mie pelkään ihan kamalasti, että joudun sektioon!!! ongelmana ei ole itse leikkaus..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja SyysYö
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

SyysYö

Aktiivinen jäsen
28.08.2010
2 496
1
36
hornantuutti
.. vaan puudutus. pelkkä ajatuskin selkään tungettavasta neulasta saa miut paniikin valtaan... en todellakaan usko, että olisi muka "pikku juttu" ja "kivutonta" |O nyt keväämmällä on jossain vaiheessa synnytystapa-arviointi & toivon kovasti, että saan yrittää alatie synnytystä! sitä en kumma kyllä pelkää, vaikka tiedän että se sattuu ja voi tulla pahatkin repeämät tms.
mutta sektio.. miuta ei vaivaa mahan auki leikkaaminen, tikit/hakaset, ensimmäinen paskomiskerta leikkauksen jälkeen eikä se, että revitään sängystä buranan voimin kävelemään.. ei, ongelma on vain neula. pitkä neula selkärankaan :x esikoisen oli määrä syntyä sovitulla sektiolla ja olin jo silloin samasta asiasta kauhuissani, "onneksi" tuli sitten raskausmyrkytys ( vai mikä pro -epklepsia se kouristuskohtaus on viralliselta nimeltään) & hätäsektio nukutuksessa. äitini kertoi, että niihin aikoihin kun synnyin tavallinenkin sektio tehtiin nukuttamalla... olisipa vieläkin niin!

"Kiva" kuulla että muillakin on sektiokammo. Mun tuttavapiirissä kun asia on pikemminkin niin, että sektioon halutaan ja alatiesynnytystä pelätään, jos jotain pelätään.

Mulle ei oo tehty sektiota, eikä jumalavita toivottavasti koskaan tehdäkään. Synnyttäisin mielummin vaikka perätilassa olevat siamilaiset neloset alakautta kuin sektioon menisin |O - tietty lapsen paras ja oma paras on viime kädessä se mikä merkitsee, mutta voi miten toivonkaan että saisin taas synnyttää alateitse!

pyydä että nukuttavat sut sektion ajaksi. kyllä mä olisin halunnut nukutuksen kun kulin kaiken mitä juttelivat =/

Sektiota ei turvallisuussyistä tehdä nukutuksessa. Hätätilanteet ovat tietysti asia erikseen, siis jos ei ole aikaa nukuttaa. Raskauden loppuvaiheen nukutuksiin liittyy korkea riski vatsansisällön joutumisesta keuhkoihin. Tämä on siis raskausajan "sivuvaikutus".

Itselläkin on neulakammo ja täytyy sanoa että sektiossa pahinta oli ehdottomasti tipan laitto käteen. Selän pistäminen ei juuri tuntunut. Ensin laitetaan puudute ja sitten vasta pistetään! Ei ollut mikään kiiresektio, joten puudute sai vaikuttaa ja homma meni sujuvasti. Mulle osui ihana anestesialääkäri, jolle kerroin peloista etukäteen ja hän oli tosi rauhallinen ja ymmärtäväinen sektiossa.

Mä pelkäsin ihan samaa :( Joillakin se sattuu, toisilla ei tunnu kovin erikoiselta. Mä kuuluin onnekseni jälkimmäiseen porukkaan. Onnistui eka yrittämällä, neula vain hiukan pisti, mut ei mitenkään pahasti. Ja kun tokaa synnytin alakautta, sain taas epiduraalin... Sekään ei sattunut sen pahemmin mut apu jäi toispuoleiseksi |O

Tajuan mistä puhut mut en osaa oikein tsempata :(

Onko siis jokin erityinen syy sille, että kohdallasi harkitaan sektiota? Vai onko tää nyt yleisemminkin sellanen "toiv kaikki menee hyvin enkä joudu sektioon"-juttu? :)

joku voisi ihmetellä, miten tatuoitu ihminen joka käy säännöllisesti rutiiniverikokeissa pelkää tuollaista... mie vain pelkään ! :'( sama juttu silloin kun otettiin valtimoverta ranteesta.. olin saada helvetillisen hepulin

Viimeksi muokattu:
[QUOTE="pippuri";25644975]Onko siis jokin erityinen syy sille, että kohdallasi harkitaan sektiota? Vai onko tää nyt yleisemminkin sellanen "toiv kaikki menee hyvin enkä joudu sektioon"-juttu? :)[/QUOTE]

esikoinen oli perätilassa & lääkärin mukaan tämäkin tod.näk. on. lisäksi tuo pysty arpi saattaa kuulemma vaikuttaa asiaan

Miten joku voi haluta synnyttää alateitse...Eiköhän se paskomiskipu sen jälkeen ole huomattavasti pahempi kuin sektion jälkeen, ja kaikki muutkin kivut. Jos pahasti käy niin avanne (harvoin onneksi) ja seksinautinto menee, tuntoherkkyys katoaa...

sinuna en pelkäisi sitä pikkuneulaa, vaan sitä että kun vatsan-alueen leikkaus tehdään saattaa jäädä kiinnikkeitä jotka tuottavat vatsakipua loppuelämän,eikä se aina ole pikkukipua! olen nimittäin kärsinyt niin kovista vatsakivuista että olen kontannut lattialla ja huutanut!

Ei mitään muuta syytä löytynyt kuin todennäköiset kiinnikkeet umpilisäkkeen poistoleikkauksen seurauksena!! kiva

Sektiota ei turvallisuussyistä tehdä nukutuksessa. Hätätilanteet ovat tietysti asia erikseen, siis jos ei ole aikaa nukuttaa. Raskauden loppuvaiheen nukutuksiin liittyy korkea riski vatsansisällön joutumisesta keuhkoihin. Tämä on siis raskausajan "sivuvaikutus".

Siis puuduttaa? :D

Mua kanssa ällöttää toimenpiteet jotka tehdään puudutuksessa, mun kammoni kohdentuu tällä haavaa polvileikkaukseen (joudun siihen mikäli vielä jommankumman polven onnistun lunksauttamaan sijoiltaan). Mä haluan olla taju kankaalla :O

Hyäääk, kun pitää kuunnella ja ajatella. Vetää nenänpielet valkeiksi jo nyt :O

ai niin, ja sitten on vielä tämä mikä järkytti viime kerralla pahasti: helvetin kivuliaat ilmavaivat! kuulostaa ehkä hassulta, mutta kuvitelkaa että teihin sattuu niin, että heittelehditte vain puolelta toiselle & puristatte sängyn reunoja rystyset valkeina.. pelkän pierun takia! tuossa toinen syy, miksi en halua enää mahaani leikattavan auki...

[QUOTE="Vieras";25645007]Miten joku voi haluta synnyttää alateitse...Eiköhän se paskomiskipu sen jälkeen ole huomattavasti pahempi kuin sektion jälkeen, ja kaikki muutkin kivut. Jos pahasti käy niin avanne (harvoin onneksi) ja seksinautinto menee, tuntoherkkyys katoaa...[/QUOTE]
Mikä paskomiskipu ja mitkä muut kivut?

Kyseleepi tietämätön, vasta 2 kertaa alateitse synnyttänyt.

Mikä paskomiskipu ja mitkä muut kivut?

Kyseleepi tietämätön, vasta 2 kertaa alateitse synnyttänyt.

Se, kun paska ei hänestä tule ulos |O
Kun tekee häijyä ajatellakin päkistävänsä syötyä ruokaa ulos peräkautte.
Levolacit ja luumumehut- pah.
Kun tuntuu että tikit repee jos yhtään sukkapuikkoa paksumpaa on tuotos.

SITÄ tuossa tarkoitetaan |O

[QUOTE="Vieras";25645007]Miten joku voi haluta synnyttää alateitse...Eiköhän se paskomiskipu sen jälkeen ole huomattavasti pahempi kuin sektion jälkeen, ja kaikki muutkin kivut. Jos pahasti käy niin avanne (harvoin onneksi) ja seksinautinto menee, tuntoherkkyys katoaa...[/QUOTE]

No ei mua kyllä sattunut paskominen alatiesynnytyksen jälkeen? :confused: Sektiossa suolet menee ihan sekasin ja mutkalle kun niitä kaivellaan ja siirrellään, sellaista ei alatiesynnytyksessä tapahdu.

Ja mitä muita kipuja tarkoitat? Alapää oli vähän turvoksissa pari päivää, jos istui kovalla tuolilla niin piti ehkä istua hitusen toispuoleisesti. Ei ollut seitsemän kudoskerroksen läpäisevää viiltoa jota olisi tarvinnut varoa tai joka olisi kipuillut. Ihan samasta reiästä lapsi tuli ulos ku miten oli sinne joutunutkin, ei tarvinnu tehdä uusia reikiä :D

AP:lle: Katsopa sellanen sivusto ku "spinning babies", siellä on hyviä neuvoja miten voi yrittää saada lasta parempaan asentoon. Takakenossa istuminen on se huonoin, mun pitää varmaan lopettaa datailu jos tästä joskus vielä raskaudun ;D

En antais tehdä enään mitään puudutuksessa, jalka on puudutuksessa leikattu ja kesken loppu puudutus!! EI ENÄÄN IKINÄ! Jos joskus tarvii leikata, se tehdään tasan tarkkaan nukutuksessa. Sellasta kipua ja paniikia en enää ikinä halua kokea.

[QUOTE="...";25646071]En antais tehdä enään mitään puudutuksessa, jalka on puudutuksessa leikattu ja kesken loppu puudutus!! EI ENÄÄN IKINÄ! Jos joskus tarvii leikata, se tehdään tasan tarkkaan nukutuksessa. Sellasta kipua ja paniikia en enää ikinä halua kokea.[/QUOTE]

Tuota... Oletkos kuullut sellaisista tapauksista, että nukutus ei ole toiminut? Nukutuksessa on kolme "vaihetta", ensimmäinen vie tunnon, toka lamaannuttaa lihakset ja kolmas vie tajun. Arvaa miltä tuntuu olla tajuissaan ja tuntea kipu, mutta lihakset ovat lamaantuneita etkä pysty liikuttamaan edes silmäluomea...?

Ei sillain, että tahtoisin mitään paniikkia lietsoa :D Mutta puudutus on turvallisempi, ja ainakin silloin voit ilmoittaa hlökunnalle, että nyt muute sattuu!

[QUOTE="pippuri";25646117]Tuota... Oletkos kuullut sellaisista tapauksista, että nukutus ei ole toiminut? Nukutuksessa on kolme "vaihetta", ensimmäinen vie tunnon, toka lamaannuttaa lihakset ja kolmas vie tajun. Arvaa miltä tuntuu olla tajuissaan ja tuntea kipu, mutta lihakset ovat lamaantuneita etkä pysty liikuttamaan edes silmäluomea...?

Ei sillain, että tahtoisin mitään paniikkia lietsoa :D Mutta puudutus on turvallisempi, ja ainakin silloin voit ilmoittaa hlökunnalle, että nyt muute sattuu![/QUOTE]

On mulla kyllä nukutus AINA toiminut, ja monta kertaa on nukutettu.

Miljoona kertaa mieluummin synnytän alakautta kuin sektiolla. Kummanki olen kokenut ja sektiota en valitsis vapaaehtoisesti.
Paskominen sektion jälkeen oli vaikeaa, haavan sattui äkistämine, kun taas alakautta synnytyksen jälkeen ei mitään ongelmaa.
Ja seksinautinnot kuules oli kauan pois mielestä sektion jälkeen, haava oli sairaan kipeä pitkään!!!
Yhä edelleen, 6v jälkeenkin sektioarpi vihoittelee. Liekkö jotain kiinnikkeitä kasvanut, kipuja on välillä : /

[QUOTE="...";25646128]On mulla kyllä nukutus AINA toiminut, ja monta kertaa on nukutettu.[/QUOTE]

Olihan tää vitsi, joo? :D

(Tähän voi nyt tulla iso liuta mammoja sanomaan, että heillä on AINA puudutukset toimineet, että miten joku kehtaa väittää että sellanen voi olla toimimatta...)

Mua myös aina kammottanut ajatus tuosta puudutteesta selkään, olen pelännyt sitä ihan tosissani.
Yhdessä synnytykseessä kätilökkä oli jo puhelin kädessä jotta varaa mulle salin kun ponnistuvaihe vähän pitkitty. Mut sanoin et haluun vielä yrittää alakautta ja sieltä se vauva sitten syntyi onneksi ( iso vauva oliki 4820g ja 56 cm )

Reilu vuosi sitten olin polven takia tähystyksessä ja pelkäsin kaikista eniten tuota puudutusta. Ja niin siinä sitten kävi että joutuivat mut nukuttamaan. Tuo alaselän notko on hyvin voimakas ja lihakset jännittyneet ja aikataulu k*si jo pahasti joten unten maille pääsin... Onneks.

Yhteistyössä