Miehelle iski paniikki

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kyllästynyt
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Kyllästynyt

Vieras
Olen siis Yh joka tapasi ihanan miehen, olemme kihloissa ja nyt tässä kuussa pitäisi muuttaa yhteen, mies tulisi tänne meidän luokse, nyt hänelle iski paniikki. Mitä mun pitäisi tehdä jos näin käy että hän peruu sen meille muuton? Mä en tiedä pystynkö mä edes jatkaa hänen kanssa seurustelua jos hän peruu koko jutun. Kaikki naapurit ja sukulaiset tietää että hän muuttaa luoksemme, ihan kiva sitten lähteä selittelemään että miksi ei muutetakkaan yhteen? Mitä mun kannattais tässä tilanteessa tehdä?

Pitäiskö vain antaa ajan näyttää? Paljonhan sitä ei tässä nyt ole mutta jos hetken on hiljaa eikä kovin puhu tulevasta niin miehesi ahdistus saattaa helpottaa. Annat miehen itse sanoa koska kantaa ne kamppeensa teille etkä kysele niin saattaa mies tuntea olonsa helpommaksi. Varmasti vaivaa tilanne josta et tiedä mitä mies meinaa ja ressiä pukkaa kun ei tiedä mitä sanoa kellekin ja mitä seuraavat pari viikkoa tuo tullessaan. Muuta neuvoa en osaa sanoa enkä tiedä onko tästäkään mitään apua mutta toivottavasti =) Ja onnea yhteiseen kotiin jos muutto onnistuu :flower:

samalla paikkakunnalla ollaan, ja hän jo ehti irtisanoa oman asuntonsa, paniikki iski siinä vaiheessa kun piti alkaa pakkaa tavaroita. Tänään on vika päivä jolloin voi tehdä kirjallisen peruutusilmoituksen jotta hän voi jäädä asumaan kuitenkin vanhaan asuntoonsa, joten se siitä sitten. Taidan tarvita hieman harkinta aikaa, tämä on aikamoista farssia

Pienen paikkakunnan harmeja tämä, että kaikki tietää kaikkien asiat ja omaa tyhmyyttä sekin, että on tullut puhuttua omista asioistaan ja suunnitelmistaan muille. Sitten kun elämä ei menekään niin, tulee muutoksia, alkaa kamala kyseleminen ja selittäminen.. :p

Toisaalta parempi että jänisti nyt, kuin että olisitte yhdessä ja kaikki menee pieleen ja miehellä ei ole asuntoa eikä mitään väliaikaskämppää mihin muuttaa.

Vaikka vaikeaa on olla välittämättä muiden puheista, ja selän takaisista vahingoniloisista juoruista, niin ole välittämättä. Kyseessä on sinun elämäsi, ja "moka" ei ole ollut sinun, "häpeä " on sen kaverin, ei sinun. :wave:

\
Alkuperäinen kirjoittaja 13.07.2006 klo 18:22 niinpä joo kirjoitti:
Pienen paikkakunnan harmeja tämä, että kaikki tietää kaikkien asiat ja omaa tyhmyyttä sekin, että on tullut puhuttua omista asioistaan ja suunnitelmistaan muille. Sitten kun elämä ei menekään niin, tulee muutoksia, alkaa kamala kyseleminen ja selittäminen.. :p

Toisaalta parempi että jänisti nyt, kuin että olisitte yhdessä ja kaikki menee pieleen ja miehellä ei ole asuntoa eikä mitään väliaikaskämppää mihin muuttaa.

Vaikka vaikeaa on olla välittämättä muiden puheista, ja selän takaisista vahingoniloisista juoruista, niin ole välittämättä. Kyseessä on sinun elämäsi, ja "moka" ei ole ollut sinun, "häpeä " on sen kaverin, ei sinun. :wave:

Kiitoksia rohkaisevista sanoista, äsken kävi hakemassa tavarat mitkä ehti jo tänne tuoda, on kuulemma sitä mieltä että tämän ei tarvitse muuttaa meidän välejämme, kuulemma rakastaa mua edelleen, en tiedä, kyllä minäkin häntä rakastan mutta olen vain vihainen, ja otin sen aikalisän nyt, toivottavasti se oli viisaasti tehty

No, minun mielestä näin vierestä katsottuna aikalisä NYT on parempi, kun ette asu yhdessä vielä. Aikalisä sitten kun asutte yhdessä on hankalampi juttu.
On halpompi miettiä mitä haluaa ja onko tuo toinen ihmisen se, jonka kanssa sen haluaa tai onko se edes mahdollista, siis kohtaako unelmat, haaveet ja elämän realiteetit.

Toisen lapsen kanssa eläminen on aika iso haaste, ei se niin helppoa ole kuin kuvittelisi. Ja jos kaveri ei ole vielä kovin vanha, tai jos kaverit ja muiden mielipiteet ovat vielä kovin tärkeitä, saattaa nuorella miehellä olla semmonenkin ajatus, että "mitä kaverit sanoo kun minusta nyt tulee "isä " kun muutan yksiin naisen kanssa jolla on lapsi/a, ja alan olemaan "äidin" kanssa"...

Itse hengailin (emme seurustelleet, vietimme aikaa toistemme seurassa, viihdyimme yhdessä jne) joskus nuorena neitona yh-aikana, kaverilla oli ikää reilu 30 v mutta juttelimme: hän ei voisi alkaa olemaan yhdessä kanssani, koska minulla oli lapsia toiselle miehelle, hän haluaa olla ykkönen.
Hän myös tavallaan häpesi olla kanssani, häntä hävetti että mitä jos kaverit näkee että hän on yhdessä "äidin" , yh:n kanssa. Olivat jo vähän aukoneet päätään, naureskelleet. Pieni paikkakunta.

Autoon kertyi sitten kilometrejä kun vietimme aikaa ja hän ajelutti minua pitkin maakuntaa (silloin kun lapset olivat isällään). No, hänen oli auto.

Emme onneksi edes suunnitelleet yhteen muuttoa tms. ja hän sitten tapasikin lapsettoman naisen, meni tämän kanssa naimisiin ja varmaankin elää sitä ydinperhe-elämää lapsineen, kesämökkeineen yms. jne tällä hetkellä.

Tapaus on yli 10 v vanha.

Minäkin muutaman mutkan jälkeen olen löytänyt rinnalleni miehen, jolla on lapsia edell. liitosta, jotka käyvät tapaamisella ja vaikka olen äiti ja nainen, ei ole helppoa kun vieraat lapset tulevat .. :( :(

No, minä kyllä ex-yksinhuoltajana olen vähän sitä mieltä, että ei miehen saisi sinun tunteillasi leikitellä. :( Tommoinen peli, että ensin luvataan muuttaa ja sitten ei muutetakaan, ei ole oikein sopivaa. Mutta minä nyt olen tämmöinen vanhanaikainen periaatteen nainen. Äkkijyrkäksikin on sanottu ;). Eli sanoisin miehelle, että ota tai jätä. Mutta en kyllä antaisi kanssani pelleillä. Me naiset kovin usein sorrutaan tähän miesten "ymmärtämiseen". Minä taas olen vähän sitä mieltä, ettei aina tarttisi ymmärtää... :whistle:

\
Alkuperäinen kirjoittaja 13.07.2006 klo 08:30 Kyllästynyt kirjoitti:
Olen siis Yh joka tapasi ihanan miehen, olemme kihloissa ja nyt tässä kuussa pitäisi muuttaa yhteen, mies tulisi tänne meidän luokse, nyt hänelle iski paniikki. Mitä mun pitäisi tehdä jos näin käy että hän peruu sen meille muuton? Mä en tiedä pystynkö mä edes jatkaa hänen kanssa seurustelua jos hän peruu koko jutun. Kaikki naapurit ja sukulaiset tietää että hän muuttaa luoksemme, ihan kiva sitten lähteä selittelemään että miksi ei muutetakkaan yhteen? Mitä mun kannattais tässä tilanteessa tehdä?

Jutella ja jutella....naapureista ja sukulaisista sen verran, että senkun reilusti sanot miten kävi ja se siitä...jos he asiasta ongelman tekevät, niin se on heidän ongelmansa. Elämää kun ei aina voi tasavarmasti ennustaa...
Mutta ei se yhdessäasuminenkaan aina yhtä taivasta ole... :whistle:

No mies meni perumaan, minä suutuin ihan täydellisesti. Otin häneltä avaimet pois ja käskytin hakemaan tavaransa. Muutama päivä meni riidellessä mutta ollaan nyt asiat aikahyvin sovittu. Luota mieheen en, vasta silloin kun näen että tekee niin kuin on luvannut. Eli sitten kun molempien tavarat ovat samassa osoitteessa. Naapurien suhteen tullut ongelmia, käväsin eilen lasten kanssa viemässä hoidokkia kotiin niin nämä meidän lähimmät naapurit jotka meidät tuntevat ja asiat tietävät niin eivät moikanneet, ei edes mieheni entinen. Olen ihan varma että musta ollaan jotenkin leipomassa syyllistä. Sovimme mieheni kanssa että tästä lähtien ei puhuta mitään meidän suhteessa enää kellekkään, koska koko piha näistä asioista tietää. Mutta näin siinä meni, olin aika alamaissa, otin sen peruuntumisen tosi raskaaksi mutta tavallaan ymmärränkin hänen syynsä, kenties on parempi odottaa sitä isompaa "yhteistä" asuntoa, ken tietää, katsotaan ny
Kiitos kaikille vinkeistä ja kirjoituksista

"odottaa yhteistä isompaa asuntoa".. ???

Meinaatko, että mies muuttaa ja onnen taivas repeää sitten, kun teillä on isompi tai toisenlainen asunto????

Totta on että isommassa asunnossa on enemmän tilaa ja väljyyttä mutta totta on myös se, että ongelmat eivät poistu osoitetta vaihtamalla tai parempaan asuntoon muuttamalla.
Jos ogelma on edelleen se, että mies on epävarma ja sinä olet yh - sinulla on lapsi , etkä sinä voi luottaa mieheen, ei ne ongelmat muuksi muutu vaikka mimmoset puitteet teillä olisi..

\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.07.2006 klo 19:41 vielä yksi juttu kirjoitti:
"odottaa yhteistä isompaa asuntoa".. ???

Meinaatko, että mies muuttaa ja onnen taivas repeää sitten, kun teillä on isompi tai toisenlainen asunto????

Totta on että isommassa asunnossa on enemmän tilaa ja väljyyttä mutta totta on myös se, että ongelmat eivät poistu osoitetta vaihtamalla tai parempaan asuntoon muuttamalla.
Jos ogelma on edelleen se, että mies on epävarma ja sinä olet yh - sinulla on lapsi , etkä sinä voi luottaa mieheen, ei ne ongelmat muuksi muutu vaikka mimmoset puitteet teillä olisi..

Meillä oli alustavasti sopimus että mies muuttaa tänne siksi aikaa kun odotellaan että saisimme asunnon. Tämä on aika ahdas neljälle plus sitten vierailee miehen lapsi myös säännöllisesti. Otan nyt ajan kanssa, katson miten menee, mun eitarvitse vielä lopullista päätöstä tehdä tuon yhteenmuuton suhteen, katson nyt vaan että miten tässä edetään.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.07.2006 klo 11:23 Kyllästynyt kirjoitti:
Otan nyt ajan kanssa, katson miten menee, mun eitarvitse vielä lopullista päätöstä tehdä tuon yhteenmuuton suhteen, katson nyt vaan että miten tässä edetään.

Varmaan ihan viisasta taloudellisestikin. Teillä on kuitenkin käytännössä yhteiset rahat, sillä yhteiskunta ottaa teidän molempien tulot huomioon kun määrätään hoitomaksuja, mahdollisia asumistukia tai toimeentulotukea.

Yhteistyössä