Miehen aikuinen poika

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mariella
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Mariella

Vieras
Olen ollut suhteessa miehen kanssa nyt kolme viikkoa. Olimme erossa kaksi kk kun mittarit täyttyi minulla. Oli paljon asioita jotka vaikeutti suhdettanme, mm ulkopuoliset ihmiset. Nyt miehen poika on mieliharmi jossain määrin tai ehkä liian raju sanonta, mutta sotkee pakkaa kuitenkin. Häntä pitää kuskata koko ajan ja koko ajan isä työntää rahaa pojalle, tuhansia euroja ja poika vaan käyttää hyväkseen. Olen sanonut että oma asianne, mutta onko järkevää. Poika asuu äidillään. Ero ollut vaikea. Poika ottaa yhteyttä vain kun tarvitsee apua tai rahaa.
Poika juo viikonloput, opiskelee kyllä paljon ja hyvin. Pärjää kai siinä ihan hyvin. Ole. Yrittänyt ymmärtää, mutta en tiedä mitä ajattelisin. Poika tuntuu pyörittävän. Minä jos sanon nätisti asioista, mies loukkaantuu. Olen sitä mieltä että mies yrittää ostaa pojan luottamuksen ja tekee kaikkensa että poika ei katoaisi, ja tätä nuori käyttää hyväkseen. Poika on pian 18.
Sain tietää että mies oli kertonut pojalle asioita meistä, ja erostamme. Käänsi poikaa meitä vastaan siis. Pyrin mahdollisimman vähän olemaan tiellä ja poissa kun isä ja poika ovat yhdessä.
Kun ajattelen eteenpäin asioita, mietin sitä, että voisiko poika tosiaan sotkea asioita mm. Taloutemme osalta, jos muuttaisimme yhteen? Mies suoltaisi rahaa koko ajan pojalle ja talouteen ei riittäisi. Kun nytkin näyttää sille, että miehellä on varat vähissä pojan takia. Poika suuttuu jos isä ei anna rahaa tai aina kuskaa. Tuntuu että ovat kovinkin riippuvaisia toisistaan koko ajan, ns epänormaalilla tavalla. Omat lapseni ovat aikuisia, ja pärjäävät. Mutta eivät puutu, eivätkä kerjää rahaa koko ajan. Kuukausirahan annan ja se on siinä. Tämä poika on koko ajan isälleen käsi ojossa.
Tämä ärsyttää minua. Poika on joissain määrin tyly minullekin, mutta ohitan sen ja yritän ymmärtää.

Onko samanlaisia kokemuksia,,kuinka olette selvinneet?

Anna niiden touhuta ja olla. Pidä taloutesi erossa miehen taloudesta, niin mitä sinulle on väliä, mihin miehesi rahansa hassaa! Aikuisia ootte kuitenkin eikä tarvetta perustaa yhteistä perhettä? Voit muuttaa miehen kanssa yhteenkin ja huolehditte vaan omista raha-asioistanne ja omistatte omanne; vuokran maksu on tietenkin hoidettava - jomman kumman.

Rakastan ja hemmottelen lapsiani - jaan kaikki mielelläni pois niitä enemmän tarvitseville. Näin kehoitin myös nykyistä miesystävääni toimimaan... kuskataan niitä, annetaan asua ilmaiseksi taloissamme (joskin niitä nyt on muutamia) ja sanottiin, että jokainen tavara, joka kiinnostaa heitä näistä kaikista paikoistamme, viekää pois. Me ei enää tarvita juuri mitään. Paitsi toisemme.

Kiitos, niinhän se on. Mutta en asu vuokralla, talo on omani ja olen hyvätuloinen nainen. Tehköön rahoillaan toki mitä haluaa, mutta yhteistaloudessa ei saa käydä niin että toinen vaan maksaa yhteisetkin kulut.
Lapsista tulee huolehtia, se on totta. Pelkään tulevani hyväksikäytetyksi ehkäpä.... Olen samanlainen että jaan omastani kyllä paljon tavaroita mm.

Taloni on iso, mutta mielestäni en ole velvollinen huolehtimaan miehen aikuisesta pojasta kumminkaan. Se on miehen ja hänen eksän tehtävä. Minulla on omat lapseni.

Kiitos, niinhän se on. Mutta en asu vuokralla, talo on omani ja olen hyvätuloinen nainen. Tehköön rahoillaan toki mitä haluaa, mutta yhteistaloudessa ei saa käydä niin että toinen vaan maksaa yhteisetkin kulut.
Lapsista tulee huolehtia, se on totta. Pelkään tulevani hyväksikäytetyksi ehkäpä.... Olen samanlainen että jaan omastani kyllä paljon tavaroita mm.

Taloni on iso, mutta mielestäni en ole velvollinen huolehtimaan miehen aikuisesta pojasta kumminkaan. Se on miehen ja hänen eksän tehtävä. Minulla on omat lapseni.

Miten yhteistaloudessa niin kävisi, että vain toinen maksaa kulut? Teette selkeän sopimuksen paperille - kumman talouteen nyt sitten muutattekin - jos sinulla on asiasta jotain epäilyjä...

Kukas sut on pyytänyt miehen pojasta huolehtimaan? Sitä paitsi alle 18-vuotias ei ole vielä aikuinen edes... mun eksä on kyllä huolehtinut alaikäisistä lapsistani, jotka asuivat kanssamme yhteistaloudessa, vaikka eivät hänen olleetkaan, ihan kuin omistaan... Ja itse asiassa huolehtii edelleenkin... Oletkohan jotenkin itsekäs?

Viimeksi muokattu:
Kirjoitan aina asian vierestä. Tuli vain mieleen tuosta tavarapaljoudesta Witsunkin nykyään lukema srk-lehti. Jutussa varastofirmaa pyörittävä mies sanoi, että moni perikunta laittaa perikunnan tavarat säilytyshäkkiin, kun ei raaski niistä luopua. Maailmassa on paljon turhaa roinaa eli siis eletään "tavarataivaassa."

Mitään täältä ei saa mukaansa. Yritän joka päivä elää niin, että aina seuraavana päivänä omistan jotain roinaa vähemmän. Sama sääntö pätee miesjuttuihin. Kun entinen lähti en hommannut uutta tilallle. Viihdyn niin hyvin yksineläjänä.

Päähäni ei millään mahdu miksi pitäisi tehdä elämästä liian vaikeaa.
Täällä pääkaupunkiseudulla on mahdoton pula miehistä. Sinkkunaiset jäävät ilman paria.
Joten miksi tällä kypsällä iällä enää hakkaamaan päätään seinään. Jos joku mies vapautuu kierrätykseen niin taatusti siinä on jotain sellaista mistä en pidä.

Anna niiden touhuta ja olla. Pidä taloutesi erossa miehen taloudesta, niin mitä sinulle on väliä, mihin miehesi rahansa hassaa! Aikuisia ootte kuitenkin eikä tarvetta perustaa yhteistä perhettä? Voit muuttaa miehen kanssa yhteenkin ja huolehditte vaan omista raha-asioistanne ja omistatte omanne; vuokran maksu on tietenkin hoidettava - jomman kumman.

Rakastan ja hemmottelen lapsiani - jaan kaikki mielelläni pois niitä enemmän tarvitseville. Näin kehoitin myös nykyistä miesystävääni toimimaan... kuskataan niitä, annetaan asua ilmaiseksi taloissamme (joskin niitä nyt on muutamia) ja sanottiin, että jokainen tavara, joka kiinnostaa heitä näistä kaikista paikoistamme, viekää pois. Me ei enää tarvita juuri mitään. Paitsi toisemme.

Ei kukaan äijä maksele vieraan sperman siittämien kakaroiden kustannuksia. Ainoastaan perheellä on emotionaalinen side lapsiin muille ne on täysin yhdentekeviä. Ihme tuubaa suollat, mee vaikka duuniin tai tekemään jotain muuta jörkevöö,

Viimeksi muokattu:
Tottakai erilaisia käsityksiä on asioista. Ja kokemukset siivittää asioita kyllä.
Eihän täältä mitään saa, eikä tavarat ja omaisuus ratkaise. Kyllä on olemassa pelko että siivelläni eläisivät. Itse en koskaan ole niin tehnyt suhteissani. Minulla on omat lapset ja miehellä oma poika. On vaan tuntunut sille että pitemmän päälle, saattaa käydä niin että olen maksaja kaikes vaikka miten ehtoja laitetaan. Mietinkin että tuhlaanko elämääni? On omat lapseni joille haluan kuitenkin jättää omaisuuttani ja varallisuutta. En halua että menettäisin mieheni ja hänen poikansa takia omaisuutta joka on lapsilleni tarkoitettu.

Olen jättänyt aikanaan lasteni isäni, kun olin pelkkä rahapussi, taloudellinen hyvinvointi ja vauraus. No omahan tämä murheeni on, kunhan vain ajattelin kysyä onko samanlaista toisilla ollut ja kuinka asiat ratkenneet. Ymmärrän että lasten elämästä pitää huolehtia, mutta vastuu on lapsellakin aikuisena sitten. Toki poika on vielä 17 mutta mieelestäni oppinut ruman tavan kerjätä rahaa kaikkeen, jopa juomiseensa. Isänsä sen tietää, toteaa vain että tehköön mitä tahansa, sama hänelle.

En ole itsekäs, realisti vain. Olen kuskannut poikaa, antanut rahaa, auttanut,,kiitosta ei tule. Tuntuu että itsestäänselvyys olen jo. Mutta nyt laitoin rahahanat kiinni osaltani, ja kuskaamiset saa hoitaa isänsä. Periaatteita elämässä.

En ole kuitenkaan pelkkä hyöty enkä sitä halua olla. Rakastan miestäni, mutta tämä yhtälö ärsyttää mitä poikaan tulee ja eksän entiseen vaimoon. Hän sysää vastuuta koko ajan meidän talouden osalle. Emme asu vielä yhdessä,,ja uskon että tätä menoa en sitä aio tehdäkään.

voi luoja miten huono provo!!
Ap ollut suhteessa miehen kanssa 3 viikkoa, SIIS 3 VIIKKOA ja ehtinyt olla erossa tyypistä jo 2 kk:tta!!! Huh heijjaa, aika nopeesti 3:ssa viikossa aika kuluu, ei näköjään mitään rajaa.

Poika juo viikonloput... siis olet tuntenut kundin 3 viikkoa = 3 viikonloppua!!!
Ja mitenkäs te kaksi aikuista annatte alaikäiselle (17v) rahaa viinan ostoon???
Missä on isän ja sinun, aikuisen vastuu alaikäisestä kundista?

Ap ollut suhteessa miehen kanssa 3 viikkoa, SIIS 3 VIIKKOA ja ehtinyt olla erossa tyypistä jo 2 kk:tta!!! Huh heijjaa, aika nopeesti 3:ssa viikossa aika kuluu, ei näköjään mitään rajaa.

Poika juo viikonloput... siis olet tuntenut kundin 3 viikkoa = 3 viikonloppua!!!

Anteeksi vain...olimme erossa 2kk ...takan kahden vuoden suhde. Nyt jatkettu uudelleen ja kolme viikkoa mennyt. Olemme jo 50v ja minä en anna rahaa viinan ostoon, en todella. Kirjoituksesi on provo ja huono sinällään. En voi mitään jos pojan isä, eli kumppanini sallii sen,,itse en salli nuorten päihteiden käyttöä enkä viinan ostamista nuorille.

Meidän kohdalla ei ole kyse viikonloppusuhteesta siis.

Viimeksi muokattu:

Vastaisin vielä että emme asu samassa,,emme ole aviossa olleet emmekä mene...asumme omissamme kumpikin. Olen vastuullinen ja tämä poika aiheuttaa riitoja, mm sen suhteen että isänsä sallii asioita joita en itse salli.

Viimeksi muokattu:
mistä sitten tiedät pojan ryyppäämiset sun muut jos ette ole asuneet yhdessä?
Käykö se kundi kännissä sun ovellasi tilittämässä faijalleen vai mistä noin tarkka tieto rakkaasi ja pojan rahasuhteista ja pojan tekemisistä?

mistä sitten tiedät pojan ryyppäämiset sun muut jos ette ole asuneet yhdessä?
Käykö se kundi kännissä sun ovellasi tilittämässä faijalleen vai mistä noin tarkka tieto rakkaasi ja pojan rahasuhteista ja pojan tekemisistä?

Sinule heh heh. sanoisin vain että provo olet ja todella asiaton. Mutta tapasi Sinulla asioista keskustella. Eihän siinä mitään.

Kyllähän ihmiset jotka ovat keskenään tietävät myös lastensa asiat. Puhumme kyllä. Mutta asioita en hyväksy silti.

Se että rakastan häntä on eri asia kuin hänen hyväksymisensä poikansa juomisen osalta. Osaat varmaan erottaa asiat vai kuinka? En minä hänen poikansa takia hänen kanssa ole.

Taidat olla aika nuori hekottelija vielä...

Viimeksi muokattu:
Mariella, ymmärrän hyvin mistä puhut. On valitettavasti mahdollista että ihmiset, jotka syytävät rahaa "ulospäin" (oli se sitten rahapelit, hevoset tai vaikkapa omat lapset) joutuvat sitten siipeilemään sen puolisonsa kustannuksella - jos ei nyt sitten sitä rahaa ole käytössä todella mittavat määrät (?)...
Sinuna pitäisin välimatkaa, jo pojan käytöksenkin takia. Luultavasti tulet muutoin saamaan vain murhetta ja pahaa oloa tuosta yhtälöstä.

Sinule heh heh. sanoisin vain että provo olet ja todella asiaton. Mutta tapasi Sinulla asioista keskustella. Eihän siinä mitään.

Kyllähän ihmiset jotka ovat keskenään tietävät myös lastensa asiat. Puhumme kyllä. Mutta asioita en hyväksy silti.

Se että rakastan häntä on eri asia kuin hänen hyväksymisensä poikansa juomisen osalta. Osaat varmaan erottaa asiat vai kuinka? En minä hänen poikansa takia hänen kanssa ole.

Taidat olla aika nuori hekottelija vielä...

Olet myös tuo "naisellinen" nikki. Miksi et tiivistänyt juttuasi yhteen ketjuun? Muutenkin jokin sussa haiskahtaa...

Viimeksi muokattu:
Anna niiden touhuta ja olla. Pidä taloutesi erossa miehen taloudesta, niin mitä sinulle on väliä, mihin miehesi rahansa hassaa! ...........

No ei ihan niinkään. Jos yhteen muutto siintää tulevaisuudessa ja toinen hakkaa rahansa aikuiseen poikaan, ei siitä mitään tule. Se on pohjaton kuilu ja kaivo. Nälkä kasvaa syödessä. Kohta tämän ap:n miehen on kustannettava autot, asunnot, KAIKKI sille aikamiespojalleen.

Klassisesti mutta rumasti: jätä se sika.

Ihan oikeasti. Järki käteen. Tosiasiat on tosiasioina. Tietysti jos ap hakisi vain p*** seuraa niin homma olisi ok mutta koska kyse on vakavasta seurustelusta joka johtaa yhteenmuuttoon, suosittelemaan kahdesti miettimään kannattaako suhdetta jatkaa.

Viimeksi muokattu:
Tuossa tilanteessa en harkitsisi yhteen muuttoa jos kerran aikaisemmatkaan sopimuksen eivät ole pitäneet. Miksi edes pitäisi muuttaa yhteen, pitäkää lapsenne ja raha-asianne erillään suhteestanne. Kyllä aikuiset ihmiset voivat olla yhdessä vaikka onkin omat asunnot.

Tuossa tilanteessa en harkitsisi yhteen muuttoa jos kerran aikaisemmatkaan sopimuksen eivät ole pitäneet. Miksi edes pitäisi muuttaa yhteen, pitäkää lapsenne ja raha-asianne erillään suhteestanne. Kyllä aikuiset ihmiset voivat olla yhdessä vaikka onkin omat asunnot.

Täysin samaa mieltä! Mikä pakko on muuttaa yhteen, aikuisten ihmisten.

Viimeksi muokattu:
minäkö asiaton?

Sinä sanoit vasta minun kommenttini jälkeen, että olette tunteneet 2 vuotta, aloituksestasi sai kuvan, että olette tunteneet vasta 3 viikkoa..

Kuule, en se minä ole joka hyväksyy 17 vuotiaan ryyppäämiset.
En se ole minä joka kuskaa 17 vuotiasta ryyppyreissuille (sinä sanoit kuljetelleesi poikaa).
En se ole minä joka antaa pojalleen tuhansia euroja rahaa tuosta noin vaan.

Sinä sanot, että pojan isä, serustelukumppanisi sanoo pojan juomisesta, että tehköön mitä haluaa, ei kuulu hänelle/ei haittaa häntä isänä eikä aikuisena.
En se minä ole joka hyväksyy seurustelukumppaniltaan tuollaisen käytöksen.

Sinua huolettaa vain se millaisen loven yhteenmuuttaminen tekisi sinun kukkaroosi.
Mietipä uudelleen kumpi meistä oikein on asiaton?

minäkö asiaton?

Sinä sanoit vasta minun kommenttini jälkeen, että olette tunteneet 2 vuotta, aloituksestasi sai kuvan, että olette tunteneet vasta 3 viikkoa..

"Olen ollut suhteessa miehen kanssa nyt kolme viikkoa. Olimme erossa kaksi kk kun mittarit täyttyi minulla."

Aloituksesta kävi aivan hyvin ilmi, että seurustelua on ollut nyt kolme viikkoa. Kahden kk ero oli ennen tätä.

Viimeksi muokattu:
joo kyllähän se ap:lle itselleen on selvää, tosin yhäkin olen sitä mieltä että tämä on erittäin huono provo.

Jos tämä on totta, sääliksi käy miehen poikaa.

1. Kukaan tervejärkinen isä ei anna alaikäiselle pojalleen joka kuukausi tuhansia euroja ryyppäämiseen.
2. kukaan tervejärkinen nainen ei katsele vierestä tuollaista nuoren elämän tuhoamista.

Vaikka itse olen nuori, teidän kahden käytös poikaa kohtaan on todella ala-arvoista!

joo kyllähän se ap:lle itselleen on selvää, tosin yhäkin olen sitä mieltä että tämä on erittäin huono provo.

Jos tämä on totta, sääliksi käy miehen poikaa.

1. Kukaan tervejärkinen isä ei anna alaikäiselle pojalleen joka kuukausi tuhansia euroja ryyppäämiseen.
2. kukaan tervejärkinen nainen ei katsele vierestä tuollaista nuoren elämän tuhoamista.

Vaikka itse olen nuori, teidän kahden käytös poikaa kohtaan on todella ala-arvoista!

En tarkoittanutkaan että juomiseen antaa kaiken rahan. Miksi saivartelet? Omat lapseni sen sijaan ovat kuten äitinsä,,,täysin raittiita. Mutta minkäs minä teen että poika on sellainen ja isänsä ei mahda mitään. Minä olisin jo laittant rahahanat kii ajat sitten, en voi määrätä aikuista miestä poikansa suhteen. Vaikka miten ole. Eri mieltä hänen kanssaan. Minä annan rahaa,,,vain muutaman kympin joskus,,tosin en enää aikaan sitäkään pojalle kun sain tietää miten hän käyttäytyy.
Enkä ole heh heh Sinulle tilivelvollinen, olen kova moralisoimaan minäkin, mutta on asioita joille emme voi mitään, et sinä enkä minä. Niin se vaan menee. Noh,,kohtahan se juippi on täysikäinen,,,joten itsemääräys alkaa. Sit on vielä vaikeamp puuttua, mutta isä on 21 v asti velvollinen elättämään ja huolehtimaan vielä jälkikasvustaan.
Olemme tervejärkisiä ihmisiä kuitenkin,,,vai tietty voisi sanoa että me akateemiset ihmiset olemme tavallaan aika tylsän tyhmiä :DD

Viimeksi muokattu:
Sinulle heh heh,,,entäpä pojan käytös,..sekö ei huonoa vanhempia kohtaan? Äidilleen heivaa piutpaut,,,

Toivon vaan aina että poliisit tuo pojan ja isällä aukeaa silmät,,tosin poika on itse rikosoikeudellisessa vastuussa tekemisistään jo.
Senkin mainitsen että minäkin olen absolutisti, kuten kumppanini on. Että geeneistä ei isänsä puolelta juomnen ainakaan tule...
Miettinyt vain olisiko elämän tuomaa kapinaa vai onko poika yksinäinen? Olen yrittänyt puuttua, mutta kumppani tuskastuu ja sanoo että älä puutu. Jotta en sit puutu, en edes kysele enää.

Vielä luin ylöspäin...
Vastailen heh heh
-en kuskaa poikaa juomisiin enkä kännissä
- en ole velvollinen elättämään poikaa joka ei ole omani
Jätän varallisuuteni omille lapsilleni,,,on hyvä huolehtia siitäkin ja se ei ole asiatonta
- en ole tavannut poikaa humalassa koskaan,,,huomaan vain krapulan usein ja sen että juhlissa on oltu ystäviensä mukaan
- on vaikea puuttua rakastamansa kumppanin jälkikasvuun,,,koska toinen ei anna,,ja toisaalta suhteemme voisi särkyä sen vuoksi...

Heh heh,,,on kovin viisas olevinaan,,,mutta elämä opettaa ja näyttää merkkinsä. Sinullakin on vielä paljon edessä....kaikki ei aina kovin selvää ole..vaikka nyt sille tuntuisikin.

Elämä on...ihanaa ja mutkaisaa joskus. Päätän kommentointini tähän asiaan tähän.

Yhteistyössä