Miehelle yllätyssynttärit (40v.), auttakaas tarjoiluissa!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Jepulis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

Jepulis

Vieras
Miehellä helmikuussa synttärit, ei koskaan halua juhlia niitä, mutta nyt meinaan tasavuosien kunniaksi järjestää sille ja kavereilleen yllätysbileet meillä kotona. Ihan liian harvoin näkee enää kavereitaankaan.

Koska yllätysbileet on tarkoituksena, tarttee tarjoiluiden hoitua perjantaina työpäivän aikana, kolmen pienen hääriessä jaloissa. Lähdetään lasten kanssa pois jaloista illaksi ja yöksi, niin saavat ukot saunoa, syödä ja juoda rauhassa.

Tulossa olis ehkä 5 samanikäistä äijää. Olen ajatellut, että tekisin ruokaisan makaroonisalaatin (ehkä metvurstilla tai palvikinkulla), siihen kylkeen patonkia ja päällysteitä. Mutta mitä muuta ruokaisaa tohon vois lisätä, sellaista jonka voi tehdä etukäteen eikä vaadi ukoilta kuin max. lämmittämisen? Jälkkäriks ajattelin tehdä perinteisen kakun.

pekoni sipuli piirakka ( äijä evästä :D ) helppo tehä enneminki, pakastaa voi. pastaa,kinkkua,he-ma-pa purjoa ja suolakurkkua maistuva pastasalatti, helppo ja takuuvarma :)

No jos teillä on takkaa niin makkaraa siellä, ellei niin osta vaikka citymarketista sellnen saunalautanen jolla paistetaan makkaroita tai niitä kivituubeja joita on mainostettu kiukaalle.

Alkuperäinen kirjoittaja Jepulis:
Jaa no itsetehtyjä lihapullia ehkä vois, makkaraakin mietin mut näin talvella se pitäis laittaa kai uuniin kun grillaus on vähän arktista puuhaa...

miten niin arktista puuhaa?Kyllä mun mies ainaski grillas makkaraa uutenavuotena tos meiän pihas. =D

Ranskalaiset perunat ja nakit vain uuniin. Ne on miehenkin helppo tehdä 'itse'.

Miehet kaipaavat paljon vatsan täytettä. Pelkkä piirakka, salaatti, leipä ja kakku ei mielestäni riitä miesten bileisiin.

teet torttutaikinasta nakkikääröjä.. voitelet neliön jollain tuore juustolla sit siihen viipale sulatejuustoa ja sit kokonainen nakki ja rullaat sen kiinni ja voitelet kananmunalla :) me tehtiin uutenavuotena noita ja tavallisia pasteijoita oli meinaan hyvää.. ja tosi nopee tehä

Ylläri synttärit miehelle, sillä erolla että olen ite paikalla ja tulee monta pariskuntaa meille saunomaan, viettämään iltaa ja meillä tarjoillaan ihan vaan pikku suolaista, suolakeksejä, tacoja, poppareita juustoja yms pientä. Kaikille oon sanonu että ruokaa meillä ei tarjoilla muuta kun että jos jonkun tekee mieli niin makkaraa meiltä löytyy ja grilli on tossa pihalla käyttövalmiina tarvittaessa. Kyseleppä miehesi kavereilta että mikä olis heidään mieleen syömisen suhteen ni varmaan saat sieltä hyviä ideoita oman miehesi tietämättä...

Alkuperäinen kirjoittaja meillä kans :
Ylläri synttärit miehelle, sillä erolla että olen ite paikalla ja tulee monta pariskuntaa meille saunomaan, viettämään iltaa ja meillä tarjoillaan ihan vaan pikku suolaista, suolakeksejä, tacoja, poppareita juustoja yms pientä. Kaikille oon sanonu että ruokaa meillä ei tarjoilla muuta kun että jos jonkun tekee mieli niin makkaraa meiltä löytyy ja grilli on tossa pihalla käyttövalmiina tarvittaessa. Kyseleppä miehesi kavereilta että mikä olis heidään mieleen syömisen suhteen ni varmaan saat sieltä hyviä ideoita oman miehesi tietämättä...

Tekisit nyt edes pizzan. Nälkäisiksi jäävät vieraat, jos eivät halua mennä ulos palelemaan grillin viereen.

Yhteistyössä