Miehellä aina uusia selityksiä siihen miksei voitaisi yrittää lasta.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jhh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Taisin pari vuotta kuunnella niitä koottuja selityksiä kunnes sain tarpeekseni. Annoin vaihtoehdoksi joko minä ja lapsi tai saa lähteä. Mies lähti. En merkinnyt mitään ja loppujen lopuksi ei se mun kanssani halunnut lapsia. Nyt on uusi mies ja vuoden seurustelun jälkeen aloitettiin yrittämään lasta. Toukokuussa saadaan toivon mukaan pieni syliin. Sitä joko haluaa lapsia tai ei. Jos mies on 41 ja eikä vieläkään ole valmis vastaanottamaan lasta, niin ei se tulekaan olemaan. Jätä ja etsi itsellesi perhekeskeisempi mies.

että ero vain, niinkö? jos miestä rakastaa, siitä tuskin haluaa erota, edes lapsen vuoksi.

[QUOTE="eee";25602208]1,5 vuotta on todella lyhyt aika. En itsekään hankkisi lapsia niin lyhyen tuntemisen perusteella.[/QUOTE]

Ei se aina ole lyhyt tunteminen. me oltiin seurusteltu mieheni kanssa 1,5v, kun päätettiin yrittää lasta ja tulinkin heti raskaaksi. oltiin käytännössä asuttu tuo koko aika jo yhessä ja saman koulun vuoksi oltiin melkein koko aika yhdessä. nyt ollaan oltu yhdessä 8v ja meillä on kolme lasta.

mä oon sitä mieltä, että 41v jo tietää haluaako lapsia vai ei. ei siinä iässä enää odotella mitään sopivampaa ajankohtaa tai emmitä isyydestä. neuvoisin ap:tä nyt keskustelemaan miehensä kanssa vakavasti asiasta. ehkäisyn poisjättö ei ole ratkaisu vaan mielummin sitten miehen vaihto.

Alkuperäinen kirjoittaja eroko ensimmäisenä?;25602114:
että ero vain, niinkö? jos miestä rakastaa, siitä tuskin haluaa erota, edes lapsen vuoksi.

Eli naisen pitäisi luopua lapsihaaveistaan rakkauden tähden? Lapsen hankkiminen on arvoasia. Jos se ei parisuhteessa kohtaa, niin turha siinä on edes "suuren" rakkauden tähden kituuttaa ja erota sitten, kun on liian myöhäistä enää saada lapsia.

Miksi mies muuten saa aina päättää näinkin tärkeän asian. Samoin naimisiin menon?

Miten niin aina? Onhan näitä naisiakin, jotka eivät halua lasta, mutta heidän miehensä haluaisi. Silloinhan mennään naisen päätöksen mukaan?

Katsopas kun lapsi tuo vastuun, laillisenkin vastuun molemmille osapuollille. Sen vuoksi ei ole oikein, että sekin henkilö laitettaisiin ottamaan vastuuta, joka ei sitä halua ottaa. Lisäksi se ei ole myöskään sille lapselle hyväksi, jos lapsi ei ole syntynyt maailmaan molempien osapuolien haluamana.

Ja naimisiinmenosta: Kuten jo aiemmin mainittiinkin, niin tietääkseni naimisiin ei ole kenenkään pakko mennä.

Yhteistyössä