Mieheeni ei voi luottaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Surullinen odottaja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

Surullinen odottaja

Vieras
En voi luottaa mieheeni...pahinta on se, että odotan esikoistamme. Mies ei pysty pitämään edes ihan pieniäkään lupauksia suuremmista puhumattakaan. Esimerkkinä tämä ilta/yö. Puhuimme, että molemmat käymme moikkaamassa pari tuntia kavereitamme ja tulemme kotiin - ajoissa. Äsken sain mieheltäni kännisen puhelun, jossa ensin tivasi bussiaikataulua ja sen jälkeen soitti, että ei olokaan rahaa tulla kotiin bussilla...nyt sitten aikoo mennä pummilla. Mies käy normaalisti töissä, joten rahaa pitäisi kyllä olla. Juhlimiseen kyllä löytyy aina rahaa, mutta kaikkeen muuhun ei. Nytkin juonut niin, että ei jättänyt rahaa edes bussia varten.

Tässä ei ole julmuudestani kyse mun puolelta. Tarjosin kyytiä autolla miehelleni, kun olin itse lähdössä sovittuun aikaan kotiin ja mies olisi ollut (vielä suht selvänä) matkan varrella. Hänen vastauksensa oli ystävälliseen tarjoukseeni, että en tarvitse äitiä holhoamaan.

En usko, että miehestäni on isäksi, varsinkaan vastuulliseksi isäksi, johon voisi luottaa kuin peruskallioon. Raskauteni on alussa ja joudun murehtimaan aivan liikaa juuri miehen takia ja pelkään keskenmenoa. En koe, että pystyisin tällaisen miehen kanssa jättämään tulevaisuudessa edes pientä lasta yksin. Tämä ilta ei nimittäin ollut ensimmäinen kerta, eikä varmasti viimeinen. Hän kokee normaalin ystävällisyyteni aina jonkinlaisena äidillisenä holhoamisena...ihme vain, kun olen ystäviäni ja sukulaisiani kohtaan samanlainen, eikä heistä kukaan koe sitä niin, päinvastoin, ovat vain kiitollisia ystävällisyydestäni. En jaksa edes ajatusta, että joutuisin kestämään tällaista, kun lapsemme on syntynyt...pelkkä ajatus saa kyyneleet silmiin ja aiheuttaa ahdistusta. Itse olen hyvin ehjästä kodista, ja mieheni rikkinäisestä, jossa perhe kaatui isän alkoholismiin/päihteiden väärinkäyttöön. Tuleeko oman perheeni kohtalo olemaan sama, kun jo nyt näyttää siltä, että "Like father, like son" :`( En tiedä, mitä tehdä...raskaus erittäin toivottu...mutta en haluaisi jäädä myöskään yksin :´(

:-( Mun mies lähti kans kännissä "kävelylle" tunti sitten ja aikoi tulla puolentunnin päästä takaisin (siis jo myöhässä) Meille on juuri syntyneet kaksoset.

Alkuperäinen kirjoittaja Mari:
Saanko kysyä, et minkä ihmeen takia te sitten teette lapsia tuollaisten ihmisten kanssa?!

Vastaan omasta puolestani vaikken ole kumpikaan yllä kirjoittaneista.

Minä tein aivan hirveän ison virhearvion, luulin rakastuneeni niin syvästi mieheen etten voisi elää ilman häntä, olin hyvin heikko ihmisenä tuolloin ja luulin että kuolisin ilman häntä enkä voisi koskaan enään olla onnellinen.

Käsi sydämellä voin lisätä sen että ongelmat tulivat pintaan vasta raskauden myötä kun olin tavallaan "nalkissa", silloin hänestä kuoriutui minua kohtaan todella törkeä mies. Ja minusta tuli itkevä ja kahlitseva mustasukkainen hullu.
Olisi varmaankin ollut hyvä seurustella kaemmin ja tutustua, olimme n.1,5v yhdessä ennen raskautta.

Myönän siis että kaikki oli typeryyttäni ja naiviuuttani.

Kaikkea kamalaa tapahtui ennen kuin perheeni tuli väliin ja auttoi minut eroon, ihan todella fyysisesti veivät minut tilanteesta pois.
Silloin oli kaksi lasta, toinen 6kk ja toinen mahassa.

Nyt kymmenen vuotta myöhemmin en tunnista itseäni tuosta naisesta,nyt olen vahva ja itsenäinen, kukaan ei voisi talloa minua näin.
Olen tehnyt kaikkeni lasten eteen että heillä olisi hyvä ja tasapainoinen elämä siitä huolimatta että surkeasti valitsin biologisen isän.
Heillä ei ole kontaktia tuohon "isään", hänen omasta tahdostaan. kuopusta ei ole nähnytkään.
Olen ollut yhdessä fantastisen miehen kanssa ihan siitä asti kun kuopus syntyi, tunsimme jo raskausaikana. Hän on lapsille sanan jokaisessa merkityksessä ihana isä.

Yleensä noin hajalla olevaa suhdetta ja ihmistä ei voi korjata. Täytyy osata luovuttaa ja etsiä onni muualta,ennen kaikkea olla vahvan naisen esimerkki lapsille.

Yhteistyössä