Mie olen kasvattanut sellaisia lapsia, jotka eivät varmaan itsenäisty koskaan!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja PROVO
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

PROVO

Aktiivinen jäsen
31.03.2005
5 411
0
36
Amispoika vinkuu rahaa, kun on sanakokeesta saanut vitosen!!! Siis ei vingu siksi, ettei hänellä olisi rahaa vaan siksi, että olettaa minun automaattisesti palkitsevan kaikesta!!

Me kun oltiin lapsia ja nuoria, niin äitiä ei kiinnostanut tippaakaan meidän tekemiset!! Toisaalta opittiin tietämään kuinka vastata omista asioistaan!!!

Itse yritin olla juuri päinvastainen äiti ja tässä on lopputulos!! Vanhimmainenkin olettaa minun jollain tapaa olevan vastuussa hänellekin vähän kaikesta - esim. ollaan oltu kylpylöissä nyt vähällä aikaa monta kertaa, niin se tuntuu hiertävän ainakin vähän häntä!!

Olen nähtävästi ikuisessa velassa lapsilleni!!! Kaikenikäisille niin kauan kuin elän!!

Mä en koskaan mennyt tuohon palkitsemissysteemiin mukaan; kun lapset kysyy mitä saavat kun meni kokeesta hyvin vastaan: hyvän numeron toikkariin. Ja lisään että se on heidän omaksi edukseen että numerot ovat hyvät. =)

Alkuperäinen kirjoittaja Huuhkajatar:
Mä en koskaan mennyt tuohon palkitsemissysteemiin mukaan; kun lapset kysyy mitä saavat kun meni kokeesta hyvin vastaan: hyvän numeron toikkariin. Ja lisään että se on heidän omaksi edukseen että numerot ovat hyvät. =)

meillä palkitaan. mutta suurin summa mitä voi saada on 5 ja sen saa VAIN 10 ja yläasteella. silloin on vaikemmat kokeet.
ala-astella riitää kympistä palkaksi 2e
tuota palkitsemista meille on suositellut pojan erityisopettaja.

Olet ollut oikeassa!! Mie yritän tsempata näiden pienimpien kanssa ja unohtaa kaikki palkkiot!!

Aamulla oikeasti itkin, kun mietin taas näitä kaikkia asioita ja tunsin kyllä itseni aika epäonnistuneeksi äitinä, kun kaikkea pidetään niin itsestäänselvyytenä minuun liittyen. Lapsilla on biologinen isäkin olemassa, mutta häneltä ei kukaan odota mitään!!

Minusta palkitsemisessa ei ole mitään pahaa jos se on etukäteen sovittu juttu. Kyllä meillä viikkoraha perustuu tienaamiseen ja kokeista saa rahaa jos se on mennyt hyvin eli ns. lisäbonus. Samalla motiivillahan sitä hiukan itsekin duunia paiskii, hyötymielessä kuitenkin.. vaikka toki sitten on niitä yhteiskuntaa palvelevia yleisiä duuneja eli roskapussin viemisestä ei makseta, sillä se on perhettä yleisesti palveleva asia, sen voi tehdä meistä kuka vaan. Toki kolikolla on myös kääntöpuoli, töppäilyistä tulee sanktioita. Tälleen se aikuisenkin elämässä käy.

Ja pitää vielä otsikkoosi kommentoida.. ei minusta vaikuta yhtään etteikö lapsesi osaisi itsenäistyä, pitää löytää vain se uusi kanava mistä tienestin repii, aluksi se valitettavasti on vanhemmat..

Alkuperäinen kirjoittaja Provo:

Olet ollut oikeassa!! Mie yritän tsempata näiden pienimpien kanssa ja unohtaa kaikki palkkiot!!

Aamulla oikeasti itkin, kun mietin taas näitä kaikkia asioita ja tunsin kyllä itseni aika epäonnistuneeksi äitinä, kun kaikkea pidetään niin itsestäänselvyytenä minuun liittyen. Lapsilla on biologinen isäkin olemassa, mutta häneltä ei kukaan odota mitään!!

Älä nyt stressaa, et sinä ole epäonnistunut, sinulla on ilmeisesti aika vaativat lapset jotka myös kehtaavat vaatia. :/ Ja, kenties olet antanut heille kaiken mitä haluavat koska sinä et saanut lapsena paljon mitään (?).

Minulla oli vakaat, vaikka kurinpidollisesti tiukat kotiolot ja se taas näkyy siinä että annan lapsilleni liikkumavaraa ja omaa päätäntävaltaa,mitä koskee, se on iästä riippuvaista. Yksi harha-askel toki on askel taaksepäin vapaudessa.

Kylla se taitaa olla sellainen juttu kasvatuksen kanssa, etta teet niin tai nain, niin takuuvarmasti menee pieleen. Jos mina kirjoittaisin kasvatus oppaan niin siina olisi tasmalleen yksi sivu - yksi kuva - Aiti joka pitaa sormia ristissa toivoen parasta.

On tama kylla p**ka homma.

Alkuperäinen kirjoittaja Gloria Mundi:
Kylla se taitaa olla sellainen juttu kasvatuksen kanssa, etta teet niin tai nain, niin takuuvarmasti menee pieleen. Jos mina kirjoittaisin kasvatus oppaan niin siina olisi tasmalleen yksi sivu - yksi kuva - Aiti joka pitaa sormia ristissa toivoen parasta.

On tama kylla p**ka homma.

Lupaan muistaa sinua hyvällä aina tuon kirjouituksesi johdosta :flower: :flower: :flower: Nimittäin tuolta minustakin tuntuu....

Yhteistyössä