Alkuperäinen kirjoittaja ***--****:
Alkuperäinen kirjoittaja hei:
Alkuperäinen kirjoittaja ***---****:
Alkuperäinen kirjoittaja hei:
oletko tarkkaillu myös ruokavaliotasi? meinaan jos käytät paljon lisäainepitosia ruokia tai juot esim. paljon aspartaamia sisältäviä juomia niin nekin voivat selittää oireesi.
mun ystävättärellä todettiin aspartaamin aiheuttama lupus ja olipas todella työn takana että saatiin selville mikä on ja mikä sen aiheutti.
voimia kovasti :hug:
Hei, mitä oireita aiheutti?
vapinaa, päänsärkyä, voimattomuutta, unettomuutta ja unihäiriöitä, näköhäiriöitä, erinäisiä lihaskipuja joille ei löytyny mitään syytä, ärtyneisyyttä
Oliko puutumisia? mistä testistä/kokeista selvisi?
oli puutumisia myös. hällä nimenomaan vasen käsi puutu ja pelkäs sydänvaivoja tai jonkulaista aivoinfarktia. mitään ei kuitenkaan magneettikuvauksessakaan löytyny aivoista, eikä mitään merkkiäkään sydänongelmista. pitkän aikaa hoidettiin puutumista ihan hermopinteenä niska-hartiaseudulta eikä mikään auttanu vaikka fysioterapiassa ja hierojalla kävi säännöllisesti. sitten oli vielä semmosta pistelyä joka oli tehdä hulluksi. tämän vuoksi tutkittiin myös maksan ja munuaisten toimintaa, jäi kiinni korkeiden maksa-arvojen vuoksi ja ruvettiin tutkimaan enemmän että mistä vois johtua. meni varmaan kaks vuotta ennenku selkis että taustalla oli aspartaamijuomien pitkäaikainen käyttö (colajuomat, energiajuomat, kaikki diettilimut) ja seurauksena oli sitten lupus, eli tauti jossa elimistö hyökkää itseään vastaan
koskaan ei saada täysin tautia ns. poistettua elimistöstä koska jos se tulee niin se kanssa sitten jää. mutta oireita voidaan helpottaa ja puutuminen, näköhäiriöt, voimattomuus sekä migreenikohtaukset hävisivät kuukauden kuluessa aspartaamijuomien lopettamisesta. noi oli ne pahimmat mistä hän kärsi ja noiden ohella oli myös muistihäiriöitä, jotka nekin on nyt taaksejäänyttä elämää.
aika rankkaa oli kuunnella ja pisti miettimään että mitä nää energiajuomien ja light-litkujen ryystäminen meidän nuorisolle oikein tekee
itsellä loppu kaikenlaisten light-juomien juominen kun seinään kun juttelin kaverini kanssa. ja olen myös itse ottanu aika paljon selvää nyt noista makeutusaineista enkä niitä kyllä suuhuni pistä. mulla hävisi myös itsellä ihmeelliset päänsäryt kun lopetin aspartaamin käytön kokonaan.
se on oikeesti melkosta myrkkyä.