mie taidan olla paska kaaso

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pölhö
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pölhö

Vieras
en haluais järjestää polttareita... enkä ole vielä osallistunut mihinkään askarteluihinkaan, tosin siihen on kyllä syynä se että tiedän jo etukäteen ettei askartelustra tule mitään jos mennään pojan kanssa morsiammen luokse, mutta en mie oikein poikaa hoitoonkaan raaskisi laittaa kun on jo muutenkin tarhassa ja mummolassa mun töiden takia.. oon kyl ehdottanut että mie voisin askarrella kotona, jos morsian vain kertoo että mitä teen ja antaa tarvikkeet mukaan, mutta eui käynyt..
mitäs mie oikein teen kun ei kait voi ennää ilmoittaa etten olekkaan kaaso..

Minä taasen en ymmärrä että kaasojen niskoille kaadetaan hommia,vapaaehtoista pitäisi olla.
Meillä kaasoille annettiin vapaat kädet osallistua kaikkeen,mutten mitään vaatinut.
Tekivät sen mitä tekivät ja mitään valittamista ei ollut.

Minulle jäi paskanmaku aikoinaan suuhun kaasontehtävistä. Häät oli pienet eli niiden suhteen ei ollut isoja järjestelyjä. Minulla oli pieni vauva, jota täysimetin ja järjestin polttarit vähän eri kaavalla ja siellä oli paikalla pienten vauvojen äitejä vauvoineen. Toinen porukka järjesti sitten polttarit ns. normikaavan mukaan, mutta minä en päässyt sinne juurikin edellä mainitusta syystä. Paskaa tuli morsmaikun suunnalta niskaan kilokaupalla.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Minulle jäi paskanmaku aikoinaan suuhun kaasontehtävistä. Häät oli pienet eli niiden suhteen ei ollut isoja järjestelyjä. Minulla oli pieni vauva, jota täysimetin ja järjestin polttarit vähän eri kaavalla ja siellä oli paikalla pienten vauvojen äitejä vauvoineen. Toinen porukka järjesti sitten polttarit ns. normikaavan mukaan, mutta minä en päässyt sinne juurikin edellä mainitusta syystä. Paskaa tuli morsmaikun suunnalta niskaan kilokaupalla.

Siis morsian kiukutteli sinulle kun et lähtenyt ryyppäämään?

Alkuperäinen kirjoittaja Pessi:
Miksi lupauduit?

no kun pyysi ja mie aattelin että pystyn kyllä hommat hoitamaan, mutta sitte on jotenkin vaan jääny kaikki.. kun itellä on yksin hoidettavana taapero ja työssä käynti, on ollu hiukka raha ongemia etc. niin ei ole aika riittänyt.. ja sitten kun mie oon tosi huono puhumaan vieraille ihmisille niin se polttareiden järjestäminen kammoksuttaa, kun en tunne tasan yhtäkään niistä muista.. ja sitten kun itsellä ei ole mitään kokemusta polttareista, omia ei ollut kun en halunnut ja eka kaveri joka menee naimisiin on nyt tämä jonka kaaso olen.. ja tuo askartelu juttukin on silleen että mielelläni mie tekisin, mutta en halua mennä sinne morsiammelle lapsen kanssa, kun morsiammen koti ei ole lasiystävällinen, siis pikkutavaraa ja koriste-esineitä ym lapsen ulottuvilla, ja poika on vielä sellainen elohopea että vipeltää ympäri asuntoa ihan huolella...

Voi vitsit :(

Ja minä kun haluaisin kaasoksi, mutten pääse, koska kukaan ystävistä ei ole menossa naimisiin, tai on mennyt jo vuosia sitten...

Musta sais maailman parhaan kaason ja nauttisin yli kaiken häiden järjestelemisistä! :D

Alkuperäinen kirjoittaja Micosa:

Jep. Kuulemma olisi pitänyt sen takia opettaa vauva pullolle ja pumpata, kun normaalisti sai siis kaiken suoraan rinnasta. Ei ollut syönyt mitään muuta kuin rintamaitoa rinnasta, ei edes vettä ollut saanut.

Jotenkin mä ajattelen että kaason "hommaan" kuuluu just polttareiden ja muidenkin juttujen (ainakin) osittainen järkkääminen.
En itse suostuisi jos epäilisin jaksamistani/ehtimistä.

Alkuperäinen kirjoittaja sama vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Micosa:

Jep. Kuulemma olisi pitänyt sen takia opettaa vauva pullolle ja pumpata, kun normaalisti sai siis kaiken suoraan rinnasta. Ei ollut syönyt mitään muuta kuin rintamaitoa rinnasta, ei edes vettä ollut saanut.

No olipa harvinaisen pölö.

morsian antaa sulle listan ketä aikoo kutsua häihin, joten siitä tulee ne osallistujat. ja sulhasen kanssa sovit sopivan päivän, kun yllätätte morsiammen polttareilla. Voit jopa pyytää morsiammen muita ystäviä/sukulaisia ideoimaan polttareita. ei ole tarkoitus että sä yksin ne järjestät.

Mulla ei ollut kaasoa ollenkaankun en halunnut. Ja inhoan kanssa kaikkea askartelua tms. Miks oletus on että kaasojen pitää askarrella ja osallistua koristeluihin? Ja polttarit on helppo järkkää ilman mitään turhaa hösötystäkin :) Tsemppiä, kyllä kaikki selviää kun et ota turhia paineita.

Aivan hyvin voit sanoa, ettet pystykään olemaan kaaso. Ja kerrot juuri nuo syyt ihan rehellisesti. Mutta tee se äkkiä, jotta morsian voi pyytää uuden kaason.

Sanokaa rehellisesti morsioille, jos ette halua niin näkyvää roolia kuin kaason rooli usein on. Ja puhukaa läpi morsiamen kanssa rehellisesti mitä hän odottaa ja mitä ei. Jotkut odottavat polttareita, askartelua ja vaikka mitä ja toiset taas eivät paljoakaan.

En lukenu ketjua, mutta kaason homma on paska homma, varsinkin jos se morsian ei oo paras kaveri, sisko tms jolle OIKEESTI haluaa olla kaaso. Jonkun puoltutun häiden ja polttarien järjestäminen on tylsää hommaa kun ei tunne edes niitä muita kavereita etukäteen. Mä oon ollu kolmesti kaasona, kerran ihan mielelläni, mut kaks kertaa oli vähän sellasta pakkopullaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Miili:
En lukenu ketjua, mutta kaason homma on paska homma, varsinkin jos se morsian ei oo paras kaveri, sisko tms jolle OIKEESTI haluaa olla kaaso. Jonkun puoltutun häiden ja polttarien järjestäminen on tylsää hommaa kun ei tunne edes niitä muita kavereita etukäteen. Mä oon ollu kolmesti kaasona, kerran ihan mielelläni, mut kaks kertaa oli vähän sellasta pakkopullaa.

Jos ei huvita, nin kaason tittelistähän voi kieltäytyä.. Keksii vaikka jonkun tekosyyn jos ei halua loukata.

joo, ehkä mie saan aikaseks ne polttarit.. viel ois aikaa 3kk... tuli vaan sellanen fiilis että näinköhän mie olen sellanen kuin pitäis.. itellä kaaso ilmoitti 3kk ennen häitä ettei olekkaan kaaso, joten tiiän että miten paska juttu sellanen olis.. ehkä mie vaan kysyn josko morsio vois tulla mun luokse askartelemaan ja suunnittelemaan, vois samalla jäädä saunomaan ja yöks

Tsemppiä. Mut pyydettiin kaasoksi lapsuusystävälleni, oma elämä oli ratkeemispisteessä, vauva, konkurssi, velkaa tuli joka kuukausi lisää, mielenterveys oli mitä oli. Koin että olis ollut erittäin epäkohteliasta kieltäytyä, sehän on kunniatehtävä. Kerroin että mun on hankala järjestää mitään ja sanoi olevan ok, en tiedä mitä ajatteli mut ei näyttänyt sitä ainakaan jos tykkäs huonoa. Mulla oli tietysti kamala syyllinen olo. Polttareita ei ollut, mulla ei olis ollut vara matkustaa paikanpäälle, kun ei ollut aina varaa edes ruokaan. Häihin sentään pääsin, sillonkin oli vähän pattitilanne kun aloitin just uudessa työssä (vuorosellaisessa) ja heti jouduin pyytämään viikonloppuvapaata ennen kuin ehdin koko työtä aloittaa. Musta tuntui että saan häpeillä suuntaan jos toiseen tein mitä hyvänsä. Oli kuitenkin toinen kaaso onneksi joka ilmeisesti ilman isompia uhrauksia teki kovastikkin töitä häiden eteen.

Mun mielestä kaasolle kyllä kuuluu polttareiden järjestäminen. En mä mitään askartelujuttuja odotakaan, puhuttiin jo alun perin ettei ruveta sellaisia tekemään. MUTTA kaikista reiluinta olisi että nyt ihan oikeasti sanot morsiamelle ettet pysty / halua olla kaasona niin hän ehtii etsiä vielä uuden. Mieti mikä pettymys morsiamelle on, jos et kehtaa sanoa muttet sitten osallistukaan yhtään mihinkään...

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
joo, ehkä mie saan aikaseks ne polttarit.. viel ois aikaa 3kk... tuli vaan sellanen fiilis että näinköhän mie olen sellanen kuin pitäis.. itellä kaaso ilmoitti 3kk ennen häitä ettei olekkaan kaaso, joten tiiän että miten paska juttu sellanen olis.. ehkä mie vaan kysyn josko morsio vois tulla mun luokse askartelemaan ja suunnittelemaan, vois samalla jäädä saunomaan ja yöks

Hyvinhän aikaa vielä on. Nyt vaan pyydät morsmaikulta listan ketä haluaa polttareihin ja kutsut porukan kokoon. Voitte yhdessä suunnitella ja jakaa hommia, niin kaikki ei jää sinun kontollesi.

No ite pyysin kaksi kaasoksi, ettei työmäärä ole iso. Ja heidän ei tartte tehdä mitään muuta kuin polttarit järjestää. Ja mulle niissäki riittää hyvin yksinkertainen tyttöjen ilta jossain mökillä tms..ite atatelin viiä reppuviinoja jne =D

Itse ovat halunneet, että osallistuvat seim. askarteluihin ja juhlapaikan koristeluun. Mutta jos muuttavat mielensä, niin ei häiritse yhtään. Pyysin aikanaan kaasoksi ja sanoin heti, ettei ole tarkotus mikään orjatyö.

Yhteistyössä