Miehellä menee hermo, kun syön bodyruokaa, treenaan ja kaunistun. Miksi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mikä mättää
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mikä mättää

Vieras
Olen tässä nyt vajaan vuoden verran laittanut kroppaa kuntoon ja tuloksia onkin tullut hyvin. Olen laihtunut 14 kiloa ja lihasta on tullut tilalle personal trainerin ohajuksessa, mikään ei enää hylly ja vaikka itse sanonkin, niin näytän aika hyvältä;)

Mun lähtötilanne oli aika kamala (170cm/74kg) ja ei tosiaan liikunnalla hankittua. Olin löysä ja plösö, ei tunnistaisi samaksi naiseksi nyt. Olen ylpeä itsestäni ja olen tehnyt kovasti töitä tämän eteen.

Mies ei kuitenkaan jostain syystä tykkää. Häntä selvästi ärsyttää aina, kun lähden salille ja syön omia ruokiani, vaikka se ei ole häneltä mitenkään pois. Olen kysynyt, mutta ei kuulemma ongelmaa. En puhu juurkikaan treeneistäni ja syömisistäni, enkä vaadi häntä syömään samaa. Luulisi hänen nyt olevan ylpeä ja iloinen, kun olen hyvässä ja ryhdikkäässä kunnossa.

No jos miestä harmittaa, että yhteiset ruokailuhetkenne ovat nyt historiaa? Jos hän kaipaisi joskus herkuttelua sohvan nurkassa? Tai jos olet tehnyt laihdutuksesta "uskonnon", siis että kaikki elämä pyörii jollain lailla sen ympärillä ja muidenkin tulee aina ottaa se huomioon.

Lisäksi tuli mieleen, että jos olet laihtunut 14kg, eli painat nyt 60kg, ei se miehesi mielestä välttämättä ole kaunista. Monen miehen mielestä ei ole.

No tuliko mieleen, että miehesi tykkäsi enemmän pehmeästä naisestaan ja hänen silmissään sinä et kaunistu?

No, aika yllättävää ja epätodennäköistä olisi tuo, mieheni ei ole oikein isompien tyttöjen perään. Eli en usko.

Ja vaikka asia oliskin noin, niin johan olisi lapsellista mököttää asiasta, koska hän tietää, että nautin treenistä ja uudesta ulkomuodostani.

Alkuperäinen kirjoittaja Kvart över;25056916:
No jos miestä harmittaa, että yhteiset ruokailuhetkenne ovat nyt historiaa? Jos hän kaipaisi joskus herkuttelua sohvan nurkassa? Tai jos olet tehnyt laihdutuksesta "uskonnon", siis että kaikki elämä pyörii jollain lailla sen ympärillä ja muidenkin tulee aina ottaa se huomioon.

Lisäksi tuli mieleen, että jos olet laihtunut 14kg, eli painat nyt 60kg, ei se miehesi mielestä välttämättä ole kaunista. Monen miehen mielestä ei ole.

Sehän tässä onkin, että kun en ole tehnyt siitä numeroa tai uskontoa. Herkuttelen kerran viikossa, jolloin käydään ravintolassa tai karkkia ja leffaa tms. Ei pitäisi siitä olla kiinni, eihän sitä tietty aina voi kukaan herkutella. Ja nimenomaan olen pitänyt huolen, että mun uutta elämäntapaa ei tarvitse ottaa muiden huomioon. Järkkäilen itse asiani.

Ja aika uskomattomalta kuulostaisi, että treenattu ja kiinteä 60kg olisi vähemmän hänen mieleen kuin 74kg rasvapallo, joka olin. Trust me, se ei ollut kaunista. 8 vuoden perusteella uskaltaisin myös väittää tietäväni aika paljon mieheni naismausta ja siihen kuuluu kaikenlaisia naisia, mutta ei ikinä ylipainoisia.

[QUOTE="aloittaja";25057025]Rahkaa, marjoja, raejuustoa, kalaa, kanaa, kasviksia... Eli ihan perusruokaa, mutta mahdollisimman "puhdasta" ruokaa, ei rasvakastikkeita, marinoitua lihaa tai yletöntä leivän ja perunan syöntiä. Paljon protskua.[/QUOTE]Kiitos vastausestasi, en ollut tuollaista nimitystä kuullut :)

Alkuperäinen kirjoittaja Kvart över;25056916:

Juu, sellainen 170 senttinen ja 60 kiloinen hoikka ja kiinteän lihaksikas nainenhan on suorastaan vastenmielinen useimpien miesten mielestä... Suurin osa kuitenkin arvostaa enemmän sitä löysyyttä ja huonoa kuntoa.

Selvasti mustasukkainen :). Ihan varmasti ajattelee etta loydat sielta salilta uuden miehen.

Mutta asiasta toiseen, paljonko maksaa personal trainer? Olisi mukava kokeilla raskauden jalkeen.

Selvasti mustasukkainen :). Ihan varmasti ajattelee etta loydat sielta salilta uuden miehen.

Mutta asiasta toiseen, paljonko maksaa personal trainer? Olisi mukava kokeilla raskauden jalkeen.

No tuota, mulle tuli salijäsenyyden mukana muutama personal trainer kerta, jolloin tehtiin ruokavalio ja liikuntasuunnitelma eli niiden hinnoista en osaa sanoa. Muut kerrat olis sitten n. 60e/tunti.

Juu, sellainen 170 senttinen ja 60 kiloinen hoikka ja kiinteän lihaksikas nainenhan on suorastaan vastenmielinen useimpien miesten mielestä... Suurin osa kuitenkin arvostaa enemmän sitä löysyyttä ja huonoa kuntoa.

No tuskinpa. Mutta riippuu kyllä paljon ruumiinrakenteesta, mikä paino näyttää hyvältä kenelläkin. Joillain voi esim olla kaikki paino pepussa ja muualta ollaan sitten kuin luuranko. Ja miehet saattaa monesti ihailla hyväkroppaisia naisia, mutta silti valitsevat vähän pulleamman omakseen, miksi?

Ehkä sitten ap sun miestäs harmittaa ettei itse pysty samaan?

[QUOTE="aloittaja";25057148]No tuota, mulle tuli salijäsenyyden mukana muutama personal trainer kerta, jolloin tehtiin ruokavalio ja liikuntasuunnitelma eli niiden hinnoista en osaa sanoa. Muut kerrat olis sitten n. 60e/tunti.[/QUOTE]

Hyva diili sitten :). Ja onnittelut hienosta painonpudotuksesta ja kehon muokkauksesta!

[QUOTE="aloittaja";25057025]Rahkaa, marjoja, raejuustoa, kalaa, kanaa, kasviksia... Eli ihan perusruokaa, mutta mahdollisimman "puhdasta" ruokaa, ei rasvakastikkeita, marinoitua lihaa tai yletöntä leivän ja perunan syöntiä. Paljon protskua.[/QUOTE]

tuota kutsutaan myös karppaamiseksi.

Sun miehes on mustasukkainen sulle siitä että sun elämä on hyvissä kuosissa ja olet sinut itsesi kanssa. Onko miehesi kenties lihonu tai lakannu liikkumasta sen jälkeen kun aloitte olemaan yhdessä? Voin kuvitella että miehesi tietää että hänenki pitäisi tehdä elämän remontti päästääkseen samoihin kuosiin kuin oli ennen ja ollakseen vertailu kykyinen sun kans. Tottakai jokainen olettaa että jos on hyväkroppanen mimmi niin sillä on sit myös katseen kestävä mies...(tuntee alemmuskompleksia) oletko tullu ajatelleeksi moista? Ja miehesi myös voi todella pelätä että menetät häneen kiinnostuksen, kun alat saamaan muilta miehiltä huomiota.. Ja sekin on muuten tosi, että lihavat on parempi tuulisia yleensä kuin laihat... Oletko huomannu että parempi itsetunto on tehny sut arvostelevammaksi muita kohtaan?

Alkuperäinen kirjoittaja Kvart över;25057183:
Ja miehet saattaa monesti ihailla hyväkroppaisia naisia, mutta silti valitsevat vähän pulleamman omakseen, miksi?

Ehkä sitten ap sun miestäs harmittaa ettei itse pysty samaan?

Öö..no vaikka siksi, että sillä tyypillä, joka kolahtaa kunnolla, ei nyt satu olemaan sitä unelmakroppaa? Ei se niin mene, että joku vain otetaan. Sitä otetaan, mitä on tarjolla ja kenen kanssa parhaiten synkkaa. Moni mies varmasti haluaisi sen naisensa paremmalla kropalla, mutta sillä naisella nyt ei vaan ole niin hyvä kroppa. Ei ole ollut vastaavaa luonnetta hyväkroppaisena versiona tarjolla.

Tuskin siinä nyt on mitään sellaista, että mies valitsisi huvikseen sen läskimmän, jos sitä yrität hakea.

[QUOTE="Mä kans";25057249]Oletko huomannu että parempi itsetunto on tehny sut arvostelevammaksi muita kohtaan?[/QUOTE]

No en:D Hyvänen aika. Ihan samanlainen olen ja itseäni varten tätä teen. Ei kuulu tapoihin arvostella muita, en jaksa tuhlata energiaani sellaiseen. Pääasia, että itse saan tehdä itselleni itä haluan.

Mut voihan se olla, että mies kokee jotain tietynlaista huonommuudentunnetta, jota olisi myös vaikea kuvitella. Hän on älykäs mies, eikä ole ikinä alentunut mustasukkaisuuteen tai pitämään itseään huonompana. Nyt joku ihme ahdistus.

[QUOTE="Larbba";25057257]Eipäs kutsuta karppaamiseksi. Karpatessa ei normaalisti vältellä rasvaa. Toki hiilihydraattien vähentäminen on molemmille ruokavalioille yhteistä :)[/QUOTE]

Juu, ei ole kyse karppaamisesta:)

Vähän asian vierestä, mutta tietääkö teistä joku, kenelle se enemmän proteiinia sisältävä maito on tarkoitettu? Kuka sitä siis tarvii, salilla kävijä vai kuka?

Öö..no vaikka siksi, että sillä tyypillä, joka kolahtaa kunnolla, ei nyt satu olemaan sitä unelmakroppaa? Ei se niin mene, että joku vain otetaan. Sitä otetaan, mitä on tarjolla ja kenen kanssa parhaiten synkkaa. Moni mies varmasti haluaisi sen naisensa paremmalla kropalla, mutta sillä naisella nyt ei vaan ole niin hyvä kroppa. Ei ole ollut vastaavaa luonnetta hyväkroppaisena versiona tarjolla.

Tuskin siinä nyt on mitään sellaista, että mies valitsisi huvikseen sen läskimmän, jos sitä yrität hakea.

No mä oon kyllä sitä mieltä, että ulkomuoto tulee ensimmäisenä, siis että kun olen mieheni (tai häntä edeltävät poikaystävät) ensimmäisen kerran tavannut, en usko että välillemme olisi tullut mitään ystävyyttä kummempaa (jos ystävyyttäkän) jos toisen kroppa ei olisi ainakin pääosin kiinnostava. Kaikki eivät varmaan ole yhtä pinnallisia, mutta ei kaikki miehet oikeasti tykkää hoikista naisista.

Siis en tarkoita, että tämä mitenkään liittyy ap:n asiaan, kuten ap jo sanoi että kyse tuskin on tästä. Mutta jotkut miehet pitävät kyllä isoista tytöistä.

Hei, aika jännä juttu. Nimittäin meille kävi samoin. Minäkin kaikessa hiljaisuudessa itsekseni olen laittanu kropan kuosiin ja saanut lihasmassaa kivasti ympärille.

Olen kiinnittänyt huomiota siihen että miehen kaverit ja kaverien kaverit on puhneet tästä mun jutusta, miehellekkin ja itseasiassa mullekkin. Kehuja ja treeni kiinnostusta satelee ja olen saanut jonkinlaiset "respektin" anteeksi huono ilmaus mutten keksi nyt parempaa.

Olen ollut aistivinani että miestä vähän harmittaa oma saamattomuus, ei se sen kummempaa ole. Luulisi menevän ohi aika äkkiä. On se myös vähän mustasukkainenkin, kyselee välillä keitä oli salilla yms. (pikku kylä).

Yhteistyössä