Mieheltä lähtee työpaikka ja meillä velkaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja työttömät
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

työttömät

Vieras
Niin minä kotona minimiäitiyspäivärahalla,työtön ei ammattia ja nyt lähtee mieheltätyöpaikka.Niin ja asuntolainaa on ja pieni lapsi.Mitenköhän tästä selviää?mulle ei toivoakaan löytää töitä.

No saahan mies työttömyyskorvauksen ja sit vain työnhakuun! Ihan mitä tahansa työtä miehellekin. Sossusta saa tukea (jos sille päälle sattuvat) pahimpaan ahdinkoon.

Alkuperäinen kirjoittaja Black Dahlia:
No saahan mies työttömyyskorvauksen ja sit vain työnhakuun! Ihan mitä tahansa työtä miehellekin. Sossusta saa tukea (jos sille päälle sattuvat) pahimpaan ahdinkoon.

Ei taida saada jos omistusasunto?
Pankkiin neuvottelemaan lyhennyksistä?

En osaa vastata kyllä toho sen kummemmin ku että ei muuta kun soskusta apua hakemaan. ja miehesi toivottavasti saa liitolta päivärahaa. Asumistuki myös kelalta.
Et taida olla ainoa jolla tollanen tilanne. Varsinkin raksapuolen miehet ovat saaneet kovasti lopputilejä.

Alkuperäinen kirjoittaja Pessi:

kyllä saa, kohtuullisiin menoihin

Kyllä kai se liiton rahat saa. Ois edes vähän parempi kuin työ markkina tuki.. Kriisit on tarkoitettu selviytymiseen. Voimia vaan ja kaikki keinot käyttöön. Kannattaa hakea lyhennys vapaata pankista niin ei tarvitse maksaa kuin korot lainasta.

kyllä omistusasuntoon voi saada tukea

Alkuperäinen kirjoittaja Maine Coon:

kyllä omistusasuntoon voi saada tukea

No hyvä tietää. Olen aina ajatellut että siellä käsketään pistää kämppä myyntiin.

Niin ja voittehan neuvotella pankin kanssa, että maksatte jonkin aikaa pelkät korot. Ja tosiaan, noihin korkomenoihin sekä muihin asumiskustannuksiin saatte kyllä kelalta asumistukea.

Meillä sama tilanne. Miehen liiton rahoja odotettu jo 8 viikkoa ja viellä kestää ainakMiin viikon.
Mies on saanu rahaa viimeeksi 12 viiikkoa sitten ja mä olen hoitovapaalla.
Meitä on viisi henkeä et ei paljon naurata.

Jaksaa kyllä ihmetyttää, että eikö ihmiset yhtään ennakoi tilanteita? Me ollaan otettu sellainen laina että pärjätään vaikka toinen jäisi työttömäksi eli molemmat kotiin kun itse olen jo kotona. Ja tietenkin on muutaman kuukauden lainan verran säästössä.

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Jaksaa kyllä ihmetyttää, että eikö ihmiset yhtään ennakoi tilanteita? Me ollaan otettu sellainen laina että pärjätään vaikka toinen jäisi työttömäksi eli molemmat kotiin kun itse olen jo kotona. Ja tietenkin on muutaman kuukauden lainan verran säästössä.

peesi tähän, vaikka tällanen jälkiviisaus ei tietenkään auta tässä tilanteessa.

Yhteistyössä