Mie sai kutsun vapaaehtoiseen harjoitukseen ja....

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja maija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

maija

Vieras
Esikoinen on 2-v ja toisen vauvan laskettu aika 1,5 viikkoa ennen tuota harjoitusta. Mies olisi siis todennäköisesti silloin isyyslomalla. Eli ei ole kertauharjoitus (=pakollinen) vaan vapaaehtoinen. Ja mies sanoi että aikoo mennä sinne. Siis eikö se oikeasti ajattele yhtään minua??!! Kun sen hetkistä tilannetta ei yhtään tiedä, voin olla joko hyvässä tai huonossa kunnossa (esikoisesta olin monta kuukautta huonossa kunnossa...). Niin nyt mies ei voi sitten ilmoittaa että ei tule sinne. Kun asia hoituisi vain ilmoittamalla. Ei, hän menee kun siitä saa oikein päivärahan vähän reilu 3 euroo ja harjoitus on vielä viikonloppuna. Siitä ei saa muuta palkkaa. Että mielummin jättää minut vauvan ja esikoisen kanssa heti kotiin pariksi päiväksi.
Onko nyt liikaa jos alan asiasta valittaa...????

Ei ole liikaa. Noin lähellä laskettua aikaa ei tehdä kuin pakolliset menot. Onko hän koko ajan tavoitettavissa tuolta? Jos lähtee, niin varaa ambulanssi tai taksinumero itsellesi, jos tulee lähtö.

Niin, itse ajattelin että vauva olisi kyllä jo silloin syntynyt. Mutta ainahan on mahdollisuus ettei ole. Ei kai niitä ukkoja sieltä tavoita, jossain metsässä rymyävät kaikki päivät ja yöt.

No sillä varalla kävisi, että pystyisi olemaan menemättä jos vauva ei synnykään ajoissa tai tulee synnytyksessä ongelmia. Ja lisäksi olisi joku, joka voisi tulla tarvittaessa auttamaan.

Itsekin olen nyt ihan kypsä mieheen ja sen päätöksiin. En olisi heti uskonut että oman "armeijauran" edistäminen on tärkeämpää kuin perhe tuossa vaiheessa. Taitaa tulla rattoisa ilta.

Mun mies jätti vapaaehtosen kertauksen väliin, vaikka oli 2 tai 3 viikkoo laskettuun. Taitas olla perhepoliittisten neuvottelujen paikka.

Mut mistä sä tiedät onko sun lapsi sillon jo syntyny ja mies isyyslomalla? Voihan se lapsi syntyä lasketun jälkeenkin. ;) Mut ite en kyllä suosiolla tossa vaiheessa päästäis... Pistäsin tiukan tiukkaa vastaan ja kotiin jäis, vaikka en tossuttaja ookaan. :D

Mitä se sanois jos sä jättäisit sen lasten kanssa siis 2v ja vastasyntyny viikoks kahdestaan...
Nyt kova kovaa vastaan että herää todellisuuteen ja vastuuseen.Säkin voit olla huonossa kunnossa synnytyksen jälkeen,kuka hoitaa 2v ja laittaa sinulle ja lapselle ruokaa ja ulkoilee 2v kanssa...kun äiti ei voi oikein kävellä saati istua.(perustuu omakohtaiseen kokemukseen).
Onneks mies hoiti.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
kiitos Myy ja juulia. Tätä mieltä minäkin olen. Kunhan kerään kiukkuani tässä koko päivän niin on miehellä kiva kotiintulo töistä....

toivottavasti sun miehes pistää sulle kampoihin eikä ole alistuvaa sortti.
Jos kyse on viikonlopun mittaisesta harjoituksesta niin et voi olla niin peukalo keskellä kämmentä ettekö pärjäisi kahden lapsen tai yhden kanssa.
Tai jos vauva ei ole syntynyt pyydä miestä pitämään puhelin mukana harjoituksissa. Tuollaisissa tilanteissa se on sallittua.

Yhteistyössä