetteli teepussit kuppeihin ja alkoi sitten ihmettelemään että mitäs vielä.. ai niin, se veden keittäminen. Hän teki hyvää ruokaa, mutta mun hermoni eivät kerta kaikkiaan kestäneet olla samassa tilassa kun se hänen ruoanlaittonsa tapahtui. Yleensä oli juuri niin, että ensin tehtiin kastike, sitten salaatti, katettiin pöytä, avattiin viini... sitten taas... hmm.. onko jotain unohtunut... :whistle: Kyllä vain, pastan keitto. :D

|O

:saint: Mä oon vähän samanlainen välillä :D Kun pelkään että joku tai kaikki noista palaa pohjaan... Siks teen monesti niin että yksi kerrallaan ( vaikka ne onnistuiskin ilman häiriötekijöitä kerrallaan )

Alkuperäinen kirjoittaja viiru:
Ukkos teki ruuan älä valita. On munkin ukolla korkeekoulututkinto ja vaativa työ.
Miksi arvostelet. Voit syödä jotain ja kakars nälkään.
Ole onnelinen että ukkos tekee sapuskat.
Tee sitten itse sapuskat ja äläkä valita että mies ei tee mitään.
Olet tyhmä!!

no kun minä olen normaalisti se joka meillä enemmän laittaa ruokaa. Aina en jaksaisi. Juuri siksi että olin pitkään kotiäiti, ruoanlaitosta tuli sitä pakkopullaa.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Meillä ukko ensin vielä tiskaa kaikki astiat ja tyhjentää astianpesukoneen, kun itse voisin hoitaa ne esimerkiksi sitten kun olen saanut laitettua veden kiehumaan :D Ei se ole niin helppoa.

Tuota se tekee myös. Ihan normaalia että aloittaa siivoamalla keittiön kun kaikilla on hirveä nälkä. ja sitten kun pöydät siistit alkaa ruoanlaiton.
tuona päivänä keittiö oli valmiiksi siisti kun olin sen aamjulla siistiksi jättänyt.

Tuota se tekee myös. Ihan normaalia että aloittaa siivoamalla keittiön kun kaikilla on hirveä nälkä. ja sitten kun pöydät siistit alkaa ruoanlaiton.
tuona päivänä keittiö oli valmiiksi siisti kun olin sen aamjulla siistiksi jättänyt.

:D ...ne on ne putkiaivot... :whistle:

Sille vaan ei voi mitään.
Itse yleensä menen sinne keittiöön ja ilmoitan että mä voin laittaa esim. ne makaroonit tulemaan.. :whistle:
Sitten mies-parka stressaa kun jätän sen kattilan ihan yksinään kiehumaan.. ja hän joutuu hajoittamaan keskittymistään.. :D

Yleensä meillä on ihan kivaa kun laitetaan ruokaa yhdessä nyt kun olen ymmärtänyt ettei saa vaatia olemaan "vastuussa" monesta asiasta yhtä aikaa ;)

Alkuperäinen kirjoittaja omena:
Etkö sä voinut auttaa miestäs? Kun kerran olitte kaikki kotona. Ei kaikilta onnistu monen asian tekeminen yhtä aikaa, miehiltä varsinkaan... ;)

No ensin tulimme kotiin ja mies alkoi tehdä ruokaa, joten ajattelin että kyllähän se spagetti ja lihapullat sujuu yhdeltäkin ihmiseltä.

ja kun reilun puolen tunnin päästä menin keittiöön ja tajusin mikä taas kestää, oli kuitenkin ruoanlaitto niin pitkällä, että aika vähän olisi enää ajallisesti hyödyttänyt mennä itsekin keittiöön.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Etkö sä voinut auttaa miestäs? Kun kerran olitte kaikki kotona. Ei kaikilta onnistu monen asian tekeminen yhtä aikaa, miehiltä varsinkaan... ;)

No ensin tulimme kotiin ja mies alkoi tehdä ruokaa, joten ajattelin että kyllähän se spagetti ja lihapullat sujuu yhdeltäkin ihmiseltä.

ja kun reilun puolen tunnin päästä menin keittiöön ja tajusin mikä taas kestää, oli kuitenkin ruoanlaitto niin pitkällä, että aika vähän olisi enää ajallisesti hyödyttänyt mennä itsekin keittiöön.

Teidän pitää sitten harjoitella yhdessä sitä ruuanlaittoa :) Kädestä pitäen näytät miehelles, kuinka kaikki tehdään nopeammin. Jatkatte niin kauan, että mies oppii. Saatte viettää laatuaikaa kahdestaan keittiössä, kun otatte tästä yhteisen iltaharrastuksen :D :whistle: Ja ruuatkin on sitten tehtynä seuraavaksi päiväksi.

No nuo ns. putkiaivoisuus ja risuaivoisuus ovat vain miesten ja naisten välisten ominaisuuksien eroja mitkä on aikojen saatossa muovautuneet. Molemmissa tietty poikkeuksia ja yksilöllisiä eroja. Jos mies jotain yrittää kerrankin tehdä niin ei kannata ainakaan mennä neuvomaan...

Mä olisin ikionnellinen jos mies tekis meillä ruoan! Ja ikinä en itse suoriutuisi liahpullien vääntämisestä 20 minuutissa :O Mutta sinä ap ootkin varmaan aika täydellinen.

Alkuperäinen kirjoittaja mp:
Mä olisin ikionnellinen jos mies tekis meillä ruoan! Ja ikinä en itse suoriutuisi liahpullien vääntämisestä 20 minuutissa :O Mutta sinä ap ootkin varmaan aika täydellinen.

Ei siinä ole mitään onnellista, että miehen tekemänä ruoka tehdään silloin, kun sillä ittellään on nälkä tai että se tehdään niin osissa, että kestää 3 kertaa normaalin ajan.

Meillä ihan sama ap, taitaa olla TOSI yleistä!

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Teidän pitää sitten harjoitella yhdessä sitä ruuanlaittoa :) Kädestä pitäen näytät miehelles, kuinka kaikki tehdään nopeammin. Jatkatte niin kauan, että mies oppii. Saatte viettää laatuaikaa kahdestaan keittiössä, kun otatte tästä yhteisen iltaharrastuksen :D :whistle: Ja ruuatkin on sitten tehtynä seuraavaksi päiväksi.

Mä olen jo tyytyväinen siihen että oon saanu miehen ajattelemaan että mikä ruoka tehdään ensin ja että kattilaan voi laittaa vettä lämpiämään vaikka edellinen ruoka ei ole valmis.. :whistle:
Joskus se keitti makaroonit ja minä kun toiveikkaana otin lautasen kaapista ja luulin pääseväni syömään niin tajusin että kastiketta ei ole vielä aloitettukaan. :snotty:

Ja ihan oikeasti tuolla on korkeamman asteen koulutus ja osaa tehdä monimutkaisiakin juttuja. :attn:

Eikä ole kyse siitäkään että olisi täysin tumpelo keittiössä. Tekee kyllä hyvää ruokaa :p

Kyllä näitä on naisissakin..

Tuli tota katseltua vuosi että ruuanlaitosta puuttui kokonana pelisilmä vaikka luulis neljän lapsen äidin kokemuksella jo olevan hiotut rutiinit.

Muistakaa "kuka itsensä ylentää se itsensä alentaa". Kun seuraavan kerran naiset taas itsenne ylennätte jossain asiassa miehen ylle.

Itse voisin kysyä samassa tilanteessa, haluaisko mies apua. Harjoituksenpuutetta varmaan, en minä ainakaan ollut syntyjäni nopea ja tehokas kokki. Exäni ei ollut astunutkaan keittiöön aiemmin, lapsuudenkodissa palvelijat hoitivat moiset asiat. Oppi kuitenkin nopeasti, kun sai siihen mahdollisuuden.

Yhteistyössä